Overheid en onderwijsquote:Parate kennis (hoofdrekenen, geschiedkundige feiten, aardrijkskunde, .) verdwijnt. Hoeveel percent 8 op 10 is of 14 op 20, vormt - nog – geen probleem in een tweede graad ASO/TSO. Het probleem begint bij 22 op 30, bij de berekening van de omtrek van een vierkant, en bij "je behaalt 80% voor een vak dat op 40 punten staat, hoeveel punten heb je dan behaald?" is het hek helemaal van de dam.
Ik ben ook van mening dat het studiehuis en het leren-leren-systeem geen goed doet voor de kennis. Nu blijkt dat een havo scholier in alle vakken wat hij doet examen moet doen (16/17). In mijn ogen krijg je dan veel hapsnap informatie. Weet je nog kant nog wal. Je weet eigenlijk van hele hoop niks.quote:Zoals bekend, is de waarde van een diploma de laatste jaren drastisch afgenomen. De schuldige is gemakkelijk aan te wijzen: de overheid. Het motief is ook gemakkelijk aan te wijzen: het dom houden van 'het volk'. Voor het motief wordt uiteraard een andere façade aangewend, maar zelfs deze façade is zo corrupt als de pest.
De overheid wil het beeld schetsen dat 'iedereen gelijk moet zijn, en dat dit ook voor de papieren moet gelden'. De overheid geeft openlijk toe dat het streven is om in 2020 50% van het land hoger opgeleid te hebben. Het vergt geen genie om te bedenken dat de enige manier om dit te bereiken het verlagen van het niveau is.
Het zelfde geld voor wetenschappelijk onderzoek. Allemaal papagaaienonderzoeken.quote:Geweldig artikel welk klopt als een bus. Het hedendaagse onderwijs is uitsluitend bedoelt om 'systeemslaven' te creeeren zoals de meeste mensen al zijn. Want, waneer krijg je je diploma...? Als je precies datgene napapagaait wat de leraar je vertelt. En diegene die daar vragen bij gaat stellen - of sterker nog - het angboden lesmateriaal in twijfel trekt, die krijgt geen papiertje waarop staat: 'deze persoon heeft de papagaaienschool doorlopen...'
quote:Op vrijdag 7 september 2007 13:41 schreef Lambiekje het volgende:
Ben benieuwd of mensen nog andere steekhoudende "onderwijs maakt dom"- artikelen kunnen vinden. Laatst las ik dat het doelbewust gebeurd in Amerika ... maar kan de link niet meer terughalen. stom ik had het ook moeten bookmarken.
quote:First, though, we must wake up to what our schools really are: laboratories of experimentation on young minds, drill centers for the habits and attitudes that corporate society demands. Mandatory education serves children only incidentally; its real purpose is to turn them into servants.
http://www.johntaylorgatto.com/hp/frames.htm
Je lacht erom maar in me quest naar info over 911, Chemtrails ben ik wel gestuit op "school > dom". Laatst zag ik op een andere forum een reactie waar ook weer school>dom wordt aangehaald. Ik dacht misschien is het aardig om een topic hier te openen er over. Ik vind het nogal wat. School er is om ons dom te maken. Of in ieder geval zo dat we goed kunnen papagaaien en slaafs zijn als we eenmaal school hebben verlaten ...quote:Op vrijdag 7 september 2007 14:39 schreef ElectricEye het volgende:
Zelfs hiervan weet ons lokale alu-hoedje nog een NWO-achtig verhaal te maken!
Wat een afzichtelijke taalfouten! Geen wonder dat die vent een hekel heeft aan onderwijs.quote:Geweldig artikel welk klopt als een bus. Het hedendaagse onderwijs is uitsluitend bedoelt
Ik weet dat volgens iteejer alles is toegestaan, maar zou je dit wat diepgravender kunnen betogen?quote:Het zelfde geldt voor wetenschappelijk onderzoek. Allemaal papagaaienonderzoeken.
Weer zo'n onduidelijke formulering. Wie beweert dat, op welk onderzoek beroept hij zich, en wie zijn ''wij''? Ik heb Franse academici horen worstelen met Engels van brugklasniveau.quote:Er wordt al gezegd dat een gemiddelde Franse scholier beter Engels beheerst dan dat wij doen.
Waar baseer jij je logica op?quote:Op vrijdag 7 september 2007 15:07 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Je lacht erom maar in me quest naar info over 911, Chemtrails ben ik wel gestuit op "school > dom". Laatst zag ik op een andere forum een reactie waar ook weer school>dom wordt aangehaald. Ik dacht misschien is het aardig om een topic hier te openen er over. Ik vind het nogal wat. School er is om ons dom te maken. Of in ieder geval zo dat we goed kunnen papagaaien en slaafs zijn als we eenmaal school hebben verlaten ...
Daarom kun je ook niemand vertrouwen behalve jezelf ....quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:26 schreef Apropos het volgende:
Bovendien, Lambiekje, die zaken wier teloorgang jij betreurt heb je allemaal op school geleerd.
Dat is jouw wereldbeschouwing?quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:28 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Daarom kun je ook niemand vertrouwen behalve jezelf ....
Aids-onderzoeken : miljarden. En het is niets meer dan gebakken luchtquote:Op vrijdag 7 september 2007 15:57 schreef Apropos het volgende:
[..]
Wat een afzichtelijke taalfouten! Geen wonder dat die vent een hekel heeft aan onderwijs.
[..]
Ik weet dat volgens iteejer alles is toegestaan, maar zou je dit wat diepgravender kunnen betogen?
[..]
Ons Engels is nog al belabberd omdat we onze zinsconstructies en uitdrukkingen mee vertalen.quote:Weer zo'n onduidelijke formulering. Wie beweert dat, op welk onderzoek beroept hij zich, en wie zijn ''wij''? Ik heb Franse academici horen worstelen met Engels van brugklasniveau.
Allemaal zaken die je niet kan onderbouwen... Dat werkt niet bijster goed als onderbouwing.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:31 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Aids-onderzoeken : miljarden. En het is niets meer dan gebakken lucht
aspartaam-onderzoeken: gezond: Financierder is producent zelf
911 onderzoek: grootste farce wat er ooit is afgeleverd.
Wie is 'ons' ?quote:Ons Engels is nog al belabberd omdat we onze zinsconstructies en uitdrukkingen mee vertalen.
Volgens jou, althans.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:31 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Aids-onderzoeken : miljarden. En het is niets meer dan gebakken lucht
aspartaam-onderzoeken: gezond: Financierder is producent zelf
911 onderzoek: grootste farce wat er ooit is afgeleverd.
[..]
Kun je een voorbeeld geven dat niet van een veertigjarige bestuurder afkomstig is?quote:Ons Engels is nog al belabberd omdat we onze zinsconstructies en uitdrukkingen mee vertalen.
het klootjesvolk en onze leiders, die echt beschamend dingen verkondigen....quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:41 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Allemaal zaken die je niet kan onderbouwen... Dat werkt niet bijster goed als onderbouwing.
[..]
Wie is 'ons' ?
quote:Op vrijdag 7 september 2007 17:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
het klootjesvolk en onze leiders, die echt beschamend dingen verkondigen....
quote:Op vrijdag 7 september 2007 15:48 schreef ChOas het volgende:
Heb je zelf op school gezeten of een opleiding gedaan, TS ?
Heb je je eigen gebruik van nederlands wel eens gezien?quote:Op vrijdag 7 september 2007 17:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
het klootjesvolk en onze leiders, die echt beschamend dingen verkondigen....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |