daar beginnen ze volgend jaar mee geloof ikquote:Op vrijdag 7 september 2007 13:14 schreef Klonk het volgende:
De ondertunneling van de A2 zijn ze qua planning toch ook al vrij ver mee, geld enzo is er. (als ik me niet vergis tenminste)
Camiel zelf? zozo...quote:Op vrijdag 7 september 2007 13:21 schreef Klonk het volgende:
20 December komt de minister het lintje doorknippen
quote:Op vrijdag 7 september 2007 13:23 schreef Klonk het volgende:
ja ja, natuurlijk wel aan het handje van papa
Ik denk dat er overal wel overlast is geweest maar de hoeveelheid viel mij verschrikkelijk mee, ik bedoel het is geen fietspad wat ze aanleggen.quote:Op vrijdag 7 september 2007 13:26 schreef Mike.Strutter het volgende:
Rondom Roermond is er toch wel wat overlast geweest, maar ik ben blij als die weg er eindelijk ligt.
Ik heb me er ook niet aan hoeven ergeren, veel (buitenlandse) vrachtwagenchauffeurs wel. Onderhand iedere week was de situatie anders en sommige kunnen daar niet op inspelen.quote:Op vrijdag 7 september 2007 13:28 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik denk dat er overal wel overlast is geweest maar de hoeveelheid viel mij verschrikkelijk mee, ik bedoel het is geen fietspad wat ze aanleggen.
we hebben die dingen nodig om die idiote hollanders met hun sleurheut zo snel mogelijk ook weer uit limburg te krijgenquote:Op vrijdag 7 september 2007 13:30 schreef Pikkebaas het volgende:
Snelwegen buiten de randstad![]()
Alles meer dan een karrespoor is toch verspild aan jullie![]()
Je moet gewoon op fatsoenlijke tijden gaan rijden, dan heb je nergens last vanquote:Op vrijdag 7 september 2007 13:33 schreef teamlead het volgende:
[..]
we hebben die dingen nodig om die idiote hollanders met hun sleurheut zo snel mogelijk ook weer uit limburg te krijgen
bovendien: bij ons sta je niet standaard stil op de snelweg
Dat kan helaas nooit als je een normale baan hebtquote:Op vrijdag 7 september 2007 13:40 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Je moet gewoon op fatsoenlijke tijden gaan rijden, dan heb je nergens last van
Tuurlijk welquote:Op vrijdag 7 september 2007 13:46 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat kan helaas nooit als je een normale baan hebt
oh ja? Als ik op het hoofdkantoor moet zijn, moet ik daar toch echt om 9 uur aanwezig zijn... Hoe je het ook doet: vanaf den bosch sta je vastquote:
zal me niets verbazen als je reistijd in helft wordt gehaktquote:Op vrijdag 7 september 2007 13:45 schreef Lexie het volgende:
Gaat me mooi flink wat tijd schelen op ritjes Nijmegen-Maastricht.
Des avonds wel!!quote:Op vrijdag 7 september 2007 13:46 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat kan helaas nooit als je een normale baan hebt
Een normale baan. Hoer reken ik even niet meequote:
quote:Op vrijdag 7 september 2007 14:02 schreef Pheno het volgende:
[..]
Een normale baan. Hoer reken ik even niet mee
Nou, drie kwartier zal het niet wordenquote:Op vrijdag 7 september 2007 13:56 schreef Klonk het volgende:
[..]
zal me niets verbazen als je reistijd in helft wordt gehakt![]()
Als alle besluiten eenmaal genomen zijn kan het ook best snel. Het is het traject daarvoor wat altijd lastig isquote:Op vrijdag 7 september 2007 13:05 schreef Klonk het volgende:
Verbazingwekkend hoe snel het eigenlijk is gegaan, de overlast viel reuze mee, ik heb met verbazing zitten kijken naar hoe slim sommige dingen gedaan werden, het verkeer werdt telkens op een of andere manier om de werkzaamheden heen gestuurd.
Ja googlemaps loopt soms iets voor, merkte ik laatst ook alquote:Op vrijdag 7 september 2007 14:34 schreef Lexie het volgende:
Volgens google maps is hij al klaar. Wilde checken hoe lang ik nu over mijn traject doet, geeft hij een route via de gehele A73
.
Randstad = stad op de rand.quote:Op vrijdag 7 september 2007 13:30 schreef Pikkebaas het volgende:
Snelwegen buiten de randstad![]()
Alles meer dan een karrespoor is toch verspild aan jullie![]()
je kunt in Google maps sinds kort de route verschuiven, gewoon klikken op de lijn en dan naar de weg slepen die je nu neemtquote:Op vrijdag 7 september 2007 14:34 schreef Lexie het volgende:
Volgens google maps is hij al klaar. Wilde checken hoe lang ik nu over mijn traject doet, geeft hij een route via de gehele A73
.
een half uurtje dus een uur op heen en terug bij elkaar moet dan lukken. Dat is wel lekkerquote:Op vrijdag 7 september 2007 15:09 schreef Lexie het volgende:
Scheelt 20 minuten dus volgens Google, irritante vrachtwagens/caravans/45km wagentjes/trekkers/bejaarden/zondagsrijders/stoplichten op de Napoleonsweg niet meegerekend.
SNEL?quote:Op vrijdag 7 september 2007 13:05 schreef Klonk het volgende:
Nog eventjes geduld tot de 20ste December dan zijn we in Noord en Midden Limburg van een heleboel ellende verlost, nooit meer kruipend over de N273, nooit meer vast staan in Swalmen
Mocht je zo vastgeroest zijn in de Randstad en jezelf afvragen wat de A73 is, dat is de snelweg van Nijmegen naar Venlo, maar door tientallen jaren politiek gesteggel en besluiteloosheid hield de snelweg in Venlo op en ging daar over in een tweebaansweg dwars door dorpjes.
Venlo - Maastricht nu nog een wereldreis, straks minder dan een uurtje, de Ardennen, dan ook in no-time te bereiken. Er zelfs al een stukje open tussen Belfeld en Swalmen (en dat rijdt best lekker) en de grootste werkzaamheden bij Venlo zijn ook in de afrondende fase.
Verbazingwekkend hoe snel het eigenlijk is gegaan, de overlast viel reuze mee, ik heb met verbazing zitten kijken naar hoe slim sommige dingen gedaan werden, het verkeer werdt telkens op een of andere manier om de werkzaamheden heen gestuurd.
Tuurlijk er zitten ook minder leuke kanten aan, er zijn een heleboel weggetjes afgesloten en nu is het dus omrijden geblazen en er zal wat meer geluid zijn, maar al met al een petje af voor de mannen en vrouwen van de wegenbouw.
Nu de A74 nog en er zijn hier een heleboel problemen opgelost![]()
de OP quotenquote:Op vrijdag 7 september 2007 16:05 schreef MPG het volgende:
[..]
SNEL?
Het heeft godeverdomme 40!!, ja 40!! jaar geduurd voordat dat kutding er lag. Gelukkig is het nu bijna zo ver![]()
Geduld is een schone zaak!quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:05 schreef MPG het volgende:
[..]
SNEL?
Het heeft godeverdomme 40!!, ja 40!! jaar geduurd voordat dat kutding er lag. Gelukkig is het nu bijna zo ver![]()
zeikerdquote:
idem.quote:
Ja ok. Maar dan nog. 40 jaar geouwehoer in den haag voordat er überhaupt een schop de grond in gaat . Om te janken die bureaucratiequote:Op vrijdag 7 september 2007 16:17 schreef Klonk het volgende:
Snel na de beslissing zullen we maar zeggen, de pure grondwerkzaamheden en het aanleggen die 40 jaar vooraf hadden we goed kunnen missen
Je vergeet de milieuhippies.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:19 schreef MPG het volgende:
[..]
Ja ok. Maar dan nog. 40 jaar geouwehoer in den haag voordat er überhaupt een schop de grond in gaat . Om te janken die bureaucratie![]()
Owja. Die figurenquote:
En dat allemaal dankzij de milieuhippiesquote:Op vrijdag 7 september 2007 16:30 schreef Klonk het volgende:
er zijn idd wat rare beslissingen genomen de vreemdste vind ik toch wel de verdiepte aanleg in Tegelen. Hij loopt daar dwars tussen 2 wijken door, maar geen tunnel maar bij Roermond enzo wel een tunnel omdat daar een of ander vaag salamandertje ofzo voorkomt
Die kunnen immers verhuizen, zonder in een dodelijk (ander) leefmilieu terecht te komen....quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:36 schreef MPG het volgende:
[..]
Owja. Die figuren![]()
[..]
En dat allemaal dankzij de milieuhippiesdie zo'n maf beest belangrijker vinden dan de bewoners van 2 wijken.
Whehe. Jij wil serieus het HELE dorp Tegelen laten verhuizenquote:Op vrijdag 7 september 2007 16:57 schreef OA het volgende:
[..]
Die kunnen immers verhuizen, zonder in een dodelijk (ander) leefmilieu terecht te komen....![]()
Mja.. het is idd van de gekken....
Ik vrees dat als de knoop voor het verlengen van de A4 ooit nog eens definitief wordt doorgehakt, er ook ineens een geelwanghangbuikschildpad opduikt....![]()
Verhuizen?quote:Op vrijdag 7 september 2007 18:14 schreef MPG het volgende:
[..]
Whehe. Jij wil serieus het HELE dorp Tegelen laten verhuizen? Gek
. Goed idee
Whehe. Zie je wel, ook bij jullie is er gezeik, alleen heet het daar toevallig A4. Waarschijnlijk krijg je daar ook een of ander vaag beest ja. En anders wordt dat wel uitgezet door de milieuhippies
![]()
Kan ik kiezen uit 2 files om thuis te gerakenquote:
Dat wel. Toch nog graag die koppen voor die tunnels. Het is belachelijk dat dat niet eens ook maar een excuus opgeleverd heeft.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 08:05 schreef TommyGun het volgende:
Daarentegen begint 't lekker op te schieten met de rondweg Eindhoven (N2/A2). Nu nog dat stuk 's Hertogenbosch en verder (idem voor richting Maastricht), en dan is 't weer een stuk aangenamer om de A2 te nemen.
En de A50 bitte.quote:
Ik hoor elke dag op de radio dat er file is op de A2 vanwege alweer een ongeluk.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 08:05 schreef TommyGun het volgende:
Daarentegen begint 't lekker op te schieten met de rondweg Eindhoven (N2/A2). Nu nog dat stuk 's Hertogenbosch en verder (idem voor richting Maastricht), en dan is 't weer een stuk aangenamer om de A2 te nemen.
geweldig eh, en dan al die verzuurde mensen vrolijk aankijken. heerlijkquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:18 schreef Klonk het volgende:
het was nog nooit zo mooi om door Swalmen te fietsen
Toen ik net die OP las dacht ik nog, hoe kun je nu positief zijn over de voortgang van de A73??? Toen pas zag ik dat het topic uit 2007 kwamquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 08:11 schreef Klonk het volgende:
ze lijken dit keer vrij zeker te zijn van hun zaak, ik fietste gister over het viaduct bij het retailpark en zag dat die tijdeljike betonnen dingen in het midden van de rijbaan zijn weggehaald, zo ziet een snelweg er dus uit
ik zwaai ook wel eensquote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:28 schreef WasMachinator het volgende:
[..]
geweldig eh, en dan al die verzuurde mensen vrolijk aankijken. heerlijk
Maak daar maar de hele regio Arnhem/Nijmegen van. 1 groot drama. A12, A50, A325, N325 allemaal totaal dichtgeslibtquote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:20 schreef Anne het volgende:
[..]
En de A50 bitte.
En dan weer ontopic; De A73, daar heb ik pas éénmaal in de file gestaan. Ahoy!
Jawel, regelmatig.. de rijstroken zijn smaller dan normaal, het slingert nogal en het is er stervensdruk. En in zuidelijke richting moet alle verkeer op de A2 naar 1 (quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:21 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik hoor elke dag op de radio dat er file is op de A2 vanwege alweer een ongeluk.
Nooit geen last van?
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:21 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik hoor elke dag op de radio dat er file is op de A2 vanwege alweer een ongeluk.
Nooit geen last van?
Precies, er is nu gewoon veel file (voornamelijk door ongelukken) omdat 't een grote warboel is. Tezamen met de drukte wil dat niet echt. Maar ik denk ook maar zo; zodra 't klaar is zal 't stukken beter zijn! Daarnaast begin ik vroeg en vertrek ik dus ook vroeg dus qua file valt 't nog wel mee voor mij.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:11 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Jawel, regelmatig.. de rijstroken zijn smaller dan normaal, het slingert nogal en het is er stervensdruk. En in zuidelijke richting moet alle verkeer op de A2 naar 1 () rijstrook.
Maar je ziet tenminste dat het heel erg opschiet en voor het oog lijkt het er op dat het inderdaad midden volgend jaar klaar zou kunnen zijn. Dat verzacht de pijn nogal. Ik kan niet wachten tot het klaar is
Wat is er mis met de A50?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:20 schreef Anne het volgende:
[..]
En de A50 bitte.
En dan weer ontopic; De A73, daar heb ik pas éénmaal in de file gestaan. Ahoy!
uhu...quote:Op zondag 9 september 2007 20:42 schreef unlisted_user het volgende:
Eerder werd er gesproken over de A2 doortrekken in Maastricht. Hierbij wat meer info...
De A2 bij Maastricht gaat vanaf 2008 tot 2012 op de schop. Er komt voor Maastricht een knooppunt om de A79 (Maastricht - Heerlen) goed te laten aansluiten (je moet nu vanuit Heerlen door Meerssen heen om de A2 op te komen richting Maastricht Airport).
Vanaf 2008 wordt gewerkt aan de ondertunneling omdat een rondweg om Maastricht heen niet kon (oostzijde vanwege milieu / nieuwe wijken, westzijde omdat er door België heengegaan moet en er twee tunnels en 3 bruggen moesten worden gelegd wat veel duurder is)..
Er zal in +/- 4 jaar tijd een complete dubbele tunnelbuis worden aangelegd van voor de stoplichten bij de Geusselt tot voorbij het Europaplein. De maximumsnelheid is in de tunnel trouwens maar 80. En in de periode van de bouw van de tunnels zal er zeer veel verkeersoverlast voorkomen...
Meer info: http://www.maastricht.nl/maastricht/show/id=45759
Niet zo heel veel, totdat je langs knooppunt Ewijk en Valburg moetquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |