abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53077476
quote:
Op maandag 10 september 2007 18:17 schreef Toeps het volgende:
Ze houdt zichzelf gewoon grandioos voor de gek, dat schemert er zo doorheen in dat stukje op yord.nl. Hier in Nederland laten ze je vallen, snappen ze het allemaal niet, focussen ze te veel op de noodzaak om te eten... Natuurlijk, zolang jij betaalt zul je in Zweden mogen blijven, maar voor de rest, precies hetzelfde hoor! Ze is gewoon in Nederland gefrustreerd geraakt, omdat ze moest eten in therapie, en men haar veilige wereldje aanviel. Maar ja, da's nu eenmaal nodig, dus dat zal vroeg of laat ook in Zweden gebeuren.
nou nee, juist niet heb ik begrepen, niemand die je dwingt om te eten daar, de focus ligt meer bij het overwinnen van je angst dan op het moeten eten

anyway .. ander artikel waarin ook verklaart word waarom Univé het niet vergoed, de werking zou wetenschappelijk onvoldoende bewezen zijn .. op zich absurd omdat dezelfde behandeling voor tieners in Amsterdam dus wel word vergoed
http://www.trouw.nl/hetni(...)weden_lijkt_beproefd
pleased to meet you
pi_53077536
http://debascule.www3.meyson.nl/show.php?p=Actueel_Mandometer&t=Overig&lang=
Dus, gewoon in NL, gewoon onder de AWBZ.

Oh wacht, da's dus tot de 18 jaar.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2007 18:33:17 ]
pi_53077550
quote:
Op maandag 10 september 2007 18:29 schreef moussie het volgende:
nou nee, juist niet heb ik begrepen, niemand die je dwingt om te eten daar, de focus ligt meer bij het overwinnen van je angst dan op het moeten eten

anyway .. ander artikel waarin ook verklaart word waarom Univé het niet vergoed, de werking zou wetenschappelijk onvoldoende bewezen zijn .. op zich absurd omdat dezelfde behandeling voor tieners in Amsterdam dus wel word vergoed
http://www.trouw.nl/hetni(...)weden_lijkt_beproefd
Met andere woorden: 150k neerleggen?
pi_53077636
quote:
Op maandag 10 september 2007 18:29 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat ligt ie in Leidschendam ook. Maar toch zul je op een gegeven moment moeten gaan eten. Ze houdt zichzelf voor de gek, en als anorect zou ik ook liever de Zweden methode kiezen, maar da's dan puur anorexia speaking, omdat het makkelijker lijkt. Per saldo zul je toch dezelfde weg moeten afleggen, en ooit moet je het weer helemaal zelf doen.
  maandag 10 september 2007 @ 18:36:52 #155
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_53077647
Toch nog hoop voor bedrogen anorexiapatient

Dagelijks telefonisch contact, maar nú pas bereid financieel te helpen?
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_53077674
Bel toch ook lang niet dagelijks met het thuisfront ofzo, dus dat zal hij wel ruimschoots overdreven hebben....

Maar als hij denkt dat ie z'n dochter daarmee kan helpen, wat let hem he
Het mooi kotsende meisje.
pi_53078492
quote:
Op maandag 10 september 2007 18:36 schreef Toeps het volgende:

[..]

Dat ligt ie in Leidschendam ook. Maar toch zul je op een gegeven moment moeten gaan eten. Ze houdt zichzelf voor de gek, en als anorect zou ik ook liever de Zweden methode kiezen, maar da's dan puur anorexia speaking, omdat het makkelijker lijkt. Per saldo zul je toch dezelfde weg moeten afleggen, en ooit moet je het weer helemaal zelf doen.
het lijkt me ook dat omdat ze zo gruwelijk laat is, al dan niet door eigen schuld, dat ze weinig tijd kunnen besteden aan eetangst aanpakken eerst, er is geen tijd om haar langzaam aan te laten wennen, lijkt me, dat wordt ook daar toch drastische aanpak, een infuus, sonde, weetikwat.... heb er geen verstand van, behandelingsmethodes, maar ze is 173 cm lang, weegt amper 40 kilo, dus tja, lekker de tijd nemen is er niet bij, qua neem eens een heel klein hapje, voor oma/papa/de koningin
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_53078991
quote:
Op maandag 10 september 2007 18:32 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Met andere woorden: 150k neerleggen?
er worden ook andere behandelingen in het buitenland vergoed, dus waarom hiervoor een uitzondering maken .. temeer omdat dezelfde behandeling bij jongeren in A'dam dus wel vergoed word ?
pleased to meet you
  maandag 10 september 2007 @ 19:36:56 #159
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_53079080
wat ik al op de FP schreef... vooral als reactie op mensen die EISEN dat we er begrip voor moeten hebben, en die EISEN dat we het moeten erkennen en er rekening mee moeten houden en die arme patientjes grenzeloos veel aandacht moeten schenken:

Anorexia komt niet uit de lucht vallen. Je loopt het niet op door met mensen te praten, je loopt het niet op omdat iemand ergens in de kamer hoest. Anorexia is een welvaartsziekte, het is iets dat je jezelf aandoet.

En mensen die hier als bezorgde bakvissen vallen over het feit dat mensen het niet zien als ziekte, die mogen van mij echt wat minder tijd doorbrengen op een forum zoals R&P, want dat is waar je dat soort zaken oploopt.

Mensen praten zichzelf anorexia aan, en er zijn maar wat figuren die meegaan in het ziektebeeld. Niet mensen die roepen dat het patientje te dik is, nee de mensen die het allemaal zo zielig vinden, en zo serieus, mensen die het ego van een verknipt figuur strelen door maar te herhalen en te herhalen dat er een probleem is. Onder de mantel der liefde krijgt iemand volledige aandacht, want het arme kind heeft een "ziekte", en dus moeten we er begrip voor hebben en medelijden. Maar het enige dat mensen doen is die persoon aandacht geven van het soort dat niet helpt, aandacht die verslavend werkt.

Dat is de echte ziekte, een verslaving aan de toewijding en het medelijden van anderen die als zoemende vliegen rond je heen cirkeltjes draaien en constant roepen dat je aandacht nodig hebt, dat je een probleem hebt, dat je medelijden verdient.

Van hetzelfde soort figuren die zelfmoord verheerlijken, romantiseren, er meer en meer aandacht aangeven en het groter en grootser maken, totdat het onder het bedrog van liefde en medogen goed gepraat word. "Want soms KAN een mens niet anders." roepen ze dan nadat het te laat is, en hangen ze verhalen op vol begrip voor degene die zichzelf van kant heeft gemaakt, terwijl ze iedereen die zich er negatief over uitlaat voor rotte vis uitmaken. Want die zijn zo bekrompen en zo bot, en die hebben er geen verstand van.

Vreemd genoeg zijn het die buitenstaanders die met nuchterheid zich niet laten vangen in dat ziekelijke web van een zelf-destructieve drang naar aandacht.

Dit wicht heeft zichzelf een ziekte gegeven.

Nu is het te laat, maar wat had ze dan gedacht, ze is verdomme 32 jaar oud, dat mevrouw 1 en 1 niet bij elkaar kan optellen is niet iets waar we begrip voor moeten tonen. Ze is te dom om te schijten lijkt wel, want ieder dier weet dat het moet eten, en ieder mens weet dat elke actie een reactie heeft.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_53079135
quote:
Op maandag 10 september 2007 19:33 schreef moussie het volgende:

[..]

er worden ook andere behandelingen in het buitenland vergoed, dus waarom hiervoor een uitzondering maken .. temeer omdat dezelfde behandeling bij jongeren in A'dam dus wel vergoed word ?
Door de AWBZ ja, níet door de verzekering.
pi_53079373
quote:
Op maandag 10 september 2007 18:36 schreef Toeps het volgende:

[..]

uiteraard, die druk dat je op gegeven moment wel moet eten zal altijd blijven .. maar wat ik ervan heb begrepen is dat de benadering verschilt, bij deze methode zet je je zelf onder druk terwijl je normaal gesproken onder druk word gezet ..
anyway, het lijkt te werken, en goed ook, maar 10% die na 5 jaar terug is gevallen terwijl dat anders ruim de helft is, tenminste, dat hoorde ik een tijdje terug in een of andere docu over eet-stoornissen
pleased to meet you
pi_53079412
quote:
Op maandag 10 september 2007 19:36 schreef Cairon het volgende:

Mensen praten zichzelf anorexia aan, en er zijn maar wat figuren die meegaan in het ziektebeeld. Niet mensen die roepen dat het patientje te dik is, nee de mensen die het allemaal zo zielig vinden, en zo serieus, mensen die het ego van een verknipt figuur strelen door maar te herhalen en te herhalen dat er een probleem is. Onder de mantel der liefde krijgt iemand volledige aandacht, want het arme kind heeft een "ziekte", en dus moeten we er begrip voor hebben en medelijden. Maar het enige dat mensen doen is die persoon aandacht geven van het soort dat niet helpt, aandacht die verslavend werkt.
Is niet helemaal waar. Veel patiënten houden het als een geheim, vaak zijn er ouders die het zo druk met zichzelf hebben dat ze het eerste jaar helemaal niet doorhebben dat spruitlief anorexia heeft. En de ziekte heeft wel degelijk een genetisch aspect. Niet iedereen is het om de aandacht te doen, het merendeel niet. Jammergenoeg zijn er de aandachtshoeren (de pro-ana's en types als Fok's MienDobbelsteen) die het voor de rest verpesten.

Wat ik wel vind, is dat het een keuze is om er iets aan te doen. Natuurlijk zul je niet zo 1-2-3 weten hoe, maar daar zijn die behandelcentra voor. Mensen die dat niet willen, die kíezen bewust of onbewust voor de ziekte.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2007 19:55:57 ]
pi_53079479
quote:
Op maandag 10 september 2007 19:49 schreef moussie het volgende:

[..]

uiteraard, die druk dat je op gegeven moment wel moet eten zal altijd blijven .. maar wat ik ervan heb begrepen is dat de benadering verschilt, bij deze methode zet je je zelf onder druk terwijl je normaal gesproken onder druk word gezet ..
anyway, het lijkt te werken, en goed ook, maar 10% die na 5 jaar terug is gevallen terwijl dat anders ruim de helft is, tenminste, dat hoorde ik een tijdje terug in een of andere docu over eet-stoornissen
Ja, met een testgroep van 19 personen... Lekker representatief.
En het is in Nederland écht niet zo dat ze naast je staan met een zweep, en dat eten er in persen. Het is je eigen keuze. Wat wel zo is, als je je niet houdt aan de regels, moet je weg. Dat is ook puur praktisch, er zijn wachtenden voor een behandeling, en niemand is gebaat bij iemand die de boel zit te saboteren, terwijl er anderen zijn die de hulp zo goed zouden kunnen gebruiken.
pi_53080021
quote:
Op maandag 10 september 2007 19:54 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ja, met een testgroep van 19 personen... Lekker representatief.
maar blijkbaar wel representatief genoeg om het voor de jongeren wel te vergoeden ?
quote:
En het is in Nederland écht niet zo dat ze naast je staan met een zweep, en dat eten er in persen. Het is je eigen keuze. Wat wel zo is, als je je niet houdt aan de regels, moet je weg. Dat is ook puur praktisch, er zijn wachtenden voor een behandeling, en niemand is gebaat bij iemand die de boel zit te saboteren, terwijl er anderen zijn die de hulp zo goed zouden kunnen gebruiken.
op zich is dat uiteraard logisch, alleen dat dat dus de hele insteek verandert, een foutje, een sabotageact, iets wat in principe gewoon onderdeel is van het ziektebeeld, en je ligt eruit .. dat zoiets een gigantische extra druk op je legt lijkt me duidelijk, en het is nou juist die druk van buitenaf die je niet kan hebben, of iig sommige mensen dan, diegenen die niet echt geholpen kunnen worden met wat we wel hebben aan behandeling-methodes
pleased to meet you
pi_53095136
Gister bij SBS zei ze dat dat verhaal van die vader ook niet klopt Snap niet wat ze nou bedoelt, is die pa niet rijk, is het haar vader niet, heeft ze nooit contact (meer) met 'm?

Wat een soap
pi_53095438
Misschien is het wel allemaal opzet. Dat ze het samen zo hebben gespeeld en nu hopen dat er iemand anders opstaat om die 150k te lappen uit medeleiden.
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
pi_53095524
ik snap uberhaupt niet waardoor meiden dat negatieve zelfbeeld denken te krijgen vanwege gewicht.
geen enkele man vind een graatmager wijf lekker en degene die dat wel lekker vinden zijn geen echte kerels.

gewoon gezond eten, regelmatig sporten en een lekkere volle kont waarop je lekker kan beuken.
dat is wat mannen willen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 september 2007 @ 14:51:10 #168
163650 Greys
pi_53096807
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 13:37 schreef ZwarteMagika het volgende:
Gister bij SBS zei ze dat dat verhaal van die vader ook niet klopt Snap niet wat ze nou bedoelt, is die pa niet rijk, is het haar vader niet, heeft ze nooit contact (meer) met 'm?

Wat een soap
Ze houdt het zelf ook lekker vaag dan, door niet te zeggen wat er dan niet klopt...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_53096944
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 13:54 schreef Bresser het volgende:
ik snap uberhaupt niet waardoor meiden dat negatieve zelfbeeld denken te krijgen vanwege gewicht.
geen enkele man vind een graatmager wijf lekker en degene die dat wel lekker vinden zijn geen echte kerels.

gewoon gezond eten, regelmatig sporten en een lekkere volle kont waarop je lekker kan beuken.
dat is wat mannen willen.
ik denk ook niet dat dat 'wijf' door je 'gebeukt' wil worden. Sterker nog, een deel van de eetstoornis patiënten heeft de stoornis mede dankzij seksueel misbruik. Aantrekkelijk zijn is het laatste wat ze willen.
  dinsdag 11 september 2007 @ 15:02:15 #170
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_53097056
Iemand de uitzending online?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_53097156
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 14:57 schreef Toeps het volgende:

[..]

ik denk ook niet dat dat 'wijf' door je 'gebeukt' wil worden. Sterker nog, een deel van de eetstoornis patiënten heeft de stoornis mede dankzij seksueel misbruik. Aantrekkelijk zijn is het laatste wat ze willen.
idd, diegenen die graag "gebeukt" willen worden gaan hun lijf meestal op een andere manier molesteren, bvb door er nep-tieten in te laten zetten oid
pleased to meet you
pi_53097205
Wat is zijn voldoening eigenlijk in deze? Snap die kerel niet. Misselijke hond
pi_53097228
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 14:57 schreef Toeps het volgende:

[..]

volgensmij mogen ze eerst eens groepen gaan maken binnen anorexia patienten.
maar wat ze allemaal gemeen hebben is dat ze aandacht willen en dat op een zielige manier proberen te krijgen.

ik vind het alleen te ver gaan om hier zo extreem veel geld in te pompen wanneer je met dat geld zoveel andere mensen kunt helpen die zichzelf niet zo simpel kunnen genezen als een anorexia patient.

als je 150k steekt in een anorexia patient kan dat geld bijvoorbeeld niet gestopt worden in de behandeling van een kanker-patient die aangewezen is op een dure behandeling/medicatie.

wat zeg je dan tegen die kankerpatient:

"sorry, maar er is een meisje die niet wil eten. we hebben al het geld aan haar besteed dus jij gaat maar dood"

dinsdag 11 september 2007 @ 16:24:17 #174
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_53098778
quote:
Op maandag 10 september 2007 19:36 schreef Cairon het volgende:

Betoog
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_53099667
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 15:06 schreef moussie het volgende:

[..]

idd, diegenen die graag "gebeukt" willen worden gaan hun lijf meestal op een andere manier molesteren, bvb door er nep-tieten in te laten zetten oid
wat een kolder.

er zijn een heleboel vrouwen die lekker gebeukt willen worden en geen siliconentieten of andere ingrepen willen ondergaan ,hoor

ja, jij houdt ms niet van geile beuksex, maar andere dames wel.

verder weet ik nog steeds niet wat ik er allemaal van moet vinden, ik kan een heel eind mee gaan met Toeps, eigenlijk helemaal wel.... oh ik weet dus wel wat ik ervan moet denken
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')