abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 maart 2008 @ 22:06:59 #226
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_57316185
zagen jullie die wenkbrauwen flirt van gina
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_57316227
Jeuj! Tof dat Den Haag won!
pi_57316814
Hadden ze die proef- en slikgeluiden nou er in gemonteerd Beetje jammer iig !
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_57316865
Wtf, die bril
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_57316886
Oh die drinkgeluiden bij het proeven van die drankjes! *Gruwel*
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_57316958
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 22:31 schreef Cyan het volgende:
Oh die drinkgeluiden bij het proeven van die drankjes! *Gruwel*
Inderdaad.
pi_57316971
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 22:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
Jeuj! Tof dat Den Haag won!
Maar de euri's gaat aan hun neus voorbij.
pi_57317039
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 22:29 schreef Svensational het volgende:
Hadden ze die proef- en slikgeluiden nou er in gemonteerd Beetje jammer iig !
Verschrikkelijk! Als er iets is wat ik om te gruwelen vind zijn het van dat soort geluiden
Vooral die zuigende wijn geluiden van Den Haag en dat geslurp van Groningen. *Ril en gruwel*
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_57317072
Boehoe! Al verdiende Breda het ook wel een beetje.

Bij Jansen wordt inderdaad gewoon een huistuinenkeuken eetcafe met dure prijzen, terwijl Enschede ook wel redelijk aftakelt. Groningen over twee weken dr uit, of Den Haag moet nog steeds op 40%+ personeelskosten staan.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 23:14:38 #235
146874 DANILXL
pi_57318076
den haaf of breda gaat winnen, al had ik breda niet zo sterk zien terugkomen
  dinsdag 11 maart 2008 @ 23:34:27 #236
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57318593
Wat mij betreft gaat eerst die ballentent in Enschede eruit, gevolgd door Groningen met hun eet-café.
Finale tussen Breda en Den Haag lijkt mij nog spannend worden.
Den Haag betere kok, maar nu nog veel te hoge personeelskosten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_57319001
Ik kom net uit choix du chef, dus ik heb het programma gemist. Was een benefiet avond voor het rode kruis, we hebben nog geboden op een kookclinic met stefan en herman zelf maar dat werd helaas te duur.

Sinds de laatste keer dat ik er was (in de eerste openingsweek) zijn er wel wat dingen verbeterd. Vooral kleine details die me toen opvielen. De beschermplasticjes op de voetensteun van de kruk-stoelen bijvoorbeeld. Die zijn er nu wel netjes afgehaald. Helaas was het geen normale avond, dus niet uitgebreid kunnen eten, maar ik ga er nog wel naar terug.

In de flinstering wil ik ook nog wel eens eten. Ik vind het persoonlijk gewoon een heel interresant concept met dat licht en die beamers enzo. In het begin had ik het idee dat het een ultra-hip restaurant was, maar dat heb ik afgezwakt naar erg-hip. Het oogt ondanks al dat moderne en strakke best gezellig als ik daar langsfiets.
.
pi_57321879
Groningen vind ik iedere week wat afzakken. Ik denk dat ze nu zelf gaan merken dat ze geen echte horeca ervaring hebben en dat ze zelf niet kunnen koken.

Ik denk dat Breda een goede inhaalslag aan het maken is, super voor ze.
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:43:56 #239
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_57328790
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 08:47 schreef Koningin het volgende:
Groningen vind ik iedere week wat afzakken. Ik denk dat ze nu zelf gaan merken dat ze geen echte horeca ervaring hebben en dat ze zelf niet kunnen koken.
Dat ze geen ervaring hebben is natuurlijk volstrekte onzin. Verder gaat het echter niet de goede kant op met Groningen.
.
pi_57329182
Zij, uit Groningen, leek enorm zenuwachtig gisteren. Zo vrolijk als ze in het begin was, zo nerveus is ze nu.
Go hard or go home
pi_57329219
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:03 schreef noekje het volgende:
Zij, uit Groningen, leek enorm zenuwachtig gisteren. Zo vrolijk als ze in het begin was, zo nerveus is ze nu.
Ik had vanaf het begin al het gevoel dat ze een beetje erg gemaakt vrolijk waren. Van mij mag Groningen als eerste afvallen.
  woensdag 12 maart 2008 @ 16:09:33 #242
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_57329271
Groningen heeft juist enorm veel horeca ervaring!

Ik vind Den Haag en Groningen bijna niet te vergelijken eigenlijk. Van tevoren is natuurlijk niet gezegd WAT voor tent er moest worden neergezet. Als je een eet-cafe neerzet, prima, maar dan biedt je geen haute cuisine zoals bij Choix du Chef. De concepten zijn zo anders, dat het appels met peren vergelijken is. Dan blijft natuurlijk staan dat de prijzen voor zo'n eetcafe dan wel omlaag mogen.

Nog steeds bij geen enkele tent wezen eten.....
  woensdag 12 maart 2008 @ 17:17:30 #243
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_57330559
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:09 schreef Quoi het volgende:
Groningen heeft juist enorm veel horeca ervaring!
Kroeg zeker...

Ook triest hoe die gast z'n bier stoer leegzoop. Die vent is z'n puberjaren nooit ontgroeit..
pi_57346176
Inderdaad, wat een eikel, die Bart-Willem of hoe hij dan ook mag heten.

Maar over het appels en peren vergelijken: dat is niet helemaal waar. Ze kijken naar welke tent het beste presteert in zijn concept. Ze vergelijken dus niet het eten van Den Haag en Groningen met elkaar, maar ze kijken of de kwaliteit van het gebodene past bij het concept.
  donderdag 13 maart 2008 @ 13:18:52 #245
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_57350261
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 10:09 schreef peterfan het volgende:
Inderdaad, wat een eikel, die Bart-Willem of hoe hij dan ook mag heten.

Maar over het appels en peren vergelijken: dat is niet helemaal waar. Ze kijken naar welke tent het beste presteert in zijn concept. Ze vergelijken dus niet het eten van Den Haag en Groningen met elkaar, maar ze kijken of de kwaliteit van het gebodene past bij het concept.
Aan een eetcafe eigenaar of aan iemand ala "Choix du Chef" vragen welke wijn iets is (blind proeven), welk deel van het beest er op je bordje ligt etc verschilt nogal vind ik.

Op de site staat dat Groningen op alle vlakken (van inkoop tot bediening) horeca-ervaring heeft. Zelf vind ik ook niet dat ze dit laten zien hoor, maar dat is hoe we het nu op TV voorgeschoteld krijgen.
pi_57402577
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 13:18 schreef Quoi het volgende:

[..]

Aan een eetcafe eigenaar of aan iemand ala "Choix du Chef" vragen welke wijn iets is (blind proeven), welk deel van het beest er op je bordje ligt etc verschilt nogal vind ik.

Op de site staat dat Groningen op alle vlakken (van inkoop tot bediening) horeca-ervaring heeft. Zelf vind ik ook niet dat ze dit laten zien hoor, maar dat is hoe we het nu op TV voorgeschoteld krijgen.
Ik heb net de afleverign terug gekeken.

Groningen pretendeerd beter/luxer/duurder te zijn dan de doorsnee eetcafe's in de stad. Wat ik er zo van zie zijn ze alleen duurder. Ook als eetcafe houder moet je iig je eigen wijnen kunnen herkennen en onderscheiden opsmaak. Zeker als je een hoger segment nastreeft.

Dat antwoord van stefan over de kosten was natuurlijk wel standaard. Wat mij betreft ook gewoon fout, zelfs vmbo-er met economie weet dat als je kosten te hoog zijn je het rendement moet verbeteren. Aangezien ze volgens mij alle zittingen vol zitten is er aan de omzet weinig te doen en zal er echt gesneden moeten worden in de kosten. Ik denk zo dat de personele bezetting omlaag moet.
  zondag 16 maart 2008 @ 12:00:23 #247
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_57410389
Ik denk ook dat Groningen als eerste gaat afvallen. Net de (opgenomen) aflevering gezien.
Ze hebben weinig feeling met de keuken en het concept past niet helemaal bij wat Herman denk ik wil; kroeg annex eetcafe.

Verder even op internet naar de cijfers gekeken: Den Haag moet echt op gaan passen! Hun concept & kookkwaliteit is prima...maar als de cijfers zo doorgaan vliegen ze er alsnog uit! Enschede doet het qua cijfers prima, maar de jury lijkt niet overtuigd van de rest. Groningen net al gezegd. Breda doet het echt super... Ook terecht dat ze die 15.000 hebben gewonnen.

Ik zou mijn geld nu zetten op Breda, daarna Den Haag. Groningen als eerste eruit.
pi_57410549
De cijfers van Week 3 zijn er ook; volgens mij zijn dat de cijfers die afgelopen week werden behandeld:

Den Haag draait dus verre van goed. Een dalende omzet met stijgende personeelskosten... Dat is echt heel slecht. Breda draait erg goed hoor. Alleen jammer van die personeelskosten, maar goede cijfers.
  zondag 16 maart 2008 @ 13:06:14 #249
146874 DANILXL
pi_57411396
is dit de netto winst of de bruto winst?

het zijn wel mooie cijfers van breda en groningen
  zondag 16 maart 2008 @ 15:06:20 #250
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_57413016
Die tenten draaien zo wel aardig. Tenminste: als je (buiten Den Haag) naar de financien kijkt.
Leuk, circa 20.000 winst in drie weken tijd. Dat betekent dat in de hele rit die het programma duurt je toch wel rond de 50.000 winst uit kan komen. Heb je alweer een groot deel van je lening terug.

En dan na het programma, alle aandacht weg, en moet je op eigen benen staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')