abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53144490
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:08 schreef appelsap het volgende:

Even een vraag. Ik ben een beetje aan het rondkijken voor voedingsschema's en ik zie vrijwel overal staan vanaf 6 maanden een papfles. Hoor je dat te geven of mag het?
Volgens mij mag het en is het niet zo dat het moet...

Op het CB zeiden ze tegen ons dat vanaf 6 maanden je lekker mag gaan experimenteren met van alles. Brood(korstjes), pap(flesjes), fruit, eigenlijk alles wel...behalve natuurlijk de dingen waar het spijsverteringsysteem nog niet aan toe is...shoarma, sambal, spareribs etc

Ik vind het zelf wel makkelijk 's morgens, als eerste een papflesje maken (ik doe 180ml water + 6 scheppen nutrilon 2 + 4 eetlepels bambix)
Dan gaat Jay meestal wel tukken tot een uur of half 1, krijgt ie daarna 200 gram fruit (olvarit) en als hij nog honger heeft nog 60cc melk.

Later op de middag meestal nog een krentebroodje of als hij daar geen zin in heeft wat melk, dan 's avonds zijn warme prakkie, nu bezig met wennen aan de 6-maanden potjes, maar die vindt ie nog niet echt lekker door de stukkies, dus meestal is het 2 stuks 4 maanden potje en wat melk.

Dan heeft ie 's avonds om een uur of 11 nog een slaapflesje, maar die willen we eigenlijk wel proberen te laten vallen als hij zijn warme hapje wat later eet...

Zo, was niet eens van plan om het helemaal te posten, maar dat was dus ons voedingsschema
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_53144726
Hier op het CB zeiden ze hetzelfde, eigenlijk nog minder. Er is niet eens gezegd wat hij wel of niet mag hebben. Maar dat hou ik zelf wel bij.

Ik vind het echt moeilijk, dat overgaan op fruit en groente en nu ook brood en yoghurt. Vooral wanneer en wat, met de slaaptijden. Nu lijkt het ineens of hij zoveel slaapt en dat alles zo dicht op elkaar zit.

Hier is het
8.00 fles 200 cc
9.30 slapen
10.30 wakker
11.00 fruit
12.00 fles 200cc
12.30 slapen
16.00 wakker
16.15 groente
19.30 fles 200cc

Nu wil ik om 12.00 brood gaan geven maar dat zit weer erg dicht op het fruit.
Dus waarschijnlijk fruit voor het ochtendslaapje en brood dan gewoon om 12 uur.

Damian lust geen yoghurt. Heb het nu 2 keer geprobeerd om te kijken of hij het lekker vindt.
Kan ik dan beter een klein papje van een lepel geven, als toetje?

Wat een vragen, wat een onzekerheid.
pi_53144873
Simon, goed gekeurd. Mooi vent.

Mibos, ben nieuwsgierig hoe het met Kaith is.

Moonah, je moet ook niet het hele liedje willen doen...gewoon hieperdepiep....Hoera. En gewoon elke keer als hij twee armen in de lucht gooit heel vrolijk Hoera roepen. Werkt hier erg goed.

Appelsap. Je schema ziet er goed uit. Houd er rekening mee dat tot het eerste alles alleen maar bijvoeding is. Dus het hoeft geen voeding te vervangen. Je kunt dus rustig om twaalf uur wat brood geven en dan de fles. Misschien wordt die dan maar 180 ml, maar dat is niet erg. Verder verteert fruit heel snel, dus dat is na een uurtje wel al uit zijn maag. Het naar voren schuiven van het fruit wordt ook door veel mama's gedaan. Hier krijgt Maud het trouwens wel na het slapen en dan om half 1 wat brood rijstwafeltjes en tegen kwart over 1 gaat ze na een fles weer naar bed, maar die is al wat ouder en kan langer wakker zijn.

[ Bericht 52% gewijzigd door chacama op 13-09-2007 13:38:46 ]
pi_53145176
Fons kan al echt heel de kamer doorstappen. Maar o zo wankel, ik hou telkens mijn hart vast.
pi_53145338
Chacama daar hou ik wel rekening mee. Hij moet natuurlijk wel gewoon zijn melk drinken.
Bedankt, ik maak me denk gewoon teveel zorgen.

B-M helemaal los?
pi_53145700
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:50 schreef appelsap het volgende:

B-M helemaal los?
Ja. Cool he!
pi_53145736
Ik zie Fons al stappen!
Heb je er ook een filmpje van?
pi_53145983
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:09 schreef appelsap het volgende:
Ik zie Fons al stappen!
Nee, ik denk dat we daar met drie voor moeten zijn, dat hij van mij naar zijn papa kan stappen en dan iemand om te filmen.
Want als je hem eerst gewoon ergens neerzet begint hij meteen te stappen.
pi_53146286
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:09 schreef appelsap het volgende:
Ik zie Fons al stappen!
en dat leek me nu juist zo gaaf om te zien. Die wankelende beentjes en die meezwaaiende armpjes al waggelend door de kamer heen.
pi_53146287
Ah jammer maar wel logisch!
Ik heb wel in het filmpjestopic zijn stapjes gezien, wat lief.
pi_53146326
Wel, ik ga het iig proberen filmen één van deze dagen, lijkt me erg leuk om te hebben voor later.
pi_53146401
, ik hou het filmpjestopic nauwlettend in de gaten
pi_53148931
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:32 schreef chacama het volgende:
Moonah, je moet ook niet het hele liedje willen doen...gewoon hieperdepiep....Hoera. En gewoon elke keer als hij twee armen in de lucht gooit heel vrolijk Hoera roepen.
Dan slaat hij dus de pruillip over en begint meteen te brullen!
quote:
Werkt hier erg goed.
Hier dus niet.

Whhhaaa! Fons aan de wankel wandel!

Appelsap, ik was ook best wat onzeker toen ik begon met bijvoeding. Moet je niet doen, is jammer. Het regelt zich toch wel vanzelf. Maar ik weet nog wel dat ik met hetzelfde worstelde als jij (wanneer moet ik hem dat toch allemaal geven ).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_53151982
Damian tijgert!
Het lukt hem nog niet supergoed maar hij komt wel kleine stukjes vooruit. En wat een moeite moet hij er voor doen, kreunen en hijgen maar wel stug doorgaan.
pi_53155127
Karin wat is ruud groot !!
Das geen slagroom meer bij jou, maar puur roomboter

Damian en Fons

Vivi wat leuk dat Dean al mama zegt.

Pepijn is weer thuis!! Hij heeft het geweldig goed gedaan met logeren bij Oma.
Maar zodra hij thuis was had hij geen enkele oog meer voor Oma, alleen voor mama en papa (en de staande schemerlamp )
pi_53155886
Damian tijgert!! Knap zeg!!
En Fons wat maak je me nou dan kerel, stappen!! Goed hoor!
Fijn Karin, dat het zo goed met jullie allemaal gaat!

Appelsap, Meike en Damian zijn ongeveer even oud, en Meike haar schema:

7.30 fles, 180 ml N2
slapen
9.30 fruit
slapen
12.30 fles 180 ml N2
14.30 ligahapje met fruit
slapen
17.00 groente + yoghurt (ik doe een drupje diksap erdoor anders wil ze niet)
slaapje
20.00 fles 180 ml N2

Ze krijgt ook af en toe een broodkorstje in de hand, vindt ze erg interessant, ik zit er als een havik bij om kleine stukjes uit haar mondje te vissen als ze er bijna in stikt.
Ik heb een paar keer nutrix gegeven door de laatste fles, geen succes, ze is dan heel onrustig snachts. Blijkbaar kan ze er niet goed tegen. Kan ik dan Bambix groeipap vanaf 6 maand proberen, of is dat van hetzelfde spul?
6 maandpotjes zijn hier ook nog niet echt een succes, best sneu, ze is heel blij als het lepeltje eraan komt, maar dan proeft ze wat het is en dan is het toch brullen!! Tot nu toe van de 6maandpotjes wil ze alleen "lentegroentenrisotto met tomaat" en ook eigen gemaakt warm hapje wil ze niet!
Ik denk dat ik het nog even aankijk en anders terug ga naar 4 maandpotjes, ik heb geen zin in eetdrama's. Want ze vond altijd alles lekker, maar sinds ik 6 maandpotjes geef is het misse boel.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 13 september 2007 @ 22:24:11 #117
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53158191
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:26 schreef appelsap het volgende:
Hier op het CB zeiden ze hetzelfde, eigenlijk nog minder. Er is niet eens gezegd wat hij wel of niet mag hebben. Maar dat hou ik zelf wel bij.

Ik vind het echt moeilijk, dat overgaan op fruit en groente en nu ook brood en yoghurt. Vooral wanneer en wat, met de slaaptijden. Nu lijkt het ineens of hij zoveel slaapt en dat alles zo dicht op elkaar zit.

Hier is het
8.00 fles 200 cc
9.30 slapen
10.30 wakker
11.00 fruit
12.00 fles 200cc
12.30 slapen
16.00 wakker
16.15 groente
19.30 fles 200cc

Nu wil ik om 12.00 brood gaan geven maar dat zit weer erg dicht op het fruit.
Dus waarschijnlijk fruit voor het ochtendslaapje en brood dan gewoon om 12 uur.

Damian lust geen yoghurt. Heb het nu 2 keer geprobeerd om te kijken of hij het lekker vindt.
Kan ik dan beter een klein papje van een lepel geven, als toetje?

Wat een vragen, wat een onzekerheid.
Je hoeft niet persé yoghurt te geven hoor Appelsap, ik geef Dean altijd een Danoontje of Kwarkolino en dat vind ie heerlijk!

Verder heb ik die strakke eetschema's een beetje losgelaten, Dean eet per dag 1 a 2 boterhammen ( met smeerkaas en margarine, of soms met smeerleverworst of appelstroop.

Verder eet ie een héle grote fruithap van 3 a 4 vruchten met liga erdoor, en 's avonds altijd vers (van te voren gekookt meestal, ik heb de vriezer vol staan met "Opperdepop" recepten..gisteren heeft ie bijvoorbeeld couscous met vis gegeten ). Potjes komen er hier niet meer in. (Tenzij bij hoge nood).

Verder eet ie soms bordjes pap ipv een boterham, al of niet met een geraspt appeltje erdoor, rijstwafels en soms een Liga of een stuk komkommer om op te sabbelen/knagen (hoewel ie nog geen tanden heeft )

Ik ga een beetje op mijn gevoel af qua tijdstippen, vanochtend waren we beiden samen weer in slaap gevallen in het grote bed ( Dean slaapt wat slecht omdat ie zo verkouden is dus de gebroken nachten hebben weer de intrede gedaan alhier) en dus schoof alles een uur of 2 op, omdat ie ipv 's middags dus 's ochtends al 2 boterhammetjes op had (lekker in bed samen Spongebob gekeken met een bammetje erbij )

Verder krijgt ie nog 3 flessen van 200 ml. aangeboden, 1 daarvan met rijstebloem, om 7 uur als ie wakker wordt. Die andere twee laat ie eigenlijk meestal wel een bodempje van staan.

Vandaag zijn wij ook weer naar het CB geweest, heb dit overlegd en de arts vond het helemaal top hoe het ging, Dean een "relaxte gast" en heel contactueel, en hij vond mij een leuke moeder zei hij (wel leuk om te horen) en het viel hem op dat ik zo'n goed contact had met Dean (óók heel leuk om te horen, al wist ik dat al natuurlijk ).

Daarna nog lekker Dean zijn wintergarderobe uitgebreid met een heel stoer lekker warm jack voor als het écht koud is en en mooie trui en heerlijk warme schapenwollen sloffies (met dank aan oma).

[ Bericht 2% gewijzigd door Vivi op 13-09-2007 22:29:56 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 13 september 2007 @ 22:31:52 #118
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53158441
Moonah, misschien schrikt Thies van dat "Hoera!!!!"?!
pi_53158545
quote:
Op donderdag 13 september 2007 22:31 schreef Vivi het volgende:
Moonah, misschien schrikt Thies van dat "Hoera!!!!"?!
Oeh...ja dat kan Jet gaat heel hard huilen als er ineens heel veel "geluid" is zomaar uit het niets!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_53164807
Moet even lachen om dat schrikken. Hoe verschillend kunnen kinderen zijn. Pien moet eigenlijk lachen om harde geluiden, terwijl ik dan op zoek moet naar Floor, want die zit van schrik tegen het plafond geplakt.

Hier zijn de meiden begonnen met een fruit hapje. Ze krijgen nu 4 flessen van 180 en rond 15.00 uur een aantal happen heerlijke bananenzooi. Niet iedere dag, maar zo af en toe.. Gewoon voor de leuk. Pien vindt het heerlijk, Floor maak ik er niet blij mee. Zij zit binnen no time aan de melk
pi_53164896
hihi wat leuk k_p.
Erg grappig dat je al zo duidelijk verschillen in karakters kunt zien bij je 2 meiden.

Pepijn is van harde geluiden gewoon niet onder de indruk... Alleen randstadrailtrams en sprintertreinen, die hebben beide van die piepende geluiden, dat vind ie niets.
pi_53166619
Hier is Kaith weer goedgekeurd bij het CB.

76,5 cm lang en 8920 gram zwaar. Hoofdomtrek van 46,5cm. Tot zover de uitslagen voor deze keer en inderdaad ze krijgt 18 oktober haar 4e prik(ken). Wel moet ze naar de kinderarts voor haar heupjes. De CB-arts vertrouwt het nog steeds niet. En nu net bij de huisarts geweest en ook die heeft liever dat er alsnog voor de zekerheid een kinderorthopeed naar kijkt. Ze lijkt hypermobiel in haar heupen. Kenmerken rolt niet, speelt in spagaat, kruipt niet echt, ligt altijd in kikkertjeshouding enz. Verder is er nog een syndroom waar ik/wij niet vanuit gaan dat deze het is maar waar wel naar gekeken moet worden. Kenmerk wat ze niet heeft is kraken en alles uit de kom schieten. Kenmerken daarvan die ze wel heeft zijn elastische huid, maskert ze bij vermoeidheid en honger en heeft een parelachtige huid (hadden wij zelf niet zo in de gaten maar gisteren het cb en nu de ha dus wel). Dus doorzichtig eigenlijk... Wij gaan vooralsnog gewoon uit van hypermobiliteit in de heupjes en daar zou ze dan weer fysio voor moeten krijgen. Aan syndromen wil ik nog niet denken maar ja als het zo is dan is dat goed te behandelen. Maar dat heeft ze gewoon niet punt uit. Nee hoor ik ben ook realistisch... Overigens heeft dit het Syndroom van Ehlers-Danlos. De KA komt nu in beeld omdat heupafwijkingen in de fam. zitten en het meer duidelijkheid kan bieden.

KP wat leuk he dat ze al zo jong kunnen laten zien dat ze zo verschillend zijn.

Fons ook al aan het stappen en Moonah hoe is het nu met Thies? En hoera niet willen dat kan toch niet? Op je verjaardag moet je wel met je armpjes omhoog gaan hoor bij HOERAAA... Hier ook al een weekje ofzo aan het oefenen met hoera en heel af en toe doet ze haar armen omhoog hihi...

Pepijn is gewoon al een bereisde roel...

En hoe is het met Maud?
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:00:03 #123
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53168192
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:01 schreef Mibos het volgende:
Hier is Kaith weer goedgekeurd bij het CB.

-knip-

En hoe is het met Maud?
Jeetje, wel spannend hoor Mibos. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Hopelijk zijn er geen bijzonderheden en hoeft er geen spreidbroek aan te pas te komen. Over dat andere denk ik even niet na. Gezonde vrolijke kindjes daar ben ik voor.

Maud gaat redelijk goed. Gisteren in overleg met dietiste besloten om voorlopig niet te gaan introduceren, omdat ik vorige week al perongeluk geprovoceerd had en daar een duidelijk reactie op was. Voor haar voldoende om een verlenging van dieetvoeding aan te vragen.

En verder gaat ze zo lekker. Ze begint steeds meer goed te kruipen en staat aan alles. Ze kletst hele onverstaanbare vehalen, lijkt een woordje voor Fleur te maken, maar daar ben ik nog niet zeker van. Ze weet wie Maud is en weet wat 'nee' betekend. Het is een heerlijk drupje die ik ontzettend mis als ik aan het werk ben nu dus.
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:12:14 #124
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53168526
Mibos soannend hiir heb net even gegoogled , hopen maar dat het allemaal meevalt

Chaca foutjes maakt iedereen, zo hadden wij dus eens per ongeluk iets met ei gegeven hoi zkh lekker dat je zo de verlenging hebt gekregen biedt toch wat rust he

succes met de voedingsschema, een raad, forceer niet
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_53169244
Ik ben ook erg benieuwd en hoop dat het alleen bij hypermobiliteit blijft hoor!!! Maar ik/wij vinden het met alle heupafwijkingen (zus in rolstoel door Ehlers) en andere met luxatie en een nichtje met dysplasie erg prettig idee dat ze het goed gaan onderzoeken. Als zou het wel zo zijn dan is ze in de familie de 13e vrouwelijke heupklant. Mannelijke kant heeft niets.

Chaca het kan gebeuren hoor en nu weer even rustig aan dan en op het gemakkie op een later tijdstip weer iets nieuws proberen.

Maud jij word ook echt al een grote dame hoor!!!
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  vrijdag 14 september 2007 @ 17:01:26 #126
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53175875
Goh Mibos, wat spannend zeg...
Chaca, wat jammer toch dat Maud niet goed reageert op diverse voeding.
En Viev, wat eet Dean veeeeeel!

Mibos, met Thies gaat het prima hoor. Alleen wordt hij de laatste week regelmatig midden in de nacht wakker en blíjft dat ook. Niet stilletjes, maar zeer luidruchtig.
(Van 3 tot 6 en afgelopen nacht van 4 tot 6. Ik heb hem nu eerder wakker gemaakt met zijn middagslaapje, wellicht slaapt hij dan 's nachts langer door).

Laten we maar hopen dat het een.... juist ja, een faaaaaaaase is.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_53176282
Wow, wat eet Dean veel! Ik geef Damian maar 1 stuk fruit en als het klein is, zoals perzik dan 2.
Hij zou er gerust 2 lusten maar aan 1 heeft hij ook genoeg. Dat komt straks wel wat meer dan.
Ik heb die danoontjes gehaald, bedankt voor de tip Vivi. Hij vindt ze heerlijk.

Mibos spannend. Ik hoop dat het niks bijzondera is!

Chacama toch wel fijn dat je een verlenging hebt gekregen als Maud niet goed reageert! Gelukkig gaat het verder wel goed.

Thies, 's nachts hoor je te slapen hoor! Papa en mama hebben ook rust nodig.
Damian is de afgelopen week ook regelmatig 's nachts wakker geworden. Gelukkig niet zo lang als Thies! Bij Damian bleef het bij een uurtje.
Ik hoop voor je dat het werkt Moonah.
  vrijdag 14 september 2007 @ 17:25:31 #128
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53176516
Wat spannend Mibos! Ik hoop met jullie mee!

Chacama, dat klinkt als een superMaud!

Moonah, wat erg! Ik zou echt simpel worden zo 's nachts, wat dat betreft mogen wij ons in de handjes wrijven!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_53176595
Vanavond gaan wij voor het eerst een avondje op stap en daarom moeten we een flesje achterlaten voor Elise. Nou heb ik een 3-standenspeen liggen, hoe werkt dat nou? Moet het cijfertje naar de neus of naar de kin wijzen? En Elise is nu 6,5 maand oud, op welk cijfer zet je die dan? (nee we hebben niet geoefend, we doen het op goed geluk, anders heb ik nog wel een klein avent flesje, daar hebben we een tijd geleden wel mee geoefend).
pi_53176624
Ow enne hoeveel ml drinken ze ongeveer bij de late 11 uur voeding? Ik heb iets van 200 ml uit de vriezer gehaald maar geen idee wat normaal is.
  vrijdag 14 september 2007 @ 17:33:14 #131
94046 PM-girl
pi_53176658
Sidney, ik dacht dat het cijfer dat je wil gebruiken omhoog moet wijzen? En 200 borstvoeding gaven wij ook rond die leeftijd.
*
pi_53176732
Cijfer moet naar het neusje.
Op welke stand je hem zet is afhankelijk van hoe snel ze drinkt normaal.
Damian drinkt enorm snel dus wij beginnen op stand 1 (kleinste gaatje dus)
Meestal gaat dat prima, alleen als hij erg moe is dan merk je dat het teveel moeite kost. Dan doet hij veel te lang over de fles en zetten we hem op stand 2, gaat dat nog te langzaam dan stand 3.
Het is dus echt even proberen!
pi_53176762
naar de neus dus, en welk cijfer neem ik dan?
  vrijdag 14 september 2007 @ 17:39:45 #134
94046 PM-girl
pi_53176803
Wij hebben hem niet lang gebruikt. Gokje: 2? Maar ik denk dat de oppas even goed moet kijken naar hoe het drinken gaat.
*
pi_53176805
Ik zou zelf beginnen op stand 1, je merkt snel genoeg of dat te langzaam gaat.
pi_53176889
ok dank jullie wel!
(al hoop ik natuurlijk gewoon dat ze slaapt tot wij thuis komen en ik haar zelf kan voeden, want dan hoef ik ook niet te kolven)
pi_53178207
joh..kolven is toch echt onwijs gaaf...
  vrijdag 14 september 2007 @ 19:11:59 #138
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_53178896
KP: In de film wel... maar in 't echt niet!
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 14 september 2007 @ 19:15:48 #139
94046 PM-girl
pi_53178981
Waarom heb ik niet eerder zo'n kuipslabber gekocht, I-D-E-A-A-L!
*
  vrijdag 14 september 2007 @ 19:17:37 #140
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_53179022
Oh, PM! Tipje: Ik heb er gister nog 1 bij gekocht (heel leuk setje met o.a. kikkerbeker en kikkerbordje) vij de Ikea. Eerst wilde Brent er niets van weten maar nu ie er af en toe een pannekoke uit kan pulken is het toch wel interessant
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 14 september 2007 @ 21:07:50 #141
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53181955
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 17:01 schreef Moonah het volgende:
Goh Mibos, wat spannend zeg...
Chaca, wat jammer toch dat Maud niet goed reageert op diverse voeding.
En Viev, wat eet Dean veeeeeel!

Mibos, met Thies gaat het prima hoor. Alleen wordt hij de laatste week regelmatig midden in de nacht wakker en blíjft dat ook. Niet stilletjes, maar zeer luidruchtig.
(Van 3 tot 6 en afgelopen nacht van 4 tot 6. Ik heb hem nu eerder wakker gemaakt met zijn middagslaapje, wellicht slaapt hij dan 's nachts langer door).

Laten we maar hopen dat het een.... juist ja, een faaaaaaaase is.
Hij is een vreetzakje ja
Maar hij krijgt dus niet alles wat ik opnoem elke dag he
En hij is prima op gewicht
  vrijdag 14 september 2007 @ 21:12:07 #142
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53182097
Oh Appelsap. Ik heb vandaag voor het eerst yoghurt gegeven, met een gepureerde nectarine en een paar druppeltjes diksap erdoor, zodat het wat zoeter was, dat vond mijn vreetwolfje ook erg yum

(Nadat ie een bordje Spongebob volkorenpasta met bloemkool en een tomaat/kaassausje had verorberd )

Rockabella, dat kikkerbordje en slab heb ik ook, geinig ding idd
  vrijdag 14 september 2007 @ 21:14:10 #143
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53182164
Sidn3y, succes! Ik hoop voor je dat Elise de fles accepteert. Als het al een tijdje geleden is dat ze voor het laatst uit de fles heeft gedronken zou dat eventueel een probleem kunnen worden.
Met een 3-standen speen zou ik met gewone melk ook op stadje 1 beginnen. Zowel Saskia als Tijn hebben de bv trouwens heel lang uit een speen 1 gedronken. Doordat het uit de borst ook niet 'zomaar' komt zijn ze gewend meer hun best te doen en dus harder te zuigen.

Tijn z'n schema komt trouwens aardig overeen met dat van Dean Ook zo'n vreetzakje
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 14 september 2007 @ 21:15:35 #144
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53182217
Vivi, de meeste babies zijn trouwens gek op gewone zure yoghurt
zo'n zoetkauw als Saskia was, pure yoghurt vond ze heerlijk (en Tijn ook zo trouwens).
Ik geef wel volle yoghurt trouwens
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 14 september 2007 @ 21:18:04 #145
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53182293
Oh, dan zal ik het ook eens "puur" proberen
En van die flinke stoere knullen moeten goed eten natuurlijk
Op het KDV zeiden ze al dat Dean chaggie wordt als ie zijn 2 bammetjes smeerkaas niet op tijd krijgt
  vrijdag 14 september 2007 @ 21:25:01 #146
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_53182503
Hmm en ik maar denken hoe het komt dat Lotte een beetje uit haar doen is.
Ligt ze op haar aankleedkussen na een heerlijk bad, zie ik in haar mond ineens acherin iets wits, wtf een kies nu al? ze heet alleen nog maar boven en onder de voortanden. Moet ze niet eerst die andere krijgen?

Maar goed dame is dus een beetje uit haar hum. Huisarts heeft ook nog even in haar oor gekeken. Zo af en toe zit ze aan haar oor. Ik twijfelde of ze aan het bellen was, of er last van had. Het laatste dus, het zag een beetje dof. Is niet zoveel aan te doen zou alleen iets met een zoutoplossing kunnen doen. Dus dat oortje zal misschien ook wel een beetje meespelen.
Telefoons zijn trouwens wel het einde, net als sleutels!
We hebben haar maar een oude telefoon gegeven, er liggen er nog genoeg hier hahaha

Yoghurt, daar kan Lotte ook geen genoeg van krijgen mmmmmmmmm
  FOK!fossiel vrijdag 14 september 2007 @ 21:40:09 #147
2628 Karin
pi_53182921
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:25 schreef ik80 het volgende:
Hmm en ik maar denken hoe het komt dat Lotte een beetje uit haar doen is.
Ligt ze op haar aankleedkussen na een heerlijk bad, zie ik in haar mond ineens acherin iets wits, wtf een kies nu al? ze heet alleen nog maar boven en onder de voortanden. Moet ze niet eerst die andere krijgen?
Bij Ruud (3 mnd) schemeren al hoektanden en kiezen door, boven en onder. Lois zag het van de week, ik had wel zitten turen richting voorste tanden want hij zit constant met zijn tong daar te wroeten maar eerst kiezen, daar had ik nog nooit van gehoord. Toevallig moest ik de volgende dag naar het cb en daar gevraagd en laten zien. Is inderdaad niet gebruikelijk maar het kan natuurlijk wel was het droge antwoord van de cb-arts. Heb ook nog even gevoeld maar die beneden zijn echt bijna door (bij Bram zag je ze altijd nog een paar weken zitten voordat ze doorkwamen maar dit ziet er echt uit alsof het elk moment kan doorbreken). Kleine dracula. jammer want ik vind het zo schattig van die babietjes met alleen 2 ondertanden
pi_53184619
hoektanden en kiezen! da's echt vroeg zeg!

vivi, die van ons vonden gewone yoghurt te zuur maar biogarde lustten ze wel zonder toevoegingen. als baby dan he. nu blieven ze slechts ZOETE toetjes.
pi_53192971
Alles is goed gekomen gisteravond
Elise eerst gevoed en toen op bed gelegd en die ging gelijk slapen. Wij weg na een berg instructies voor oma natuurlijk. Instructies zijn allemaal overbodig geweest, want toen we thuis kwamen lag Elise nogsteeds lekker te slapen
Elise werd zoals altijd wel wakker toen we boven bezig waren, maar normaal zet ze het altijd op het schreeuwen vanwege de honger. Dit keer was ze juist zeer relaxed Klein beetje melk klaar gemaakt om de 3-standenspeen toch even te testen, maar na zo'n 30 ml wilde ze niet meer. Overigens gaf ik 'r groot gelijk, want ik had zelf wat druppels geproefd van de ontdooide (verwarmde) moedermelk en dat was echt vies. Bij mij wilde ze gelukkig wel gewoon drinken
Over 2 weken weer een oppaspoging...
pi_53193103
Ik zie verschillende berichtjes over tandjes; Elise kreeg toen ze iets van 4 maanden was 2 tandjes door en 2 weken later waren ze weer verdwenen Het waren echt tandjes, ik heb ze gevoeld en het waren harde punten dus geen vlekjes van het een of 't ander. Ondertussen (3 maanden later) zijn er geen tandjes meer teruggekomen. Heeft iemand hier wel eens eerder van gehoord?
Overigens kan ze prima kauwen zonder die tandjes, eten a la rapley gaat prima
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')