quote:
We hebben een officieuze planning. Ons doel is de keuken, het toilet en de berging eind juli af te krijgen. Dan is de woning bewoonbaar en kunnen we er eindelijk in. Want het jeukt ongelofelijk kan ik je vertellen, er dagelijks klussen maar niet kunnen wonen.

We begonnen aan de klus met "we zien het wel". Maar dat blijkt een (te) open einde te zijn. We moeten wel een bepaald doel hebben. Om te voorkomen dat we bepaalde keuzes blijven uitstellen en de zaak gaat aanmodderen. Dat houdt in, bepaalde dingen laten doen door vaklui. Verder is het bijna iedere avond en het weekend werken aan het huisje. Wat ik leuk vind.
Soms een dipje natuurlijk als blijkt dat ik iets (net) verkeerd hebt gedaan. Dan stop ik meestal a-la-minute om de rest van de avond op de bank door te brengen, en de volgende dag met frisse zin weer aan de slag te gaan. Vaak komt de oplossing/motivatie dan vanzelf gedurende de loop van de dag.
Ik kan onmogelijk een planning van dag tot dag te maken. Ik moe(s)t alles onder de knie krijgen; elektra, leidingwerk solderen/knellen/buigen, isoleren, opmeten, waterpas zien te krijgen in het scheve huis.
Of loop eens, in een bouwmarkt, door het gangpad schroefjes. En klok hoe lang je daar kunt staan om een paar simpele schroefjes te vinden, er zijn honderden soorten. En dat geldt voor bijna alle materialen; knelfittinkjes, soldeerfriemeltjes, houten regels en afwerklatjes, tape, afvoerspul, folies, isolatie, kozijnen, deuren, dorpels, pur-schuim, kit, lateien, gereedschap etcetera. Maar dat is de uitdaging.
En als ik het even niet meer weet, kan ik het altijd nog een collega vragen. Ik heb het voordeel dat ik op een architectenbureau werk