abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 september 2007 @ 19:33:58 #1
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_53013375
quote:
Gebiedsverbod voor vandalen buiten rechter om

ANP

DEN HAAG - Burgemeesters en officieren van justitie kunnen voetbalvandalen straks zonder tussenkomst van de rechter verbieden zich in een bepaalde straat of buurt op te houden. Ze kunnen zo'n gebiedsverbod, al dan niet in combinatie met een meldingsplicht, ook opleggen aan hangjongeren en anderen die ernstige overlast veroorzaken.

De ministerraad heeft vrijdag ingestemd met een wetsvoorstel van de ministers Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) en Ernst Hirsch Ballin (Justitie) dat dit regelt. Burgemeesters kunnen een gebiedsverbod van maximaal drie maanden opleggen.

Officieren van justitie kunnen eisen dat iemand gedurende maximaal een jaar niet op een bepaalde plaats mag komen, zei Ter Horst na afloop van de ministerraad. Bij overtreding volgt een boete of gevangenisstraf.

De maatregelen zijn vooral bedoeld om voetbalvandalisme aan te pakken. In het wetsvoorstel zijn ook elementen meegenomen uit de voetbalwet die de PvdA, CDA en VVD in de Tweede Kamer eind juni zelf presenteerden. De fracties regelden daarin ook een stadion- en omgevingsverbod in combinatie met een meldplicht.

Met het voorstel van het kabinet kunnen de autoriteiten ook beter optreden tegen raddraaiers die buurtbewoners treiteren, maar ook bijvoorbeeld tegen radicale dierenrechtenactivisten.

Daarnaast kunnen de maatregelen volgens de ministers van pas komen bij het bestrijden van geweld tegen homo's. Plegers van geweld tegen homo's kan dan ook verboden worden zich op te houden op plekken waar homo's elkaar ontmoeten.

Burgemeesters en officieren van justitie kunnen de maatregelen direct opleggen. Een vandaal kan daartegen beroep aantekenen, maar dat heeft volgens Ter Horst geen schorsende werking.

Volgens Hirsch Ballin gaat het om een nieuwe aanpak in ons rechtsbestel, omdat de rechter er pas aan te pas komt als er beroep wordt aangetekend. ‘Het is geen panacee, maar wel een belangrijke mogelijkheid om direct in te grijpen als zich overlast voordoet.’

Een officier van justitie kan behalve een gebiedsverbod of meldingsplicht ook een contactverbod opleggen. Ook kan hij eisen dat iemand zich laat behandelen voor agressie of verslaving.
[bron]
- knip -

Mensen die "lastig" gevonden kunnen worden, kunnen de toegang ontzegt worden tot (popularie uitgaans)gebieden, waardoor klassejustitie mogelijk wordt gemaakt. Je kan achteraf bezwaar indienen, maar dat maakt geen reet uit.

Bedankt he

Wat is de volgende stap, een avondklok?

[ Bericht 2% gewijzigd door sp3c op 13-09-2007 20:32:39 ]
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_53013412
Vind het wel een toffe actie eigenlijk.
I am the Alpha and the Omega
  vrijdag 7 september 2007 @ 19:37:57 #3
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_53013429
Boeiend, ik ben toch blank.
En nog rustig ook!
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  Donald Duck held vrijdag 7 september 2007 @ 19:42:35 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_53013514
dramajankerd.
dit is een prima maatregel
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 7 september 2007 @ 19:43:10 #5
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_53013532
staan jiullie ook achter de identificatieplicht?
  vrijdag 7 september 2007 @ 19:44:47 #6
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_53013577
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 19:43 schreef Aoristus het volgende:
Nee, maar als notoire relschoppers weg blijven bij plaatsen waar ik gewoon rustig een biertje wil drinken kan ik dat alleen maar toejuichen.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_53013578
wtf is er zo moeilijk aan je identiteitspas in je portomonee doen?
  vrijdag 7 september 2007 @ 19:46:08 #8
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_53013607
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 19:44 schreef BossFight het volgende:
Waarom is het nodig? En waarom vinden jullie dit een goed idee. Ik denk dat jullie te makkelijk denken dat het niet voor de meesten van toepassing is, maar je krijgt daar geen enkele garantie voor.
pi_53013624
Dus jij hangt hele avonden op straat mensen lastig te vallen en dat wil je graag blijven doen?

EDIT= Anoniem?
  Admin vrijdag 7 september 2007 @ 19:47:40 #10
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53013636
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 19:46 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Waarom is het nodig? En waarom vinden jullie dit een goed idee. Ik denk dat jullie te makkelijk denken dat het niet voor de meesten van toepassing is, maar je krijgt daar geen enkele garantie voor.
De stap naar een volgende groep is nu zo gemaakt, zie alle andere "oh dat gebeurt niet hoor"zaken.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_53013659
Ik lees het toch goed dat alleen mensen die al eens flink lastig zijn geweest de toegang tot bepaalde gebieden ontzegd kan worden?

Trouwens hoe gaan we dat controleren?
  Donald Duck held vrijdag 7 september 2007 @ 19:49:41 #12
46149 __Saviour__
pi_53013672
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 19:47 schreef yvonne het volgende:
De stap naar een volgende groep is nu zo gemaakt, zie alle andere "oh dat gebeurt niet hoor"zaken.
Ook dat is puur overdrijven en gebasseerd op helemaal niks.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_53013679
ja ik roep het al 2 jaar maar ja niemand luisterd

http://www.niburu.nl

meer intressante dingen over de wereld die jullie altijd ontkennen/negeren
net zoals jullie deden met de politie staat

keep up the good work
  vrijdag 7 september 2007 @ 19:50:33 #14
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_53013684
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 19:43 schreef Aoristus het volgende:
Ik sta wel achter de basis van een identificatieplicht.
Niet dat je iedereen zomaar om een ID kan vragen. Maar wel dat mensen die rottigheid uitvreten zo extra gepakt kunnen worden.
  vrijdag 7 september 2007 @ 20:04:10 #15
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53013957
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 19:50 schreef TheThirdMark het volgende:

Ik sta wel achter de basis van een identificatieplicht.
Niet dat je iedereen zomaar om een ID kan vragen. Maar wel dat mensen die rottigheid uitvreten zo extra gepakt kunnen worden.
Ja, zoals fietsen zonder licht.

Mijn god zeg, zodra onze bromsnorren een echte terrorist zien slaan ze een hoekje om.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  Donald Duck held vrijdag 7 september 2007 @ 20:07:30 #16
46149 __Saviour__
pi_53014027
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 20:04 schreef gronk het volgende:

[..]

Ja, zoals fietsen zonder licht.

Mijn god zeg, zodra onze bromsnorren een echte terrorist zien slaan ze een hoekje om.
Da's gewoon tegen het opgeven van valse gegevens.
En die opmerking over terroristen slaat natuurlijk ook nergens op. Daar zijn speciale teams voor, gewone politie houdt zich daar niet mee bezig
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  vrijdag 7 september 2007 @ 20:07:38 #17
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_53014030
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 19:44 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Nee, maar als notoire relschoppers weg blijven bij plaatsen waar ik gewoon rustig een biertje wil drinken kan ik dat alleen maar toejuichen.
Inderdaad, mooi gesproken. Ik ben best bereid wat mee te nemen/te laten zien als dit evt. tuig weert
  vrijdag 7 september 2007 @ 20:07:58 #18
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53014040
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 19:44 schreef BossFight het volgende:
Wat is er zo moeilijk aan een ster opspelden?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  vrijdag 7 september 2007 @ 20:08:44 #19
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53014057
Eindelijk ziet men in dat niet ieder individu in de rechtsstaat thuishoort.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_53014101
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 20:07 schreef BaajGuardian het volgende:
Ja want een ID pas in je porto is net zo zichtbaar als een ster op je jas
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  Donald Duck held vrijdag 7 september 2007 @ 20:11:44 #21
46149 __Saviour__
pi_53014121
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 20:07 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Zwak, heel zwak die reactie. Maar dat heb je zelf ook wel door hopelijk.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_53014127
Ik heb een grafhekel aan voetbalsupporters/vandalen/hooligans en alles wat eromheen hangt, dus een verbod zonder tussenkomst voor die groep mensen juich ik alleen maar toe.... maarrrrrr.... Ernst Hirsch Ballin vertrouw ik echt voor geen milimeter. Afkeuren die hap dus.
We'll keep on whispering our mantras.
  vrijdag 7 september 2007 @ 20:12:55 #23
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53014149
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 20:10 schreef FJD het volgende:

[..]

Ja want een ID pas in je porto is net zo zichtbaar als een ster op je jas
Het gaat om het idee erachter, een mens is niet meer dan een nummer dat geordend kan worden.
Wist je toevallig dat het ausweiss een van de dingen was waar het verzet in nederland, oftewel onze grootouders tegen vochten? Hoe blij men was toen dat ausweiss verdween?
En nu is het ausweiss weer terug, wat fijn moet dat zijn voor de oude van dagen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  vrijdag 7 september 2007 @ 20:14:54 #24
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53014198
Ik hou niet van voetbal en hang niet op straat, behoor tot geen enkele groep. Ik vind het prima!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 7 september 2007 @ 20:15:06 #25
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_53014204
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 20:11 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik heb een grafhekel aan voetbalsupporters/vandalen/hooligans en alles wat eromheen hangt, dus een verbod zonder tussenkomst voor die groep mensen juich ik alleen maar toe.... maarrrrrr.... Ernst Hirsch Ballin vertrouw ik echt voor geen milimeter. Afkeuren die hap dus.
Het wordt verkocht als een maatregel waarbij voetbalsupporters worden aangepakt, maarrrr..
quote:
Met het voorstel van het kabinet kunnen de autoriteiten ook beter optreden tegen raddraaiers die buurtbewoners treiteren, maar ook bijvoorbeeld tegen radicale dierenrechtenactivisten.
Wie zijn die mensen en wat is een raddraaier in de ogen van de autoriteit?
quote:
Daarnaast kunnen de maatregelen volgens de ministers van pas komen bij het bestrijden van geweld tegen homo's. Plegers van geweld tegen homo's kan dan ook verboden worden zich op te houden op plekken waar homo's elkaar ontmoeten.
Homo's hebben het alleenrecht op delen van de stad Zijn cruisegebieden ineens beschermde zones ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')