of anders maar nietquote:Op maandag 10 september 2007 11:23 schreef Deceit het volgende:
ik kan geen youtuben op me werk! leg me de video uit!
verwissel in haar uitspraken de woorden "black" en "white" eens en plaats ze in de mond van een blanke.quote:Op maandag 10 september 2007 13:02 schreef Posdnous het volgende:
Hm.. wat is er precies racistisch?
Blanken zijn niet uitgebuit en vernedertquote:Op maandag 10 september 2007 13:18 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
verwissel in haar uitspraken de woorden "black" en "white" eens en plaats ze in de mond
van een blanke.
Ja boeren hadden het fantastisch in de Middeleeuwenquote:Op maandag 10 september 2007 13:38 schreef samjustme het volgende:
[..]
Blanken zijn niet uitgebuit en vernedert![]()
Werden die uitgebuit door zwarten?quote:Op maandag 10 september 2007 13:45 schreef SocialDisorder het volgende:
Ja boeren hadden het fantastisch in de Middeleeuwen
Dat is al een beter voorbeeld, ware het niet dat diezelfde boeren tot 1980 de touwtjes (en de zweep) stevig in handen hadden in Rhodesië. What goes around, comes around.quote:om maar niet te spreken over de blanke boeren in Zimbabwe, die voor een belangrijk deel verantwoordelijk waren voor de (relatieve) welvaart van het land.
Maakt dat verschil dan? Vrij racistische opmerking vind ik...quote:Op maandag 10 september 2007 13:53 schreef Rasing het volgende:
[..]
Werden die uitgebuit door zwarten?
En dat is een vrijbrief om alles wat blank is maar te martelen, verkrachten en vermoorden?quote:[..]
Dat is al een beter voorbeeld, ware het niet dat diezelfde boeren tot 1980 de touwtjes (en de zweep) stevig in handen hadden in Rhodesië. What goes around, comes around.
Ja. Blanken hebben zwarten uitgebuit en vernederd tijdens de slavernij. Andersom is dit nooit voorgekomen, de middeleeuwse, blanke boeren werden uitgebuit door blanke landeigenaren.quote:Op maandag 10 september 2007 14:01 schreef SocialDisorder het volgende:
Maakt dat verschil dan? Vrij racistische opmerking vind ik...
Dat niet, maar de Zimbabwaanse blanken zijn ook geen lieverdjes geweest. Dat daar niet alles vergeven en vergeten is, vind ik te begrijpen.quote:En dat is een vrijbrief om alles wat blank is maar te martelen, verkrachten en vermoorden?
Je maakt onderscheid tussen blank en zwart. Net zoals Oprah. De onderdrukking van blanken door blanken vind jij blijkbaar minder erg dan zwarten door blanken.quote:Op maandag 10 september 2007 14:25 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ja. Blanken hebben zwarten uitgebuit en vernederd tijdens de slavernij. Andersom is dit nooit voorgekomen, de middeleeuwse, blanke boeren werden uitgebuit door blanke landeigenaren.
En waarom is mijn opmerking racistisch?
Ja, en als de blanke boeren daar huis gaan houden en zwarten van hun land verjagen wat eerst van de blanke boeren was is dat dus ook weer te begrijpen, is de cirkel weer rond en kunnen de volledig begrijpelijke vergeldingsacties van de zwarten weer plaats gaan vindenquote:[..]
Dat niet, maar de Zimbabwaanse blanken zijn ook geen lieverdjes geweest. Dat daar niet alles vergeven en vergeten is, vind ik te begrijpen.
quote:Op maandag 10 september 2007 13:53 schreef Rasing het volgende:
Dat is al een beter voorbeeld, ware het niet dat diezelfde boeren tot 1980 de touwtjes (en de zweep) stevig in handen hadden in Rhodesië. What goes around, comes around.
Nee, mensen als jij houden racisme in stand.quote:Op maandag 10 september 2007 13:48 schreef MahirBurekovic het volgende:
achterlijke kutnikker...
simpele ziel.quote:Op maandag 10 september 2007 15:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, mensen als jij houden racisme in stand.![]()
Negert klinkt wat vriendelijker, maar voor de rest heb je gelijkquote:Op maandag 10 september 2007 13:48 schreef MahirBurekovic het volgende:
achterlijke kutnikkernegert... zielige idioten als zij houden racisme juist in stand...
"Slavery ended one hundred and thirty seven years ago. Move the fuck on!"quote:
En dat geeft je het recht om iemand "nikker" te noemen?quote:Op maandag 10 september 2007 16:08 schreef LENUS het volgende:
[..]
"Slavery ended one hundred and thirty seven years ago. Move the fuck on!"
Afro-Americanquote:Op maandag 10 september 2007 16:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
En dat geeft je het recht om iemand "nikker" te noemen?
Ik zei "negert", dat is wat anders dan "nikker".quote:Op maandag 10 september 2007 16:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom hij dat recht niet zou hebben dan?quote:Op maandag 10 september 2007 16:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Omdat het een racistische, pejoratieve benaming is om een hele bevolkingsgroep af te serveren.quote:Op maandag 10 september 2007 16:21 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom hij dat recht niet zou hebben dan?
Oprah doet mee met de verkiezingen?quote:Op maandag 10 september 2007 16:22 schreef moemoe het volgende:
Ja, laten we Oprah zwart maken nu de verkiezingen in zicht komen. Bij FOX News duiken ze er gelijk bovenop, wat een toeval toch.
Nee, Barack Obama wel. Zij steunt hem en organiseert allerlei dingen om geld in te zamelen voor hem.quote:Op maandag 10 september 2007 16:30 schreef SocialDisorder het volgende:
Oprah doet mee met de verkiezingen?
Mongool.quote:Op maandag 10 september 2007 13:48 schreef MahirBurekovic het volgende:
achterlijke kutnikker... zielige idioten als zij houden racisme juist in stand...
owh, op welke punten steunt ze hem dan? Ik kan me niet herinneren dat zij zich in het verleden voor democraten heeft ingezet.quote:Op maandag 10 september 2007 16:35 schreef moemoe het volgende:
[..]
Nee, Barack Obama wel. Zij steunt hem en organiseert allerlei dingen om geld in te zamelen voor hem.
Wow. Jouw piemellengte moet wel omgekeerd evenredig zijn aan je vocabulaire, wat ben jij een man.quote:
Geef me aub een reden waarom iemand die er op staat behandeld te worden op basis van zijn of haar 'ras' ipv gewoon als mens, niet bij die naam genoemd mag worden. Met andere woorden: Als ze zo graag een nikker wil zijn dan noem ik 'r ook zo.quote:
Vraagt Oprah er dan om om "nikker" genoemd te worden? 'k Dacht het niet.quote:Op maandag 10 september 2007 17:34 schreef MahirBurekovic het volgende:
[..]
Geef me aub een reden waarom iemand die er op staat behandeld te worden op basis van zijn of haar 'ras' ipv gewoon als mens, niet bij die naam genoemd mag worden. Met andere woorden: Als ze zo graag een nikker wil zijn dan noem ik 'r ook zo.
't Gaat er niet om hoe ik haar noem (dat maak ik namelijk zelf wel uit) maar dat zij gezien wil worden als een zwarte en een slachtoffer.quote:Op maandag 10 september 2007 17:39 schreef Floripas het volgende:
[..]
Vraagt Oprah er dan om om "nikker" genoemd te worden? 'k Dacht het niet.
Je noemt toch ook Sharon niet "Joodse kakkerlak".
Dus zwarte mensen die ergens slachtoffer van zijn zijn automatsich "nikkers"?quote:Op maandag 10 september 2007 17:47 schreef MahirBurekovic het volgende:
[..]
't Gaat er niet om hoe ik haar noem (dat maak ik namelijk zelf wel uit) maar dat zij gezien wil worden als een zwarte en een slachtoffer.Als ze geen nikker genoemd wilt worden dan moet ze zich er ook niet naar gedragen.
Laat maar, dombo. b-(quote:Op maandag 10 september 2007 17:51 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dus zwarte mensen die ergens slachtoffer van zijn zijn automatsich "nikkers"?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |