abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57646965
@Frenkels: ik zeg foto's
pi_57817682
Wow.
  FOK!fotograaf zondag 13 april 2008 @ 20:44:04 #129
17893 Forno
pi_58028092
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 13:05 schreef Frenkels het volgende:
Ik krijg hier een aardig deja-vu gevoel bij. Ben samen met vriend ook een monumentaal pandje from scratch aan het opknappen. Helse ontdekkingen gedaan, maar als het eenmaal af is wordt het prachtig en VEILIG. Ik doe geen uitspraken meer over wanneer dat zal zijn.... dachten in September dat we er met Kerst toch echt wel zouden wonen...
Ik zeg rotte kozijnen, rotte vloerbalken, rotte vloerdelen, keuken niet aangeloten op riool (liep zo de grond in), vocht achter de muren, en dan te bedenken dat we een bouwtechnische keuring hadden laten doen.
Inmiddels de 4de 6kuubs afvalcontainer laten afvoeren...
Enfin.......

Ben heel benieuwd hoe het jullie verder afgaat!
Leuk dat jullie ook zo'n project hebben. Ik ben ook wel benieuwd naar de foto's.
Waar kwam al dat (keuken)water dan terecht, in de kruipruimte?

In onze bouwtechnische keuring ontbraken ook een paar gebreken. Er werd gesuggeerd dat er mogelijk asbest in het vloertje van de berging kon liggen. Dat was gewoon linoleum/marmoleum, paniek om niks. Zo blijkt dat een bouwkundigekeuring ook niet heilig is.

Inmiddels is weer wat vooruitgang.

De helft van de wandjes in de keuken zijn geisoleerd. Het wachten is nu op het nieuwe raamkozijn (niet zichtbaar links), hopelijk is dat volgende week klaar. Kan de boel gestuct worden. Wat we gaan uitbesteden, want dat kost teveel tijd om het zelf te doen.

De radiator hangt.
De leidingen heb ik met veel gepuzzel, tussen de muur en voorzetwand kunnen krijgen. Het heeft een paar leidingen gekost omdat ik het buigen nog onder de knie moest krijgen.

De vlizotrap naar het kamertje boven de keuken.

Daarna begonnen met het graven van een gat naast de voordeur (dikke klei-laag). En met een beiteltje op 50 cm onder de vloer een gat door fundering gehakt. Toen de nieuwe mantelbuizen geplaatst en gat weer dicht gegooid. Daarvoor heb ik een meterkast gebouwd en die ertegen geschoefd. Essent komt binnenkort de gas- en elektrameter vervangen en trekken de leidingen door de nieuwe mantelbuizen. Nu zit de oude troep er nog in (hangt praktisch los).

Meterkastje vanaf de andere kant.

De nieuwe binnendeuren. Er komt glas in de opening van de deur.
Dan hou je toch een beetje zicht op de gang, als je later in de keuken bezig bent.

Momenteel ben ik bezig in het toiletje en berging. Leidingwerk aanbrengen. Mijn vriendin in bezig met de afwerking in de kelder. Afwerklatjes en verven.

Doel is om de keuken, toilet en berging eind juli af te krijgen. Knallen dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door Forno op 13-04-2008 20:49:09 ]
  zondag 13 april 2008 @ 20:47:12 #130
141482 Q.
JurassiQ
pi_58028174
Ik ben echt steeds blijer dat ik een redelijk moderne woning heb. .
For great justice!
pi_58028180
Maar eh, waar precies wonen/leven jullie nu? .
pi_58028319
In ons huurhuis, we hebben de huur nog niet opgezegd
pi_58065594
Respect hoor. Hebben jullie een planning, of zie je het wel?
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  FOK!fotograaf dinsdag 15 april 2008 @ 18:05:40 #134
17893 Forno
pi_58070471
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 13:27 schreef Harmen1984 het volgende:
Respect hoor. Hebben jullie een planning, of zie je het wel?
We hebben een officieuze planning. Ons doel is de keuken, het toilet en de berging eind juli af te krijgen. Dan is de woning bewoonbaar en kunnen we er eindelijk in. Want het jeukt ongelofelijk kan ik je vertellen, er dagelijks klussen maar niet kunnen wonen.

We begonnen aan de klus met "we zien het wel". Maar dat blijkt een (te) open einde te zijn. We moeten wel een bepaald doel hebben. Om te voorkomen dat we bepaalde keuzes blijven uitstellen en de zaak gaat aanmodderen. Dat houdt in, bepaalde dingen laten doen door vaklui. Verder is het bijna iedere avond en het weekend werken aan het huisje. Wat ik leuk vind.
Soms een dipje natuurlijk als blijkt dat ik iets (net) verkeerd hebt gedaan. Dan stop ik meestal a-la-minute om de rest van de avond op de bank door te brengen, en de volgende dag met frisse zin weer aan de slag te gaan. Vaak komt de oplossing/motivatie dan vanzelf gedurende de loop van de dag.

Ik kan onmogelijk een planning van dag tot dag te maken. Ik moe(s)t alles onder de knie krijgen; elektra, leidingwerk solderen/knellen/buigen, isoleren, opmeten, waterpas zien te krijgen in het scheve huis.
Of loop eens, in een bouwmarkt, door het gangpad schroefjes. En klok hoe lang je daar kunt staan om een paar simpele schroefjes te vinden, er zijn honderden soorten. En dat geldt voor bijna alle materialen; knelfittinkjes, soldeerfriemeltjes, houten regels en afwerklatjes, tape, afvoerspul, folies, isolatie, kozijnen, deuren, dorpels, pur-schuim, kit, lateien, gereedschap etcetera. Maar dat is de uitdaging.

En als ik het even niet meer weet, kan ik het altijd nog een collega vragen. Ik heb het voordeel dat ik op een architectenbureau werk
pi_58070635
Ik vind het dapper waar jullie aan begonnen zijn
Wel een leuk huisje trouwens!!
Maar dat werk, zou er niet aan moeten denken
pi_58075106
Ik hoop dat je inderdaad zo zorgvuldig blijft werken als je nu doet, geweldig grote klus die je begonnen bent, zonder ervaring maar met zoveel oog voor bouwkundige details. Prachtig zoals een hardstenen dorpeltje ligt te pronken op een granitovloer, of de zorg waarmee een kozijn is ingemetseld. Dat zie je, ook in dit forum, helaas wel eens anders. Laat je niet opjagen, zodat je als je er woont ook nog steeds tevreden bent over de kwaliteit van je werk, ook al is veel werk niet meer zichtbaar.
  donderdag 15 mei 2008 @ 11:26:07 #137
81894 godigita
Trollercoaster
pi_58681373
Stiekem een kick, ik ben zo benieuwd naar jullie vorderingen
  FOK!fotograaf donderdag 15 mei 2008 @ 17:45:29 #138
17893 Forno
pi_58687928
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 11:26 schreef godigita het volgende:
Stiekem een kick, ik ben zo benieuwd naar jullie vorderingen
Stiekemerd.

Er zijn een hoop vorderingen. Hoewel het natuurlijk een ontiegelijk traag tempo is, vergeleken met een aannemer die een blik bouwvakkers kan opentrekken.

Binnenkort zal ik een paar nieuwe foto's plaatsen. De gas- en elektrameter zijn door essent vervangen. Binnenkort worden de keuken, toilet en berging sausklaar gestuct. We hebben de keuken bij Ikea besteld. Tegels gehaald. Toilet aangesloten. Dus wat betreft geld over de balk smijten gaat het lekker. Te lekker. Daarom hebben we besloten om het bouwdepot wat op te krikken.
  woensdag 21 mei 2008 @ 11:17:24 #139
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_58798570
Forno: heb je een tekening van de keuken?? ben wel benieuwd namelijk. ook naar foto's trouwens
  Moderator woensdag 21 mei 2008 @ 17:26:28 #140
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  FOK!fotograaf donderdag 22 mei 2008 @ 18:48:23 #141
17893 Forno
pi_58830781
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 11:17 schreef becky27 het volgende:
Forno: heb je een tekening van de keuken?? ben wel benieuwd namelijk. ook naar foto's trouwens
We hebben de keuken met de IKEA homeplanner samengesteld. Kun je daar printscreentjes van maken?

Het wordt in ieder geval een basic hoekkeuken, geelwit, met een vaatwasser, 5-pitter, close-in boilertje en koel-vriescombi. We waren net op tijd voor de kortingsactie van de IKEA.

Er komen witte matte wandtegeltjes in van 10x10cm en terrazo vloertegels van 40x40cm.
  FOK!fotograaf donderdag 22 mei 2008 @ 22:48:16 #142
17893 Forno
pi_58839447
Zo wordt de keuken.

De Vonkenboer pica.

pi_58848004
Ziet er weer goed uit, wel ff een vraagje? Wat voor een beugels zitten er in je toilet op die zijwand?
  vrijdag 23 mei 2008 @ 09:39:11 #144
81996 Bond
License to kill
pi_58848451
Dat ziet er echt goed uit, netjes ook nog.
Geen commentaar
  FOK!fotograaf vrijdag 23 mei 2008 @ 10:01:57 #145
17893 Forno
pi_58848997
Die 'beugels' zijn cv-leidingen. Tijdelijk afgekoppeld voor het stuccen en tegelen.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 10:49:52 #146
81894 godigita
Trollercoaster
pi_58850272
Nieuwe foto's! Ziet er goed uit, respect
  vrijdag 23 mei 2008 @ 12:40:48 #147
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_58853355
tvp
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  vrijdag 23 mei 2008 @ 12:43:51 #148
108864 rudedeltadude
Rue de la Tude
pi_58853430
wow... dat ziet er al een stuk anders uit dan je eerste foto's in het topic!
Net werk hoor!
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  FOK!fotograaf woensdag 30 juli 2008 @ 22:48:15 #149
17893 Forno
pi_60455116
Ik heb weer wat nieuwe picsels.

De wanden zijn gestuced en het plafond is geverfd.

De IKEA-keuken is deels in elkaar geschroeft. Helaas zit er een buts in het werkblad, en zit de wasbak verkeerd. Gelukkig krijgen we een nieuw blad voor noppes. We mogen dit werkblad tijdelijk inbouwen, totdat de nieuwe binnen is. Kan wel ff duren heb ik hier en daar op internet gelezen.

Tegelen, is veel werk. Eerst al die tegels van de matjes aftrekken omdat ze er scheef op zitten. Tig passtukjes snijden. Uff gelukkig gedaan.

Gevoegd en vloertegels gelegd.

En eindelijk issie dan klaar. Le peopdoos.

Mijn nieuwe gadget, de waterpaslezer. Handig dingetje.

Toekomstige wasmachine plek en wasbak. Het hokje ligt naast het toilet op de begane grond, aan de zijkant van het huis. Er ook kunnen een paar fietsen in staan.

Afgelopen week zijn we bezig geweest, om onze tijdelijke slaapkamer te strakkizeren. Bevindt zich boven de keuken, kun je met een vlizotrap komen. Zolang de woonkamer en daarboven nog niet klaar zijn, wat nog minimaal een jaar duurt.

Bijna af. Het 'plafond' moet nog geverfd worden en er moet een tapijtje in. De plintjes en afwerklatjes doe ik pas als allerlaatste.
pi_60455731
Ha, licht in de duisternis, sommige kamers worden al als zodanig herkenbaar. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')