Kijk dat is een goede tipquote:Op dinsdag 11 september 2007 07:55 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Wat ik zelf meestal doe is als ik het niet 1 2 3 zelf weet. Het eerst in phpmyadmin te doen en daar de query uit jatten en die in me eigen code zetten.
Ergens het hoogste id opslaan...quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:07 schreef 9christensen het volgende:
Ik heb een vraagje over access.
Ik heb meerdere tabellen, deze wil ik graag gescheiden houden.
Iedere tabel heeft een kolom Artikelnr. Deze moet uniek zijn binnen alle tabellen. Dus Artikelnr moet doortellen tussen de verschillende tabellen.
Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Ik weet niet of je met public/private vars werkt maar die werken niet onder php4. Verder zou ik gewoon een functie aanmaken die de variabele uitleest, wel zo mooiquote:Op dinsdag 11 september 2007 10:44 schreef Xcalibur het volgende:
Ik heb iets vaag, wat lokaal (PHP 5) wel werkt, maar op m'n server (PHP 4) niet...
Ik heb een class die wat data uit een XML haalt, dit wordt in een array gezet. Als ik die print ("print_r($this->campaign);") krijg ik die netjes te zien. Als ik daarna in m'n script deze array print is die leeg ("print_r($feed->campaign);")
De volgorde is natuurlijk goed. Enig idee waarom zoiets gebeurt, en hoe ik dit op kan lossen?
Edit: ik heb hem nu global gemaakt, dan werkt het wel.... niet zo netjes, maar ja
Als ik het met een functie doe, kan ik er dan wel bij?quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:08 schreef DionysuZ het volgende:
Ik weet niet of je met public/private vars werkt maar die werken niet onder php4. Verder zou ik gewoon een functie aanmaken die de variabele uitleest, wel zo mooi. print_r($feed->getcampaign());. Moet je natuurlijk wel de campaign returnen.
bijv in je class:quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:54 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Als ik het met een functie doe, kan ik er dan wel bij?
Morgen maar eens effe proberen
1 2 3 4 5 | public function set($parent, $key, $value) { $this->settings[$parent][$key] = $value; } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | public function set($parent, $key, $value) { if($key == null) { $this->settings[$parent][] = $value; } else { $this->settings[$parent][$key] = $value; } } ?> |
Ja, dat snap ikquote:Op dinsdag 11 september 2007 19:38 schreef DionysuZ het volgende:
bijv in je class:
function getCampaign() {
$result = $this->campaign;
return $result;
}
Nou, dit werkt dus niet?quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:38 schreef DionysuZ het volgende:
function getCampaign() {
$result = $this->campaign;
return $result;
}
Nou laat je code eens zien dan =)quote:
In de handleiding staat het volgende:quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:04 schreef super-muffin het volgende:
Ik heb een functie om dingen aan een array toe te voegen :
[ code verwijderd ]
maar als ik nu een nummerieke index wil ($settings['global'][0]) hoe doe ik dat, behalve door een 0 op te geven aan $key;
heb het nu zo opgelost, maar ik vraag me af of het anders kan :
[ code verwijderd ]
Oftewel: zoals je het nu doet lijkt inderdaad de enige manier. Er is geen waarde voor $key te verzinnen die hetzelfde doet als [ ] noteren.quote:Using TRUE as a key will evaluate to integer 1 as key. Using FALSE as a key will evaluate to integer 0 as key. Using NULL as a key will evaluate to the empty string. Using the empty string as key will create (or overwrite) a key with the empty string and its value; it is not the same as using empty brackets.
Feitelijk hetzelfde als wat jij gepost had....quote:Op woensdag 12 september 2007 18:19 schreef DionysuZ het volgende:
Nou laat je code eens zien dan =)
Dus toch, precies wat ik vermoedde.quote:Op woensdag 12 september 2007 19:19 schreef HuHu het volgende:
[..]
In de handleiding staat het volgende:
[..]
Oftewel: zoals je het nu doet lijkt inderdaad de enige manier. Er is geen waarde voor $key te verzinnen die hetzelfde doet als [ ] noteren.
Je hebt alles behalve waar het om gaatquote:Op donderdag 13 september 2007 16:41 schreef markiemark het volgende:
Hoe kom ik er achter hoeveel weken er in een jaar zitten? Ik wil daar een functie voor schrijven, maar weet niet hoe te beginnen.. Kan iemand me helpen?
[ code verwijderd ]
Zoiets dacht ik in ieder geval... ;-)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | function getWeeks($year){ $datum = mktime(0,0,0,12,31,$year); $datum = date("W", $datum); return $datum; } echo getWeeks(2007); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | function getWeeks($year){ $datum = mktime(0,0,0,12,31,$year); $datum = date("W", $datum); if ($datum == 01){ $day = 31; while($datum == 01){ $datum = mktime(0,0,0,12,$day,$year); $datum = date("W", $datum); $day--; } }else{ $datum = $datum; } return $datum; } echo getWeeks(2008); ?> |
ik zou $day de eerste keer op 30 zetten, anders doe je 2x dezelfde check. Detail, maar toch.quote:Op donderdag 13 september 2007 17:10 schreef markiemark het volgende:
This will do...
[ code verwijderd ]
Beetje te ingewikkeld.quote:Op donderdag 13 september 2007 17:10 schreef markiemark het volgende:
This will do...
[ code verwijderd ]
1 2 3 | return date("W", mktime(0, 0, 0, 12, 28, $year)); } |
zo leer je ook nog eens watquote:Op donderdag 13 september 2007 18:17 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Beetje te ingewikkeld.
Bij een ISO weeknummer geldt dat er in week 1 ten minste de 4 dagen in januari moeten liggen. Er kunnen dus maximaal 3 dagen van het vorige jaar in week 1 vallen. 4 januari valt altijd in de eeste week, 28 december valt altijd in de laatste week van het jaar.
[ code verwijderd ]
hee das cool! top man, even kleine functie aanpassen!quote:Op donderdag 13 september 2007 18:17 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Beetje te ingewikkeld.
Bij een ISO weeknummer geldt dat er in week 1 ten minste de 4 dagen in januari moeten liggen. Er kunnen dus maximaal 3 dagen van het vorige jaar in week 1 vallen. 4 januari valt altijd in de eeste week, 28 december valt altijd in de laatste week van het jaar.
[ code verwijderd ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |