1. Met heel veel mensen bedoel ik met name politici uit Groningen die boter op hun hoofd hebben met Alders voorop.quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1. waar zie jij "heel wat mensen" pleiten voor de Zuiderzeelijn?
2. Wat is intercity+ en waarom is dat het beste?
3. kosten-baten? Realistisch? Kom op met die cijfers
Mja, met baanvaksnelheid 40 misschien... ze hebben dat wel maximaal kut gedaan daar zie ik net.quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
Kan ook ja, daar is idd net genoeg ruimte voor een klein boogje
Vanaf Utrecht nog geen mogelijkheid kunnen vinden. Vanaf Groningen kun je nog in Denemarken komen tot Kolding. Al ben je daar dan wel slechts 2 minuten. 05.20u vertrek Groningen, 12:45u aankomst Kolding, 12:47u vertrek Kolding, 21:45u weer in Groningen. Dat is 1.184 kilometer, (met dank aan www.jizdenka.czquote:Op dinsdag 11 september 2007 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wil weleens proberen of het mogelijk is (op een betaalbare manier uiteraard) om in 1 dag naar Denemarken te komen en weer terug. En het liefst nog een paar haltes verder dan Padborg. Dat zou tof zijn
Doel je dan op de gele, de rode of de blauwe variant?quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:58 schreef Peterselieman het volgende:
De betuweroute ligt daar net wel wat hoger, dus met een klein beetje graafwerk om er onder door te komen, zou het waarschijnlijk net moeten lukken. De baanvaksnelheid schat ik dan op 60 tot 80 km/h
Ja, kut is dat, als je met "nur Nahverkehr" gaat zoeken om die ICE tussen Bremen en Neumünster eruit te halen, krijg je ineens ook stoppertjes Utrecht-Zwolle en dan naar Groningen etc ook allemaalquote:Op dinsdag 11 september 2007 22:56 schreef Socios het volgende:
[..]
Vanaf Utrecht nog geen mogelijkheid kunnen vinden. Vanaf Groningen kun je nog in Denemarken komen tot Kolding. Al ben je daar dan wel slechts 2 minuten. 05.20u vertrek Groningen, 12:45u aankomst Kolding, 12:47u vertrek Kolding, 21:45u weer in Groningen. Dat is 1.184 kilometer, (met dank aan www.jizdenka.cz) in 16 uur en 25 minuten.
Ietsje verder naar het oosten/noorden? Of gewoon een driewegwissel joh, lachenquote:Op dinsdag 11 september 2007 23:07 schreef Peterselieman het volgende:
De rode, maar met een kleine aanpassing, zodat ie net genoeg ruimte heeft om aan te takken
Overigens zou dat best een reden zijn om eens een keer in Gn te overnachten of zo. Werkt dit ook op zaterdag dat je weet?quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:56 schreef Socios het volgende:
[..]
Vanaf Utrecht nog geen mogelijkheid kunnen vinden. Vanaf Groningen kun je nog in Denemarken komen tot Kolding. Al ben je daar dan wel slechts 2 minuten. 05.20u vertrek Groningen, 12:45u aankomst Kolding, 12:47u vertrek Kolding, 21:45u weer in Groningen. Dat is 1.184 kilometer, (met dank aan www.jizdenka.cz) in 16 uur en 25 minuten.
Ja, die nimby's kwam ik op de gele route ook tegenquote:Op dinsdag 11 september 2007 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
Wel jammer dat daar nog een boerderij staat, hoewel, dan hebben die ook iets leuks door de achtertuin lopen
Nee, helaas niet, omdat die vroege trein uit Groningen dan niet gaat. Je komt die dag niet verder dan Padborg, hehe, waar je dan ruim een half uur kunt vertoeven.quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens zou dat best een reden zijn om eens een keer in Gn te overnachten of zo. Werkt dit ook op zaterdag dat je weet?
Ga voor de gein eens in België kijkenquote:Op woensdag 12 september 2007 08:45 schreef ghizzer het volgende:
wat trouwens ook een leuk station is, is Wien Westbahnhof. Wien Südbahnhof is ook wel stijlvol. Rees-Empel is uiteraard wel grappig en Emmerich heeft ook wel wat.
Om even in het binnenland te blijven.. Vind dat Bijlmer wel een behoorlijk leip station begint te worden. Ziet er erg mooi uit!
Opnieuw niet in zwart-wit, maar qua high res is dit zo'n beetje wel het beste wat ik tegengekomen benquote:Op dinsdag 11 september 2007 23:36 schreef GizartFRL het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar heeft er iemand ook een highres spoorkaart van Nederland?
Bij voorkeur in zwart wit?
Antwerpen Centraal ken ik. Dat is wel een prachtige kathedraal ja, maar toch heb ik meer een zwak voor wat Duits is dan het Belgische. Essen ziet er ook wel mooi uit ja. Liege Guillemins begint er inderdaad tof uit te zien. Jammer dat Luik zelf zo lelijk als de nacht is. Op zich heeft die golving van het dak wel een heeeeel klein beetje weg van Bijlmer station.quote:Op woensdag 12 september 2007 08:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ga voor de gein eens in België kijkenDaar hebben veel stations nog een prachtig oud (veel te groot inmiddels) gebouw. Essen bijvoorbeeld al, meteen bij ROosendaal over de grens. Anders is het nieuwe Antwerpen Centraal ook zeer de moeite waard. Ook Ličge Guillemins gaat erg vet worden, maar daar zit nog wel een jaartje werk in..
hehe, ik wist dat er tiussen zuidbroek en delfzijl ooit een trein heeft gereden: je kunt de spoorbank nog zien als je uit zuidbroek rijdt, richting winschoten. Voor de spoorbrug zie je dan ineens een vertakking (met een onderbreking voor een sloot oid, waar vroeger een bruggetje heeft gelegen. de fundering daarvan ligt er nog) en die loopt tot ongeveer in het bos na de spoorbrug. Trouwens, is de route tussen scheemda en zuidbroek ooit dubbelspoors geweest, of is het zo aangelegd dat er rekening mee gehouden is? (aangezien de spoorbrug en de bank extra ruimte heeft.. Op de spoorbrug ligt zelfs een stuk rails)quote:Op woensdag 12 september 2007 00:02 schreef the_disheaver het volgende:
Nee, zwartwit. zoiets
grappig dat het driehoek lw-gn-zl vroeg de enige echte spoorvrijgebied was.
Zal me niet verbazen als het uiteindelijk 2014 wordt of zoquote:BRUSSEL - De eerste volwaardige Thalys hogesnelheidstreinen tussen Parijs en Amsterdam gaan op zijn vroegst halverwege 2009 rijden. Dat stellen de Belgische spoorwegen NMBS.
Ze reageren daarmee in de Vlaamse krant De Morgen op de jongste infrastructuurproblemen in Nederland. Een woordvoerder van de NMBS zegt in de krant dat de treinen op zijn vroegst in 2009 zullen rijden, "bij de opmaak van de dienstregelingen in juni of december".
"Aan beide kanten van de grens zijn er problemen. In Nederland is de lijn niet klaar, terwijl wij wachten op materieel dat eigenlijk al begin dit jaar geleverd had moeten zijn", aldus de NMBS-woordvoerder.
Rasoptimist!quote:Op woensdag 12 september 2007 11:08 schreef Dr_Flash het volgende:
NU.nl zegt:
[..]
Zal me niet verbazen als het uiteindelijk 2014 wordt of zo
weet je ook wat de opvolger van de mat'64 wordt (mogelijk foto's of ontwerpen?)? ik ben die mat'64 nu wel meer dan zat. irritant herrieding met veel te weinig beenruimte en waar je buitensporig vaak moet bukken (voor lange mensen als ik, is de koploper de grote favoriet). ik hoop echt dat de mat'64 heeeeeel snel weg gaat.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:54 schreef Peterselieman het volgende:
Dat ie buiten profiel was, is waar, echter zijn dat de VIRM en DM'90 ook, dus dat was eigenlijk geen issue meer. SM'90 is in Nederland geīntroduceerd als een prototype om mogelijk mat'64 te vervangen. Er werden maar 9 stuks geleverd. Vanaf het begin kampte de serie met heel erg veel kinderziektes, maar heeft zo wel het pad geëffend voor de DM'90 en de VIRM die beide afgeleid zijn van SM'90 en op basis van de SM'90 veel verbeteringen bevatten. Omdat er maar 9 stuks waren, vond de NS dat het onderhoud aan zo'n kleine serie te duur was. Daarom zijn ze buiten dienst gesteld, hoewel vrijwel alle kinderziektes opgelost waren. Daarom vind ik het jammer dat ze er niet meer zijn, hoewel ik de stap van de NS ook wel kan begrijpen. Er is een kop bewaard gebleven, maar dat is dan ook alles wat er van dit prototype bewaard is gebleven. Het is jammer dat de NS niet doorgezet heeft met de SM'90, maar een andere opvolger voor het Mat'64 gekozen heeft.
Wat zijn dat?quote:Op woensdag 12 september 2007 12:01 schreef ghizzer het volgende:
oh ja.. voor de treinensporters onder ons. vanochtend om 07.08 uur vertrok de intercity vanuit deventer naar amsterdam cs en dat was een gekoppelde gerenoveerde koploper. best wel een mooi ding, maar ik vind aan de uiteinden het ronde van de blauwe strook wat minder mooi. interieur is wel super overigens, al heeft dat oude rede leer ook wel wat van de oudere modellen.
treinenspoTters.. sorry.. tikfout.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat zijn dat?
Het waren inderdaad de 4012 en de 4013, ik zag ze rond 8:00 wegrijden uit Amf ri Asd.
De opvolger van mat64 is een afgeleide van het Duitse BR425, en gaat dus hierop lijken:
[afbeelding]
Tenminste, voor zover ik weet
En ik zat lekker te genieten van mijn krantje in die treinquote:Op woensdag 12 september 2007 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat zijn dat?
Het waren inderdaad de 4012 en de 4013, ik zag ze rond 8:00 wegrijden uit Amf ri Asd.
VIRM is helemaal niet buiten profielquote:Op woensdag 12 september 2007 11:54 schreef Peterselieman het volgende:
Dat ie buiten profiel was, is waar, echter zijn dat de VIRM en DM'90 ook
quote:Op woensdag 12 september 2007 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat zijn dat?
Het waren inderdaad de 4012 en de 4013, ik zag ze rond 8:00 wegrijden uit Amf ri Asd.
De opvolger van mat64 is een afgeleide van het Duitse BR425, en gaat dus hierop lijken:
[afbeelding]
Tenminste, voor zover ik weet
quote:Op woensdag 12 september 2007 16:28 schreef Peterselieman het volgende:
Eind 2008
quote:Op woensdag 12 september 2007 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
Het is maar een geringe serie en vervangt waarschijnlijk de T'jes. De V'tjes moeten waarschijnlijk nog wel tot 2015 mee.
Die stationnetjes zijn juist geweldig! Winsum stelt niet veel voor, maar b.v. Baflo en Sauwerd zijn toch heel aardig, niet in de laatste plaats vanwege de stationsgebouwtjes. En Gnn is echt een aftands kutstation, ik snap niet wie dat heeft bedacht.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:15 schreef ghizzer het volgende:
[..]
Groningen Noord ken ik dan wel. De rest niet. Ik vind Groningen Noord nog wel meevallen. Vind het wel stijlvol.. zo'n stuk dubbelspoor zonder bovenleiding en een station boven op een viaduct. Maar de rest van de stations heb ik wel gehoord dat het inderdaad troosteloos is. Ik moet het alleen doen met de foto's die op stationsweb.nl te zien zijn.
Alsof je blij moet zijn met DD-AR. Met de ventilatieroosters open en de trein op snelheid kun je niet een fatsoenlijk gesprek voerenquote:Op woensdag 12 september 2007 17:30 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Ach.... ik heb hier (Zwijndrecht) steeds minder last van de Plan V/T'sEr rijdt hier steeds meer SGMm of DD-AR/MDDM
Weet je of de V-tjes ook idd door de BR426 (de 2baks variant) vervangen gaat worden? Lijkt me wel?quote:Op woensdag 12 september 2007 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
Het is maar een geringe serie en vervangt waarschijnlijk de T'jes. De V'tjes moeten waarschijnlijk nog wel tot 2015 mee.
HE??!! DOE DIE ROOSTERS EENS DICHT!!!quote:Op woensdag 12 september 2007 17:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alsof je blij moet zijn met DD-AR. Met de ventilatieroosters open en de trein op snelheid kun je niet een fatsoenlijk gesprek voeren
Nou, echt verschil maakt het niet op zichquote:Op woensdag 12 september 2007 17:50 schreef von_Preussen het volgende:
Plan T heerscht grote tijd, Plan V zuigt grote tijd.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |