Ik ga het denk ik doen met FPDF. Kent iemand dit? Volgens mij werkt het goed, even wat getest en mooie resultaten!quote:Op woensdag 26 september 2007 19:35 schreef markiemark het volgende:
Iemand ervaring met PDFLib installeren in PHP? Ik heb de packacge gedownload en geprobeerd te installeren door de libpdf_php.dll te kopieeren naar de ext map op mijn server (IIS)
Maar het werkt niet.. Wanneer ik phpinfo() aanroep, krijg ik onderaan de pagina de volgende fout:
PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library 'C:/php/extlibpdf_php.dll' - Kan opgegeven module niet vinden. in Unknown on line 0
Weet iemand hoe ik dit kan installeren?
quote:Op woensdag 26 september 2007 22:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoi,
kan iemand me nog even op weg helpen met een regexp
In een string staat [[poll(4)]] Dit moet show_poll(4); worden, sterker nog, eigenlijk moet [[poll(4)]] vervangen worden door het resultaat uit show_poll(4)
Vooral die value meenemen leidt tot hoofdpijn
Show us some codequote:Op woensdag 26 september 2007 22:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
oke de tekst in de string wordt nu netjes vervangen door de php funtie, maar uiteraard wordt die niet geparsed, maar gewoon als tekst op beeld gegooid.
Iemand een briljant idee hoe ik het resultaat erin gooi?
quote:
1 2 3 | $text=preg_replace("/(\[poll)([0-9])+(\])/",'<? show_poll(\2); ?>',$row['pageBody']); echo $text; |
kijk eens naar de 'e' modifier van preg_replace:dan voert ie de replace string als php uit, kun je allerlei functies aanroepenquote:Op woensdag 26 september 2007 23:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
heel simpel
[ code verwijderd ]
maar goed, dit gooit de functie gewoon in de string natuurlijk.
De regexp inquote:Op woensdag 26 september 2007 23:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
heel simpel
[ code verwijderd ]
maar goed, dit gooit de functie gewoon in de string natuurlijk.
1 |
Die + wil toch zeggen één of meerdere occurences. Voor zover ik weetquote:Op donderdag 27 september 2007 00:22 schreef Light het volgende:
[..]
De regexp in
[ code verwijderd ]
matcht natuurlijk niet op poll=4 of poll(4) maar wel op [poll4]. En zo op het eerste gezicht gaat het ook fout als je een poll met een id van 2 of meer cijfers probeert te matchen.
1 |
Truequote:Op donderdag 27 september 2007 05:26 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Die + wil toch zeggen één of meerdere occurences. Voor zover ik weet. Dus met 2 of meer cijfers gaat gewoon goed komen.
ah nu zie ik emquote:Op donderdag 27 september 2007 07:54 schreef Light het volgende:
[..]
TrueMaar die + staat niet binnen de haakjes
Dat klopt, ik had hem aangepastquote:Op donderdag 27 september 2007 00:22 schreef Light het volgende:
[..]
De regexp in
[ code verwijderd ]
matcht natuurlijk niet op poll=4 of poll(4) maar wel op [poll4].
quote:En zo op het eerste gezicht gaat het ook fout als je een poll met een id van 2 of meer cijfers probeert te matchen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | <hr /> <table style="width:95%;"> <tr><td class="highlight2">- Broertje</td> <td><div style="width:200px;height:20px;border:solid 1px rgb(29,40,99);background-image:url(image/progress_front.jpg);background-repeat:no-repeat;background-position:-167px 0;text-align:center;line-height:20px;color:white;">17%</div></td> <td>1 stemmen</td></tr> <tr><td class="highlight2">- Zusje</td> <td><div style="width:200px;height:20px;border:solid 1px rgb(29,40,99);background-image:url(image/progress_front.jpg);background-repeat:no-repeat;background-position:-33px 0;text-align:center;line-height:20px;color:white;">83%</div></td> <td>5 stemmen</td></tr> </table> <p>welkom.</p> <p></p> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | $query="SELECT pageBody FROM page_body WHERE pageName='".$id."'"; $result=mysql_query($query); while($row = mysql_fetch_assoc($result)){ $text=preg_replace("/(\[poll)([0-9]+)(\])/e",'show_poll(\2)',$row['pageBody']); echo $text; } ?> |
Het klinkt mij alsof de functie show_poll al naar de output buffer schrijft in plaats van een waarde teruggeeft. Klopt dit?quote:Op donderdag 27 september 2007 09:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Kortom, hij gooit de pollcode boven de rest van de tekst ipv op de plek waar hij bedoeld is
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | $filenaampje="mijntestfile"; $line1="NRtTITELtGENREtSPEELDUURtJAARt"; $line2="1tPrintertGreyt13t"; $line3="2tCDtBluet15t"; $line4="3tDVDtRedt7t"; $line5="4tMonitortGreent4t"; $line6="5tTelephonetBlackt2t"; $data="$line1n$line2n$line3n$line4n$line5n$line6n"; header("Content-type: application/x-msdownload"); header("Content-Disposition: attachment; filename=$filenaampje.xls"); header("Pragma: no-cache"); header("Expires: 0"); print "$header$data"; ?> |
quote:Op donderdag 27 september 2007 10:44 schreef autocue het volgende:
[..]
Het klinkt mij alsof de functie show_poll al naar de output buffer schrijft in plaats van een waarde teruggeeft. Klopt dit?
base64 is toch voor binary data? probeer eens uhm utf8_encode ofzo.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:39 schreef wobbel het volgende:
Is het mogelijk om een simpele tekststring te coderen (en dan wel 1tje welke weer terug te decoden is)
base64_encode en base64_decode kunnen wel, maar dei maken er hele grote lappen tekst van
base64 converteerd alles (text, binary etc etc) naar een text string en weer terugquote:Op donderdag 27 september 2007 18:34 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
base64 is toch voor binary data? probeer eens uhm utf8_encode ofzo.
1 2 3 | 2 76780 piet 3 12431 ed |
1 2 3 | 3 12431 ed 1 56789 jan |
SELECT * FROM table ORDER BY naam DESC; dacht ikquote:Op zaterdag 29 september 2007 17:54 schreef commentator het volgende:
stel ik heb de volgende tabel
[ code verwijderd ]
is het ook mogelijk om deze op de omgekeerde waarde die erin staat (van achteren naar voren) te sorteren dus:
[ code verwijderd ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |