nou nee, juist niet heb ik begrepen, niemand die je dwingt om te eten daar, de focus ligt meer bij het overwinnen van je angst dan op het moeten etenquote:Op maandag 10 september 2007 18:17 schreef Toeps het volgende:
Ze houdt zichzelf gewoon grandioos voor de gek, dat schemert er zo doorheen in dat stukje op yord.nl. Hier in Nederland laten ze je vallen, snappen ze het allemaal niet, focussen ze te veel op de noodzaak om te eten... Natuurlijk, zolang jij betaalt zul je in Zweden mogen blijven, maar voor de rest, precies hetzelfde hoor! Ze is gewoon in Nederland gefrustreerd geraakt, omdat ze moest eten in therapie, en men haar veilige wereldje aanviel. Maar ja, da's nu eenmaal nodig, dus dat zal vroeg of laat ook in Zweden gebeuren.
Met andere woorden: 150k neerleggen?quote:Op maandag 10 september 2007 18:29 schreef moussie het volgende:
nou nee, juist niet heb ik begrepen, niemand die je dwingt om te eten daar, de focus ligt meer bij het overwinnen van je angst dan op het moeten eten
anyway .. ander artikel waarin ook verklaart word waarom Univé het niet vergoed, de werking zou wetenschappelijk onvoldoende bewezen zijn .. op zich absurd omdat dezelfde behandeling voor tieners in Amsterdam dus wel word vergoed
http://www.trouw.nl/hetni(...)weden_lijkt_beproefd
Dat ligt ie in Leidschendam ook. Maar toch zul je op een gegeven moment moeten gaan eten. Ze houdt zichzelf voor de gek, en als anorect zou ik ook liever de Zweden methode kiezen, maar da's dan puur anorexia speaking, omdat het makkelijker lijkt. Per saldo zul je toch dezelfde weg moeten afleggen, en ooit moet je het weer helemaal zelf doen.quote:Op maandag 10 september 2007 18:29 schreef moussie het volgende:
[..]
nou nee, juist niet heb ik begrepen, niemand die je dwingt om te eten daar, de focus ligt meer bij het overwinnen van je angst dan op het moeten eten
het lijkt me ook dat omdat ze zo gruwelijk laat is, al dan niet door eigen schuld, dat ze weinig tijd kunnen besteden aan eetangst aanpakken eerst, er is geen tijd om haar langzaam aan te laten wennen, lijkt me, dat wordt ook daar toch drastische aanpak, een infuus, sonde, weetikwat.... heb er geen verstand van, behandelingsmethodes, maar ze is 173 cm lang, weegt amper 40 kilo, dus tja, lekker de tijd nemen is er niet bij, qua neem eens een heel klein hapje, voor oma/papa/de koninginquote:Op maandag 10 september 2007 18:36 schreef Toeps het volgende:
[..]
Dat ligt ie in Leidschendam ook. Maar toch zul je op een gegeven moment moeten gaan eten. Ze houdt zichzelf voor de gek, en als anorect zou ik ook liever de Zweden methode kiezen, maar da's dan puur anorexia speaking, omdat het makkelijker lijkt. Per saldo zul je toch dezelfde weg moeten afleggen, en ooit moet je het weer helemaal zelf doen.
er worden ook andere behandelingen in het buitenland vergoed, dus waarom hiervoor een uitzondering maken .. temeer omdat dezelfde behandeling bij jongeren in A'dam dus wel vergoed word ?quote:Op maandag 10 september 2007 18:32 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Met andere woorden: 150k neerleggen?
Door de AWBZ ja, níet door de verzekering.quote:Op maandag 10 september 2007 19:33 schreef moussie het volgende:
[..]
er worden ook andere behandelingen in het buitenland vergoed, dus waarom hiervoor een uitzondering maken .. temeer omdat dezelfde behandeling bij jongeren in A'dam dus wel vergoed word ?
uiteraard, die druk dat je op gegeven moment wel moet eten zal altijd blijven .. maar wat ik ervan heb begrepen is dat de benadering verschilt, bij deze methode zet je je zelf onder druk terwijl je normaal gesproken onder druk word gezet ..quote:Op maandag 10 september 2007 18:36 schreef Toeps het volgende:
[..]
Dat ligt ie in Leidschendam ook. Maar toch zul je op een gegeven moment moeten gaan eten. Ze houdt zichzelf voor de gek, en als anorect zou ik ook liever de Zweden methode kiezen, maar da's dan puur anorexia speaking, omdat het makkelijker lijkt. Per saldo zul je toch dezelfde weg moeten afleggen, en ooit moet je het weer helemaal zelf doen.
Is niet helemaal waar. Veel patiënten houden het als een geheim, vaak zijn er ouders die het zo druk met zichzelf hebben dat ze het eerste jaar helemaal niet doorhebben dat spruitlief anorexia heeft. En de ziekte heeft wel degelijk een genetisch aspect. Niet iedereen is het om de aandacht te doen, het merendeel niet. Jammergenoeg zijn er de aandachtshoeren (de pro-ana's en types als Fok's MienDobbelsteen) die het voor de rest verpesten.quote:Op maandag 10 september 2007 19:36 schreef Cairon het volgende:
Mensen praten zichzelf anorexia aan, en er zijn maar wat figuren die meegaan in het ziektebeeld. Niet mensen die roepen dat het patientje te dik is, nee de mensen die het allemaal zo zielig vinden, en zo serieus, mensen die het ego van een verknipt figuur strelen door maar te herhalen en te herhalen dat er een probleem is. Onder de mantel der liefde krijgt iemand volledige aandacht, want het arme kind heeft een "ziekte", en dus moeten we er begrip voor hebben en medelijden. Maar het enige dat mensen doen is die persoon aandacht geven van het soort dat niet helpt, aandacht die verslavend werkt.
Ja, met een testgroep van 19 personen... Lekker representatief.quote:Op maandag 10 september 2007 19:49 schreef moussie het volgende:
[..]
uiteraard, die druk dat je op gegeven moment wel moet eten zal altijd blijven .. maar wat ik ervan heb begrepen is dat de benadering verschilt, bij deze methode zet je je zelf onder druk terwijl je normaal gesproken onder druk word gezet ..
anyway, het lijkt te werken, en goed ook, maar 10% die na 5 jaar terug is gevallen terwijl dat anders ruim de helft is, tenminste, dat hoorde ik een tijdje terug in een of andere docu over eet-stoornissen
maar blijkbaar wel representatief genoeg om het voor de jongeren wel te vergoeden ?quote:Op maandag 10 september 2007 19:54 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ja, met een testgroep van 19 personen... Lekker representatief.
op zich is dat uiteraard logisch, alleen dat dat dus de hele insteek verandert, een foutje, een sabotageact, iets wat in principe gewoon onderdeel is van het ziektebeeld, en je ligt eruit .. dat zoiets een gigantische extra druk op je legt lijkt me duidelijk, en het is nou juist die druk van buitenaf die je niet kan hebben, of iig sommige mensen dan, diegenen die niet echt geholpen kunnen worden met wat we wel hebben aan behandeling-methodesquote:En het is in Nederland écht niet zo dat ze naast je staan met een zweep, en dat eten er in persen. Het is je eigen keuze. Wat wel zo is, als je je niet houdt aan de regels, moet je weg. Dat is ook puur praktisch, er zijn wachtenden voor een behandeling, en niemand is gebaat bij iemand die de boel zit te saboteren, terwijl er anderen zijn die de hulp zo goed zouden kunnen gebruiken.
Ze houdt het zelf ook lekker vaag dan, door niet te zeggen wat er dan niet klopt...quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:37 schreef ZwarteMagika het volgende:
Gister bij SBS zei ze dat dat verhaal van die vader ook niet kloptSnap niet wat ze nou bedoelt, is die pa niet rijk, is het haar vader niet, heeft ze nooit contact (meer) met 'm?
Wat een soap
ik denk ook niet dat dat 'wijf' door je 'gebeukt' wil worden. Sterker nog, een deel van de eetstoornis patiënten heeft de stoornis mede dankzij seksueel misbruik. Aantrekkelijk zijn is het laatste wat ze willen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:54 schreef Bresser het volgende:
ik snap uberhaupt niet waardoor meiden dat negatieve zelfbeeld denken te krijgen vanwege gewicht.
geen enkele man vind een graatmager wijf lekker en degene die dat wel lekker vinden zijn geen echte kerels.
gewoon gezond eten, regelmatig sporten en een lekkere volle kont waarop je lekker kan beuken.
dat is wat mannen willen.
idd, diegenen die graag "gebeukt" willen worden gaan hun lijf meestal op een andere manier molesteren, bvb door er nep-tieten in te laten zetten oidquote:Op dinsdag 11 september 2007 14:57 schreef Toeps het volgende:
[..]
ik denk ook niet dat dat 'wijf' door je 'gebeukt' wil worden. Sterker nog, een deel van de eetstoornis patiënten heeft de stoornis mede dankzij seksueel misbruik. Aantrekkelijk zijn is het laatste wat ze willen.
volgensmij mogen ze eerst eens groepen gaan maken binnen anorexia patienten.quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:57 schreef Toeps het volgende:
[..]
ik denk ook niet dat dat 'wijf' door je 'gebeukt' wil worden. Sterker nog, een deel van de eetstoornis patiënten heeft de stoornis mede dankzij seksueel misbruik. Aantrekkelijk zijn is het laatste wat ze willen.
wat een kolder.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:06 schreef moussie het volgende:
[..]
idd, diegenen die graag "gebeukt" willen worden gaan hun lijf meestal op een andere manier molesteren, bvb door er nep-tieten in te laten zetten oid
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |