abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 september 2007 @ 13:41:28 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_53004472
Kennis van leerling neemt af
quote:
Parate kennis (hoofdrekenen, geschiedkundige feiten, aardrijkskunde, .) verdwijnt. Hoeveel percent 8 op 10 is of 14 op 20, vormt - nog – geen probleem in een tweede graad ASO/TSO. Het probleem begint bij 22 op 30, bij de berekening van de omtrek van een vierkant, en bij "je behaalt 80% voor een vak dat op 40 punten staat, hoeveel punten heb je dan behaald?" is het hek helemaal van de dam.
Overheid en onderwijs
quote:
Zoals bekend, is de waarde van een diploma de laatste jaren drastisch afgenomen. De schuldige is gemakkelijk aan te wijzen: de overheid. Het motief is ook gemakkelijk aan te wijzen: het dom houden van 'het volk'. Voor het motief wordt uiteraard een andere façade aangewend, maar zelfs deze façade is zo corrupt als de pest.

De overheid wil het beeld schetsen dat 'iedereen gelijk moet zijn, en dat dit ook voor de papieren moet gelden'. De overheid geeft openlijk toe dat het streven is om in 2020 50% van het land hoger opgeleid te hebben. Het vergt geen genie om te bedenken dat de enige manier om dit te bereiken het verlagen van het niveau is.
Ik ben ook van mening dat het studiehuis en het leren-leren-systeem geen goed doet voor de kennis. Nu blijkt dat een havo scholier in alle vakken wat hij doet examen moet doen (16/17). In mijn ogen krijg je dan veel hapsnap informatie. Weet je nog kant nog wal. Je weet eigenlijk van hele hoop niks.

Er wordt al gezegd dat een gemiddelde Franse scholier beter Engels beheerst dan dat wij doen.

Nee ik ben het er wel mee eens dat een school er is om ons slaafs te maken aan het systeem. Zoals reactie 4 op het overheid-onderwijs verhaal.
quote:
Geweldig artikel welk klopt als een bus. Het hedendaagse onderwijs is uitsluitend bedoelt om 'systeemslaven' te creeeren zoals de meeste mensen al zijn. Want, waneer krijg je je diploma...? Als je precies datgene napapagaait wat de leraar je vertelt. En diegene die daar vragen bij gaat stellen - of sterker nog - het angboden lesmateriaal in twijfel trekt, die krijgt geen papiertje waarop staat: 'deze persoon heeft de papagaaienschool doorlopen...'
Het zelfde geld voor wetenschappelijk onderzoek. Allemaal papagaaienonderzoeken.

Ben benieuwd of mensen nog andere steekhoudende "onderwijs maakt dom"- artikelen kunnen vinden. Laatst las ik dat het doelbewust gebeurd in Amerika ... maar kan de link niet meer terughalen. stom ik had het ook moeten bookmarken.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 7 september 2007 @ 13:48:07 #2
165512 MASD
Music is dead.
pi_53004625
het probleem is de groter wordende breezergeneratie Als je kijkt op scholen zul je zien dat er genoeg mensen zijn die wel dingen in twijfel durven te stellen.

Oplossing: breezers harder aanpakken
Long live music.
pi_53004675
ach, later moet er toch weer de nieuwe generatie kanslozen komen, net als dat er overal een nieuwe generatie van komt.
pi_53004694
Die 2e bron is nogal dubieus. Daarnaast geloof ik niet dat de breezergeneratie iets onderdoet voor de generatie van pak hem beet 30 jaar geleden.
pi_53004877
Simpelweg een kwestie van een verkeerd leerplan. Men poogt altijd het onderwijs te verbeteren en daar heeft men jammerlijk gefaald. Echter een vooropgezet plan om ons willoze slaven van het systeem te maken?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_53004977
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 13:41 schreef Lambiekje het volgende:
Ben benieuwd of mensen nog andere steekhoudende "onderwijs maakt dom"- artikelen kunnen vinden. Laatst las ik dat het doelbewust gebeurd in Amerika ... maar kan de link niet meer terughalen. stom ik had het ook moeten bookmarken.
quote:
First, though, we must wake up to what our schools really are: laboratories of experimentation on young minds, drill centers for the habits and attitudes that corporate society demands. Mandatory education serves children only incidentally; its real purpose is to turn them into servants.

http://www.johntaylorgatto.com/hp/frames.htm
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_53006044
Zelfs hiervan weet ons lokale alu-hoedje nog een NWO-achtig verhaal te maken!
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  vrijdag 7 september 2007 @ 15:07:47 #8
52357 Lambiekje
pi_53006772
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:39 schreef ElectricEye het volgende:
Zelfs hiervan weet ons lokale alu-hoedje nog een NWO-achtig verhaal te maken!
Je lacht erom maar in me quest naar info over 911, Chemtrails ben ik wel gestuit op "school > dom". Laatst zag ik op een andere forum een reactie waar ook weer school>dom wordt aangehaald. Ik dacht misschien is het aardig om een topic hier te openen er over. Ik vind het nogal wat. School er is om ons dom te maken. Of in ieder geval zo dat we goed kunnen papagaaien en slaafs zijn als we eenmaal school hebben verlaten ...
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 7 september 2007 @ 15:48:37 #9
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_53007768
Heb je zelf op school gezeten of een opleiding gedaan, TS ?
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_53007888
quote:
Geweldig artikel welk klopt als een bus. Het hedendaagse onderwijs is uitsluitend bedoelt
Wat een afzichtelijke taalfouten! Geen wonder dat die vent een hekel heeft aan onderwijs.
quote:
Het zelfde geldt voor wetenschappelijk onderzoek. Allemaal papagaaienonderzoeken.
Ik weet dat volgens iteejer alles is toegestaan, maar zou je dit wat diepgravender kunnen betogen?
quote:
Er wordt al gezegd dat een gemiddelde Franse scholier beter Engels beheerst dan dat wij doen.
Weer zo'n onduidelijke formulering. Wie beweert dat, op welk onderzoek beroept hij zich, en wie zijn ''wij''? Ik heb Franse academici horen worstelen met Engels van brugklasniveau.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  vrijdag 7 september 2007 @ 16:22:37 #11
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_53008515
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 15:07 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Je lacht erom maar in me quest naar info over 911, Chemtrails ben ik wel gestuit op "school > dom". Laatst zag ik op een andere forum een reactie waar ook weer school>dom wordt aangehaald. Ik dacht misschien is het aardig om een topic hier te openen er over. Ik vind het nogal wat. School er is om ons dom te maken. Of in ieder geval zo dat we goed kunnen papagaaien en slaafs zijn als we eenmaal school hebben verlaten ...
Waar baseer jij je logica op?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_53008647
Bovendien, Lambiekje, die zaken wier teloorgang jij betreurt heb je allemaal op school geleerd.
  vrijdag 7 september 2007 @ 16:28:28 #13
52357 Lambiekje
pi_53008697
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:26 schreef Apropos het volgende:
Bovendien, Lambiekje, die zaken wier teloorgang jij betreurt heb je allemaal op school geleerd.
Daarom kun je ook niemand vertrouwen behalve jezelf ....
pi_53008786
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Daarom kun je ook niemand vertrouwen behalve jezelf ....
Dat is jouw wereldbeschouwing?
  vrijdag 7 september 2007 @ 16:31:21 #15
52357 Lambiekje
pi_53008822
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 15:57 schreef Apropos het volgende:

[..]

Wat een afzichtelijke taalfouten! Geen wonder dat die vent een hekel heeft aan onderwijs.
[..]

Ik weet dat volgens iteejer alles is toegestaan, maar zou je dit wat diepgravender kunnen betogen?
[..]
Aids-onderzoeken : miljarden. En het is niets meer dan gebakken lucht
aspartaam-onderzoeken: gezond: Financierder is producent zelf
911 onderzoek: grootste farce wat er ooit is afgeleverd.
quote:
Weer zo'n onduidelijke formulering. Wie beweert dat, op welk onderzoek beroept hij zich, en wie zijn ''wij''? Ik heb Franse academici horen worstelen met Engels van brugklasniveau.
Ons Engels is nog al belabberd omdat we onze zinsconstructies en uitdrukkingen mee vertalen.
  vrijdag 7 september 2007 @ 16:41:09 #16
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_53009104
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Allemaal zaken die je niet kan onderbouwen... Dat werkt niet bijster goed als onderbouwing.
quote:
Ons Engels is nog al belabberd omdat we onze zinsconstructies en uitdrukkingen mee vertalen.
Wie is 'ons' ?
Onikaan ni ov dovah
pi_53009181
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

[..]
Volgens jou, althans.
quote:
Kun je een voorbeeld geven dat niet van een veertigjarige bestuurder afkomstig is?
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:18:07 #18
52357 Lambiekje
pi_53010030
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:41 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Allemaal zaken die je niet kan onderbouwen... Dat werkt niet bijster goed als onderbouwing.
[..]

Wie is 'ons' ?
het klootjesvolk en onze leiders, die echt beschamend dingen verkondigen....
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:18:53 #19
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53010047
tvp
thuis maar s doorlezen allemaal
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:19:01 #20
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_53010051
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 17:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 7 september 2007 15:48 schreef ChOas het volgende:
Heb je zelf op school gezeten of een opleiding gedaan, TS ?
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_53010168
Wat mij betreft mogen ze het hele studiepunten systeem terug draaien.
Gewoon weer in de schoolbanken leerstof stampen en aan het eind examens.

Doe nu HBO en ik begin steeds meer te vinden dat er vroeger veel meer leerstof werd overgedragen aan de leerlingen.

Nu is het vaak een beetje aanklooien en een 5,5 je halen, je hebt geen examens dus effe leren voor je 5,5 vak halen, klaar. Maar na een paar maanden ben je alles (of iig een groot deel) weer vergeten
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:24:08 #23
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53010196
Dubbel, dat jongeren steeds minder leren heeft wel tot gevolg dat ze steeds minder kunnen communiceren en alles met geweld schijnen op te lossen, niet meer hun ouders respecteren en wel even "doen waar ze zin in hebben"

Aan de andere kant vind ik dat scholing in deze tijd pure indoctrinatie is, men wordt aangeleert ergens in te passen, niet alles te ontstijgen, educatie schept geen vooruitgang maar enkel werkkracht.
Iets dat voor de nieuwetijdskinderen tegennatuurlijk aanvoelt, te werken voor corporaties.
Gister zag ik op het nieuws wat ik voordat ik ging slapen nog even keek dat de politiek weer wil dat mensen langer en harder gaan werken voor de economie, ik vertaal dat als "andere mensen moeten langer en harder werken, voor onze pegels" Het hele volk moet maar zwoegen voor iets dat het volk zelf nieteens in handen krijgt maar doorgesluist word naar de grote bedrijfen. Dit is geen gezond perspectief voor kinderen om naartoe te leren.

Een hervorming van onderwijs naar model van universiteiten lijkt mij het beste.
Geef kinderen een bibliotheek aan informatie en laat ze zelf hun programma samenstellen door middel van therapie, kom erachter wat een kind nu precies zelf wilt leren en leg het niet dingen op om in de maatschappelijke buis te passen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:26:20 #24
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_53010250
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 17:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Heb je je eigen gebruik van nederlands wel eens gezien?
Ben trouwens blij dat ik blijkbaar niet bij die groepen hoor.

Edit: een paar voorbeelden zouden trouwens fijn zijn.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:28:25 #25
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53010309
Moet wel zeggen dat ik de lesstof ook niet meer vertrouw, ik heb het dus niet over de huidige lesstof maar over lesstof uit universiteiten, hoogstaande filosofische lesstof en uitgebreide theorie van zaken die er toe doen, en niet economie en media.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')