abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55177711
quote:
Op maandag 10 december 2007 21:10 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Zware hinder veroorzaakt de rooster van de bumper van mn TDI, en Verwaarloosbaar is de gaas voor de intercooler @ zijn auto zei ik
dat zei je heul niet
pi_55417446
quote:
Op zondag 4 november 2007 12:14 schreef Tjabbo het volgende:
Schiet goed op joh

Alleen die sard he
deze:
[ afbeelding ]

Had je daar ervaring mee of zo? of op goed geluk gekocht?

Ik vind ze namelijk ruk. Komt op me over als een hobby ding ipv een profi afpr.
Laatst 1 gemonteerd op een celica st205 maar dat ding maakt een kabaal niet normaal. voelt ook niet echt solide aan als ik eerlijk ben.
Heb op mijn eigen auto een aeromotive gemonteerd. imho 10x beter. (de looks ook maar dat is persoonlijk )
Geen gesuis/geruis van benzine, helemaal niets. Gewoon stil zoals het hoort.

Ben benieuwd waarom je voor de sard ging.
Ik heb zo'n zelfe Sard Fuel Pressure Regulator. Alleen dan in het blauw. Ding werkt perfect, ik had hem uit Japan. Er schijnen ook een hoop nepperts van te zijn. Op MLR (Mitsubishi Lancer Register) hebben heel veel mensen exact dezelfde unit en allemaal zijn ze bijzonder positief er over. Ja een automotive is beter maar het is iig een zeer bruikbare regulator tot ongeveer 500pk. En dan is er ook nog een grotere versie eventueel.
  donderdag 20 december 2007 @ 21:10:53 #153
60383 Furb
Project Rotary
pi_55426034
we zullen het vanzefl gaan meemaken, heb mijn brandstofrail aangepast zodat ik toch over kan gaan op de Sard...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_55441311
quote:
Op donderdag 20 december 2007 21:10 schreef Furb het volgende:
we zullen het vanzefl gaan meemaken, heb mijn brandstofrail aangepast zodat ik toch over kan gaan op de Sard...
Was er geen adapter voor jouw brandstofrails? Sard maakt zelf trouwens ook brandstofrails
pi_55441706
Heb je je motor ook geport?
  vrijdag 21 december 2007 @ 18:20:18 #156
60383 Furb
Project Rotary
pi_55446437
ze hebben wel een adapter voor mazda, maar die is niet voor de RX-7.
in de toekomst met de turbo upgrade komt er toch een compleet injectie systeem met andere rails, dus dit is een mooie tijdelijke oplossing

blok is niet gepoort, heeft nog maar 35k gelopen na volledige revisie en het is dus zonde om m dan open te halen...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zondag 30 december 2007 @ 20:01:15 #157
60383 Furb
Project Rotary
pi_55661382
zo, weer een poosje stil geweest, dus weer tijd voor een flinke update!

nadat de intercooler op zn plaats zat moesten er natuurlijk gaten gemaakt worden voor de leidingen.



stuurtje gemonteerd, je kunt nu ook mooi de AFC Neo zien zitten


turbo timer links, boostcontroller rechts


Greddy Compression tube binne gehad zodat ik daar mijn intercooler op aan kan sluiten



en de auto was uiteraard weer bij hoewijk op bezoek geweest om de motorruimte te laten spuiten. het resultaat is echt schitterend!



toen kon de opbouw weer beginnen, alles mooi netjes maken en overal nieuwe boutjes voor gebruiken.




zo staat het er nu bij



nog een aantal zaken uitwerken, dan kan de motor terug gehangen worden. de komende 2 weken kan ik doordeweeks niets doen ivm werk, dus ik denk dat daarna de motor terug erin gaat...

eind januari ben ik een week vrij om alles af te ronden, dus dan gaat de sleutel zowiezo omgedraaid worden 8)
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_55661797
Super mooi. Echt. Wordt nog wat sleutel om. Als blok uit elkaar is geweest. Partij gestoom en tikken de eerste seconden, soms langer dan paar seconden. En oeioei die eerste minuut is spannend.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_55661893
quote:
Op zondag 30 december 2007 20:15 schreef PNG het volgende:
Super mooi. Echt. Wordt nog wat sleutel om. Als blok uit elkaar is geweest. Partij gestoom en tikken de eerste seconden, soms langer dan paar seconden. En oeioei die eerste minuut is spannend.
klinkt alsof ie het op film moet opnemen
You dream it, I live it.
pi_55662018
Ziet er goed uit
succes met het bliok terugplaatsen en natuurlijk een filmpje maken als je de motor gaat starten
  zondag 30 december 2007 @ 20:27:10 #161
60383 Furb
Project Rotary
pi_55662127
er wordt gefilmd als t blok gehangen word en ook bij het starten.
eerst starten zonder ontsteking en injectie, om de olie goed rond te pompen, daarna pas brandstof en ontsteking erop.
er is een hoop veranderd, maar op zich zou het allemaal geen invloed moeten hebben op starten en stationair...

maar als ie gelijk start, gaat de champagne open!
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  maandag 31 december 2007 @ 12:38:42 #162
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_55678589
Nice update. Altijd leuk als dit topic weer in MyAt verschijnt .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 31 december 2007 @ 17:56:05 #163
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_55688094
quote:
Op donderdag 20 december 2007 15:09 schreef 1299 het volgende:

[..]

Ik heb zo'n zelfe Sard Fuel Pressure Regulator. Alleen dan in het blauw. Ding werkt perfect, ik had hem uit Japan. Er schijnen ook een hoop nepperts van te zijn. Op MLR (Mitsubishi Lancer Register) hebben heel veel mensen exact dezelfde unit en allemaal zijn ze bijzonder positief er over. Ja een automotive is beter maar het is iig een zeer bruikbare regulator tot ongeveer 500pk. En dan is er ook nog een grotere versie eventueel.
Sard blijft imho een beetje een B-merk. Zeker met deze dingen.
Hij zal best aardig werken, maar ik zou niet op een paar tientjes bezuinigen en een aeromotive nemen.
Vind het maar een gek ding die fpr van sard.
  maandag 31 december 2007 @ 17:58:33 #164
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_55688150
quote:
Op zondag 30 december 2007 20:27 schreef Furb het volgende:

eerst starten zonder ontsteking en injectie, om de olie goed rond te pompen
gewoon even de efi fuse eraf
pi_55701995
quote:
Op maandag 31 december 2007 17:58 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

gewoon even de efi fuse eraf
Of gewoon de stekkers v.d. injectoren ff dr af
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_55702228
ik blijf het gaaf vinden hoor Lijkt me heerlijk om zo lekker met je auto bezig te zijn

maar ik heb geen kennis, en vooral geen geld
  dinsdag 1 januari 2008 @ 15:08:56 #167
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_55702282
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 14:51 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Of gewoon de stekkers v.d. injectoren ff dr af
Of de stekkers van de brandstofpomp doorknippen
  dinsdag 1 januari 2008 @ 15:48:10 #168
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_55702999
of de stekker van de hoogspanningsmast doorknippen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_55703136
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:08 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Of de stekkers van de brandstofpomp doorknippen
Ey handige harry.. knip jij alles door? Je kunt ook gewoon ff de zekering van je brandstof pomp uittrekken of de stekker dr afhalen
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:48 schreef fathank het volgende:
of de stekker van de hoogspanningsmast doorknippen
Daarmee denk ik niet dat hij stopt met pompen hoor
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 16:20:36 #170
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_55703550
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:56 schreef Turquaz52 het volgende:
Ey handige harry.. knip jij alles door? Je kunt ook gewoon ff de zekering van je brandstof pomp uittrekken of de stekker dr afhalen
Ik denk, jij kan overdrijven, dan kan ik dat ook.

Waarom zou je in godsnaam alle stekkers van je injectors los willen gooien?
Je wil dat de pomp geen brandstof meer aanvoert.

Ennuh... zekering van de brandstofpomp??
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:48 schreef fathank het volgende:
of de stekker van de hoogspanningsmast doorknippen
  dinsdag 1 januari 2008 @ 18:35:39 #171
182073 invine
blablabla etc.
pi_55706156
Mooi projecte! altijd weer lekker om hem weer in mijn actieve topics te zien! ik ben benieuwd naar hoe je motorblok er terug in gaat en het starten! Succes ermee!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_55706449
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 16:20 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Ik denk, jij kan overdrijven, dan kan ik dat ook.

Waarom zou je in godsnaam alle stekkers van je injectors los willen gooien?
Je wil dat de pomp geen brandstof meer aanvoert.

Ennuh... zekering van de brandstofpomp??
[..]

*Zekering heb jezeker van een brandstofpomp
Als de injector geen signaal krijgt dan spuit hij ook geen benzine, en heb je geen brandstof in je cylinder

edit: *ofjaa.. een relai iig
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 18:59:57 #173
60383 Furb
Project Rotary
pi_55706620
idd gewoon de EFI zekering eruit
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  dinsdag 1 januari 2008 @ 23:56:54 #174
122997 zquing
Drama Junk
pi_55713512
Ik hoop echt ooit een FC te kunnen hebben. Zeker 1 van de mooiste auto's ooit gemaakt
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_55714283
tvp'tje
Immer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')