abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53153165
Je kunt tussen <noscript> en </noscript> neerpleuren wat hij moet zeggen als Javascript disabled is.
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
pi_53156563
quote:
Op donderdag 13 september 2007 19:15 schreef markiemark het volgende:
mijn applicatie gebruikt best veel javascript en werkt gewoon niet als dat niet geenabled is..
Eigenlijk zit hier gewoon het probleem natuurlijk.... of je zorgt dat het toch werkt zonder javascript, of je accepteert dat x-procent je applicatie niet kan gebruiken

Ik zou ervoor zorgen dat het zonder javascript ook werkt
pi_53157450
ja op zich werkt het wel zonder javascript... maar ik wil iets maken dat zeer egbruiksvriendljk is, waardoor het product aantrekkelijk is. bijvoorbeeld validatie van een email adres.. dat heb ik liever voordat het formulier gesubmit wordt..
en zo zijn er nog meer dingen die ik graag met jd wil doen..

--edit--
oh ja cool dat bestaat ook nog natuurlijk! hehe ooit wel gebruikt.. maar hoeveel procent gebruikt er nou geen javascript? ik denk dat dat bij 99% van de browsers ingesteld staat..

[ Bericht 25% gewijzigd door markiemark op 13-09-2007 22:08:38 ]
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
pi_53157678
Validatie moet je sowieso dubbel uitvoeren: JavaScript en server-side. Mensen kunnen namelijk ook expres JavaScript uitschakelen en dan zou opeens de validatie weg zijn.

Verder heeft iets van 0,001% van de gemiddelde gebruiker geen JavaScript, dus zo erg zal het ook niet zijn als het gebruiksgemak voor die ene persoon minder is.
pi_53157722
quote:
Op donderdag 13 september 2007 22:02 schreef markiemark het volgende:
ja op zich werkt het wel zonder javascript... maar ik wil iets maken dat zeer egbruiksvriendljk is, waardoor het product aantrekkelijk is. bijvoorbeeld validatie van een email adres.. dat heb ik liever voordat het formulier gesubmit wordt..
en zo zijn er nog meer dingen die ik graag met jd wil doen..
als je het serverside doet kan je het altijd checken, daarnaast zou je het als extra met javascript kunnen doen. Als javascript dan uitstaat is er niks aan de hand, dan gebeurt het altijd nog serverside... als javascript aanstaan werkt het nog beter, en gaan je serverside checks altijd goed
pi_53157735
quote:
Op donderdag 13 september 2007 22:08 schreef HuHu het volgende:
Validatie moet je sowieso dubbel uitvoeren: JavaScript en server-side. Mensen kunnen namelijk ook expres JavaScript uitschakelen en dan zou opeens de validatie weg zijn.
daar heb je natuurlijk wel een punt... ga met php ook nog maar wat validatie uitvoeren, omdat bijv email adres essentieel is om in te loggen..
dank je wel!
En de mannen ook..
pi_53157835
quote:

Verder heeft iets van 0,001% van de gemiddelde gebruiker geen JavaScript, dus zo erg zal het ook niet zijn als het gebruiksgemak voor die ene persoon minder is.
Sowieso dubbel vind ik wat ver gaan, maar in ieder geval niet op alleen JS vertrouwen
Bij W3 staan statistieken over javascript aan of uit, er schijnt zo'n 6% te zijn zonder JS, ik vermoed dat die voornamelijk in de PDA's / GSM's / etc. zitten?

http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp
  donderdag 13 september 2007 @ 22:59:26 #58
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_53159329
quote:

En diegene die het uitgeschakeld heeft, weet daar waarschijnlijk zelf van, dus kan zelf zijn oplossingen zoeken
pi_53159433
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Bij sommige bedrijven is JS uitgeschakeld en daar hebben de werknemers geen invloed op.
pi_53165159
quote:
Op donderdag 13 september 2007 22:12 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Sowieso dubbel vind ik wat ver gaan, maar in ieder geval niet op alleen JS vertrouwen
Bij W3 staan statistieken over javascript aan of uit, er schijnt zo'n 6% te zijn zonder JS, ik vermoed dat die voornamelijk in de PDA's / GSM's / etc. zitten?

voor de mobiele gebruiker komt er uiteraard een mobiele versie.. zonder javascript
En de mannen ook..
  vrijdag 14 september 2007 @ 15:14:56 #61
136730 PiRANiA
pi_53173476
Is het mogelijk om in MySQL te verhogen met een bepaald aantal in plaats van een nieuwe waarde er in te zetten?
zoeits:
UPDATE `users` SET `money`=INCREASE(1000) WHERE `id`=7
oid
pi_53174281
UPDATE `users` SET `money`= `money` + 1000 WHERE `id`=7

Waarom zou je het anders willen doen?
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_53174449
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:45 schreef SuperRembo het volgende:
UPDATE `users` SET `money`= `money` + 1000 WHERE `id`=7

Waarom zou je het anders willen doen?
Ik weet nog van vroeger dat om de één of andere reden zo'n bewerking in SQL helemaal niet zo vanzelfsprekend lijkt als in een scripttaal als PHP beetje vreemd wel.
pi_53195668
Ik heb een vriend van me een subdomein gegeven bij mijn hostingpakket. Ik kom er echter achter dat je vanaf elk subdomein bij alle files op de server kan. Met opendir en file_get_contents kan hij al mijn files lezen als hij daar zin in heeft. Nou staat er op het moment bar weinig interessants op, maar in de toekomst kan dat veranderen. Is er een manier om de toegang te limiteren tot de root van het subdomein? Ik las iets over open_basedir, maar weet niet of ik dat zo kan wijzigen op shared hosting.
pi_53196031
Mensen ik zit met een lastig probleem (voor mij dan )

Ik wil uit een database gegevens samenvoegen (door middel van CONCAT) (2 velden samenvoegen) en deze weer in een nieuw tabel in de database stoppen (1 veld)

Hieronder is de code:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
  $artikelcode 
$_POST['artikelcode'];

$soort $_POST['soort'];

//uitlezen
mysql_query("Select Concat(Tekst) as nieuwe_waarde From picklijst Where Artikelcode='$artikelcode' AND Soort='$soort'")
or die (
mysql_error());

$waarde = ???

//invoegen in nieuwe tabel

mysql_query("INSERT INTO picklijst2 ( Artikelcode, Text, Soort) VALUES ('$artikelcode', '$waarde', '$soort');")
or die (
mysql_error());
?>

Ik weet dus alleen niet hoe ik die "nieuwe_waarde" in een variabele kan stoppen zodat ik die voor de 2e query kan gebruiken.
pi_53196474
quote:

[..]

Serverside moet je sowieso je invoer controleren, maar dat lijkt me logisch. Clientside controleren is gewoon vriendelijker tegenover de gebruikers, zeker als niet alle gebruikers een snelle verbinding met de server hebben (en je kunt er over het algemeen niet vanuit gaan dat ze dat hebben).
pi_53197189
Clientside controleren is natuurlijk ook ontzettend handig als je een drukbezochte website hebt waarvan de server z'n cpu time staat te verdoen met het informeren van de gebruiker over zijn/haar foute input. Maar zoals Light al zegt, altijd serverside controleren
pi_53198804
quote:

[..]

Het gaat dan natuurlijk ook vooral om de kwaadwillenden, die opzettelijk JavaScript uitschakelen om de validatie te omzeilen. Dus sowieso ALTIJD serverside valideren en desgewenst (met het oog op gebruiksvriendelijkheid) clientside.
pi_53201295
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:05 schreef STi_Power het volgende:
Mensen ik zit met een lastig probleem (voor mij dan )

Ik wil uit een database gegevens samenvoegen (door middel van CONCAT) (2 velden samenvoegen) en deze weer in een nieuw tabel in de database stoppen (1 veld)

Hieronder is de code:
[ code verwijderd ]

Ik weet dus alleen niet hoe ik die "nieuwe_waarde" in een variabele kan stoppen zodat ik die voor de 2e query kan gebruiken.
Je kan dat ook nog wel in 1 query doen zonder aparte query om de gegevens op te halen, maar gezien je (gebrek aan) PHP kennis lijkt me dat nog een brug te ver.
Je moet gewoon het resultaat van die concat uitlezen via een fetch_row, het werkt echt niet anders dan een normale leesactie uit de database...
  zondag 16 september 2007 @ 20:58:40 #70
136730 PiRANiA
pi_53228035
Hoe werkt een 'Mijn login onthouden' systeem?
Sla je de username en pass in een cookie op? Lijkt me wat onveilig...

Wat is een/de goeie manier?
  zondag 16 september 2007 @ 22:31:15 #71
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_53230641
Je maakt genereerd een random hash, zet je in de database en in een cookie

controleer je of de random hash in 't cookie in de database voorkomt; zo ja, set je de session op ingelogd.

evt nog controle op ipadres

en de hash laat je b.v. na een week verlopen oid
pi_53230892
quote:
Op zondag 16 september 2007 22:31 schreef Tiemie het volgende:
en de hash laat je b.v. na een week verlopen oid
Nog beter, bij iedere request . Bij iedere request de hash checken en bij succes een nieuwe hash genereren en updaten.
pi_53233052
quote:
Op zondag 16 september 2007 22:41 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Nog beter, bij iedere request . Bij iedere request de hash checken en bij succes een nieuwe hash genereren en updaten.
Een nieuwe session ID voor elke request? Dat gaat nooit werken als er requests door elkaar lopen / meerdere tegelijk worden uitgevoerd.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_53238792
quote:
Op maandag 17 september 2007 00:09 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Een nieuwe session ID voor elke request? Dat gaat nooit werken als er requests door elkaar lopen / meerdere tegelijk worden uitgevoerd.
kan wel toch? zie het probleem niet waarom het niet zou kunnen..
alleen bij elke request een database update? lijkt me wat performance kosten..
En de mannen ook..
pi_53239677
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:56 schreef markiemark het volgende:

[..]

kan wel toch? zie het probleem niet waarom het niet zou kunnen..
alleen bij elke request een database update? lijkt me wat performance kosten..
Stel, ik ben ingelogd op een forum met een per request veranderlijke session ID. Ik open twee topics tegelijk, typ twee replies in de verschillende schermen/tabs en verstuur beide formulieren (nagenoeg) tegelijk. Door elk request de session ID te veranderen zal nu één van de requests mislukken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')