abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 september 2007 @ 08:47:10 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53066418
Vervolg van: Zwangerschap en geboorte deel 317

De aanstaande papa\'s en mama\'s :

03 oktober 2007: DoctorB (papa)
06 oktober 2007: Nijna
22 oktober 2007: mariskasl
1 november 2007: Cyberbull (papa) en Luana1980
09 november 2007: amaranta en mex
17 november 2007: gr8w8 (papa)
19 november 2007: Lewis.de.boxer
30 november 2007: glossy
01 december 2007: Droeke en Droekestijger
02 december 2007: DeLiedje
02 december 2007: Sanger en Hellace
08 december 2007: Faja-Lobi
10 december 2007: klein_spookje en S-A-I-N-T
12 december 2007: S_oepstengel
13 december 2007: nanalune
*** 21 december 2007: Brighteyes en stinkie***

**2008**

07 januari 2008: Tan
07 januari 2008: Tearsong
09 januari 2008: wenneke1
17 januari 2008: vamperotica
17 januari 2008: Mirage en Oversight
21 januari 2008: Renda
31 januari 2008: Pruk
06 februari 2008: Ticootje
07 februari 2008 hestria en grim reaper
07 februari 2008: Randa_V en Magneet
07 februari 2008: Tup
14 februari 2008: Suerte
20 februari 2008: Webkim
25 februari 2008: Maneki.Neko
28 februari 2008: Icicle
05 maart 2008: donnahvh
17 maart 2008: k_i_m
24 maart 2008: Hello_Dolly
**** 02 april 2008: ET en Swets ****
*** april 2008: Sjak en Schanulleke***
29 april 2008: flowerbox
30 april 2008: pinkelmeisje

Nog onbekend:
ThaNetRunner
Popples

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 11-09-2007 09:30:17 ]
pi_53066448
Wat is de lijst van 2008 alweer lang zeg.

Lishe, hoe gaat het daar?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 10 september 2007 @ 08:48:39 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53066449
Ik zei dus:
quote:
Op maandag 10 september 2007 08:42 schreef Brighteyes het volgende:
Nijna, ik begreep uit een Z&G topic van een tijdje terug dat ons bed niet op de officiele steunen past, dus vandaar dat we dus nu voor kratten gaan.

Pruk, vol kan evt. ook idd, maar ja... dan moet ik er iedere keer uit als hij een biertje wil.

Ik heb wel in navolging van Sugar alvast inpakpapier in een mooi kleurtje inhuis gehaald, no way dat ik nog met die groene dingen onder mijn bed ga liggen.
pi_53066454
Be, Welke groene dingen??

Bedoel je dat je de kratten gaat inpakken??
  maandag 10 september 2007 @ 08:52:04 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53066486

Heb een mooi rood kaftpapiertje aangeschaft op de schoolcampus bij de V&D (je kan je niet vroeg genoeg orienteren ) en daarmee ga ik dus de kratten inpakken.
Sugar had ze ook beplakt en dat vond ik zo'n goed idee. Het staat anders zo stom, en ze staan er toch een tijdje onder zeg maar.
  maandag 10 september 2007 @ 08:54:42 #6
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53066517
ik heb geen waterbed meer.. moet ik nu ook rekening mee gaan houden natuurlijk..
Iets zegt me dat mijn bed al behoorlijk op hoogte is
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53066541
quote:
Op maandag 10 september 2007 08:42 schreef Brighteyes het volgende:
Nijna, ik begreep uit een Z&G topic van een tijdje terug dat ons bed niet op de officiele steunen past, dus vandaar dat we dus nu voor kratten gaan.
Aha. Wij zitten er toch ernstig over te denken om nog even te denken over een iets minder hoge oplossing... maar het is goed gegaan vannacht, niet gevallen maar heel behoedzaam uit bed geklommen.
Iemand nog een ander idee in plaats van een zeiltje om eventuele lekkage op te vangen, want ik drijf zo ongeveer mn bed uit... of is dit een van de geneugten van dat laatste stukje?
quote:
Ik heb wel in navolging van Sugar alvast inpakpapier in een mooi kleurtje inhuis gehaald, no way dat ik nog met die groene dingen onder mijn bed ga liggen.
Je kan natuurlijk ook gewoon een ander merk nemen
Fake it till you make it...
pi_53066542
Moet je je bed ook omhoog doen als je niet van plan bent om thuis te bevallen?? (Voor de zekerheid ofzo?)
pi_53066560
Voor zover ik weet wel Ticootje.
  maandag 10 september 2007 @ 08:58:03 #10
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53066577
voor de kraamzorg moet je bed ook omhoog idd
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 10 september 2007 @ 09:01:00 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53066635
En voor de nacrontroles van de vk.

Maar mss, als je het lief vraagt, mag je ook gewoon even op tafel gaan liggen voor die controles hoor.
De kraam zal je bed niet willen verschonen als je laag ligt, maar dat zou je vent kunnen doen.

Nijna, die keus laat ik aan hem over hoor.

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 10-09-2007 09:18:11 ]
pi_53066658
Ok, jeetje, ik heb een boxspring, dus dan wordt het echt uit bed stappen met hoogtevrees. Be, bedankt voor het noemen van de kratten, want ook ik weet niet hoe ik anders mijn bed omhoog zou moeten krijgen.

Ik denk dat ik dan wel nu moet beginnen met bier in huis te halen, voordat mijn lief zoveel bier op heeft ben ik wel toe aan bevallen. (Wij drinken zelden zomaar een biertje, behalve in vakanties of verjaardagen)
pi_53066732
Ticootje je kan de kratten ook gewoon bij de supermarkt los halen, dan betaal je soms wel wat statiegeld maar dat krijg je natuurlijk gewoon terug als je ze weer inlevert.
pi_53066801
quote:
Op maandag 10 september 2007 09:07 schreef appelsap het volgende:
Ticootje je kan de kratten ook gewoon bij de supermarkt los halen, dan betaal je soms wel wat statiegeld maar dat krijg je natuurlijk gewoon terug als je ze weer inlevert.
Dat is een veel beter idee. Ik kan ook een tuinfeestje geven, dan red ik het ook wel...

Ik heb ooit (studententijd) een hele muur gehad van bierkratten. Toen we die gingen inleveren was de stationcar volledig afgeladen en kregen we meer dan 100 euro statiegeld. En dan te bedenken dat ik me nu niet eens kan herinneren wanenr ik voor het laatst een biertje in de koelkast had staan.

Bij hoeveel weken moet het bed eigenlijk omhoog?
pi_53066908
Of de kraamzorg en vk willen dat je bed omhoog gaat zou ik van te voren even navragen.
Hier vond de kraamzorg de hoogslaper geen enkel probleem, en deed de vk de controles gewoon terwijl ik op de bank lag.

Scheelt je een hoop gedoe als het niet hoeft
  maandag 10 september 2007 @ 09:19:53 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53066933
Maar boxsprings zijn wel weer standaard al hoger dan gewone bedden dus daar heb je dan een trappetje voor nodig als je daarin wil.
Bel anders even met je kraambureau en kijk wat zij zeggen. Mss is het idd wel voldoende als je een extra matras op dat bed legt op het moment dat ze je willen controleren.

Er is voor zover ik weet geen minimum tijd om je bed omhoog te halen maar voor het idee lijkt het mij het prettigst als je dat toch uiterlijk doet op het moment dat je thuis zou mogen bevallen, dus met 37 weken of zo.
pi_53066947
Als je kratten nodig hebt is een feestje geven natuurlijk wel een goed idee . Ik zou overigens dan niet heel lang wachten met een tuinfeest, want we gaan toch al aardig richting de herfst .

Ticootje, op het eind hoeft je bed pas omhoog, in het foldertje van mn VK staat dat je de klossen rond 36 weken moet regelen, ik kon ze nagenoeg direct ophalen toen ik belde of ze ze hadden staan.

Vanmorgen heb ik mn medicatie (AD) nog een stukje verlaagd, 4 wkn geleden al van 20 naar 15 mg gegaan, nu naar 10... Ik hoop dat mn stemming goed blijft, we houden het goed in de gaten. Als het niet goed lijkt te gaan dan hoog ik wel weer op (maar liever niet natuurlijk). Vind het spannend (vorig jaar heb ik geprobeerd van 20 naar 10 in 1 keer en dat was geen succes), maar ben ook wel beetje trots .
pi_53067070
Spannend Nijna, ik hoop ook voor je dat het goed blijft gaan!

Bed moet eigenlijk met 37 weken omhoog omdat je dan thuis mag bevallen. Maar als het je lukt om op het moment dat je gaat bevallen het bed dan nog omhoog te zetten dan kun je het natuurlijk later doen. Of als je van plan bent om in het ziekenhuis te bevallen kun je het later nog doen.
pi_53067353
Ons bed is al zo hoog dat een baksteen onder de poten voldoet om het op de voorgeschreven hoogte te krijgen. Onze kraamverzorgster kennende zal ze niet gaan miepen om dat kleine beetje verschil.
Ik ga er dus geen bakstenen onder doen, vind het prima zoals het nu is
Vandaag alweer 16 weken, de tijd vliegt! Volgende week weer naar de vk, en ik hoop dat ze het hartje dan wel kunnen horen, vorige keer lag Saartje waarschijnlijk te dicht bij m`n rug
Saartje
pi_53067473
Lishe het is al bijna zover!? Jeej .... wat gaat het hard allemaal!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_53067701
Je matras moet op 70 cm van de grond zijn en dat vanaf 36 weken zwangerschap. Staat in mijn boekje van de verloskundige.
pi_53068272
Afgelopen weekend het grote nieuws aan ouders en schoonouders verteld.
Die reageerden echt boven verwachting, geweldig!!

We hadden voor iedereen een chocoladereep in gepakt en op die reep stond dan 'Voor tante ....' of 'Voor opa ....'. Verder nog een leuke sticker van Anne Geddes erbij met daarbij een leuke tekst.
De repen allemaal in kadopapier verpakt en daarop de naam gezet.
Erg geslaagd!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_53068337
Wat leuk flowerbox! Toch leuk als er ook in je omgeving leuk wordt gereageerd..

Wij hebben eigenlijk nog steeds niets tegen mijn schoonouders gezegd, maar goed ik heb ze ook al 9,5 maanden niet gezien of gesproken... Als ze nou zelf eens zouden bellen van hoe gaat het, of een keertje zouden langskomen... Maar ach, het is ook wel een beetje een afgesloten hoofdstuk.
pi_53068465
Wat jammer Ticootje dat jij dan zo ander contact hebt met je schoonouders dan ik. Ik kon me geen betere schoonfamilie wensen....
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_53068568
quote:
Op maandag 10 september 2007 10:41 schreef flowerbox het volgende:
Wat jammer Ticootje dat jij dan zo ander contact hebt met je schoonouders dan ik. Ik kon me geen betere schoonfamilie wensen....
Daarintegen hebben we heel goed contact met mijn ouders hoor. Dus dat maakt heel veel goed. Ze zijn nu op vakantie en ze komen volgende week terug. Ik mis ze gewoon best wel.

We gaan elke week op dinsdag daar eten en we zien ze ook elke weekend. Ik ben echt superblij met mijn ouders. Ze vinden het ook helemaal super dat er een kleine komt. Mijn moeder heeft zoveel babyspul al gekocht, ik denk dat de baby te snel zal groeien op alles aan te kunnen of met alles te spelen.

We hebben het deze vakantie ook nog even gehad over hoe we mijn ouders nu gaan noemen. Want aan de naam Opa en Oma [insert mijn/onze achternaam] heb ik toch een beetje een naar idee. Vooral mijn oma van mijn vaderskant is de laatste jaren aan het dementeren, en dus vind ik het vervelend dat mijn moeder straks dus hetzelfde genoemd zal worden. We hebben nu dus toch maar voor Opa [voornaam papa] en Oma [voornaam mama] gekozen. Maar ik denk zelf dat het gewoon opa en oma wordt, zo noem ik mijn opa en oma van mijn moederskant ook. als ik de andere opa en oma bedoel dan noem ik pas de achternaam.

Snappen jullie het nog??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')