In de bonus bij AH betaalde je toen omgerekend 50 cent per liter (voor een 1,5 liter-fles)....quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:30 schreef Yi-Long het volgende:
anderhalf jaar geleden betaalde je nog minder dan een euro voor 1,5 liter Cola.
bronquote:Albert Heijn start slag om Coca-Cola
ZAANDAM – De klant van Albert Heijn moet 1,35 euro betalen voor de anderhalve literfles Coca-Cola die sinds vandaag weer op het schap staat in de supermarkten van de marktleider.
Daarmee zit Albert Heijn 1 cent onder de prijs van Dirk van den Broek en Dekamarkt (1,36 euro). Voor de boycot van 7 september moest de klant bij Albert Heijn 1,22 euro betalen voor een anderhalve literfles Coca-Cola. Het is te verwachten dat de concurrentie de prijzen voor Coca-Cola ook naar beneden zal aanpassen. Nu kost de cola die in bijna iedere prijsvergelijking wordt meegenomen bij veel ketens nog 1,39 euro.
Schade
Hoeveel schade Albert Heijn heeft opgelopen door de boycot, wil woordvoerder Jan Christiaan Hellendoorn van Albert Heijn niet kwijt. ‘Maar ga er maar vanuit, dat de schade voor ons relatief meevalt. In de periode waarin de anderhalve literflessen niet verkrijgbaar waren, heeft de klant voor andere verpakkingsvarianten zoals liter- en twee literflessen gekozen’, aldus Hellendoorn in het Algemeen Dagblad.
Pepsi smaakt echt anders. Ik vind het niet te zuipenquote:Op maandag 3 december 2007 15:00 schreef Yi-Long het volgende:
Pfff... als het aan mij ligt zouden we hier thuis al helemaal overgestapt zijn op Pepsi (die met die nieuwe dunne flessen trouwens veel langer prik blijft behouden dan Coca Cola), maar helaas ben ik niet altijd degene die de boodschappen haalt, dus we hebben ook nog geregeld Coca Cola in huis![]()
Maar wanneer ik dus de boodschappen doen, dan haal ik gewoon alleen pepsi.
Jij bent zeker ook zo'n figuur die aan het zeiken is, maar het nog wel steeds aanschaftquote:Op maandag 3 december 2007 15:45 schreef Bakkioli het volgende:
Wow, nou dat heeft wel zin gehad die boycot! not!!!
Zo te zien heeft Coca toch gewonnen! Fucking arrogante multinational, denken dat ze alles kunnen maken.
Eerst die doorvoering van die nieuwe fles "omdat de klant het wil"(is mij niet gevraagd)
en nu weer die prijsverhoging.moeten ze krijgen.
Vond ik eerst ook... maar paar maanden geleden paar flessen gehaald omdat het erg cheap was, en vond het best wel lekker eerlijk gezegd. Ik weet ook niet hoe het precies komt.quote:Op maandag 3 december 2007 15:32 schreef KaiN het volgende:
[..]
Pepsi smaakt echt anders. Ik vind het niet te zuipen
Waar lees jij dat CC heeft gewonnen? Misschien naait AH jou wel door gewoon een prijs te vragen die net onder de concurrentie ligt terwijl ze wel een goede inkoopsprijs hebben afgesproken. Zodat ze er meer centen aan overhouden.quote:Op maandag 3 december 2007 15:45 schreef Bakkioli het volgende:
Zo te zien heeft Coca toch gewonnen! Fucking arrogante multinational, denken dat ze alles kunnen maken.
Eerst die doorvoering van die nieuwe fles "omdat de klant het wil"(is mij niet gevraagd)
en nu weer die prijsverhoging.moeten ze krijgen.
Uhh jawel hoor, hij kost overal (zelfs bij de goedkope Dirk) 1.39. En bij AH 1.35 (en tijdelijk dus 1.29).quote:Op maandag 3 december 2007 15:45 schreef Bakkioli het volgende:
Wel 4 euro per jaar bij twee flessen per week.quote:Op maandag 3 december 2007 17:31 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Uhh jawel hoor, hij kost overal (zelfs bij de goedkope Dirk) 1.39. En bij AH 1.35 (en tijdelijk dus 1.29).
Nou die 4ct scheelt op jaarbasis wel veel hoor.
Kun je toch weer 5 flessen Pepsi van kopenquote:Op maandag 3 december 2007 17:34 schreef Remzz het volgende:
[..]
Wel 4 euro per jaar bij twee flessen per week.
Hoeveel drink je er per week dan?quote:Op maandag 3 december 2007 17:31 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Uhh jawel hoor, hij kost overal (zelfs bij de goedkope Dirk) 1.39. En bij AH 1.35 (en tijdelijk dus 1.29).
Ik niet, mijn vrouw wel!quote:Op maandag 3 december 2007 15:51 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Jij bent zeker ook zo'n figuur die aan het zeiken is, maar het nog wel steeds aanschaft
CC wilde dat de prijs 1,39 werd!quote:Op maandag 3 december 2007 16:52 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Waar lees jij dat CC heeft gewonnen? Misschien naait AH jou wel door gewoon een prijs te vragen die net onder de concurrentie ligt terwijl ze wel een goede inkoopsprijs hebben afgesproken. Zodat ze er meer centen aan overhouden.
De marge op CC is ongeveer 2-3%, erg weinig dus.
Bij ons gaan er ongeveer 7 flessen per week doorheen!quote:Op maandag 3 december 2007 17:34 schreef Remzz het volgende:
[..]
Wel 4 euro per jaar bij twee flessen per week.
Ik kom net bij Bas vandaan..quote:Op maandag 3 december 2007 17:31 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Hebben ze daar ook Coca Cola dan?quote:Op woensdag 5 december 2007 13:27 schreef anisubs het volgende:
gewoon ALDI!
Is dat een beetje te drinken dan?quote:Op woensdag 5 december 2007 15:39 schreef Scandalous het volgende:
Ik ben sinds die boycot overgestapt op AH-cola, scheelt wel
Het is in ieder geval zo goedkoop dat weggooien niet zonde is, dus probeer het !quote:Op woensdag 5 december 2007 16:48 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Is dat een beetje te drinken dan?
haha, dat is dan ook precies wat AH graag ziet. Op dergelijke producten zijn de marges namelijk hoger.quote:Op woensdag 5 december 2007 15:39 schreef Scandalous het volgende:
Ik ben sinds die boycot overgestapt op AH-cola, scheelt wel [afbeelding]
Ja, dat boeit mij toch niet?quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:20 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
haha, dat is dan ook precies wat AH graag ziet. Op dergelijke producten zijn de marges namelijk hoger.
quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:20 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
haha, dat is dan ook precies wat AH graag ziet. Op dergelijke producten zijn de marges namelijk hoger.
Huismerkproductenquote:Op vrijdag 7 december 2007 14:13 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
wat bedoel je precies met 'dergelijke'?
Huismerken in het algemeen denk ik.quote:Op vrijdag 7 december 2007 14:13 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
wat bedoel je precies met 'dergelijke'?
quote:Op vrijdag 7 december 2007 14:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Huismerkproducten.
Die leveren een hogere marge op. Daarom 'kopieert' AH ook de layout van A-merken zodat consumenten zich 'vergissen' als ze een potje of fles uit het schap pakken...
Achteraf gezien zal de centenmarge bij veel huismerken niet veel schelen van a-merken. Het doel van het huismerk is het binden aan een supermarkt, als jij altijd AH-merk koopt wordt het lastig naar een andere supermarkt te gaan omdat het huismerk daar niet te vinden is (en het a-merk wel).quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:20 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |