abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53024185
Al een tijdje loopt onze toilet door. We willen dit probleem graag oplossen maar krijgen de stortbak niet open Volgens mij moet het heel simpel zijn maar we krijgen het gewoon niet voor elkaar... Wat zien we over het hoofd?
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_53024195
Wat voor een type is het?

Zo ouderwetse, bak te zien zeg maar, is het gewoon een beetje kracht zetten naar boven.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_53024212
Nee, tis geen ouderwetse geloof ik. Merk is Saval.
Last.fm Twitter
pi_53024255
Zoek eens een plaatje ervan online.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_53024326

Even snel een foto gemaakt. Het mechanisme onder de knop zorgt ervoor dat we de deksel niet verder kunnen openen dan op de foto. Ik vermoed dat we iets met de knop moeten doen dus. Maar wat?
Last.fm Twitter
pi_53024339
Volgensmij moet je de ring die om de knop zit tegen de klok indraaien.
pi_53024379
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 09:57 schreef emil23 het volgende:
Volgensmij moet je de ring die om de knop zit tegen de klok indraaien.
Die gaan we even proberen
Last.fm Twitter
pi_53024729
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 10:00 schreef Lotjeb het volgende:

[..]

Die gaan we even proberen
Deze aanpak leek succes te hebben... er leek meer ruimte te komen tussen de bak en de dekstel. Ik sjor een beetje... *krak* Deksel eraf, binnenwerk gebroken

Nu hebben we dus twee problemen
Last.fm Twitter
pi_53024813
lol... triest
  zaterdag 8 september 2007 @ 10:43:47 #10
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_53024847
Beetje a-technisch?
pi_53024868
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 10:34 schreef Lotjeb het volgende:

[..]

Deze aanpak leek succes te hebben... er leek meer ruimte te komen tussen de bak en de dekstel. Ik sjor een beetje... *krak* Deksel eraf, binnenwerk gebroken

Nu hebben we dus twee problemen
Je had de buitenste ring ook eerst geheel los moeten draaien en niet een klein stukje, en nooit sjorren.

In feite heb je nu gewoon weer 1 probleem, het deksel kan er nu namelijk wel vanaf dus dat probleem is verholpen.
Je kunt kijken in de bouwmarkt of sanitairshop of ze daar een vervangend binnenwerk verkopen voor jouw stortbak, of wachten tot maandag en hem bestellen bij een installateur.
Letwel de kosten kunnen soms behoorlijk hoog zijn, als het om speciale modellen gaan, in dat geval ben je misschien goedkoper uit met een nieuwe stortbak.
Standaard worden echter de goedkopere modellen geplaatst.
pi_53024994
dit is wel een duoblok,dus pot en stortbak zitten aan elkaar vast...en als je een goedkoop merk hebt wat niet meer verkocht word zou het wel eens lastig kunnen worden om er een andere op te zetten.

buitenste ring losdraaien,kan wel eens vast zitten...en dan kijken of de vlotteur blijft doorlopen of dat het doorspoel mechanisme blijft lekken...ik hoop de vlotteur want die is altijd makkelijk te vervangen
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
pi_53025090
De juiste manier om de stortbak te openen, weten we nu , was om eerst aan de ring te draaien zodat de deksel iets omhoog kon en dan naar binnen te graaien om een bepaald knopje in te drukken waardoor het systeem de knopjes loslaat. Gelukkig was niet het hele binnenwerk aan gort, maar alleen een bepaald plaatje dat de knopjes op z'n plek hield. Hopen dat een beetje lijm het weer fixed

Het echte probleem hebben we ook opgelost, de vlotter ging wel netjes omhoog maar kon niet genoeg omhoog komen omdat de "sluiter" (spijkerachtig dingetje) krom was. Dat weer recht gebogen, terug gezet en het lijkt allemaal weer te werken zoals het hoort

Bedankt voor 't advies om aan de ring te draaien in elk geval
Last.fm Twitter
pi_70792700
Zit ik te googlen omdat we weer problemen hebben met de stortbak, kom ik in mijn eigen topic terecht van twee jaar geleden

Nu is het binnenwerk echt aan gort, maar de zelf gelijmde constructie heeft het toch best lang gehouden

Hebben mensen hier ervaring met het zelf vervangen van het binnenwerk van een stortbak? Of kunnen we beter een loodgieter bellen? Ik ben echt handiger dan het bovenstaande verhaal doet vermoeden
Last.fm Twitter
pi_70796892
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:05 schreef Lotjeb het volgende:
Ik ben echt handiger dan het bovenstaande verhaal doet vermoeden
In twee jaar tijd kun je inderdaad een hoop bijleren.

Vervangen van een binnenwerk is trouwens niet echt moeilijk, het gaat er alleen om of je de originele kunt vinden, of dat er een universeel model in kan.
Bij het universele model hoef je niet lang te zoeken, bij een oud model kan het weleens zo zijn dat de techniek zo verandert is dat deze geeneens meer leverbaar is.

En dan de prijs nog natuurlijk, afgelopen winter heb ik bijvoorbeeld voor het tweede toilet gekozen voor een geheel nieuwe stortbak, omdat deze slechts ¤12 duurder was dan alleen het binnenwerk.
  Moderator donderdag 9 juli 2009 @ 09:46:08 #16
155227 crew  Guppy
dus
pi_70804228
wij hebben ook gewoon een nieuwe opgehangen. easy peasy en dan issie zeker goed
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_70805234
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 09:46 schreef Guppyfriend het volgende:
wij hebben ook gewoon een nieuwe opgehangen. easy peasy en dan issie zeker goed
Idem hier
Geen geklooi, gewoon een hele nieuwe bak erop
pi_70875407
Ik vrees dat het toch een nieuwe bak wordt. Door tijdgebrek toch meer iemand gebeld om er naar te komen kijken. Bovendien staat er in mijn klussen voor dummies boek (ja, dat bestaat en is echt handig!) dat je hiervoor beter een expert kan raadplegen
Last.fm Twitter
pi_70876458
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 14:05 schreef Lotjeb het volgende:
Ik vrees dat het toch een nieuwe bak wordt. Door tijdgebrek toch meer iemand gebeld om er naar te komen kijken. Bovendien staat er in mijn klussen voor dummies boek (ja, dat bestaat en is echt handig!) dat je hiervoor beter een expert kan raadplegen
Is dat geen standaard zin in die boeken?
  Moderator zaterdag 11 juli 2009 @ 14:58:02 #20
155227 crew  Guppy
dus
pi_70876556
Is er een expert op gebied van toiletstortbakken???

Nou ben ik ook geen doorwinterd klusser, maar ik heb er toen samen met wel zelf een nieuwe opgeschroefd
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_70877220
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 14:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Is er een expert op gebied van toiletstortbakken???

Nou ben ik ook geen doorwinterd klusser, maar ik heb er toen samen met wel zelf een nieuwe opgeschroefd
Neem aan dat het boek een loodgieter bedoeld, en ja dat is dan wel de expert.
Dat je iets zelf kunt doen, wilt nog niet zeggen dat het dan ook goed gebeurd, en waarschijnlijk zeer zeker niet volgens de regels.

Doet me gelijk denken aan dit topic:
Warmtewisselaar berekenen/gokken?

Werkt misschien prima, maar is natuurlijk op deze manier absoluut niet toegestaan.
Wil je het wel hebben, dan zal je dus een officiële unit moeten aanschaffen, waterleidingen mogen niet door afvoerleidingen welke op het riool zijn aangesloten lopen.

PS doe dit thuis niet na
  Moderator zaterdag 11 juli 2009 @ 16:07:38 #22
155227 crew  Guppy
dus
pi_70878065
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 15:33 schreef klipper het volgende:

[..]

Neem aan dat het boek een loodgieter bedoeld, en ja dat is dan wel de expert.
Dat je iets zelf kunt doen, wilt nog niet zeggen dat het dan ook goed gebeurd, en waarschijnlijk zeer zeker niet volgens de regels.

Doet me gelijk denken aan dit topic:
Warmtewisselaar berekenen/gokken?

Werkt misschien prima, maar is natuurlijk op deze manier absoluut niet toegestaan.
Wil je het wel hebben, dan zal je dus een officiële unit moeten aanschaffen, waterleidingen mogen niet door afvoerleidingen welke op het riool zijn aangesloten lopen.

PS doe dit thuis niet na
ja, maar dat is toch wel even iets anders dan een wc-stortbak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')