abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53090934
en.. is dit echt? (ziet er hoe dan ook wel erg cool uit)

  dinsdag 11 september 2007 @ 10:25:12 #52
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_53090938
Die eerste . Een Regiokopper?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 september 2007 @ 10:28:12 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53091015
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:25 schreef ghizzer het volgende:
en.. is dit echt? (ziet er hoe dan ook wel erg cool uit)

[afbeelding]
Heb jij wel eens een Dubbeldeks Plan V zien rijden?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53091031
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Heb jij wel eens een Dubbeldeks Plan V zien rijden?
die dat sowieso niet, maar goed.. ik zie ook niet alles. denk dat ook menigeen nog nooit die amerikaanse trein heeft gezien die al jarenlang bij station zwolle staat.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 september 2007 @ 10:46:23 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53091462
Die heb ik nog nooit van binnen gezien, wel van buiten uiteraard. Het is geen Amerikaanse trein, daar de stellen weliswaar in Canada gereden hebben, maar van uit hier die richting op verscheept zijn. Het is de TEE die je daar ziet staan. Een trein die vroeger wel voor het grensoverschrijdend verkeer gebruikt is.

Op de website van stichting TEE vindt je meer informatie
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53091538
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:22 schreef ghizzer het volgende:
is dat pure hobby en zo ja.. hoeveel kost je zo´n geintje?
Bordjes schieten is pure hobby ja Mestal is zo'n dagje een euro of 60-70:

Dagkaart NL 2e klas korting: ¤ 24,20
NRW Ticket met 2 man: ¤ 15 p.p.
en dan nog Bier en Bratwurst onderweg, en vaak nog wel wat voor mee naar huis
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53091663
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bordjes schieten is pure hobby ja Mestal is zo'n dagje een euro of 60-70:

Dagkaart NL 2e klas korting: ¤ 24,20
NRW Ticket met 2 man: ¤ 15 p.p.
en dan nog Bier en Bratwurst onderweg, en vaak nog wel wat voor mee naar huis
mooie hobby! ik heb zelf een OV en heb (met name in het verleden) zonder echt doel kilometers getreind. Vaak met een vriend, maar soms ook wel alleen. Mensen keken me daar regelmatig vreemd voor aan. Ik vind het fantastisch nieuwe stations - en ook steden - te zien. Maar die dagkaart van 24,20 euro.. kun je daar onbeperkt in Nederland mee reizen en zo'n NRW-ticket.. hoe ver en hoe vaak kun je daar mee reizen? ben benieuwd!
pi_53091889
ik mis trouwens wel de 1200 en vooral de 1300-serie in Nederland. Wat was dat een mooie tijd toen met die nog de ICRM-rijtuigen (type wat nu nog regelmatig op venlo-den haag rijdt).

de 1200 en 1300 <3333
pi_53092021
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:53 schreef ghizzer het volgende:
Maar die dagkaart van 24,20 euro.. kun je daar onbeperkt in Nederland mee reizen
Ja, tot 4:00 de volgende ochtend zelfs. Maar: dit is de prijs met korting, dus alleen als je een vorm van kortingkaart hebt, en dan niet door de week voor 9:00 etc. In het weekend wel de hele dag
quote:
en zo'n NRW-ticket.. hoe ver en hoe vaak kun je daar mee reizen? ben benieuwd!
Dan kun je de hele dag door heel Nordrhein-Westfalen rijden met alle treinen BEHALVE IC, EC en ICE en Thalys. Dus S-bahn, RB, RE, en ik geloof dat je er ook de bus mee in mag, maar dat boeit maar zelden natuurlijk ¤ 29,50 voor maximaal 5 personen. Met een groepje is het erg voordelig en je kan erg veel doen. Overigens hebben alle Bundesländer zoiets. In de meeste Bundesländer is het trouwens goedkoper nog dan in NRW.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:08:29 #60
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_53092022
Hm, ten tijde van de 1300 was ICRm nog gewoon ICR denk ik .
Op Venlo-Den Haag rijdt Duitse meuk (ICK), dat was er toen ook nog niet?
pi_53092163
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:08 schreef JDude het volgende:
Hm, ten tijde van de 1300 was ICRm nog gewoon ICR denk ik .
Op Venlo-Den Haag rijdt Duitse meuk (ICK), dat was er toen ook nog niet?
dan waren het andere ICR's. Maar weet nog wel dat die 1200 en 1300 voor de ICR's gebruikt werden. mooi was die tijd..

gelukkig zie ik die teringMAT'64 de laatste dagen minder vaak op Zwolle-Nijmegen dan voorheen. vandaag kon ik heerlijk in een IRM zitten. fantastisch (ook al is het met mn 2.05 m met het lopen wel een beetje bukken). geen herrie aan me kop, niet mijn benen 3 keer opvouwen.. ik ben verwend!
pi_53092165
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:08 schreef JDude het volgende:
Hm, ten tijde van de 1300 was ICRm nog gewoon ICR denk ik .
Op Venlo-Den Haag rijdt Duitse meuk (ICK), dat was er toen ook nog niet?
Dat is er al heel lang, ondanks waar de K voor staat Overigens is dat tot groot verdriet van mij en nog wat lui, al bijna allemaal weer weg en vervangen door Mat64, Virm en meer van dat soort tweedekeus oud ijzer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53092202
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:14 schreef ghizzer het volgende:
heerlijk in een IRM zitten. fantastisch
Gast, bejje leip?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:21:08 #64
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_53092304
dubbel
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:21:57 #65
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_53092328
ICK al heel lang? 2002 ofzo toch ergens dat ze daar mee begonnen?
Op Gvc-Vl heb ik ook niet het idee dat het er minder worden, eigenlijk.
Herinner me nog wel van langer geleden dat er van die geheel rood/paarse karren reden, o.a. op de IJssellijn.
pi_53092643
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:21 schreef JDude het volgende:

ICK al heel lang? 2002 ofzo toch ergens dat ze daar mee begonnen?
Op Gvc-Vl heb ik ook niet het idee dat het er minder worden, eigenlijk.
Herinner me nog wel van langer geleden dat er van die geheel rood/paarse karren reden, o.a. op de IJssellijn.
Ja, gehuurde Belgische M2 rijtuigen waren dat, getrokken door 1100, 1200 of 1300. Inmiddels vrijwel allemaal gesloopt. Mat54 reed daar ook veel.

Op Gvc - Vl reed toen wel iedere 2 uur de Buurlandtrein, een rechtstreekse IC van Den Haag CS naar Köln Hbf. DAT materieel is later overgekwast en ICK gaan heten.

1991-1995 heb ik het dan over he Mat54 is in 1996 terzijde gesteld. Wanneer de 1100, 1200, 1300 locs eruit gegaan zijn bij NSR weet ik niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53092834
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:25 schreef ghizzer het volgende:
en.. is dit echt? (ziet er hoe dan ook wel erg cool uit)

[afbeelding]
Nee natuurlijk niet

Maar het ziet er idd best cool uit ja Zo heeft hij ook eens een Virm gesoept met 3 verdiepingen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53093353
Het zijn goede soepen... maar om terug te komen op het station verhaal van Baarn: waarom een derde perron? :S
pi_53093418
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:11 schreef Dichterbijer het volgende:
Het zijn goede soepen... maar om terug te komen op het station verhaal van Baarn: waarom een derde perron? :S
Om te zorgen dat de rijpaden Utrecht-Baarn en Amersfoort-Amsterdam elkaar niet meer kruisen. Minder vertragingsgevoeligheid dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53094068
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet

Maar het ziet er idd best cool uit ja Zo heeft hij ook eens een Virm gesoept met 3 verdiepingen
ja heb inmiddels die hele site gezien. zitten inderdaad een paar hele vette exemplaren tussen (ik vind het wel knap geshopt!!!)
pi_53094239
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Om te zorgen dat de rijpaden Utrecht-Baarn en Amersfoort-Amsterdam elkaar niet meer kruisen. Minder vertragingsgevoeligheid dus
Het vreet ook een boel capaciteit zoals het nu is.
For great justice!
pi_53094678
Hmmm ja.... misschien is dat wel een betere oplossing idd... nu veroorzaakt het inderdaad onnodige vertraging.
Maareen nieuw perron is volgens mij niet echt nodig... beetje verleggen van de sporen en je bent klaar naa rmijn menig.
pi_53094775
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:52 schreef Q. het volgende:

[..]

Het vreet ook een boel capaciteit zoals het nu is.
Als dat extra perron open is, gaat het huidige zijperron wel dicht begreep ik hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53095098
weet trouwens iemand of en zo ja, waar de lijst te zien is van de meest favoriete treinstations van nederland? dat is die lijst waarin groningen op 1 geëindigd is en haarlem en zwolle op respectievelijk 2 en 3. alvast bedankt!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 september 2007 @ 13:41:00 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53095217
Groningen op 1

Het stationsgebouw is idd een van de mooitste van Nederland, echter is het aan het zicht onttrokken door een afzichtelijk stadsbalkon

Per saldo zien eigenlijk maar heel weinig reizigers het stationsgebouw, aangezien de treinen uit de richting zwolle en zuidbroek niet meer in de buurt van het gebouw stoppen en ook het busstation een eind opgeschoven is, zodat de meeste reizigers of om het gebouw heen lopen of het gebouw gewoonweg niet zien.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')