quote:
Huntelaar in de belangstelling van diverse topclubs
Het is vandaag zojuist door de Engelse sportkrant News Of The World bekendgemaakt dat Manchester United en Manchester City interesse hebben in Ajax-speler Huntelaar. Beide teams zullen dus tegen elkaar moeten gaan strijden om de handtekening van Huntelaar te veroveren. Huntelaar zou, omdat Ajax dit seizoen geen Champions League voetbal speelt, graag bij de club willen vertrekken. Ajax ziet een tansfer echter niet zozeer zitten. Maar als ze Huntelaar willen verkopen wil het bestuur van Ajax 27 miljoen op tafel zien.
Manchester United trainer Ferguson heeft al langer interesse in Huntelaar maar die interesse is nu pas echt bekendgemaakt. Ferguson ziet in Huntelaar de nieuwe Van Nistelrooij die 2 seizoenen geleden naar Real Madrid is vertrokken. Göran Eriksson, trainer van City, is ook een fan van Huntelaar. Göran Eriksson meld dat ze die 27 miljoen makkelijk kunnen betalen omdat ze financieel erg goed zitten. Huntelaar zou echter eerder naar Manchester United willen vertrekken. 'Manchester United is een club van wereldtop. Maar, ik denk helaas niet dat ik goed genoeg ben voor z'n hoog niveau. City is een club met mijn niveau, maar naar City vertrekken? Nee, nooit!' Aldus Huntelaar.
quote:
Pleidooi Jaakke voor mental coaching bij Ajax
John Jaakke benadrukt de uitschakeling in de voorronde van de Champions League nog maar een keer om te onderzoeken of er een mogelijkheid is voor mental coaching in het eerste team van Ajax. In de jeugdopleiding van Ajax is de club er dit seizoen al mee begonnen.
"Dat is een stokpaardje van me, dat we verder moeten berijden", zegt de preses nu. "We zijn kennelijk niet in staat op cruciale momenten te brengen wat nodig is. Dat kan een mentale kwestie zijn. We moeten kijken hoe we dat kunnen verbeteren'', aldus Jaakke.
Trainer Henk ten Cate juicht de ontwikkeling toe. "Maar de belangrijkste vraag die je bij iedere speler moet stellen is: heeft hij genoeg voetballende kwaliteiten om op dit niveau te spelen? Daarna ga je kijken naar zijn mentale kwaliteiten. En dan nóg: in topsport wint niet altijd de beste. En het gaat om winnen. Als ons dat twee keer niet lukt tegen Slavia Praag, heb je niks te zoeken in de Champions League. Zo simpel is het", aldus ten Cate.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA