abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54344247
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 20:15 schreef GoodGawd het volgende:
Ja ik had er al twee op het oog. Zal ik dan alles op maximum kunnen zetten ?
Ik betwijfel het
Dan zou je mss meer in de 8800GTX Ultra in SLI-modus terecht komen
  zaterdag 3 november 2007 @ 20:53:52 #204
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_54345310
Ach man zijn die makeers van FSX gestoord ofzo >__________> ? Als ik FSX op max wil laten draaien kost met dat minstens 500 piek, pff nou alles high vind ik ook best hoor <_<
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_54345323
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 20:53 schreef GoodGawd het volgende:
Ach man zijn die makeers van FSX gestoord ofzo >__________> ? Als ik FSX op max wil laten draaien kost met dat minstens 500 piek, pff nou alles high vind ik ook best hoor <_<
500
Tel daar nog maar 1500 bij

Je moet sowieso Vista (voor DX10) hebben
Maar alles op high zou ik al tevreden mee wezen
  zondag 4 november 2007 @ 10:37:44 #206
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_54351422
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 19:51 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Ah nice, wat is je processor snelheid en wat voor vid kaart heb je. Ik zoek namelijk een nieuwe vid-kaart.
Ik heb zitten denken tussen een ATI video kaart of een Nvidia, die ati is goedkoper maar daar zijn de drivers minder van. Daarom heb ik een GTX 8800 van XFX genomen moet een SLI mobo, later deze maand komt daar een 2e GTX8800 bij.

En ik heb de Core™ 2 Extreme QX6700 genomen. Volledig gericht op de toekomst en FS-X
pi_54352157
quote:
Op zondag 4 november 2007 10:37 schreef Tecnix het volgende:

[..]

Ik heb zitten denken tussen een ATI video kaart of een Nvidia, die ati is goedkoper maar daar zijn de drivers minder van. Daarom heb ik een GTX 8800 van XFX genomen moet een SLI mobo, later deze maand komt daar een 2e GTX8800 bij.

En ik heb de Core™ 2 Extreme QX6700 genomen. Volledig gericht op de toekomst en FS-X
Imho is die 2x 8800GTX overkill. Zeker als je ziet dat PCI-Express 2 in aantocht is.

Ik heb bijna alles op high staan met een 7800GT, E6600 en 2GB XMS2 (5400) geheugen en het draait best goed .
  zondag 4 november 2007 @ 12:06:53 #208
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_54352614
Tjah moet nog even kijken, eerst straks nog een nieuw muisje en toetsenbordje bestellen

Logitech G11 of G15 met de Logitech G5
  zondag 4 november 2007 @ 12:14:02 #209
106133 SpankmasterC
BOOMSHAKALAKA
pi_54352757
quote:
Op zondag 4 november 2007 11:38 schreef Kevin1Bravo het volgende:

[..]

Imho is die 2x 8800GTX overkill. Zeker als je ziet dat PCI-Express 2 in aantocht is.
PCIe 2 zal weinig uitmaken denk ik zo, als je kijkt naar het performance verschil tussen een 8x PCIe of 16x is dat miniem, grote voordeel wat PCIe 2 dan weer biedt is dat er meer stroom door het slot zelf kan gaan waardoor je minder snel een voedingskabel aan zal moeten sluiten
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
pi_54353009
Sinds ik nieuwe pc heb ben ik ook weer regelmatig aan t vliegen Ik draai trouwens 1280x1024 met alles op ultra met aa aan en nog draait t soepel, was echt boven me verwachting. Zit op 21-23 fps en geen haperingen.. Af en toe een glitch met sunflare. Draai wel op XP, met Vista zal ik deze settings wel niet kunnen draaien. Systeem is e6750, 2gb ddr6400 en een 8800gts.
Where facts are few, experts are many.
  zondag 4 november 2007 @ 14:02:27 #211
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_54354879
Zijn er hier nog enkele fladderaars(vliegers) die vliegen op IVAO?
  zondag 4 november 2007 @ 16:45:38 #212
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_54358931
quote:
Op zondag 4 november 2007 14:02 schreef Tecnix het volgende:
Zijn er hier nog enkele fladderaars(vliegers) die vliegen op IVAO?
Yep
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  maandag 5 november 2007 @ 16:43:26 #213
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_54383283
Oe;-) VID?
  maandag 5 november 2007 @ 17:19:53 #214
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_54384039
252035


You? + Real life name of |Callsign. Als je die teminste hetzelfde houd.

Ik zit regelmatig op EHEH_APP
als vlieger ben ik KLM029
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  maandag 5 november 2007 @ 17:59:33 #215
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_54384959
quote:
Op maandag 5 november 2007 17:19 schreef GoodGawd het volgende:
252035


You? + Real life name of |Callsign. Als je die teminste hetzelfde houd.

Ik zit regelmatig op EHEH_APP
als vlieger ben ik KLM029
181650 PTI454 of KLM454
pi_54549603
quote:
Op zondag 4 november 2007 14:02 schreef Tecnix het volgende:
Zijn er hier nog enkele fladderaars(vliegers) die vliegen op IVAO?
VID: 214494
Callsign: KR272
  woensdag 14 november 2007 @ 01:03:17 #217
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_54591359
Staat jullie Altimeter setting ook op mm?

Ik heb net 1992 als standaart QNH, inches dus. Helaas word de QNH altijd in mm doorgegeven. Dus ik vroeg me af kan je dat in de settings van FS wijzigen?

Dus ipv van 1992 --> 1013 hPa

Iemand ?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  donderdag 15 november 2007 @ 18:10:10 #218
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_54631023
Gewoon omrekenen, geen standaard kist gebruiken
pi_54650681
Ik heb gisteren een of ander vaag vliegtuig gedownload die mach 4.57 haalt Als je de motoren op 1% kracht hebt staan en de brakes er nog op (als je op de grond staat natuurlijk) dan accelereert hij al supersnel Zonder brakes en motoren op volle kracht zit je halverwege de startbaan al op 600 knots ofzo
  zaterdag 17 november 2007 @ 00:58:53 #220
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_54666318
lol wie gaat er in godsnaam 600kts over de runway ?

Vliegtuig uit startrek ofzo?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  woensdag 12 december 2007 @ 23:10:13 #221
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_55231915
Een hele goeiavond mede division members,

Yvo en ik, (KLM521(geen VA lid) en KLM528) kwamen paar weken geleden op een idee, namelijk de Caribbean Beachtour 2007/2008, natuurlijk is dit geen officele tour die word erkend door ivao zelf en er is ook niks door te winnen aan medals/bagdes etc.
Maar ik heb nu al 3 legs gevlogen met nog een piloot erbij. En het is natuurlijk super gezellig en we vermaken ons goed.
In eerste instantie was het de bedoeling om voor onszelf een leuk tourtje temaken sinds we altijd maar dezelfde kanten op vlogen.
Maar nu bij de 4e leg bedachten wij ons iets en zijn we een weblog begonnen. Er springen allemaal Ideeen in ons op en 1 daarvan is natuurlijk mensen te werfen, om met zoveel mogelijk mensen een leuke en gezamelijke tour te vliegen. Daarom vraag ik bij deze bekijk de weblog, en plaats je eigen reactie hier. Je kan het een vlut idee vinden of een geweldig idee dat maakt niet uit. Maar we hopen hierdoor meer mensen te trekken voor de Caribbean Beachtour 2007/2008 dus plaats je reactie en laat eventueel weten of je mee doet.
Ik ben zelf natuurlijk te bereiken op het IVAO netwerk in de lucht, via PM, of achter de ATC van Amsterdam of Eindhoven.
Mensen die het handiger vinden om mij te mailen ook goed: sjoerd.stilma@hva.nl

Link tot de startende weblog: http://flightsimulatortours.web-log.nl/

Hopelijk tot gauw bij ons in de lucht!
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_56036143
* blaast stof van topic
quote:
Op zondag 4 november 2007 14:02 schreef Tecnix het volgende:
Zijn er hier nog enkele fladderaars(vliegers) die vliegen op IVAO?
Ik, sinds vandaag
  maandag 14 januari 2008 @ 23:12:15 #223
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_56037123
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:38 schreef Piles het volgende:
* blaast stof van topic
[..]

Ik, sinds vandaag
lol dan heb ik je gezien.

Je zat vandaag als OBS in TS rond te hangen, ik dacht hey die naam ken ik ergens van
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_56037321
Dat was ik ja

Was doodzenuwachtig om de eerste keer beginnen met praten
Maar het ging redelijk goed voor de eerste keer, vond ik zelf
  maandag 14 januari 2008 @ 23:20:58 #225
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_56037379
lol zenuwen.

Had dat alleen de eerste keer toen ik begon ^_^
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_56037424
quote:
Op maandag 14 januari 2008 23:20 schreef GoodGawd het volgende:
Had dat alleen de eerste keer toen ik begon ^_^
Ik ook, alleen bij de radio-check. Dan kom je er achter dat er gewoon ook mensen terug praten

Morgenmiddag om ongeveer 13.00 ga ik een poging wagen om te vertrekken of aan te komen op EHAM
  dinsdag 15 januari 2008 @ 01:32:06 #227
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_56039992
quote:
Op maandag 14 januari 2008 23:22 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik ook, alleen bij de radio-check. Dan kom je er achter dat er gewoon ook mensen terug praten

Morgenmiddag om ongeveer 13.00 ga ik een poging wagen om te vertrekken of aan te komen op EHAM
Wat is je VID?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  dinsdag 15 januari 2008 @ 09:52:44 #228
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_56042444
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 01:32 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Wat is je VID?
181650
pi_56045873
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 01:32 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Wat is je VID?
230459
pi_56049851
Ben vandaag offline aan het oefenen met de FMC van een PMDG 737, maar het lukt nog niet erg.
Het instellen is allemaal gelukt, maar hoe zorg ik nu dat de AP de route ook vliegt?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 16:21:47 #231
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_56050895
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 15:36 schreef Piles het volgende:
Ben vandaag offline aan het oefenen met de FMC van een PMDG 737, maar het lukt nog niet erg.
Het instellen is allemaal gelukt, maar hoe zorg ik nu dat de AP de route ook vliegt?
Waarom een boeing Daar breekt me hartje door...

Heb je het over je STAR of over je final?
pi_56051036
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 16:21 schreef Tecnix het volgende:
Waarom een boeing Daar breekt me hartje door...
Waarom dat nou weer

Maar het is al gelukt denk ik, ik las dat je je route wel moet onderscheppen
pi_56060977
Heb ik nog wel 2 vragen: als ik eenmaal aan de approach begin neem ik aan dat ik op de "gewone" autopilot overga. Heb ik net ff geprobeerd, de heading pakt ie, maar de hoogte niet

En ik heb nu de Boeing 737-900 van PMDG, maar hoe krijg ik die in andere kleuren (KLM ofzo)?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 23:25:04 #234
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_56061615
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 23:03 schreef Piles het volgende:
Heb ik nog wel 2 vragen: als ik eenmaal aan de approach begin neem ik aan dat ik op de "gewone" autopilot overga. Heb ik net ff geprobeerd, de heading pakt ie, maar de hoogte niet

En ik heb nu de Boeing 737-900 van PMDG, maar hoe krijg ik die in andere kleuren (KLM ofzo)?
1) Mischien vlieg je te hoog?

2) Download een KLM 737-900 pain van KLM. Gooi hem in de textures en voila.

Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_56061879
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 23:25 schreef GoodGawd het volgende:
1) Mischien vlieg je te hoog?
Nee, zat op 7000ft en AP stelde ik in op 5000ft, maar hij bleef op 7000
Morgen weer eens proberen, en 's avonds nog ff een poging online denk ik

Morgen eerst opzoek naar een paar mooie paints
  dinsdag 15 januari 2008 @ 23:37:00 #236
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_56061983
Als je gedraait hebt aan de knopjes moet je er waarschijnlijk ook nog op klikken, dan activeert hij hem pas.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  woensdag 16 januari 2008 @ 15:35:16 #237
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_56075172
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 16:28 schreef Piles het volgende:

[..]

Waarom dat nou weer

Maar het is al gelukt denk ik, ik las dat je je route wel moet onderscheppen
Airbus MD-80
  woensdag 16 januari 2008 @ 15:36:01 #238
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_56075200
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 23:03 schreef Piles het volgende:
Heb ik nog wel 2 vragen: als ik eenmaal aan de approach begin neem ik aan dat ik op de "gewone" autopilot overga. Heb ik net ff geprobeerd, de heading pakt ie, maar de hoogte niet

En ik heb nu de Boeing 737-900 van PMDG, maar hoe krijg ik die in andere kleuren (KLM ofzo)?
Approach button aangezet?
pi_56081001
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 15:36 schreef Tecnix het volgende:

[..]

Approach button aangezet?
Nee, maar Level Change (Autospeed) moest nog aan
  woensdag 16 januari 2008 @ 19:30:51 #240
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_56081212
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 19:24 schreef Piles het volgende:

[..]

Nee, maar Level Change (Autospeed) moest nog aan
Ik hoor het al weer bij jou moet ik niet in het vliegtuig zitten
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_56081535
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 19:30 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Ik hoor het al weer bij jou moet ik niet in het vliegtuig zitten
Wat doe ik verkeerd dan
Ben tot nu toe alleen de standaard vliegtuigen van FS gewend (dus zonder FMC)
pi_56108070
Ivao
Prusters.
pi_56108123
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 17:36 schreef TC_Artemis het volgende:
Ivao
Prusters.
Te moeilijk zeker
Net als Prutsers schrijven
pi_56109649
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 15:35 schreef Tecnix het volgende:

[..]

Airbus MD-80
bleh, airbus. Vormeloze dingen
pi_56109663
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 19:39 schreef Piles het volgende:

[..]

Wat doe ik verkeerd dan
Ben tot nu toe alleen de standaard vliegtuigen van FS gewend (dus zonder FMC)
wtf ik dacht dat jij al maanden aan topics serieus aan het vliegen was man
pi_56109688
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 17:39 schreef Piles het volgende:

[..]

Te moeilijk zeker
Net als Prutsers schrijven
Vatsim, vlieg vaak met de Captain sim C-130.
En zo af en toe is een gewoon lijnvluchtje, en wat VFR.

Stil nou maar, want zoals ik lees kan jij niet eens een FMS programmeren
pi_56109907
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 18:45 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

wtf ik dacht dat jij al maanden aan topics serieus aan het vliegen was man
Niet echt dus
Met standaard FS kan ik nu aardig overweg (ILS landingen e.d.), maar voor de rest ben ik nog behoorlijk beginner
Maar kan iemand me nou vertellen hoe het wel moet
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 18:46 schreef TC_Artemis het volgende:
Stil nou maar, want zoals ik lees kan jij niet eens een FMS programmeren
Klopt, maar dan nog snap ik je reactie niet
pi_56109947
Dat het 90% van de piloten op IVAO clueless is.
pi_56110269
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 18:58 schreef TC_Artemis het volgende:
Dat het 90% van de piloten op IVAO clueless is.
Ik zit nu een beetje overal te lezen, en het is een beetje als het FOK vs Tweakers idee volgens mij
  donderdag 17 januari 2008 @ 19:13:36 #250
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_56110365
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 18:56 schreef Piles het volgende:

[..]

Niet echt dus
Met standaard FS kan ik nu aardig overweg (ILS landingen e.d.), maar voor de rest ben ik nog behoorlijk beginner
Maar kan iemand me nou vertellen hoe het wel moet
[..]
Wat moet je weten?

[ Bericht 6% gewijzigd door GoodGawd op 17-01-2008 22:29:14 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_56110406
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 19:10 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik zit nu een beetje overal te lezen, en het is een beetje als het FOK vs Tweakers idee volgens mij
Of gewoon puur een kwestie van voorkeur, ik heb ook op ivao gevlogen maar daar moest ik eerst 400(!!) mb aan modelsets downloaden voordat ik uberhaupt eens online kon. Verder was de atc ook niet echt netjes en voelde me niet echt thuis op het netwerk.

Vatsim daarintegen beviel me een stuk beter.
pi_56110477
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 18:56 schreef Piles het volgende:

[..]

Niet echt dus
Met standaard FS kan ik nu aardig overweg (ILS landingen e.d.), maar voor de rest ben ik nog behoorlijk beginner
Maar kan iemand me nou vertellen hoe het wel moet
[..]

Klopt, maar dan nog snap ik je reactie niet
hmz... raar hoor sowieso zijn die standaard dingen van FS niet echt boeiend toch? Btje de basics onder de knie krijgen, en dan gauw verder met een echte simulatie
pi_56110495
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 19:13 schreef GoodGawd het volgende:
Wat moet je weten?
Zit nog steeds met het probleem van de hoogte in de AP
Want dat Level Change knopje is dus niet de bedoeling blijkbaar
Dus ik vlieg nu op de FMC @ FL070, en ik krijg van de ATC bijvoorbeeld: daal naar FL050, hoe stel ik dat dan in? Via FMC of gewoon via de AP?
pi_56110500
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 19:10 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik zit nu een beetje overal te lezen, en het is een beetje als het FOK vs Tweakers idee volgens mij
maar dat zijn toch ook 2 hele verschillende dingen?
pi_56110553
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 19:17 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

hmz... raar hoor sowieso zijn die standaard dingen van FS niet echt boeiend toch? Btje de basics onder de knie krijgen, en dan gauw verder met een echte simulatie
Zovaak doe ik het niet, maar ben het "gewone" vliegen nu wel een beetje zat
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 19:15 schreef TC_Artemis het volgende:
Of gewoon puur een kwestie van voorkeur,
Ik lees dat verhaal soms ook weer precies andersom. Voorlopig ben ik net op IVAO, en ik blijf ik daar nog ff
Misschien dat ik later nog wel overstap, om toch ff te kijken
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 19:18 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

maar dat zijn toch ook 2 hele verschillende dingen?
Niet op DIG gebied
Een beetje van: "We mogen elkaar niet, en we zullen elkaar ook nooit mogen", terwijl er eigenlijk niet een duidelijke reden voor is
pi_56110773
In je approach; je altitude opnieuw instellen op je MCP (Mode control panel, autopiloot paneel), LVL change aan en je kist laten zakken. Op je FL kan je weer terugswitchen naar je gewone SPD.

In je approach hoef je het opzich niet in je FMC te programmeren, aangezien je toch alleen maar daalt.

Tijd geleden dat ik een airliner heb gevlogen, maar het ging zo als het goed is.
pi_56110840
Zo werkte het dus ook, maar ik kreeg deze reactie:
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 19:30 schreef GoodGawd het volgende:
Ik hoor het al weer bij jou moet ik niet in het vliegtuig zitten
Dus toen wist ik het ook niet meer
  donderdag 17 januari 2008 @ 22:33:07 #258
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_56115481
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 19:31 schreef Piles het volgende:
Zo werkte het dus ook, maar ik kreeg deze reactie:
[..]

Dus toen wist ik het ook niet meer
Dat was eigenlijk een algemen opmerking over jou, niet over dat
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_56115564
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 22:33 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Dat was eigenlijk een algemen opmerking over jou, niet over dat
Heb m nu
Maar ik kan hartstikke goed vliegen
Alleen niet met de FMC en realistische vliegtuigen
  zaterdag 19 januari 2008 @ 11:04:25 #260
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_56149424
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 19:15 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Of gewoon puur een kwestie van voorkeur, ik heb ook op ivao gevlogen maar daar moest ik eerst 400(!!) mb aan modelsets downloaden voordat ik uberhaupt eens online kon. Verder was de atc ook niet echt netjes en voelde me niet echt thuis op het netwerk.

Vatsim daarintegen beviel me een stuk beter.
Dan heb je tenminste wel mooie MTL's die bij vatsim zien er nog steeds bagger uit
  zaterdag 19 januari 2008 @ 13:03:08 #261
194026 ChrisRip
This is your captain speaking.
pi_56151466
Iemand die mij persoonlijk via MSN met mij FS2004 door wilt lopen? Die lessen zijn leuk, maar het hele GPS gedoe en alle precieze dingetje worden er niet goed genoeg (vind ik persoonlijk) in uitgelegd. Voeg me maar toe. chrisriphagen@hotmail.com

Misschien kunnen we samen heel wat vliegplezier beleven:)!

Groetjes Chris
pi_56152022
Ik heb hetzelfde probleem
  zaterdag 19 januari 2008 @ 13:42:07 #263
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_56152138
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 13:03 schreef ChrisRip het volgende:
Iemand die mij persoonlijk via MSN met mij FS2004 door wilt lopen? Die lessen zijn leuk, maar het hele GPS gedoe en alle precieze dingetje worden er niet goed genoeg (vind ik persoonlijk) in uitgelegd. Voeg me maar toe. chrisriphagen@hotmail.com

Misschien kunnen we samen heel wat vliegplezier beleven:)!

Groetjes Chris
done
  zaterdag 19 januari 2008 @ 14:01:28 #264
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_56152525
Weet iemand misschien hoe je in FSX de stoel van de piloot hoger kunt zetten?
Ik heb het nog altijd niet kunnen vinden
Wie dit leest is gek
  zaterdag 19 januari 2008 @ 15:30:17 #265
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_56154423
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 14:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
Weet iemand misschien hoe je in FSX de stoel van de piloot hoger kunt zetten?
Ik heb het nog altijd niet kunnen vinden

Shift + Enter

Alleen mogelijk in de Virtual cockpit
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  zaterdag 19 januari 2008 @ 15:40:40 #266
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_56154623
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 15:30 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Shift + Enter

Alleen mogelijk in de Virtual cockpit
Virtual Cockpit is kut.
Ik wil het in de normale cockpit.
Wie dit leest is gek
pi_56158395
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 11:04 schreef Tecnix het volgende:

[..]

Dan heb je tenminste wel mooie MTL's die bij vatsim zien er nog steeds bagger uit
Niet in combinatie met fsinn + addons als pmdg, captainsim etc . Dan is het een stuk beter hoor.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 18:15:12 #268
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_56158716
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 15:40 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Virtual Cockpit is kut.
Ik wil het in de normale cockpit.
Actually: De virtual Cockpit is better dan dat rare schematische ding. Ze moeten het alleen nog iets scherper maken en het is perfect.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_56158832
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 18:15 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Actually: De virtual Cockpit is better dan dat rare schematische ding. Ze moeten het alleen nog iets scherper maken en het is perfect.
je hebt te weinig overzicht.. Alles is zo klein, je kan text niet lezen, en tegelijkertijd zie je ook geen reet als je naar dat kleine overblijvende vierkantje kijkt wat je raam moet voorstellen.
pi_56161984
Zit eraan te denken om ook te beginnen met Flight Simulator. Als ik een joystick koop, is een Logitech Extreme 3D Pro een goede keus?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_56163989
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 20:31 schreef Sjoegerd het volgende:
Zit eraan te denken om ook te beginnen met Flight Simulator. Als ik een joystick koop, is een Logitech Extreme 3D Pro een goede keus?
Voldoet prima, hoor er goede verhalen over

Heb ik nog iets
Af en toe als ik op de grond sta, en ik ben m'n fmc aan het instellen vallen al m'n computers uit (schermen -> zwart). Beetje lastig vliegen
pi_56164833
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 20:31 schreef Sjoegerd het volgende:
Zit eraan te denken om ook te beginnen met Flight Simulator. Als ik een joystick koop, is een Logitech Extreme 3D Pro een goede keus?
Ik heb er 1 gehad en die kon niet meer naar links sturen. Zoek er voor de gein eens op bij google, hele inet staat vol met dat zelfde probleem. Zo overmatig gebruikte ik m niet eens. Heb nu een Saitek genomen met zelfde functionaliteiten en die was net zo duur
Where facts are few, experts are many.
pi_56165080
Saitek Cyborg Evo toevallig? Die heb ik tenminste, en nog geen probleem mee gehad
pi_56165186
Yep, die zo mooi licht geeft in t donker
Where facts are few, experts are many.
pi_56165225
Saitek is dus een betere keus?

Moet ook eerlijk zeggen, voor het wat "bredere" budget maakt Saitek mooi spul zeg...
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_56165308
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:28 schreef Atreidez het volgende:
Yep, die zo mooi licht geeft in t donker


Breder budget: http://tweakers.net/price(...)tick-cyborg-evo.html
pi_56165356
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 21:43 schreef Piles het volgende:

[..]

Voldoet prima, hoor er goede verhalen over
Ik heb een tijdje in het combat flight simulation (WW2) wereldje gezeten en ik heb nog nooit een goed verhaal gehoord over Logitech joysticks. Ik zou ze mijden en voor een Saitek gaan of een tweedehands Microsoft Sidewinder.
pi_56165384
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:33 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Ik heb een tijdje in het combat flight simulation (WW2) wereldje gezeten en ik heb nog nooit een goed verhaal gehoord over Logitech joysticks. Ik zou ze mijden en voor een Saitek gaan of een tweedehands Microsoft Sidewinder.
Oh
Dan kom ik gewoon op een noob-forum blijkbaar
  zaterdag 19 januari 2008 @ 23:36:31 #279
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_56167188
Ik heb hier de yoke en pedal van ch-productes en die met die hendels... Dat werkt als een trein... Bij die nieuwe van saitek kan je niet 1,2,3 een reverse instellen terwijl dat bij die van CH zo is gebeurt.. Dus hij is klantvriendlijker
pi_56167233
F2 werkt prima
  zaterdag 19 januari 2008 @ 23:51:51 #281
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_56167516
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 21:43 schreef Piles het volgende:

[..]

Voldoet prima, hoor er goede verhalen over

Heb ik nog iets
Af en toe als ik op de grond sta, en ik ben m'n fmc aan het instellen vallen al m'n computers uit (schermen -> zwart). Beetje lastig vliegen
Gast

PROTIP: Kijk in je overhead panel.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_56167570
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 23:51 schreef GoodGawd het volgende:
Gast
Denk je eindelijk dat je noob-af bent
Nou ja, ik vermaak me nog prima

Ik ga morgen ff kijken
  zaterdag 19 januari 2008 @ 23:59:31 #283
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_56167647
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 23:36 schreef Tecnix het volgende:
Ik heb hier de yoke en pedal van ch-productes en die met die hendels... Dat werkt als een trein... Bij die nieuwe van saitek kan je niet 1,2,3 een reverse instellen terwijl dat bij die van CH zo is gebeurt.. Dus hij is klantvriendlijker
Pardon? Geen reverse instellen bij de Saitek throttles?

Also Saitek > all

Ik las eerst een ding van Microsoft, simpel knuppeltje.
Later de Saitek X52:


Sinds deze kerst de nieuwe Saitek Yoke:


En de Saitek pedalen had weer iets daarvoor:



Goed spel zeg ik je. Maar voor een beginner is dit nogal overbodig. Begin met wat simpelers tenzij je van je geld af moet. Als je wat langer FS gaat doen en je vind het echt leuk, kan je overwegen deze meuk aan te schaffen. Maar leer eerst maar de basics!
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_56167696
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 23:59 schreef GoodGawd het volgende:
Maar leer eerst maar de basics!
En daar heb je ff voor nodig
  zondag 20 januari 2008 @ 01:12:11 #285
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_56169022
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 18:19 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

je hebt te weinig overzicht.. Alles is zo klein, je kan text niet lezen, en tegelijkertijd zie je ook geen reet als je naar dat kleine overblijvende vierkantje kijkt wat je raam moet voorstellen.
Maar ik begrijp hieruit dat het in FSX niet mogelijk is om de stoel hoger te zetten in de klassieke cockpit?
Is dat een bug in de software en komt er nog een patch voor, of wat is de reden? Iemand die dat weet?
Wie dit leest is gek
pi_56169402
heerlijlk dat MS FSX. Na een fokking lange vlucht van Tokyo naar Seoul mn 737 in de grond rammen bij de landing

op een 1 of andere manier zet ik telkens de daling te vroeg in.... toekomstig brokke-piloot

Falcon 4.0 Allied Force gaat me wat beter af...
pi_56172808
quote:
Op zondag 20 januari 2008 01:33 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
heerlijlk dat MS FSX. Na een fokking lange vlucht van Tokyo naar Seoul mn 737 in de grond rammen bij de landing

op een 1 of andere manier zet ik telkens de daling te vroeg in.... toekomstig brokke-piloot

Falcon 4.0 Allied Force gaat me wat beter af...
Je kunt toch gewoon naar de ATC luisteren? Die zegt vanzelf wanneer je hoe laag moet gaan vliegen enzo. En het laatste stukje met de daling gebeurt dan op ILS volautomatisch
pi_56172848
Goodgawd, wat heb je betaald voor die yoke?
Ik heb nu alleen een saitek joystickje, vlieg online veelal MIL, dus opzich heb ik een yoke niet nodig, maar het zal me wel stimuleren het meer te doen.
  zondag 20 januari 2008 @ 12:00:41 #289
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_56173619
quote:
Op zondag 20 januari 2008 11:17 schreef TC_Artemis het volgende:
Goodgawd, wat heb je betaald voor die yoke?
Ik heb nu alleen een saitek joystickje, vlieg online veelal MIL, dus opzich heb ik een yoke niet nodig, maar het zal me wel stimuleren het meer te doen.
Op de kosten van de Kerstman.


150 volgens mij.
pedalen 160
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  zondag 20 januari 2008 @ 12:17:39 #290
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_56173936
quote:
Op zondag 20 januari 2008 01:33 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
heerlijlk dat MS FSX. Na een fokking lange vlucht van Tokyo naar Seoul mn 737 in de grond rammen bij de landing

op een 1 of andere manier zet ik telkens de daling te vroeg in.... toekomstig brokke-piloot

Falcon 4.0 Allied Force gaat me wat beter af...
Dat is inderdaad erg deprimerend ja.
Ik vloog een aantal jaren geleden, daags na de Tsunami een maximaal met hulpgoederen geladen 747 van KLM-Asia naar Phuket. Bij aankomst veel crosswind en regen maar de zichtlanding ging gelukkig NET goed, na iets van 20 uur vliegen.

Maar met de retourvlucht, met toeristen die natuurlijk snel naar huis wilden, ding het fout. In verband met de afscherming voor de pers ging de vlucht naar Volkel i.p.v. Schiphol. Het was natuurlijk weer zwaarbewolkt boven Nederland maar ik had in de 20 uur voor de landing natuurlijk tijd genoeg om de gehele approach tot achter de komma in het ILS te programmeren. Niets wees op mogelijke problemen.

Dus ik vlieg zo boven de Achterhoek het Nederlandse luchtruim is en draai naar het zuiden om de ILS van Volkel te pakken. Alles volgens planning, dalen naar 4500, hij locked op de glideslope, ik speel wat met de gashandels, gooi het landingsgestel uit en wacht op het moment dat ik onder het wolkendek de runway zie opdoemen.

Nou dat was dus mis... ondanks de volledige ILS approach lag er geen baan, zelfs geen vliegveld, aleen een bruingroenige vlakte. Blijkbaar was door de lange vlucht de kaart niet goedgetransfereerd en kwamen beeld en instumenten niet meer overeen.

Paniek, landingsgestel in, vol gas, flaps in, wegdraaien naar linksboven en FS vervloeken. Wat te doen?
Uitwijken naar Eindhoven door laagvliegend op het kompas de stad te zoeken en daarvandaan hopelijk een verlichte baan. Inderdaad zie ik na een tijdje van lichtjes van een baan opdoemen en ik probeer er in één keer voor te draaien als was het een Cessna.

Nou je raad het al, met nog ongeveer 200 meter te gaan knal ik al bijna met de linkervleugel in de grond, geef nog een keer vol gas en raak ergens halverwege de baan pas met de wielen de grond. Veel te laat om te kunnen remmen en voordat ik de straalomkeerders maar heb kunnen aanraken schuif ik met een noodgang het weiland in en er geen spaan heel blijft . Geen overlevenden...
Wie dit leest is gek
pi_56178299
Flight Simulator 2004 doet het
Maar de computer start na een tijdje (+/- 5 minuten) automatisch opnieuw op . En ik was alleen nog maar een beetje bij de settings aan het kijken.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_56181232
Oke het is al gefixed ... Alleen er moet echt een joystick komen, dat toetsenbord vliegen reageerd gewoon te slecht
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  maandag 21 januari 2008 @ 00:53:10 #293
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_56191020
Sjonge jonge wat crashen jullie toch allemaal
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_56191210
quote:
Op zondag 20 januari 2008 12:17 schreef Nieuwschierig het volgende:


Op zich wel te verklaren door een kapotte gps sensor ofzo Overleef je net een tsunami, crash je op de weg naar huis. Na eerst nog 20 uur hutje mutje te hebben gezeten! Ironie..

Leuk verhaal toch
Where facts are few, experts are many.
  maandag 21 januari 2008 @ 09:32:38 #295
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_56192692
quote:
Op maandag 21 januari 2008 00:53 schreef GoodGawd het volgende:
Sjonge jonge wat crashen jullie toch allemaal
Valt me ook op
pi_56219512
Ik heb een joystick gevonden, de Thrustmaster FlightStick X... Na een review op GameKings ( ) te hebben gezien lijkt deze me wel wat. Alleen de verkrijgbaarheid is nogal matig, komt zeker omdat ie net nieuw is ofzoiets. Is het trouwens wel een goede joystick?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  dinsdag 22 januari 2008 @ 15:34:33 #297
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_56226417
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:26 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik heb een joystick gevonden, de Thrustmaster FlightStick X... Na een review op GameKings ( ) te hebben gezien lijkt deze me wel wat. Alleen de verkrijgbaarheid is nogal matig, komt zeker omdat ie net nieuw is ofzoiets. Is het trouwens wel een goede joystick?
Ligt eraan wat je wilt... civiel of militair?
pi_56226486
Civiel, voornamelijk wil ik cargo doen. Maar een yoke kopen is geen optie, vind ik namelijk te duur.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_56300551
sinds 5 minuten in het bezit van deze
  vrijdag 25 januari 2008 @ 17:57:38 #300
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_56303789
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 15:12 schreef Irritatie100 het volgende:
sinds 5 minuten in het bezit van deze
[ afbeelding ]

En...doet ie het?
Wie dit leest is gek
pi_56304885
Ik denk dat we m morgen pas kunnen terugverwachten... Long distance flight enzo
Where facts are few, experts are many.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')