Pepsiquote:
Agreed!quote:Op maandag 10 september 2007 23:46 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Dan nog liever Euroshoppercola
hahaha, principequote:Op maandag 10 september 2007 23:44 schreef ChillyWilly het volgende:
ik koop tegenwoordig ook huismerk cola sinds de prijs met 40 cent is verhoogd, gewoon uit principe. Zelfde met m&m's. Eerst 250gr voor 1,25 en nu 300gr voor 1,85.....
Wel pas nadat de prijs is verhoogdquote:
ze verkopen nog blikjes en 1-liter-flessen, dus geen zorgen!quote:Op maandag 10 september 2007 23:53 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wel pas nadat de prijs is verhoogd.
Spijtige zaak verder, Coca Cola is mijn levenselixer.
Verder zijn er ook ander supermarkten (quote:Op maandag 10 september 2007 23:54 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ze verkopen nog blikjes en 1-liter-flessen, dus geen zorgen!
quote:Op dinsdag 11 september 2007 00:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Daar kwam ik ook al achter ja. Zo'n multiverpakking gehaald, waarbij er normaal gesproken standaard Twixen in zitten, waren ze nu ineens kleiner!.
quote:Op dinsdag 11 september 2007 00:12 schreef zhe-devilll het volgende:
Yep goeie actie!!!!!!
AHNu de rest nog!
Ik wil trouwens de oude flessen terug als je de nieuwe opent spuit de helft er alweer uit...pffff
in Utrecht bij een AH XL waren ze op.quote:Op maandag 10 september 2007 23:54 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ze verkopen nog blikjes en 1-liter-flessen, dus geen zorgen!
Whahahaha goeie, ik heb gien traktor deern hoe kommie derbie?quote:Op dinsdag 11 september 2007 00:13 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Misschien de cola niet in je tractor laten staan.
quote:Op dinsdag 11 september 2007 00:13 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Misschien de cola niet in je tractor laten staan.
Niet alleen die in Meppel. Hier in Maastricht ook geen 1,5 liter-flessen. Wel een speciale aanbieding voor 3 1-liter-flessen Coca-Cola (2.79 geloof ik). Later bij de Plus Markt geweest en daar hadden ze wel 4-packs 1,5 liter-flessen (4 flessen voor de prijs van 3).quote:Op maandag 10 september 2007 23:41 schreef punkjunk het volgende:
Ik denk niet dat Coca-Cola er veel boodschap aan heeft als de AH in Meppel hun cola niet meer verkoopt.
Ongetwijfeld.quote:Op dinsdag 11 september 2007 00:13 schreef Xennia het volgende:
[..]
in Utrecht bij een AH XL waren ze op.
Nu zit ik verplicht aan de Pepsi, die zullen wel goede zaken doen
Ik vind het een goede actie. Ik denk dat coca cola wel belangrijke inkomsten mist nu van het AH publiekquote:Op dinsdag 11 september 2007 00:15 schreef Hephaistos. het volgende:
Hier in Rotterdam ook ja. Kutstreek, wie er ook verantwoordelijk voor is...
Coca-Cola zelf. Schofterige prijsverhogingen. Nog niet zo lang geleden betaalde je omgerekend nog geen 70 eurocent voor een liter. Dat is nu vele tientallen procenten hogerquote:Op dinsdag 11 september 2007 00:15 schreef Hephaistos. het volgende:
Hier in Rotterdam ook ja. Kutstreek, wie er ook verantwoordelijk voor is...
Als ze 'm nog goedkoper gaan verkopen, moeten ze er geld bij leggen. Nu gebeurt dat wel vaker, maar ik kan me voorstellen dat ze dat niet al te regelmatig willen doen. Dan zou ik ook eerder kiezen voor een product waar wat meer marge op zit, en waarmee je ook veel klanten naar je winkel trekt.quote:Op dinsdag 11 september 2007 00:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ongetwijfeld.
Iemand al opgevallen dat de Coca-Cola ook nauwelijks meer 'in de bonus' is? Of vergis ik me?
Alsof ze er dan geen winst op maken. Coca-Cola is bij uitstek een lok-artikel als bonusaanbieding. Daar komen genoeg mensen op af die vervolgens nog een kar andere artikelen meenemen...quote:Op dinsdag 11 september 2007 00:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Als ze 'm nog goedkoper gaan verkopen, moeten ze er geld bij leggen. Nu gebeurt dat wel vaker, maar ik kan me voorstellen dat ze dat niet al te regelmatig willen doen. Dan zou ik ook eerder kiezen voor een product waar wat meer marge op zit, en waarmee je ook veel klanten naar je winkel trekt.
Natuurlijk, dat snap ik ook wel. Er zijn nog meer van zulke artikelen, met grotere marge voor de supermarkt dan de marge op Coca Cola momenteel. Dus is het geen onlogische keuze om een ander artikel in de Bonus te doen, en het artikel waar je geld bij moet leggen wat minder vaak.quote:Op dinsdag 11 september 2007 00:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Alsof ze er dan geen winst op maken. Coca-Cola is bij uitstek een lok-artikel als bonusaanbieding. Daar komen genoeg mensen op af die vervolgens nog een kar andere artikelen meenemen...
quote:Coca-Cola begrijpt boycot AH niet
ROTTERDAM – Coca-Cola begrijpt de boycot door Albert Heijn van enkele van haar producten niet. Volgens de fabrikant is de retailer de enige die de hogere inkoopprijs weigert te betalen.
AH voert sinds vorige week geen anderhalve literflessen Coca-Cola, Sprite en Fanta meer. De retailer vindt dat de pas doorgevoerde prijsverhoging voor de referenties niet door de beugel kan.
Gerechtvaardigde prijs
Volgens Coca-Cola is dat vreemd. 'Uit het feit dat nagenoeg alle supermarkten akkoord gaan, concluderen we dat zij inzien dat dit de gerechtvaardigde prijs is voor Coca-Cola-producten', aldus een woordvoerder op de website Distrifood.nl.
De woordvoerder stelt dat Coca-Cola het betreurt dat anderhalve literflessen Coca-Cola en Fanta niet verkrijgbaar zijn bij Albert Heijn.
'Wij vinden dat de consument altijd de keuze moet hebben om Coca-Cola-producten aan te schaffen. Ook bij Albert Heijn.'
Hoe groot waren die verhogingen dan? Op het briefje in de AH stond alleen iets van "wegens enkele extreme prijsverhogingen van Coca Cola..." Maar niet hoe extreem die verhogingen dan wel waren.quote:Op dinsdag 11 september 2007 00:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
Coca-Cola reageert ook zo lekker schijnheilig.
http://www.evmi.nl/nieuws(...)boycot-ah-niet-.html
[..]
quote:Supers hebben buik vol van Coca-Cola
03-07-2007 12:48
DOETINCHEM – Prijsverhogingen en leveringsproblemen zetten de verhoudingen tussen de supermarkten en Coca-Cola op scherp. In een nieuwe ronde drukt de frisdrankgigant eenzijdig prijsverhogingen van 3 procent tot 8 procent door.
Dat blijkt uit een brief van Coca-Cola aan zijn afnemers, die in handen is van Distrifood.nl. De nieuwe prijsronde komt bovenop de eerdere prijsverhoging die Coca-Cola vorig jaar doorvoerde. De prijsverhoging van rond de 40 procent die Coca-Cola in 2006 oplegde, was terug te voeren op de introductie van de nieuwe éénmalige fles. Supermarkten berekenden die prijsverhoging grotendeels door naar de consumenten. De hogere supermarktprijzen resulteerden in veel negatieve berichten in de media.
Verbolgen
Gerard van Dulmen, algemeen directeur van inkoopverbond Maxxam (onder meer Metro), is zeer verbolgen over de prijsverhogingen. ‘Ik zie het als oneigenlijke nivellering van de prijs. Omdat de grondstoffen namelijk niet duurder zijn geworden.’
Extreme verhoging
De voorgestelde prijsverhogingen zijn in de ogen van Van Dulmen extreem. ‘Met uitzondering van direct grondstof gerelateerde prijsverhogingen, begeven de prijsverhogingen van A-merken zich meestal maximaal op inflatie-niveau, ofwel zo’n 1 procent tot 3 procent. In goed één jaar tijd gaat de prijs van Coca Cola 1,5 liter van circa ¤ 0,96 naar zo’n ¤ 1,39, dat is 44 procent. Ter vergelijking: in Duitsland gebeurt er helemaal niks met de prijs van Coca-Cola.’
Nieuwe tarieven
In de nieuwe tarieven worden de blikjes en kleine petflesjes van de Coca-Cola-merken (onder meer Fanta en Sprite) 3 procent duurder. De een-liter PET-flessen stijgen 4 procent in prijs, de 1,5 liter PET-fles 8 procent. De glazen een-literflessen Chaudfontaine krijgen zelfs een prijsverhoging van 50 procent voor de kiezen.
Voorkomen
Opmerkelijk is wel dat de prijsverhogingen nu pas voor commotie zorgen. De prijsverhogingen werden aangekondigd in een brief die Coca-Cola Nederland op 30 maart al naar de retailers stuurde. De aangekondigde verhogingen gingen afgelopen maandag in.
3 tot 8 procent, bovenop de dik 40 procent die vorig jaar al werd doorgevoerd....quote:Op dinsdag 11 september 2007 00:24 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Hoe groot waren die verhogingen dan? Op het briefje in de AH stond alleen iets van "wegens enkele extreme prijsverhogingen van Coca Cola..." Maar niet hoe extreem die verhogingen dan wel waren.
ehm de nieuwe flessen voor de andere frisdranken werden met 20 tot 25 ct verhoogd dat is best veel aangezien die flessen niet oke zijn, als dat het smoesje goed moet maken dan heb ikquote:Op dinsdag 11 september 2007 00:24 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Hoe groot waren die verhogingen dan? Op het briefje in de AH stond alleen iets van "wegens enkele extreme prijsverhogingen van Coca Cola..." Maar niet hoe extreem die verhogingen dan wel waren.
quote:Dick Boer: 'Zooitje bij Coca-Cola'
11-06-2007 14:18
ZAANDAM - Albert Heijn-directeur Dick Boer heeft het helemaal gehad met Coca-Cola. De frisdrankgigant leverde de afgelopen maanden maar vijftig van de honderd producten uit, waardoor Albert Heijn imagoschade oploopt. Boer: 'Coca-Cola heeft er een zooitje van gemaakt.'
De uithaal van Boer naar Coca-Cola in zakenblad FEM Business is opmerkelijk. Doorgaans strooien supermarkten en fabrikanten kwistig met termen als 'partnership', 'toegevoegde waarde' en 'onderscheidend vermogen'. Dit keer bekritiseert de normaal gesproken terughoudende Dick Boer zijn grootste frisdrankleverancier verrassend openlijk.
Zwarte Piet
De Albert Heijn-directeur schuift hiermee de zwarte Piet voor de leveringsproblemen van Albert Heijn voor een deel naar Coca-Cola. Uit de kritiek blijkt ook de frustratie in de top van het bedrijf over de out-of-stocks. Vooral leveranciers van verse artikelen en een paar A-merkfabrikanten schoten tekort, stelt Boer. Albert Heijn heeft zo'n vijftig fabrikanten aangesproken op leveringsmoeilijkheden. AH eist dat de producenten sneller en meer leveren.
Problemen in bottelarij
Coca-Cola in het bijzonder krijgt onder uit de zak van Boer. 'Coca-Cola heeft er een zooitje van gemaakt in de afgelopen twee maanden. We kregen maar vijftig van de honderd producten die we hadden moeten krijgen.' De frisdrankfabrikant kampte de afgelopen maanden met problemen in de bottelarij in Dongen. Door storingen in de software van een nieuw orderpicksysteem kwam de uitlevering van bestellingen in de knoei. Dat leidde tot lege schappen en frustratie bij de supermarktketens, aangezien klanten veelal niet de fabrikant, maar de supermarkt verantwoordelijk houden voor gaten in het assortiment.
Bom in supermarkt
Door een opeenstapeling van factoren werd Albert Heijn in het bijzonder getroffen door de leveringsproblemen. Het leidde tot een stroom aan publiciteit rond de lege schappen en imagoschade voor de marktleider. Een klant vroeg zich tegenover RTL hardop af 'of er een bom was gevallen' in haar Albert Heijn, om aan te geven hoeveel gaten er in het assortiment zitten. De vijftig out-of-stocks van Coca-Cola zullen hieraan ongetwijfeld hebben bijgedragen.
Het smoesje van Coca-Cola is dat de nieuwe fles niet hergebruikt wordt. Dat werd met de oude wel gedaan. Daarom moest die ook steviger zijnquote:Op dinsdag 11 september 2007 00:26 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
In feite zijn de nieuwe flessen veel dunner en van een slechtere kwaliteit dus zoveel zal dat wel niet extra kosten om al die oude flessen om te smelten maar oke..
Wie weet stappen de Coca Cola fans dan gewoon over naar Super de Boer en zit AH met een probleemquote:Op dinsdag 11 september 2007 00:31 schreef Yi-Long het volgende:
Eigenlijk zou AH dit veel harder moeten spelen: Coca Cola 1,5 liter gewoon inkopen, maar er gewoon 50 ct opleggen, en dan de Pepsi bijvoorbeeld 30-40 ct onder inkoopsprijs verkopen, zodat alle AH klanten opeens overstappen op Pepsi. Kijken of Cocal Cola dan nog steeds lang die hoge prijzen wil hanteren, als de concurrent opeens zoveel extra marktaandeel krijgt. En wie wet of bepaalde klanten opeens Pepsi lekkerder gaan vinden
Zou dit wel zomaar mogen?quote:Op dinsdag 11 september 2007 00:31 schreef Yi-Long het volgende:
Eigenlijk zou AH dit veel harder moeten spelen: Coca Cola 1,5 liter gewoon inkopen, maar er gewoon 50 ct opleggen, en dan de Pepsi bijvoorbeeld 30-40 ct onder inkoopsprijs verkopen, zodat alle AH klanten opeens overstappen op Pepsi. Kijken of Cocal Cola dan nog steeds lang die hoge prijzen wil hanteren, als de concurrent opeens zoveel extra marktaandeel krijgt. En wie wet of bepaalde klanten opeens Pepsi lekkerder gaan vinden
Geen idee. Veel mensen zijn redelijk trouw qua supermarkt voor hun wekelijkse boodschappen geloof ik. Daar zetten ze de auto neer, en anderhalf uur later komen ze naar buiten met de boodschappen voor de week. Als ze daar dan normaal gesproken al hun boodschappen haalden, inclusief Coca Cola, dan zullen ze er heus nog steeds wel naar toe gaan zelfs als CC er voorlopig even niet meer te betalen is. Dan nemen ze denk ik voor het gemak gewoon een goedkopere cola variant mee, of een andere frisdrank die wel normaal geprijst is.quote:Op dinsdag 11 september 2007 00:33 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Wie weet stappen de Coca Cola fans dan gewoon over naar Super de Boer en zit AH met een probleem
Ik ben wel een coca cola fan, maarn iet tegen iedere prijs. Zou het dus niet bij de Super alsnog kopen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 00:33 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Wie weet stappen de Coca Cola fans dan gewoon over naar Super de Boer en zit AH met een probleem
Postmix-colaquote:Op dinsdag 11 september 2007 00:40 schreef beertenderrr het volgende:
denk dat ik maar flessen mee ga nemen naar m'n werk en onder de postmix tappen ga vullen voor nop
quote:
quote:Op dinsdag 11 september 2007 01:00 schreef paultjuhhh het volgende:
Waarom zijn die flessen ooit veranderd eigenlijk ?
Idd. Dat is nu ook mijn favoriete colaquote:Op dinsdag 11 september 2007 00:59 schreef PDOA het volgende:
Ik koop altijd Pepsi Max. Goed te zuipen hoor.
Omdat die oude flessen nuttig waren voor hergebruik. Deze flessen smelten ze gewoon om tot nieuwe flessen, wat een goedkoper proces schijnt te zijn.quote:Op dinsdag 11 september 2007 01:06 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
neee ik bedoel het was eerst statiegeld en nu weer niet
Daarom gaat de prijs ook met 40 procent omhoogquote:Op dinsdag 11 september 2007 01:25 schreef PDOA het volgende:
[..]
Omdat die oude flessen nuttig waren voor hergebruik. Deze flessen smelten ze gewoon om tot nieuwe flessen, wat een goedkoper proces schijnt te zijn.
Goedkoper voor Coca Cola betekent niet dat het goedkoper voor ons is. Bovendien betalen wij ook voor het design, heb ik eens zo'n Cola kneus horen roepen. Maar ach, ik drink al tijden geen cola van Coca Cola meer sinds ze dat soort geintjes gingen uithalen...quote:Op dinsdag 11 september 2007 01:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Daarom gaat de prijs ook met 40 procent omhoog.
Ja, leg dat de consument maar es uit. Dat lukt niet, want je kúnt 't niet uitleggenquote:Op dinsdag 11 september 2007 01:37 schreef PDOA het volgende:
[..]
Goedkoper voor Coca Cola betekent niet dat het goedkoper voor ons is.
Klopt. We betalen nu het design voor een fles die al jaren in de ons omringende landen wordt gebruiktquote:Bovendien betalen wij ook voor het design, heb ik eens zo'n Cola kneus horen roepen.
er zit nog steeds statiegeld op, alleen ze worden niet meer hergebruikt; kansloos gelul iig.quote:Op dinsdag 11 september 2007 01:06 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
neee ik bedoel het was eerst statiegeld en nu weer niet
Heel veel bedrijven (cateraars e.d.) halen Coca-Cola uit Duitsland sinds een jaartje, scheelt gewoon klauwen met geld en die ingesealde Europallets zijn inderdaad nauwelijks te stapelen.. Coca-Cola is weer lekker bezig in ieder geval!quote:Op dinsdag 11 september 2007 00:28 schreef VrAnKiE het volgende:
Bij een bepaalde bierbrouwer importeren ze Coca-Cola uit duitsland omdat hier in nederland alles ingesealed wordt ipv aangeleverd in kratten. Wat dus uiteraard niet te stapelen is.
De enige drank die ik me kan herinneren die ik al mijn hele leven heerlijk vind!quote:Op maandag 10 september 2007 23:53 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wel pas nadat de prijs is verhoogd.
Spijtige zaak verder, Coca Cola is mijn levenselixer.
quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:02 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
Mensen die zelf geen boodschappen halen en wachten tot mammie met een fles cola thuiskomt![]()
Mensen die zelf geen boodschappen halen en wachten tot mammie met een fles cola thuiskomt![]()
Deze flessen zijn goedkoper voor Coca-Colaquote:Op dinsdag 11 september 2007 01:00 schreef paultjuhhh het volgende:
Waarom zijn die flessen ooit veranderd eigenlijk ?
Idd. En de financiële afdeling ligt ook te pitten: je kunt de prijs wel gigantisch verhogen waardoor - ondanks het feit dat klanten weglopen - de omzet ongeveer gelijk blijft, maar zeg dan maarquote:Op dinsdag 11 september 2007 10:54 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Deze flessen zijn goedkoper voor Coca-Cola![]()
Maar volgensmij zijn ze niet helemaal wakker bij de marketing afdeling van Coca-Cola Nederland. Als je eerst de consument en supermarkt tegen je in harnas jaagt door niet te kunnen leveren, moet je daarna natuurlijk niet met een prijsstijging aan komen zetten.
Sowieso geldt dat voor alles. Daarom snap ik ook niet waar bijna iedereen mee bezig is sinds men wist dat de Euro er aan zou komen. Verhoging na verhoging dat geen reet te maken had met inflatie of het te laag inschatten van de waarde van onze munt.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Idd. En de financiële afdeling ligt ook te pitten: je kunt de prijs wel gigantisch verhogen waardoor - ondanks het feit dat klanten weglopen - de omzet ongeveer gelijk blijft, maar zeg dan maartegen je marktaandeel (beoordeeld op aantallen verkochte stuks of aantal klanten). Volgens mij is juist dat laatste erg belangrijk... Met een veel kleinere (of geen) prijsstijging blijven er meer klanten Coca-Cola drinken en blijft die omzet ook wel op peil
.
Wow... dat is helemaal belachelijk, want de oude fles vond ik (en velen met mij) qua design veel mooier.quote:Op dinsdag 11 september 2007 01:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
Klopt. We betalen nu het design voor een fles die al jaren in de ons omringende landen wordt gebruikt. Mss moet Coca-Cola Nederland wel rechten voor de vormgeving aan de buitenlandse vestigingen betalen ofzo
.
Jij denkt dat de 'financiële afdeling' van Coca Cola dit simpele stukje economie niet begrijpt? En jij weet ook wat de oorzaak van de prijsstijging volgens Coca Cola is? Tot nu toe lees ik alleen berichten van derden dat het niet in grondstoffen ligt, maar dat zegt nog niet zo veel.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Idd. En de financiële afdeling ligt ook te pitten: je kunt de prijs wel gigantisch verhogen waardoor - ondanks het feit dat klanten weglopen - de omzet ongeveer gelijk blijft, maar zeg dan maartegen je marktaandeel (beoordeeld op aantallen verkochte stuks of aantal klanten). Volgens mij is juist dat laatste erg belangrijk... Met een veel kleinere (of geen) prijsstijging blijven er meer klanten Coca-Cola drinken en blijft die omzet ook wel op peil
.
Als de financiële afdeling van Coca-Cola net zo logisch nadenkt als de marketingafdeling (40% prijsstijging om een reden die mij nog niet duidelijk is; nog es prijsstijgingen na gigantische problemen met het distributiesysteem) wil ik daar nog wel es aan twijfelen ja ...quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:19 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Jij denkt dat de 'financiële afdeling' van Coca Cola dit simpele stukje economie niet begrijpt?
Als in het buitenland de prijs van Coca-Cola (nagenoeg) gelijk blijft, zal 't niet aan de grondstoffen liggen. Of moet de Nederlandse consument de wereldwijde stijging van grondstoffen voor Coca-Cola maar ophoestenquote:En jij weet ook wat de oorzaak van de prijsstijging volgens Coca Cola is? Tot nu toe lees ik alleen berichten van derden dat het niet in grondstoffen ligt, maar dat zegt nog niet zo veel.
Dat klopt. Maar het feit dat ze toch die gigantische prijsstijgingen doorzetten (en dus ook wel moeten verwachten dat het aantal klanten zal afnemen), geloof ik niet dat de prijsstijging van de grondstoffen net zo groot is...quote:Daarnaast heb je geen moer aan een gelijk blijvende omzet als kosten stijgen.
dát heet prijsafspraak en juist dát is verbodenquote:Op dinsdag 11 september 2007 00:34 schreef Tegan het volgende:
[..]
Zou dit wel zomaar mogen?
Volgens mij niet, want bij mij op werk mogen wij verpakt ijs van Ola ook maar met bepaalde prijsverhoging verkopen.
Vooral die boekenquote:Op dinsdag 11 september 2007 13:19 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
behalve voor boeken en sigaretten, maar dat is een ander achterlijk verhaal
ja of verplicht schoolboeken laten kopen die heel toevallig geschreven zijn door één van de docentenquote:Op dinsdag 11 september 2007 13:34 schreef Yi-Long het volgende:
Boeken is echt schandalig. Vooral SCHOOLBOEKEN(!)
Als je een engelstalig boek moet aanschaffen hier in nederland, dan betaal je al snel 3x meer dan dat je voor datzelfde boek betaald in bijvoorbeeld Hong Kong.Ik vind dat persoonlijk echt schandalig, en ik snap ook niet dat ze dus blijkbaar zulke gigantische winstmarges mogen pakken hier in Nederland, op wat schoolboeken zijn en dus betaald MOETEN worden door studenten.
Wat ik dus bedoel is niet dat het weinig zegt omdat het niet van Coca Cola komt. Ik geloof best dat de prijsstijging niet veroorzaakt wordt door duurdere grondstoffen, want dan zou de concurrent er ook last van hebben. Ik zeg alleen dat het niet zo veel zegt dat de grondstoffen niet duurder zijn geworden, een kostenstijging kan ook ergens anders vandaan komen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
Als in het buitenland de prijs van Coca-Cola (nagenoeg) gelijk blijft, zal 't niet aan de grondstoffen liggen. Of moet de Nederlandse consument de wereldwijde stijging van grondstoffen voor Coca-Cola maar ophoesten
Prijsafspraken tussen leverancier en detaillist zijn verboden?quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:19 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dát heet prijsafspraak en juist dát is verboden
nee inderdaad, dat zeg ik foutquote:Op dinsdag 11 september 2007 13:42 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Prijsafspraken tussen leverancier en detaillist zijn verboden?
Dat prijsafspraken tussen concurrenten verboden zijn, dat weet ik, maar op deze manier lijkt me dat niet het geval.
[..]
Mama ver wegquote:Live from Korea!
Iedere week 2 flessen coca cola is iedere week 1 euro teveel betalen. Dat is 52 euro per jaar. Daar kun je wat andere leuke dingen voor doen, ipv het zo weg te gooien.quote:
De speciale aanbieding die ik gisteren bij AH XL hier in Maastricht zag:quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:28 schreef Loohcs het volgende:
Die oplossing van AH is ook een beetje raar, want volgens mij is de literprijs van de 1 literfles nog hoger dan dan de nieuwe liter prijs van de 1,5 liter fles. Dus als je voor die 'oplossing' kiest betaal je eigenlijk nog gewoon de nieuwe prijs.
OK even duur dan, maar je betaalt dan eigenlijk wel de nieuwe prijs.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
De speciale aanbieding die ik gisteren bij AH XL hier in Maastricht zag:
3x1 liter voor 2,79 = 0,93 euro per liter
prijs voor 1,5 liter: 1,39 = 0,93 euro per liter
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |