fwrite en fclose werken alleen in combinatie met fopenquote:Op zondag 23 september 2007 15:24 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dat had ik al gedaan, toen kwam ik er niet meer uit en probeerde ik het hier
Zie post hier bovenquote:Op zondag 23 september 2007 15:28 schreef floris.exe het volgende:
[..]
In ieder geval klopt de $handle variabele niet. Fclose() verwacht een file handle, maar file_get_contents() geeft geen file handle terug, maar een string. Waarschijnlijk heeft ook de fout met fwrite() hier mee te maken.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | define('FILE_APPEND', 1); function file_put_contents($n, $d, $flag = false) { $mode = ($flag == FILE_APPEND || strtoupper($flag) == 'FILE_APPEND') ? 'a' : 'w'; $f = @fopen($n, $mode); if ($f === false) { return 0; } else { if (is_array($d)) $d = implode($d); $bytes_written = fwrite($f, $d); fclose($f); return $bytes_written; } } ?> |
thanks!quote:Op zondag 23 september 2007 15:28 schreef floris.exe het volgende:
[..]
In ieder geval klopt de $handle variabele niet. Fclose() verwacht een file handle, maar file_get_contents() geeft geen file handle terug, maar een string. Waarschijnlijk heeft ook de fout met fwrite() hier mee te maken.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | for ($i = 1; $i <= 1; $i++) { //De pagina openen $html = file_get_contents("http://www.queenconcerts.com/detail/live/".$i."/","r"); //De titel opzoeken preg_match_all('/<caption>(.*?)</caption>/', $html , $matches); //De : uit de titel halen en vervangen omdat Windows zeurt $filename = preg_replace('/:/',' -',$matches[1][0]); $filename = $filename.".html"; //Inhoud wegschrijven naar bestand, eerst maken/opene $handle = fopen($filename,"w+"); //dan schrijven fwrite($handle, $html); //En dan sluiten fclose($handle); } ?> |
omdat het om te testen wasquote:Op zondag 23 september 2007 16:45 schreef the_disheaver het volgende:
gewoon benieuwd, waarom die for-loop die maar 1 keer loop't?
Dan comment ik zelf meestal de loop uitquote:Op zondag 23 september 2007 16:49 schreef qu63 het volgende:
[..]
omdat het om te testen was
Hij moet in totaal 1770 keer lopen, maar had geen zin om steeds te wachten tot ie klaar was met draaien, 1x is tenslotte sneller dan 1770 keer
ach, nu hoefde ik maar 1 cijfer te veranderen als ik ff wilde testen met meerdere concertenquote:Op zondag 23 september 2007 17:41 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Dan comment ik zelf meestal de loop uit.
Ja kan ook,is persoonlijke voorkeurquote:Op zondag 23 september 2007 18:48 schreef qu63 het volgende:
[..]
ach, nu hoefde ik maar 1 cijfer te veranderen als ik ff wilde testen met meerdere concerten
Je zou de keyword string uit de URL kunnen opdelen in een array op basis van een scheidingskarakter. In jouw voorbeeld zie ik in de URL variabele een aantal keer een underscore staan. Is dat in feite een spatie? Volgens mij wordt een spatie bij URL encoding standaard omgezet naar een +, wat in jouw geval dan zou opleveren: zwarte+mercedes+clk.quote:Op maandag 24 september 2007 11:04 schreef markiemark het volgende:
vraagje.. ik heb een keyword als url variabele: bijvoorbeeld
http://www.site.nl?keyword=zwarte_mercedes_clk
ik heb ook een array met automerken: bijvoorbeeld
$merken = array('mercedes', 'audi', 'bmw', 'ferrari', 'opel', 'volkswagen');
nu wil ik controleren of er een waarde uit de url variabele keyword voorkomt in de array. het keyword heeft geen vaste structuur omdat dit een zoekopdracht is.
hoe kan ik dit controleren?
1 2 3 | $search_query = split('+', $_GET["keyword"]); ?> |
1 2 3 4 5 | $match = false; if(count(array_intersect($merken, $search_query)) > 0) $match = true; ?> |
quote:Op maandag 24 september 2007 11:04 schreef markiemark het volgende:
nu wil ik controleren of er een waarde uit de url variabele keyword voorkomt in de array. het keyword heeft geen vaste structuur omdat dit een zoekopdracht is.
1 2 3 | if(isset($_GET['keyword']) && isset($merken[$_GET['keyword']])) ?> |
Vraag het aan je leeraar ;). Aan je connect string kan niemand je hier helpen omdat dat per server verschilt ;). En username en wachtwoord weten wij ook niet, zul je toch echt bij je leeraar of in je opdracht lezen :). (Tenzij je met een eigen server install zit dan hoor je dat te weten :P.)quote:Op zondag 23 september 2007 23:17 schreef Hijacking het volgende:
Kan iemand mij helpen
Op school werken wij met Oracle SQL Plus
Nu heb ik na heel wat pogingen eindelijk sql plus op mijn pc zitten alleen weet ik niet wat mijn gebruikersnaam , ww + host string voor de eerste keer inloggen is kan iemand mij daarme helpen ?
Dat is het leuke van zelf iets ontwerpen/programmeren: Je mag het allemaal zelf bedenken :P. Probeer gewoon wat te maken en zie waar je komt en je merkt vanzelf of je het handig vind of niet. Misschien is http://cakephp.org/ wat voor je. Veel dingen zitten er al in, die jij zoekt (mits ik je enig wanhopige overkomende post goed begrepen heb) denk ik :).quote:Op zondag 23 september 2007 18:30 schreef Scriptha het volgende:
Ik maak mijn sites nu altijd door dingen te include, daaruit komt $header en $body, en die worden in de layout geprint.
Dit is niet echt de handigste manier :P en dus wou ik iets met classes gaan doen.
Ik weet wel hoe ze werken, maar ik kan ze niet echt goed implementeren..
Ik heb bijvoorbeeld een sql class, en moet ik dan al mijn andere classes daarop enten?
Hoe word mijn directory structuur? Wat bepaald welke functies worden aangeroepen, gewoon de index.php of een aparte class? enz enz..
:?
Vaak is dat zoiets als admin en admin, of alleen admin en geen wachtwoord. Is er geen documentatie te vinden op het internet? Het lijkt mij toch wel dat er ergens iets te vinden is over het initiële account van zo'n databaseserver?quote:Op zondag 23 september 2007 23:17 schreef Hijacking het volgende:
Kan iemand mij helpen
Op school werken wij met Oracle SQL Plus
Nu heb ik na heel wat pogingen eindelijk sql plus op mijn pc zitten alleen weet ik niet wat mijn gebruikersnaam , ww + host string voor de eerste keer inloggen is kan iemand mij daarme helpen ?
This will do:quote:Op maandag 24 september 2007 11:04 schreef markiemark het volgende:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 | // place the existing keywords from database in array $keywords = array(); $key_counter = 0; $query = "SELECT keyword, banner, logo FROM keywords;"; $result = mysql_query($query); $db_keywords = mysql_num_rows($result); while(list($keyword, $banner, $logo) = mysql_fetch_row($result)){ $keywords[$key_counter]['keyword'] = $keyword; $keywords[$key_counter]['banner'] = $banner; $keywords[$key_counter]['logo'] = $logo; $key_counter++; } // setting up the keyword if (isset($_GET['kwd'])){ $keyword = $_GET['kwd']; }else{ $keyword = "no_keyword"; } $keyword = str_replace(" ", "_", $keyword); $keyword = str_replace(" ", "_", $keyword); $keyword = str_replace("%20", "_", $keyword); $keyword = explode("_", $keyword); // array filled with found keywords $found_keys = array(); $found_keys_cnt = 0; // loop with separated url variabele keywords for ($i=1; $i<=count($keyword); $i++){ // loop with keywords from database for ($j=0; $j<=$db_keywords-1; $j++){ if ($keyword[$i-1] == $keywords[$j]['keyword']){ $found_keys[$found_keys_cnt] = $keywords[$j]['keyword']; $found_keys_cnt++; break; } } } // pick first value from array if (count($found_keys) > 0){ $keyword = $found_keys[0]; }else{ $keyword = "default"; } ?> |
Niet echt verkeerd, maar de kans dat ie geholpen wordt lijkt me met een los topic groter. Het heeft ook niet met PHP en MySQL te maken, en ook niet echt met SQL.quote:Op maandag 24 september 2007 10:59 schreef JeRa het volgende:
Ik kan je niet verder helpen Hijacking, maar op zich is dit toch niet het verkeerde topic SuperRembo? Het is PHP en (My)SQL voor dummies, dus niet alleen voor problemen met MySQL
Oracle SQL Plus eerste keer inloggen.quote:Op maandag 24 september 2007 14:44 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Niet echt verkeerd, maar de kans dat ie geholpen wordt lijkt me met een los topic groter. Het heeft ook niet met PHP en MySQL te maken, en ook niet echt met SQL.
Ik ben het met je eens Superremboquote:Op maandag 24 september 2007 14:44 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Niet echt verkeerd, maar de kans dat ie geholpen wordt lijkt me met een los topic groter. Het heeft ook niet met PHP en MySQL te maken, en ook niet echt met SQL.
1 |
1 2 | 327 http://www.papalouie.com/games/papa_freeversion.swf Papa Louie Pizza Game 2007-04-20 19:36:46 |
1 2 | 1 327 2006-01-11 16:40:08 In dit spel moet je tijdens een race<br>auto's tot... |
Beide 'AS' moeten eruit, dan werkt het wel. AS is om data te hernoemen, niet om tabellen een lettertje te gevenquote:Op maandag 24 september 2007 20:47 schreef dennistd het volgende:
wat doe ik hier aan fout?
[ code verwijderd ]
ogames:
[ code verwijderd ]
spelvdweek:
[ code verwijderd ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |