Ik maak ze regelmatig vochtig met warm waterquote:Op zaterdag 8 september 2007 21:16 schreef lady-wrb het volgende:
heb je de eitjes ook vochtig gemaakt (ik zie de plantenspuit er naast staan)
dat kan het uitkomen vergemakkelijken.
tegen de tijd dat de eieren uitkomen hoor je ze tikken en piepen.
pellen moet je heel voorzichtig doen, echt stukje bij beetje, het kan een bloederige bende worden als je het te snel doet.
niet doen hoor! alleen wat vochtig maken met water is genoeg.quote:Op zaterdag 8 september 2007 21:47 schreef Greys het volgende:
Was er niet iets met een beetje azijn in het water, waarmee je de eieren besprenkelt?
Zou het kalk daardoor niet wat zachter worden? Ik meen me zoiets te herinneren van vroeger, bij onze kipjes. Of zou ik het gewoon compleet verzonnen hebben?Ik ga het even opzoeken!
Ik kan er inderdaad ook NIETS over terugvinden op internet, dus alleen niet te koud water sprenkelen zou idd voldoende moeten zijn. Azijn is wel een weekmaker van kalk, maar hoe ik er nou bij kom dat het ook in dit geval zou kunnen...quote:Op zaterdag 8 september 2007 21:52 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
niet doen hoor! alleen wat vochtig maken met water is genoeg.
en warm houden he. o ja en absoluut niet keren, dus even een merkje zetten (met potlood)
Yeahquote:
quote:Op zaterdag 8 september 2007 23:16 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik heb gepeld en heb nog 2 kiekens weten te bevrijden. Het laatste ei was een stinkei
De beestjes liggen nu te drogen dan zet ik ze straks onder de moeder.
Ik ben nu de moeder van 2 gele en 2 bruine kuikens en zo trots als een aap met zeven lullen
stinkeieren zijn vies. weet je dat die ook kunnen ontploffen? heb ik laatst gehad. ik had ineens een wit/gele kip met overal stukjes schil vastgeplakt, compleet in paniek. en laten we het over de lucht die eraf kwam maar niet hebbenquote:Op zaterdag 8 september 2007 23:16 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik heb gepeld en heb nog 2 kiekens weten te bevrijden. Het laatste ei was een stinkei
De beestjes liggen nu te drogen dan zet ik ze straks onder de moeder.
Ik ben nu de moeder van 2 gele en 2 bruine kuikens en zo trots als een aap met zeven lullen
Het is een mooi stel bij elkaar, fijn dat de hen een goede kloek is.quote:Op zaterdag 15 september 2007 17:14 schreef Maneki.Neko het volgende:
Wist je dat kleine gele monster etende mcse`ers aan de kust van holland ook een delicatesse zijn?
Ik ben er ook van overtuigd dat ik juist heb gehandeld kahaarin, als ik langer had gewacht waren ze misschien van kou doodgegaan.
Tis nu een leuk koppeltje bij elkaar en het kan nog precies voor de echte kou komt
Lol, een mixhaan met een zijdehoentje dan?quote:Op zaterdag 15 september 2007 17:34 schreef Maneki.Neko het volgende:
We hebben zelf een hollands kriel, en een zijdehoen haan, en de eieren die ik gekregen heb zouden nog mixjes kunnen zijn van godweetwat, maar allemaal wel van een zijdehoenhen
Het ziet er uit alsof het 4 verschillende mixen zijn geweest iig
Dus toch mix van zijdehoenderhen met ander, misschien groter, ras?quote:Op zaterdag 15 september 2007 17:34 schreef Maneki.Neko het volgende:
We hebben zelf een hollands kriel, en een zijdehoen haan, en de eieren die ik gekregen heb zouden nog mixjes kunnen zijn van godweetwat, maar allemaal wel van een zijdehoenhen
Het ziet er uit alsof het 4 verschillende mixen zijn geweest iig
ik deed altijd knikkers in het water. dan kan er wel gedronken worden maar is er geen verdrinkingsgevaar.quote:Op vrijdag 14 september 2007 23:41 schreef Maneki.Neko het volgende:
De kuikentjes doen het hardstikke goed! Ze blijven heel dicht bij mama, eten goed, drinken goed en zijn helder en alert
Om ze drinken te geven maar ze niet te laten verzuipen heb ik een ondiep schaaltje welke ik 4 keer per dag bijvul met vers water. Ze vinden het erg leuk hier in te pootje baden
hehe, kijk nouquote:Op dinsdag 25 september 2007 23:45 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hallooooooo ik hoorde dat het mooi weer was?
[afbeelding]
Mooi zo, gelukkig maar, volgend jaar meer verse eitjes!quote:Op zaterdag 29 september 2007 20:59 schreef Maneki.Neko het volgende:
Het gaat goed met ze, ze worden groot![]()
quote:Op zondag 7 oktober 2007 00:19 schreef senesta het volgende:Wat worden ze al snel weer groot.
Lief hoor
Ah gossie, sterkte met de overgebleven beestjes......quote:Op maandag 29 oktober 2007 09:17 schreef Maneki.Neko het volgende:
Het gaat niet zo goed met de kuikens
De meest rechtse op de laatste foto is doodHij bleef enorm achter in groei en was al een paar dagen wat kouwelijk dus ik heb ze binnen gehouden zodat ze niet aan extra kou bloot stonden, maar gisteren lag hij dood in de ren
De middelste op de foto, de dikste en waarschijnlijk oudste van het stel, lijkt Marekse verlamming te hebben, iets waar hij hoogstwaarschijnlijk ook dood aan zal gaan
dat is maar gedeeltelijk waar wat je daar beweert.quote:Op zondag 13 januari 2008 14:39 schreef Staafje het volgende:
Dat krijg je ervan als je kuikens die nog in het ei zitten er uit gaat pellen. Als ze gezond waren geweest waren ze wel vanzelf uit het ei gekomen.
Kuikens die er niet zelf uitkomen hebben dus meestal iets en moet je nooit zelf er uit gaan halen! Dit is het resultaat..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |