Okee, duidelijk.quote:Op maandag 10 september 2007 20:38 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wanneer je dom gaat zwetsen dat bijna niks op Vista draaid vind ik je een kneus.
Vrijwel elk ander OS geeft je standaard niet de mogelijkheid om onder het admin account te werken, als je weet hoe 't admin account aan moet dan weet je ook hoe je er mee om moet gaan.quote:Op maandag 10 september 2007 20:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Oh?
Wanneer je met een admin account werkt in welk OS dan ook kan je het zo vernaggelen.
Ik ken genoeg Linux distro's waarbij je zo als root kan inloggen.quote:Op maandag 10 september 2007 20:50 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Vrijwel elk ander OS geeft je standaard niet de mogelijkheid om onder het admin account te werken, als je weet hoe 't admin account aan moet dan weet je ook hoe je er mee om moet gaan.
Bovendien heb je op b.v. OS X eigenlijk nooit admin rechten nodig om een programma te installeren. Je sleept simpelweg het icoontje van het programma naar je schijf, en dat is alles. Geen installer, niks.
Die paar applicaties die wel admin rechten nodig hebben voor installatie vragen netjes om je password en dan draait alleen een deel van de installer als root, het root account wordt nooit direct aan de user blootgesteld.
Zoek eens op sarcasmequote:Op maandag 10 september 2007 11:33 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Rule no 1;
* Never boast about your abilities on a public board - there are ALWAYS people who know things BETTER then you.
Kort samengevat; een "ik had het ergens opgeschreven maar ben het kwijt" klinkt een beetje als "Ma dawg ate ma homewerkz..!", dussuh.. That doesn't cut it.
Die zijn er inderdaad zat, betekend niet dat 't een goed idee is. Veel grafische linux distro's zoals b.v. Ubuntu laten het echter niet standaard zien. Je moet weten dat 't er is om er bij te komen.quote:Op maandag 10 september 2007 20:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik ken genoeg Linux distro's waarbij je zo als root kan inloggen.
Als je root wordt dan mag er van je verwacht worden dat je weet wat je doet.quote:En dan kan je het gehele systeem om zeep helpen.
Probleem is de cultuur van windows gebruikers en developers, die gaan er vaak van uit dat je admin bentquote:Met de Mac heb ik geen ervaring, dus dat neem ik zo van je aan.
Dit zelfde principe geldt ook voor Vista, mits goed gebruikt.
Sinds win2k zit er redelijke support in voor user accounts, helaas maakt niemand er gebruik en houdt software er geen rekening mee.quote:Ook dan kan je gewoon dingen installeren en wordt er vanzelf gevraagt naar het admin account mocht dat nodig zijn.
Nog een groot voordeel van een normaal account is dat bv IE7 in een zg Sandbox mode draait, waardoor er zeer weinig spy/adware geinstalleerd kan worden omdat het onder een account draait wat bijna 0,0 kan.
Vista is een gedrocht.quote:Op maandag 10 september 2007 20:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Da's waar, hoewel Vista wat dat aangaat de goede richting op gaat. Het is jammer dat er bijna geen software meer op draait, maar los van dat..
Ofwel: de buurman dacht een 'bevriende' ICT'er te treffen die m wel ff wilde helpen, TS had daar eigenlijk geen zin in maar deed het voor het geld.quote:Op zondag 9 september 2007 10:40 schreef Ericjuh het volgende:
Gisteren kwam er iemand aan mijn voordeur met een vraag over een computerspel.
[...]
maar goed.. ik ben de beroerste niet! dus ik ga even met hem mee kijken wat het probleem is.
[...]
Vervolgens zegt meneer doodleuk "hartelijk bedankt voor het maken van mijn pc..". Natuurlijk ben ik niet op mijn mond gevallen dus vraag er doodleuk wat geld voor. Kijkt hij mij voor de tweede keer raar aan waar ik het lef vandaan haalde om hier geld voor te vragen..
GARPJUUUUUUH! [insert smilie-festijn][/insert smilie-festijn]quote:Op maandag 10 september 2007 21:02 schreef switchboy het volgende:
[..]
Zoek eens op sarcasme![]()
Het was naar alle waarschijnlijkheid een een garp![]()
Als je niet kunt spellen vind ik je een kneus...quote:Op maandag 10 september 2007 20:38 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wanneer je dom gaat zwetsen dat bijna niks op Vista draaid vind ik je een kneus.
"draaid". Jezus hé, hoe moeilijk is het nou om een beeeeeetje fatsoenlijk te schrijven.quote:Op maandag 10 september 2007 23:29 schreef Jalu het volgende:
[..]
Als je niet kunt spellen vind ik je een kneus...
Precies... ze willen daar niet heen omdat dat pas echt knaken gaat kosten, en 'hij het wel voor niks of een aai over de bol wil doen'. Als ze zeggen 'maar zij zijn zo duur', gewoon antwoorden 'en ik niet?'... dan houdt het snel op. Vergeleken met PC-zaken ben ik niet duur en ik doe m'n werk grondig, dus het is graag of niet.quote:Op maandag 10 september 2007 23:17 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik begin er gewoon niet aan, zoek het maar lekker uit. Je hebt genoeg pc-winkel beunhazen die met alle plezier je computer weer op orde maken (voor 100 euro welliswaar, maar goed dat is niet mijn probleem).
Waar vind je tegenwoordig in de IT nog zo'n luizenbaantje met maar 38 uur per week ?quote:Op dinsdag 11 september 2007 00:00 schreef Noway666 het volgende:
Ja precies liever vrije tijd dan steeds maar achter schermen zitten.
Ik door de week al 38 uur dingen te ontwikkelen achter een scherm, leuk genoeg maar af en toe wat afleiding is welkom dat kan ik ook vinden.
quote:Op dinsdag 11 september 2007 00:10 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Waar vind je tegenwoordig in de IT nog zo'n luizenbaantje met maar 38 uur per week ?
En daar had je dus gewoon de deur in ze gezicht dicht moeten gooienquote:Op zondag 9 september 2007 10:40 schreef Ericjuh het volgende:
Zegt meneer ook nog dood leuk dat ik geen verstand heb van pc's en dat hij niks aan mij heeft.
Kijk eens op de fora van Tweakers.. Daar schrijft men tegenwoordig alles standaard met een D op het einde, uiteraard tenzij men het woord met TD eindigt, omdat men het helemaal niet meer weet.quote:Op maandag 10 september 2007 23:30 schreef Q. het volgende:
[..]
"draaid". Jezus hé, hoe moeilijk is het nou om een beeeeeetje fatsoenlijk te schrijven.
Damn... ik zit officieel 40 uur in de week, maar zit am moment nog intern, dus overwerk komt regelmatig voor, maar dat maakt niet uit... rij dan mooi achter de files aan naar het Oosten en mocht ik in de file terecht komen, ga ik verder met mijn cursus Chinees, omdat ik hoop dat ik volgend jaar naar Shanghai uitgezonden zal wordenquote:Op dinsdag 11 september 2007 08:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Goed zoeken.
Ik zit 40 uur in de week, praktisch geen overwerk omdat ik extern ben.....![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |