abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 november 2007 @ 22:48:41 #176
181242 Gunny
Blijf es ff stilzitten ja.
pi_54442993
quote:
Op woensdag 7 november 2007 19:25 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

sowieso geen revolver?
Revolver schiet zuiverder, maar heeft niet de kick van een semi auto. Of je moet 44m of zwaarder schieten.
pi_54444938
Niet mee eens hoor, een .357 Magnum schiet een stuk spectaculairder dan een 9mm. En je kunt er ook nog eens .38 in verstoken wat vrij goedkoop is en prima voor sportschieten. Of het zuiverder is ligt aan het wapen én aan de schutter.

In ieder geval, vergeet revolvers niet! Ik begon zelf ook als fan van semi auto pistolen, maar ik ben onderweg stiekem ook een beetje verliefd geworden op de 'wheelguns'.
pi_54449844
quote:
Op woensdag 7 november 2007 19:25 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

sowieso geen revolver?
Ik heb een keer met een .22 revolver geschoten en het viel mij niet mee om er iets mee voor elkaar te krijgen.
Vandaar dat ik wil beginnen met een 9mm pistool. (.22 wisselset, is dat wat?)

De revolver komt wel een keer.
pi_54450360
Die CZ75 is wel serieus zwaarder dan de Glock 17 en Walther P99.
  donderdag 8 november 2007 @ 10:31:02 #180
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_54450422
quote:
Op donderdag 8 november 2007 10:28 schreef LekkerWijf het volgende:
Die CZ75 is wel serieus zwaarder dan de Glock 17 en Walther P99.
Dat is in deze wel een voordeel volgens mij.
Heb de P99 nooit in handen gehad maar als ie lijkt op zijn kleine broertje (P22) dan is het nog lastig om er uberhaubt iets mee te raken.

Disclaimer: ik ben een beroerd schutter met weinig geduld.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_54457402
P99 vind ik eigenlijk wel lekker, is toch aanzienlijk groter en beter afgewerkt dan de P22. Een van die wapens waar je voor het eerst mee schiet, en dan met blije verbazing naar je groepje kijkt. Dat was mijn ervaring althans.

Een .22 wisselset is trouwens geen slecht idee, het neemt geen plaats in op je verlof en je mag er dus ook een in je eerste verlofjaar aanschaffen. Ze zijn wel vaak duur, maar CZ heeft in iedergeval een goede voor de 75. Voor de Glock zijn ze ook wel te vinden maar voor de P99 niet, die heeft namelijk de P22 al.
pi_54457798
Voor mij is er maar één keus:

EN daarmee is de keus tussen nieuw en gebruikt ook al gemaakt. Want ze worden niet meer gemaakt.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_54458457
quote:
Op donderdag 8 november 2007 15:44 schreef Evil_Jur het volgende:
P99 vind ik eigenlijk wel lekker, is toch aanzienlijk groter en beter afgewerkt dan de P22. Een van die wapens waar je voor het eerst mee schiet, en dan met blije verbazing naar je groepje kijkt. Dat was mijn ervaring althans.

Een .22 wisselset is trouwens geen slecht idee, het neemt geen plaats in op je verlof en je mag er dus ook een in je eerste verlofjaar aanschaffen. Ze zijn wel vaak duur, maar CZ heeft in iedergeval een goede voor de 75. Voor de Glock zijn ze ook wel te vinden maar voor de P99 niet, die heeft namelijk de P22 al.
Gisteren was ik de SAM nr84(of 86) aan het lezen, de introductie van de Walther P99.
"Het pistool van de volgende eeuw" volgens het boekje.
Ik vind het uiterlijk zeer mooi en de opzetstukjes aan de achterzijde lijken mij ook wel fijn.
Maar dan weer niet de optie .22 wisselset......

Gelukkig heb ik nog 9 mnd de tijd om mij te oriënteren.

Edit

Het moest zijn "Walthers pistool van de volgende eeuw" En het was nr 86

[ Bericht 7% gewijzigd door LekkerWijf op 09-11-2007 10:24:29 ]
  donderdag 8 november 2007 @ 23:40:37 #184
181242 Gunny
pi_54470291
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:33 schreef LekkerWijf het volgende:

[..]

Gisteren was ik de SAM nr84(of 86) aan het lezen, de introductie van de Walther P99.
"Het pistool van de volgende eeuw" volgens het boekje.
Ik vind het uiterlijk zeer mooi en de opzetstukjes aan de achterzijde lijken mij ook wel fijn.
Maar dan weer niet de optie .22 wisselset......

Gelukkig heb ik nog 9 mnd de tijd om mij te oriënteren.
Ik heb die P99 nu verschillende keren in m'n handen gehad, maar ik loop er niet warm voor. Te licht in de greep en ook het totale gewicht is me te laag. Echt een Glock wannabee. Mocht je de kans krijgen dan schiet er eerst maar eens mee, dan voorkom je tegenvallers. Pak een semi met een 4 of 5" loop, wat er onder zit is vaak voor een beginner niet goed te hanteren. Je schiet er dan niet bepaald zuiver mee.

Als je gaat voor ook een wisselset, dan is die CZ ook wel een leuk wapen.
pi_54475435
Gister op een defensiebeurs geweest. Zag wat mooi wapens liggen van FN Herstal. Iemand weleens mee geschoten?

http://www.fnherstal.com/html/Index.htm
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  FOK!Fotograaf vrijdag 16 november 2007 @ 10:14:33 #186
145146 Andyy
pi_54644827
@gunny, ze hebben verschillende grepen.
@evil_jur, de p226 wordt wel gebruikt door defensie
OT:
mensen op de FP die denken wat over vuurwapens te weten
pi_54646000
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:14 schreef Andyy het volgende:
OT:
P226 werd alleen door de BBE gebruikt volgens mij, maar nog steeds door DSI enzo?
  FOK!Fotograaf vrijdag 16 november 2007 @ 13:03:11 #188
145146 Andyy
pi_54648512
ook door mariniers, en DSI hangt van hun afkomst af dacht ik (is een mix tussen AT, KCT en mariniers de BBE)

FOK!Fotograaf vrijdag 16 november 2007 @ 13:09:29 #189
145146 Andyy
pi_54648649

nog een SIG in de DSI
  vrijdag 16 november 2007 @ 14:41:00 #190
181242 Gunny
pi_54651109
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:14 schreef Andyy het volgende:
OT:
Hoe bedoelu, verschillende grepen? De P99 heeft een vulstukje aan de achterkant ja, maar dat is ook alles. Als je de vergelijking met de Glock bedoeld, dat klopt. Ik zei ook wanabee. De P99 is voor mij gewogen en te licht bevonden. Dan ga ik liever voor de Glock. Al is dat een lastig wapen voor linkshandigen, het schiet wel goed. Ligt ook beter in de hand.

Maare, ik verdenk mezelf er niet van een deskundige te zijn hoor, ik speel er alleen mee.
  vrijdag 16 november 2007 @ 14:42:53 #191
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_54651170
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 13:09 schreef Andyy het volgende:
[ afbeelding ]
nog een SIG in de DSI
mooie kikker
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  FOK!Fotograaf vrijdag 16 november 2007 @ 15:00:39 #192
145146 Andyy
pi_54651767
ja he ?
kut imageshack
http://www.arrestatieteam.nl/forum/viewtopic.php?t=5637
daar doen ze het wel (in een ander subforum zit(ten) iemand(en) die meewerkt aan die programma voor de vervanging )
pi_54679117
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 14:41 schreef Gunny het volgende:
Maare, ik verdenk mezelf er niet van een deskundige te zijn hoor, ik speel er alleen mee.
Die zijn er in NL ook maar enkele. Helaas denken er vele deskundige te zijn. Door enkel te lezen op internet word je ook geen deskundige, door af en toe te schieten ook niet.

Als je 65 bent en je hele leven met vuurwapens gewerkt hebt, er studie naar gedaan hebt en god weet wat meer mag je je onderhand deskundige noemen. Ik verdenk mezelf er ook niet van deskundig te zijn. Ik weet nog geen 1 % van wat er te weten valt.

Op FP denken er een heel aantal iets te weten, maar die weten vaak iets met een N ervoor. Russisch roulette met een pistool Het geweer van Dirty Harry als nieuw dienstwapen voor de politie (.44 magnum revolver) Af en toe is het wel humor. Maar ik bekijk het zo, als iemand over voetbal begint kan ik er niks over mee praten. Ik weet dat er 38 man op het veld staan die tegen een bal aantrappen en daar stopt het mee
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
pi_54680124
Mwoa, deskundig... Ik denk dat de meesten in dit topic in vergelijking met de gemiddelde Nederlander vrij deskundig zijn wat betreft vuurwapens. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb een behoorlijk stapeltje boeken en tijdschriften in mijn kast staan, ik weet behoorlijk veel van verschillende vuurwapens, vooral semi-automatische pistolen. Maar ook de techniek erachter, munitie, geschiedenis, nieuwe ontwikkelingen en verwante zaken.

Er zijn ook zeker sportschutters die niet veel (willen) weten over wat er achter hun gereedschap steekt, maar ik vind dat juist ontzettend interessant. Dus voor een non-professionele hobbyist zie ik mijzelf wel als een soort van deskundige. Ik kan een leek behoorlijk wat vertellen over vuurwapens.
pi_54680698
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 19:43 schreef Jobo77 het volgende:

Op FP denken er een heel aantal iets te weten, maar die weten vaak iets met een N ervoor. Russisch roulette met een pistool Het geweer van Dirty Harry als nieuw dienstwapen voor de politie (.44 magnum revolver) Af en toe is het wel humor. Maar ik bekijk het zo, als iemand over voetbal begint kan ik er niks over mee praten. Ik weet dat er 38 man op het veld staan die tegen een bal aantrappen en daar stopt het mee
Klopt. Ik heb ook niets met voetbal. Het is wel gek dat wapenliefhebbers ook iets hebben met klokken en horloges en andere fijnmechanica.
  FOK!Fotograaf zaterdag 17 november 2007 @ 20:38:28 #196
145146 Andyy
pi_54680708
ik weet best veel als je het vergelijkt met de gemiddelde nederlander
ik ben zelf best geinteresseerd in externe ballistiek
pi_54680908
Hier iets voor allemaal: Een site waarvan ik bij benadering niet kan zeggen hoe groot die is, maar in mijn optiek: HUGE!
Is in het Duits (met vertaalmogelijkheid, heb ik niet onderzocht). In de linkerkolom met de rode blokjes zullen de onderdelen Ballistik en Waffen ons interesseren.
Waarschuwing is op zijn plaats: Het gaat voor een groot deel over jacht op grootwild en er zijn gedemonteerde beesten te zien.
http://www.lima-wiederladetechnik.de/index.html
Veel leesplezier gewenst!
pi_54682669
Ligt het aan mij of is de navigatie op die site behoorlijk "fucked up"???
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
pi_54683080
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 21:43 schreef Jobo77 het volgende:
Ligt het aan mij of is de navigatie op die site behoorlijk "fucked up"???
Gebruik je MS Explorer? Bij een anderee browser (Foxdinges) gaat het weleens mis.
pi_54683332
Een vriend van me klaagde ook al. Die kreeg maar twee rode blokjes. We zaten over MSN heen en weer te praten. Tenslotte kwam hij erachter (Linux en een andere browser) dat het daaran lag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')