abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53085175
Is dit alleen in Meppel het geval, of is het ook zo in andere steden? Het viel me op toen ik vandaag boodschappen ging doen, dat er op de plaats van alle Cola flessen een briefje hang, waar op stond dat ze geen 1,5L flessen van Cola meer zouden verkopen zolang Coca-Cola de prijs zo extreem hoog houd. Ik vind het wel een goede actie van de AH, en hopelijk heeft Coca-Cola weinig keus en moeten ze het weer op de oude prijs gaan verkopen.

Zijn er nog meer supermarkten die hier aan meedoen?
pi_53085229
Terecht.

Koop dan gewoon Pepsi.
pi_53085404
quote:
Op maandag 10 september 2007 23:34 schreef Repeat het volgende:
Terecht.

Koop dan gewoon Pepsi.
Pepsi
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_53085421
Ik denk niet dat Coca-Cola er veel boodschap aan heeft als de AH in Meppel hun cola niet meer verkoopt.
pi_53085440
Lidl cola
pi_53085466
Boeiend, cola is smerig.

Het is erger dat Fanta ook duurder wordt
pi_53085468
nee, heel Albert Heijn verkoopt die flessen niet

ze mogen inderdaad wel wat goedkoper, maar of AH dat doorrekent aan de klant is nog maar de vraag, wat ik begrijp is dat AH Coca Cola verkoopt voor de inkoopprijs
pi_53085469
Hier in Den Haag ook!

maar ik drink geen cola!!
pi_53085470
Goede actie !
pi_53085507
ik koop tegenwoordig ook huismerk cola sinds de prijs met 40 cent is verhoogd, gewoon uit principe. Zelfde met m&m's. Eerst 250gr voor 1,25 en nu 300gr voor 1,85.....
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_53085541
quote:
Op maandag 10 september 2007 23:40 schreef Agiath het volgende:

[..]

Pepsi
Pepsi
pi_53085569
quote:
Op maandag 10 september 2007 23:45 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Pepsi

Dan nog liever Euroshoppercola
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_53085626
quote:
Op maandag 10 september 2007 23:46 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

Dan nog liever Euroshoppercola
Agreed!
pi_53085646
quote:
Op maandag 10 september 2007 23:44 schreef ChillyWilly het volgende:
ik koop tegenwoordig ook huismerk cola sinds de prijs met 40 cent is verhoogd, gewoon uit principe. Zelfde met m&m's. Eerst 250gr voor 1,25 en nu 300gr voor 1,85.....
hahaha, principe
  maandag 10 september 2007 @ 23:53:44 #15
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_53085774
quote:
Op maandag 10 september 2007 23:49 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

hahaha, principe
Wel pas nadat de prijs is verhoogd .

Spijtige zaak verder, Coca Cola is mijn levenselixer .
2000 light years from home
pi_53085805
quote:
Op maandag 10 september 2007 23:53 schreef Merkie het volgende:

[..]

ze verkopen nog blikjes en 1-liter-flessen, dus geen zorgen!
  dinsdag 11 september 2007 @ 00:01:29 #17
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_53085985
De AH XL hier in Utrecht leek wel een Sovjet winkel. Echt, de complete frisdrank hoek was verlaten en leeg
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  dinsdag 11 september 2007 @ 00:05:59 #18
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_53086099
quote:
Op maandag 10 september 2007 23:54 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Verder zijn er ook ander supermarkten ().
2000 light years from home
  dinsdag 11 september 2007 @ 00:07:49 #19
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_53086139
Wij zijn ook veel minder coca cola gaan drinken hier sinds die belachelijk extreme prijsverhoging. Nu drinken we veel meer sinasappelsap en andere vruchtdranken.

En M&M's hetzelfde. Vroeger kocht ik iedere week wel minstens 1-2 zakken. Nu al maanden geen zak meer gehaald.

En die Marsen en Snickers en al die andere candybars die ze nu KLEINER hebben gemaakt Niet meer gekocht.

Gelukkig kost zo'n klein pakje pindarotsjes of chocolade nougat nog steeds maar 90 ct ofzo
pi_53086235
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 19:39:35 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 11 september 2007 @ 00:12:27 #21
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_53086254
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 00:11 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Daar kwam ik ook al achter ja. Zo'n multiverpakking gehaald, waarbij er normaal gesproken standaard Twixen in zitten, waren ze nu ineens kleiner! .

Da's toch al jaren zo? Er staat ook op de verpakking dat ze niet los verkocht mogen worden. Daarom zijn ze kleiner gemaakt, omdat ze dat vroeger wel deden.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_53086256
Yep goeie actie!!!!!!
AH Nu de rest nog!
Ik wil trouwens de oude flessen terug als je de nieuwe opent spuit de helft er alweer uit...pffff
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  dinsdag 11 september 2007 @ 00:12:36 #23
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_53086260
Dit zal vast geen initiatief van de AH Meppel zijn, maar gewoon landelijk. AH koopt centraal in, niet per vestiging. Als de Coca Cola niet meer in de distributiecentra aanwezig is, raken de winkels leeg. AH doet dit overigens vaker, zo dingen ze nog wel eens voordeliger prijzen af dan de concurrenten.

Superunie, inkooporganisatie waaraan o.a. Spar en Vomar mee doen, heeft enkele jaren terug ook enige tijd geen Coca Cola producten meer besteld, omdat ze het niet tof vonden dat ze meer betaalden dan AH.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  dinsdag 11 september 2007 @ 00:13:27 #24
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_53086283
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 00:12 schreef zhe-devilll het volgende:
Yep goeie actie!!!!!!
AH Nu de rest nog!
Ik wil trouwens de oude flessen terug als je de nieuwe opent spuit de helft er alweer uit...pffff

Misschien de cola niet in je tractor laten staan.
pi_53086286
ow ook een truc van supermarkten is!
Eerst gooi je iets in de reclame en daarna verhogen ze de prijs

hoewel
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_53086291
quote:
Op maandag 10 september 2007 23:54 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

in Utrecht bij een AH XL waren ze op.
Nu zit ik verplicht aan de Pepsi, die zullen wel goede zaken doen
pi_53086302
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 00:13 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Whahahaha goeie, ik heb gien traktor deern hoe kommie derbie?
pi_53086312
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 00:13 schreef Biogarde het volgende:

[..]

kmoe nog lachen!
pi_53086329
quote:
Op maandag 10 september 2007 23:41 schreef punkjunk het volgende:
Ik denk niet dat Coca-Cola er veel boodschap aan heeft als de AH in Meppel hun cola niet meer verkoopt.
Niet alleen die in Meppel. Hier in Maastricht ook geen 1,5 liter-flessen. Wel een speciale aanbieding voor 3 1-liter-flessen Coca-Cola (2.79 geloof ik). Later bij de Plus Markt geweest en daar hadden ze wel 4-packs 1,5 liter-flessen (4 flessen voor de prijs van 3).
  dinsdag 11 september 2007 @ 00:15:45 #30
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53086333
Hier in Rotterdam ook ja. Kutstreek, wie er ook verantwoordelijk voor is...
pi_53086343
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 00:13 schreef Xennia het volgende:

[..]

in Utrecht bij een AH XL waren ze op.
Nu zit ik verplicht aan de Pepsi, die zullen wel goede zaken doen
Ongetwijfeld.
Iemand al opgevallen dat de Coca-Cola ook nauwelijks meer 'in de bonus' is? Of vergis ik me?
pi_53086349
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 00:15 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik vind het een goede actie. Ik denk dat coca cola wel belangrijke inkomsten mist nu van het AH publiek
pi_53086360
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 00:15 schreef Hephaistos. het volgende:
Coca-Cola zelf. Schofterige prijsverhogingen. Nog niet zo lang geleden betaalde je omgerekend nog geen 70 eurocent voor een liter. Dat is nu vele tientallen procenten hoger . Prijs verhogen voor een zogenaamde nieuwe fles die in het buitenland allang bestaat . En dan ook nog de mist ingaan met het nieuwe distributiesysteem (rond de feestdagen, meen ik) . Nee, goed bezig, Coca-Cola . Dan snapt de consument de reden van de prijsverhogingen ook heel goed .
  dinsdag 11 september 2007 @ 00:17:59 #34
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_53086383
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 00:16 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ongetwijfeld.
Iemand al opgevallen dat de Coca-Cola ook nauwelijks meer 'in de bonus' is? Of vergis ik me?
Als ze 'm nog goedkoper gaan verkopen, moeten ze er geld bij leggen. Nu gebeurt dat wel vaker, maar ik kan me voorstellen dat ze dat niet al te regelmatig willen doen. Dan zou ik ook eerder kiezen voor een product waar wat meer marge op zit, en waarmee je ook veel klanten naar je winkel trekt.
pi_53086415
eigenlijk moet je alle lege flessen als actie doorprikken en dan inleveren voor straf he!
pi_53086428
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 00:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Als ze 'm nog goedkoper gaan verkopen, moeten ze er geld bij leggen. Nu gebeurt dat wel vaker, maar ik kan me voorstellen dat ze dat niet al te regelmatig willen doen. Dan zou ik ook eerder kiezen voor een product waar wat meer marge op zit, en waarmee je ook veel klanten naar je winkel trekt.
Alsof ze er dan geen winst op maken. Coca-Cola is bij uitstek een lok-artikel als bonusaanbieding. Daar komen genoeg mensen op af die vervolgens nog een kar andere artikelen meenemen...
pi_53086467
Grolsch
nieuwe fles
Bier
  dinsdag 11 september 2007 @ 00:22:33 #38
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_53086494
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 00:19 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Alsof ze er dan geen winst op maken. Coca-Cola is bij uitstek een lok-artikel als bonusaanbieding. Daar komen genoeg mensen op af die vervolgens nog een kar andere artikelen meenemen...
Natuurlijk, dat snap ik ook wel. Er zijn nog meer van zulke artikelen, met grotere marge voor de supermarkt dan de marge op Coca Cola momenteel. Dus is het geen onlogische keuze om een ander artikel in de Bonus te doen, en het artikel waar je geld bij moet leggen wat minder vaak.

Verder heb ik geen idee of het minder vaak is, maar het zou niet onlogisch zijn. Ook zou het de positie t.o.v. Coca Cola in onderhandelingen niet verbeteren als ze het blijkbaar wel goedkoper kunnen verkopen.
pi_53086502
Coca-Cola reageert ook zo lekker schijnheilig .

http://www.evmi.nl/nieuws(...)boycot-ah-niet-.html
quote:
Coca-Cola begrijpt boycot AH niet

ROTTERDAM – Coca-Cola begrijpt de boycot door Albert Heijn van enkele van haar producten niet. Volgens de fabrikant is de retailer de enige die de hogere inkoopprijs weigert te betalen.

AH voert sinds vorige week geen anderhalve literflessen Coca-Cola, Sprite en Fanta meer. De retailer vindt dat de pas doorgevoerde prijsverhoging voor de referenties niet door de beugel kan.

Gerechtvaardigde prijs
Volgens Coca-Cola is dat vreemd. 'Uit het feit dat nagenoeg alle supermarkten akkoord gaan, concluderen we dat zij inzien dat dit de gerechtvaardigde prijs is voor Coca-Cola-producten', aldus een woordvoerder op de website Distrifood.nl.

De woordvoerder stelt dat Coca-Cola het betreurt dat anderhalve literflessen Coca-Cola en Fanta niet verkrijgbaar zijn bij Albert Heijn.

'Wij vinden dat de consument altijd de keuze moet hebben om Coca-Cola-producten aan te schaffen. Ook bij Albert Heijn.'
  dinsdag 11 september 2007 @ 00:24:17 #40
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53086524
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 00:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
Coca-Cola reageert ook zo lekker schijnheilig .

http://www.evmi.nl/nieuws(...)boycot-ah-niet-.html
[..]
Hoe groot waren die verhogingen dan? Op het briefje in de AH stond alleen iets van "wegens enkele extreme prijsverhogingen van Coca Cola..." Maar niet hoe extreem die verhogingen dan wel waren.
pi_53086531
Achtergrondinfo, ook over de eerdere prijsverhogingen:
quote:
Supers hebben buik vol van Coca-Cola
03-07-2007 12:48

DOETINCHEM – Prijsverhogingen en leveringsproblemen zetten de verhoudingen tussen de supermarkten en Coca-Cola op scherp. In een nieuwe ronde drukt de frisdrankgigant eenzijdig prijsverhogingen van 3 procent tot 8 procent door.

Dat blijkt uit een brief van Coca-Cola aan zijn afnemers, die in handen is van Distrifood.nl. De nieuwe prijsronde komt bovenop de eerdere prijsverhoging die Coca-Cola vorig jaar doorvoerde. De prijsverhoging van rond de 40 procent die Coca-Cola in 2006 oplegde, was terug te voeren op de introductie van de nieuwe éénmalige fles. Supermarkten berekenden die prijsverhoging grotendeels door naar de consumenten. De hogere supermarktprijzen resulteerden in veel negatieve berichten in de media.

Verbolgen
Gerard van Dulmen, algemeen directeur van inkoopverbond Maxxam (onder meer Metro), is zeer verbolgen over de prijsverhogingen. ‘Ik zie het als oneigenlijke nivellering van de prijs. Omdat de grondstoffen namelijk niet duurder zijn geworden.’

Extreme verhoging
De voorgestelde prijsverhogingen zijn in de ogen van Van Dulmen extreem. ‘Met uitzondering van direct grondstof gerelateerde prijsverhogingen, begeven de prijsverhogingen van A-merken zich meestal maximaal op inflatie-niveau, ofwel zo’n 1 procent tot 3 procent. In goed één jaar tijd gaat de prijs van Coca Cola 1,5 liter van circa ¤ 0,96 naar zo’n ¤ 1,39, dat is 44 procent. Ter vergelijking: in Duitsland gebeurt er helemaal niks met de prijs van Coca-Cola.’

Nieuwe tarieven
In de nieuwe tarieven worden de blikjes en kleine petflesjes van de Coca-Cola-merken (onder meer Fanta en Sprite) 3 procent duurder. De een-liter PET-flessen stijgen 4 procent in prijs, de 1,5 liter PET-fles 8 procent. De glazen een-literflessen Chaudfontaine krijgen zelfs een prijsverhoging van 50 procent voor de kiezen.

Voorkomen
Opmerkelijk is wel dat de prijsverhogingen nu pas voor commotie zorgen. De prijsverhogingen werden aangekondigd in een brief die Coca-Cola Nederland op 30 maart al naar de retailers stuurde. De aangekondigde verhogingen gingen afgelopen maandag in.
pi_53086542
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 00:24 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Hoe groot waren die verhogingen dan? Op het briefje in de AH stond alleen iets van "wegens enkele extreme prijsverhogingen van Coca Cola..." Maar niet hoe extreem die verhogingen dan wel waren.
3 tot 8 procent, bovenop de dik 40 procent die vorig jaar al werd doorgevoerd....
pi_53086560
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 00:24 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

ehm de nieuwe flessen voor de andere frisdranken werden met 20 tot 25 ct verhoogd dat is best veel aangezien die flessen niet oke zijn, als dat het smoesje goed moet maken dan heb ik
liever de oude flessen die veel steviger zijn en goedkoper dus.
In feite zijn de nieuwe flessen veel dunner en van een slechtere kwaliteit dus zoveel zal dat wel niet extra kosten om al die oude flessen om te smelten maar oke..
20 ct is wel veul...dus ik denk dat coca lola nog meer vraagt dan die andere
pi_53086581
Eerdere reactie van AH over gang van zaken bij Coca-Cola:
quote:
Dick Boer: 'Zooitje bij Coca-Cola'
11-06-2007 14:18

ZAANDAM - Albert Heijn-directeur Dick Boer heeft het helemaal gehad met Coca-Cola. De frisdrankgigant leverde de afgelopen maanden maar vijftig van de honderd producten uit, waardoor Albert Heijn imagoschade oploopt. Boer: 'Coca-Cola heeft er een zooitje van gemaakt.'

De uithaal van Boer naar Coca-Cola in zakenblad FEM Business is opmerkelijk. Doorgaans strooien supermarkten en fabrikanten kwistig met termen als 'partnership', 'toegevoegde waarde' en 'onderscheidend vermogen'. Dit keer bekritiseert de normaal gesproken terughoudende Dick Boer zijn grootste frisdrankleverancier verrassend openlijk.

Zwarte Piet
De Albert Heijn-directeur schuift hiermee de zwarte Piet voor de leveringsproblemen van Albert Heijn voor een deel naar Coca-Cola. Uit de kritiek blijkt ook de frustratie in de top van het bedrijf over de out-of-stocks. Vooral leveranciers van verse artikelen en een paar A-merkfabrikanten schoten tekort, stelt Boer. Albert Heijn heeft zo'n vijftig fabrikanten aangesproken op leveringsmoeilijkheden. AH eist dat de producenten sneller en meer leveren.

Problemen in bottelarij
Coca-Cola in het bijzonder krijgt onder uit de zak van Boer. 'Coca-Cola heeft er een zooitje van gemaakt in de afgelopen twee maanden. We kregen maar vijftig van de honderd producten die we hadden moeten krijgen.' De frisdrankfabrikant kampte de afgelopen maanden met problemen in de bottelarij in Dongen. Door storingen in de software van een nieuw orderpicksysteem kwam de uitlevering van bestellingen in de knoei. Dat leidde tot lege schappen en frustratie bij de supermarktketens, aangezien klanten veelal niet de fabrikant, maar de supermarkt verantwoordelijk houden voor gaten in het assortiment.

Bom in supermarkt
Door een opeenstapeling van factoren werd Albert Heijn in het bijzonder getroffen door de leveringsproblemen. Het leidde tot een stroom aan publiciteit rond de lege schappen en imagoschade voor de marktleider. Een klant vroeg zich tegenover RTL hardop af 'of er een bom was gevallen' in haar Albert Heijn, om aan te geven hoeveel gaten er in het assortiment zitten. De vijftig out-of-stocks van Coca-Cola zullen hieraan ongetwijfeld hebben bijgedragen.
pi_53086593
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 00:26 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

In feite zijn de nieuwe flessen veel dunner en van een slechtere kwaliteit dus zoveel zal dat wel niet extra kosten om al die oude flessen om te smelten maar oke..
Het smoesje van Coca-Cola is dat de nieuwe fles niet hergebruikt wordt. Dat werd met de oude wel gedaan. Daarom moest die ook steviger zijn .
pi_53086597
Bij een bepaalde bierbrouwer importeren ze Coca-Cola uit duitsland omdat hier in nederland alles ingesealed wordt ipv aangeleverd in kratten. Wat dus uiteraard niet te stapelen is.
  dinsdag 11 september 2007 @ 00:31:58 #47
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_53086659
Eigenlijk zou AH dit veel harder moeten spelen: Coca Cola 1,5 liter gewoon inkopen, maar er gewoon 50 ct opleggen, en dan de Pepsi bijvoorbeeld 30-40 ct onder inkoopsprijs verkopen, zodat alle AH klanten opeens overstappen op Pepsi. Kijken of Cocal Cola dan nog steeds lang die hoge prijzen wil hanteren, als de concurrent opeens zoveel extra marktaandeel krijgt. En wie wet of bepaalde klanten opeens Pepsi lekkerder gaan vinden
  dinsdag 11 september 2007 @ 00:33:12 #48
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53086681
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 00:31 schreef Yi-Long het volgende:
Eigenlijk zou AH dit veel harder moeten spelen: Coca Cola 1,5 liter gewoon inkopen, maar er gewoon 50 ct opleggen, en dan de Pepsi bijvoorbeeld 30-40 ct onder inkoopsprijs verkopen, zodat alle AH klanten opeens overstappen op Pepsi. Kijken of Cocal Cola dan nog steeds lang die hoge prijzen wil hanteren, als de concurrent opeens zoveel extra marktaandeel krijgt. En wie wet of bepaalde klanten opeens Pepsi lekkerder gaan vinden
Wie weet stappen de Coca Cola fans dan gewoon over naar Super de Boer en zit AH met een probleem
pi_53086702
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 00:31 schreef Yi-Long het volgende:
Zou dit wel zomaar mogen?

Volgens mij niet, want bij mij op werk mogen wij verpakt ijs van Ola ook maar met bepaalde prijsverhoging verkopen.
pi_53086780
Was vandaag in de Coop, gewoon fucking 1,42 per fles en zo'n 4-pack voor 5,68 (geen 4 voor de prijs van 3 dus), nou dan maar geen cola kut bedrijf
pi_53086786
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 19:39:35 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 11 september 2007 @ 00:39:01 #52
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_53086792
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 00:33 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Wie weet stappen de Coca Cola fans dan gewoon over naar Super de Boer en zit AH met een probleem
Geen idee. Veel mensen zijn redelijk trouw qua supermarkt voor hun wekelijkse boodschappen geloof ik. Daar zetten ze de auto neer, en anderhalf uur later komen ze naar buiten met de boodschappen voor de week. Als ze daar dan normaal gesproken al hun boodschappen haalden, inclusief Coca Cola, dan zullen ze er heus nog steeds wel naar toe gaan zelfs als CC er voorlopig even niet meer te betalen is. Dan nemen ze denk ik voor het gemak gewoon een goedkopere cola variant mee, of een andere frisdrank die wel normaal geprijst is.

Ik zou zelf namelijk niet speciaal voor Coca Cola helemaal naar een andere winkel rijden... laat staan fietsen. Plus het is dan bekend dat het een ludieke actie is van AH om ervoor te zorgen dat CC de prijzen weer naar beneden brengt, en veel mensen zijn dan wel geneigd om zo'n actie een tijdje te steunen met de hoop dat het zal werken.

Plus nu verkoopt de AH ook geen Coca Cola... dus dan zouden die mensen waar jij het over hebt ook overstappen naar een andere supermarkt Dan kun je voor die hardcore CC fans net zo goed de prijs heel hoog maken, en een alternatief heel goedkoop...
pi_53086814
denk dat ik maar flessen mee ga nemen naar m'n werk en onder de postmix tappen ga vullen voor nop
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_53086821
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 00:33 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik ben wel een coca cola fan, maarn iet tegen iedere prijs. Zou het dus niet bij de Super alsnog kopen.
pi_53087025
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 00:40 schreef beertenderrr het volgende:
denk dat ik maar flessen mee ga nemen naar m'n werk en onder de postmix tappen ga vullen voor nop
Postmix-cola .
  dinsdag 11 september 2007 @ 00:57:38 #56
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_53087038
Sinds coca cola z'n prijzen omhoog gegooid heeft heb ik nooit meer een fles buiten acties/reclames om gekocht
pi_53087075
Ik koop altijd Pepsi Max. Goed te zuipen hoor.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 11 september 2007 @ 01:00:42 #58
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_53087092
Waarom zijn die flessen ooit veranderd eigenlijk ?
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  dinsdag 11 september 2007 @ 01:05:41 #59
121890 M42
I Love Techno!
pi_53087165
Gewoon boycotten al die dure merken
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
  dinsdag 11 september 2007 @ 01:06:07 #60
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_53087170
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 00:56 schreef Tegan het volgende:

[..]

Postmix-cola .

Ik heb ze ook op m'n werk, maar als ze ze goed afstellen is het goed te zuipen hoor
  dinsdag 11 september 2007 @ 01:06:23 #61
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_53087174
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 01:00 schreef paultjuhhh het volgende:

Omdat glas zwaar is?
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 11 september 2007 @ 01:06:56 #62
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_53087186
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 01:06 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Omdat glas zwaar is?
neee ik bedoel het was eerst statiegeld en nu weer niet
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  dinsdag 11 september 2007 @ 01:11:05 #63
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_53087246
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 00:59 schreef PDOA het volgende:
Ik koop altijd Pepsi Max. Goed te zuipen hoor.
Idd. Dat is nu ook mijn favoriete cola

(zit tenminste niet zo'n ranzige nasmaak aan als bij coca cola light)
pi_53087419
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 01:06 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Omdat die oude flessen nuttig waren voor hergebruik. Deze flessen smelten ze gewoon om tot nieuwe flessen, wat een goedkoper proces schijnt te zijn.
pi_53087478
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 01:25 schreef PDOA het volgende:

[..]

Omdat die oude flessen nuttig waren voor hergebruik. Deze flessen smelten ze gewoon om tot nieuwe flessen, wat een goedkoper proces schijnt te zijn.
Daarom gaat de prijs ook met 40 procent omhoog .
pi_53087550
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 01:30 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Daarom gaat de prijs ook met 40 procent omhoog .
Goedkoper voor Coca Cola betekent niet dat het goedkoper voor ons is. Bovendien betalen wij ook voor het design, heb ik eens zo'n Cola kneus horen roepen. Maar ach, ik drink al tijden geen cola van Coca Cola meer sinds ze dat soort geintjes gingen uithalen...
pi_53087588
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 01:37 schreef PDOA het volgende:

[..]

Goedkoper voor Coca Cola betekent niet dat het goedkoper voor ons is.
Ja, leg dat de consument maar es uit. Dat lukt niet, want je kúnt 't niet uitleggen .
quote:
Bovendien betalen wij ook voor het design, heb ik eens zo'n Cola kneus horen roepen.
Klopt. We betalen nu het design voor een fles die al jaren in de ons omringende landen wordt gebruikt . Mss moet Coca-Cola Nederland wel rechten voor de vormgeving aan de buitenlandse vestigingen betalen ofzo .
  dinsdag 11 september 2007 @ 01:45:43 #68
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_53087647
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 01:06 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

er zit nog steeds statiegeld op, alleen ze worden niet meer hergebruikt; kansloos gelul iig.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  dinsdag 11 september 2007 @ 02:12:54 #70
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53087892
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 00:28 schreef VrAnKiE het volgende:
Bij een bepaalde bierbrouwer importeren ze Coca-Cola uit duitsland omdat hier in nederland alles ingesealed wordt ipv aangeleverd in kratten. Wat dus uiteraard niet te stapelen is.
Heel veel bedrijven (cateraars e.d.) halen Coca-Cola uit Duitsland sinds een jaartje, scheelt gewoon klauwen met geld en die ingesealde Europallets zijn inderdaad nauwelijks te stapelen.. Coca-Cola is weer lekker bezig in ieder geval!
pi_53087910
quote:
Op maandag 10 september 2007 23:53 schreef Merkie het volgende:

[..]

De enige drank die ik me kan herinneren die ik al mijn hele leven heerlijk vind!
- AFCA -
pi_53088319
mensen die op prijzen letten
pi_53088729
Hoe is het met de cola in Belgie geregeld? Iemand enig idee?
  dinsdag 11 september 2007 @ 09:02:57 #74
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_53089333
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 04:44 schreef Underdoggy het volgende:
mensen die op prijzen letten
Mensen die zelf geen boodschappen halen en wachten tot mammie met een fles cola thuiskomt
  dinsdag 11 september 2007 @ 09:15:20 #75
177810 Evenveel
en niet minder
pi_53089506
Koffie is voor echte mannen!
Doei.
pi_53089678
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:02 schreef Slappe_hap het volgende:

[..]

Mensen die zelf geen boodschappen halen en wachten tot mammie met een fles cola thuiskomt
pi_53089815
Ik vraag me af of de prijzen van blikjes ook zo omhoog gegaan zijn? Of hebben die ook een nieuw design
pi_53089857
quote:
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:54:42 #79
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_53091688
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 01:00 schreef paultjuhhh het volgende:
Deze flessen zijn goedkoper voor Coca-Cola

Maar volgensmij zijn ze niet helemaal wakker bij de marketing afdeling van Coca-Cola Nederland. Als je eerst de consument en supermarkt tegen je in harnas jaagt door niet te kunnen leveren, moet je daarna natuurlijk niet met een prijsstijging aan komen zetten.
Misschien dat ze nu leren dat ze als marktleider niet alles kunnen flikken wat ze maar willen.

Overigens worden we hier in Europa sowieso al uitgemolken door de frisdrankindustrie. In de VS kost een glas/blikje frisdrank een fractie van wat het hier kost en dan krijg je in restaurants altijd nog een gratis refill.
So we just called him Fred
pi_53092073
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:54 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Deze flessen zijn goedkoper voor Coca-Cola

Maar volgensmij zijn ze niet helemaal wakker bij de marketing afdeling van Coca-Cola Nederland. Als je eerst de consument en supermarkt tegen je in harnas jaagt door niet te kunnen leveren, moet je daarna natuurlijk niet met een prijsstijging aan komen zetten.
Idd. En de financiële afdeling ligt ook te pitten: je kunt de prijs wel gigantisch verhogen waardoor - ondanks het feit dat klanten weglopen - de omzet ongeveer gelijk blijft, maar zeg dan maar tegen je marktaandeel (beoordeeld op aantallen verkochte stuks of aantal klanten). Volgens mij is juist dat laatste erg belangrijk... Met een veel kleinere (of geen) prijsstijging blijven er meer klanten Coca-Cola drinken en blijft die omzet ook wel op peil .
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:02:56 #81
121890 M42
I Love Techno!
pi_53093176
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:10 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Idd. En de financiële afdeling ligt ook te pitten: je kunt de prijs wel gigantisch verhogen waardoor - ondanks het feit dat klanten weglopen - de omzet ongeveer gelijk blijft, maar zeg dan maar tegen je marktaandeel (beoordeeld op aantallen verkochte stuks of aantal klanten). Volgens mij is juist dat laatste erg belangrijk... Met een veel kleinere (of geen) prijsstijging blijven er meer klanten Coca-Cola drinken en blijft die omzet ook wel op peil .
Sowieso geldt dat voor alles. Daarom snap ik ook niet waar bijna iedereen mee bezig is sinds men wist dat de Euro er aan zou komen. Verhoging na verhoging dat geen reet te maken had met inflatie of het te laag inschatten van de waarde van onze munt.

Je ziet dat telkens veel ondernemingen de prijzen van producten en diensten verhogen met als gevolg dat (vaste) klanten andere winkels, internetwinkels of alleen nog aanbiedingen opzoeken.

De ondernemingen die dus hun prijs hadden verhoogd, krijgen minder klanten en de omzet daalt. Als gevolg (omdat zij dus ERG DOM zijn) verhogen zij nog meer de prijzen om de totale winstmarge gelijk te houden met als gevolg dat prijzen buitensporig hoog worden en er steeds minder klanten komen en de omzet maar blijft dalen.

Als gevolg op die ene onderneming verhogen andere ondernemingen ook hun tarieven omdat zij niet teveel af willen wijken van onderneming "A" etc... totdat alle ondernemingen belachelijk duur zijn geworden (zoals dus nu het geval is).

Steeds meer mensen kopen bewust in: via internet, buitenland (internet), kortingsbonnen.

Uiteindelijk bereiken al die lui er dus geen hol mee en is het beste wat zij kunnen doen om hun zaak weer vol te krijgen de prijzen te laten zakken. Maar helaas zal dat nooit gebeuren omdat die ondernemers nou eenmaal al die $$$ tekens zien.
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:14:52 #82
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_53093435
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 01:40 schreef Roel_Jewel het volgende:

Klopt. We betalen nu het design voor een fles die al jaren in de ons omringende landen wordt gebruikt . Mss moet Coca-Cola Nederland wel rechten voor de vormgeving aan de buitenlandse vestigingen betalen ofzo .
Wow... dat is helemaal belachelijk, want de oude fles vond ik (en velen met mij) qua design veel mooier.

Ach... Coca Cola doet maar. Ik drink voornamelijk nog maar Sinasappelsap en water...
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:19:35 #83
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_53093567
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:10 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Jij denkt dat de 'financiële afdeling' van Coca Cola dit simpele stukje economie niet begrijpt? En jij weet ook wat de oorzaak van de prijsstijging volgens Coca Cola is? Tot nu toe lees ik alleen berichten van derden dat het niet in grondstoffen ligt, maar dat zegt nog niet zo veel.

Daarnaast heb je geen moer aan een gelijk blijvende omzet als kosten stijgen.
pi_53093873
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:19 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Jij denkt dat de 'financiële afdeling' van Coca Cola dit simpele stukje economie niet begrijpt?
Als de financiële afdeling van Coca-Cola net zo logisch nadenkt als de marketingafdeling (40% prijsstijging om een reden die mij nog niet duidelijk is; nog es prijsstijgingen na gigantische problemen met het distributiesysteem) wil ik daar nog wel es aan twijfelen ja ...
quote:
En jij weet ook wat de oorzaak van de prijsstijging volgens Coca Cola is? Tot nu toe lees ik alleen berichten van derden dat het niet in grondstoffen ligt, maar dat zegt nog niet zo veel.
Als in het buitenland de prijs van Coca-Cola (nagenoeg) gelijk blijft, zal 't niet aan de grondstoffen liggen. Of moet de Nederlandse consument de wereldwijde stijging van grondstoffen voor Coca-Cola maar ophoesten
quote:
Daarnaast heb je geen moer aan een gelijk blijvende omzet als kosten stijgen.
Dat klopt. Maar het feit dat ze toch die gigantische prijsstijgingen doorzetten (en dus ook wel moeten verwachten dat het aantal klanten zal afnemen), geloof ik niet dat de prijsstijging van de grondstoffen net zo groot is...
pi_53094784
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 00:34 schreef Tegan het volgende:

[..]

Zou dit wel zomaar mogen?

Volgens mij niet, want bij mij op werk mogen wij verpakt ijs van Ola ook maar met bepaalde prijsverhoging verkopen.
dát heet prijsafspraak en juist dát is verboden

je mag troep verkopen voor de prijs die je zelf wilt, of je er verlies op maakt of niet

behalve voor boeken en sigaretten, maar dat is een ander achterlijk verhaal
pi_53094811
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 13:19 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

behalve voor boeken en sigaretten, maar dat is een ander achterlijk verhaal
Vooral die boeken .
  dinsdag 11 september 2007 @ 13:34:38 #87
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_53095081
Boeken is echt schandalig. Vooral SCHOOLBOEKEN(!)

Als je een engelstalig boek moet aanschaffen hier in nederland, dan betaal je al snel 3x meer dan dat je voor datzelfde boek betaald in bijvoorbeeld Hong Kong. Ik vind dat persoonlijk echt schandalig, en ik snap ook niet dat ze dus blijkbaar zulke gigantische winstmarges mogen pakken hier in Nederland, op wat schoolboeken zijn en dus betaald MOETEN worden door studenten.
pi_53095138
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 13:20 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Vooral die boeken .
ja, achterlijke regeling
pi_53095161
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 13:34 schreef Yi-Long het volgende:
Boeken is echt schandalig. Vooral SCHOOLBOEKEN(!)

Als je een engelstalig boek moet aanschaffen hier in nederland, dan betaal je al snel 3x meer dan dat je voor datzelfde boek betaald in bijvoorbeeld Hong Kong. Ik vind dat persoonlijk echt schandalig, en ik snap ook niet dat ze dus blijkbaar zulke gigantische winstmarges mogen pakken hier in Nederland, op wat schoolboeken zijn en dus betaald MOETEN worden door studenten.
ja of verplicht schoolboeken laten kopen die heel toevallig geschreven zijn door één van de docenten
  dinsdag 11 september 2007 @ 13:40:50 #90
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_53095212
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
Als in het buitenland de prijs van Coca-Cola (nagenoeg) gelijk blijft, zal 't niet aan de grondstoffen liggen. Of moet de Nederlandse consument de wereldwijde stijging van grondstoffen voor Coca-Cola maar ophoesten
Wat ik dus bedoel is niet dat het weinig zegt omdat het niet van Coca Cola komt. Ik geloof best dat de prijsstijging niet veroorzaakt wordt door duurdere grondstoffen, want dan zou de concurrent er ook last van hebben. Ik zeg alleen dat het niet zo veel zegt dat de grondstoffen niet duurder zijn geworden, een kostenstijging kan ook ergens anders vandaan komen.

En daarnaast is het helemaal niet ondenkbaar dat de prijzen hier stijgen om deels ook kostenstijging elders te dekken. Sommige markten zijn nu eenmaal wat minder gevoelig voor prijsstijgingen dan andere.

Al met al zaken waarover je weinig met zekerheid kan zeggen, omdat je de juiste (actuele) cijfers niet hebt.
  dinsdag 11 september 2007 @ 13:42:06 #91
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_53095238
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 13:19 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

dát heet prijsafspraak en juist dát is verboden
Prijsafspraken tussen leverancier en detaillist zijn verboden?

Dat prijsafspraken tussen concurrenten verboden zijn, dat weet ik, maar op deze manier lijkt me dat niet het geval.
pi_53095718
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 13:42 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Prijsafspraken tussen leverancier en detaillist zijn verboden?

Dat prijsafspraken tussen concurrenten verboden zijn, dat weet ik, maar op deze manier lijkt me dat niet het geval.
nee inderdaad, dat zeg ik fout
pi_53096251
quote:

[..]

quote:
Live from Korea!
Mama ver weg

Janken over 2 kwartjes
  dinsdag 11 september 2007 @ 14:57:20 #94
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_53096950
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 14:27 schreef Underdoggy het volgende:

Janken over 2 kwartjes
Iedere week 2 flessen coca cola is iedere week 1 euro teveel betalen. Dat is 52 euro per jaar. Daar kun je wat andere leuke dingen voor doen, ipv het zo weg te gooien.
En veel mensen kopen meer dan 2 flessen per week.
pi_53097213
wel lachen dat mensen met gemak 400 euro per maand neertellen voor een woning, maar zeiken als de cola met een paar centen omhoog gaat

andere cola dan de echte coca cola vind ik niet te zuipen
pi_53097661
Die oplossing van AH is ook een beetje raar, want volgens mij is de literprijs van de 1 literfles nog hoger dan dan de nieuwe liter prijs van de 1,5 liter fles. Dus als je voor die 'oplossing' kiest betaal je eigenlijk nog gewoon de nieuwe prijs.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_53098039
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 15:28 schreef Loohcs het volgende:
Die oplossing van AH is ook een beetje raar, want volgens mij is de literprijs van de 1 literfles nog hoger dan dan de nieuwe liter prijs van de 1,5 liter fles. Dus als je voor die 'oplossing' kiest betaal je eigenlijk nog gewoon de nieuwe prijs.
De speciale aanbieding die ik gisteren bij AH XL hier in Maastricht zag:
3x1 liter voor 2,79 = 0,93 euro per liter
prijs voor 1,5 liter: 1,39 = 0,93 euro per liter
pi_53098312
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 15:43 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

De speciale aanbieding die ik gisteren bij AH XL hier in Maastricht zag:
3x1 liter voor 2,79 = 0,93 euro per liter
prijs voor 1,5 liter: 1,39 = 0,93 euro per liter
OK even duur dan, maar je betaalt dan eigenlijk wel de nieuwe prijs.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_53099487
Hier in amsterdam ook
pi_53099546
Mensen die vloeibare suiker drinken en dan zeggen dat het lekker is. En gaan zeuren over de prijs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')