De belastingdienstquote:Op vrijdag 7 september 2007 09:46 schreef Godlike02 het volgende:
Per post?![]()
Welk bedrijf heeft dat nou liever per post?![]()
Zijn er nog genoeg hoor. Laatst nog vijf sollicitaties de deur uit gedaan, waarvan 4 per Ouderwetsche Briefpost.quote:Op vrijdag 7 september 2007 09:46 schreef Godlike02 het volgende:
Per post?![]()
Welk bedrijf heeft dat nou liever per post?![]()
Wel voor zes uur doen, anders wordt'ie nog pas zondagavond verwerkt. Niet dat het een hol uitmaakt, de meeste bedrijven zullen je brief toch pas maandag in behandeling nemen.quote:Op vrijdag 7 september 2007 09:58 schreef Metro2005 het volgende:
bij de albert heijn?als ze daar te koop zijn is het wel beter, dan kan de brief vanavond al op de post
Al jaren niet meer gehad.quote:Op vrijdag 7 september 2007 09:51 schreef JDude het volgende:
[..]
Zijn er nog genoeg hoor. Laatst nog vijf sollicitaties de deur uit gedaan, waarvan 4 per Ouderwetsche Briefpost.
Voor mijn stage heb ik het zelfs bewust gedaan. Al die andere studenten zullen wel zo lui zijn dat ze mailen, zo valt mijn brief dus gelijk al op.quote:Op vrijdag 7 september 2007 09:59 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Al jaren niet meer gehad.![]()
Gelukkig niet zeg, wat een gezeik is dat. Straks willen ze hem ook nog met de handgeschreven![]()
Ik ken een aantal mensen die sollicitaties ontvangen/behandelen en die hebben over het algemeen een gruwlijke hekel aan post tegenwoordig.quote:Op vrijdag 7 september 2007 10:02 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Voor mijn stage heb ik het zelfs bewust gedaan. Al die andere studenten zullen wel zo lui zijn dat ze mailen, zo valt mijn brief dus gelijk al op.
Van een van de bedrijven waarnaar ik wel mailde, kreeg ik dan weer per post bericht terug.
Waaat? Hoe komt het dan dat ik altijd als ik mail gelijk reactie terug heb, soms zelfs een dag na het versturen? Bovendien, als je de mail zo schrijft dat het een brief is (die ze vrijwel altijd uitprinten), heb je hetzelfde resultaat.quote:Op vrijdag 7 september 2007 10:20 schreef Metro2005 het volgende:
Solliciteren via mail heb ik slechte ervaringen mee. Bedrijven bekijken mails slecht of niet.
Daarom liever per post. Staat ook wat netter vind ik zelf.
Je moet denk ik een beetje proberen in te schatten wat voor bedrijf het is. Sommige bedrijven flikkeren alle gewone brieven sowieso al weg en doen alleen emails. Een meer traditioneler bedrijf zal een originele brief juist weer op prijs stellen. Je weet het soms niet.quote:Op vrijdag 7 september 2007 10:23 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Ik ken een aantal mensen die sollicitaties ontvangen/behandelen en die hebben over het algemeen een gruwlijke hekel aan post tegenwoordig.
Dan vragen ze even om een digitale versie (is me ook gebeurd). Ik heb 'm zelfs in 3 bestandsformaten voor ze, geen probleem. Maar ja, het zou op die manier ook vervelend voor ze kunnen zijn. Ik denk dat het erg verschilt wat ze liever hebben, mijn oud werkgever heeft veel mails niet eens gelezen, maar de paar ontvangen brieven wel.quote:Op vrijdag 7 september 2007 10:23 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Ik ken een aantal mensen die sollicitaties ontvangen/behandelen en die hebben over het algemeen een gruwlijke hekel aan post tegenwoordig.
De brieven en CV's moeten ze toch opslaan voor het archief en dan moeten ze scannen en lastig doen.
Nu is het in een folder gooien en klaar. Willen ze je terug vinden dan hoeven ze alleen maar een digitale map in te duiken en niet de kast in en daar een echte map uithalen.![]()
Ligt er aan voor welke functie dat je het doet. Want het kan ook een overkill of een underkill zijnquote:Op vrijdag 7 september 2007 12:06 schreef Lyzio het volgende:
Ga hem persoonlijk langsbrengen joh. In pak uiteraard, en een gehuurde Opel Astra of zulks auto.
Ja, dan maak je een goede eerste indruk.quote:Op vrijdag 7 september 2007 13:10 schreef jeroen25 het volgende:
Gewoon geen postzegel erop.
TNT bezorgt dan ook maar doet er een briefje bij waarin de ontvanger gevraagd wordt te betalen.
Sollicitatiebrieven ? Is dat nog nodig dan ?quote:Op vrijdag 7 september 2007 19:19 schreef gebrokenglas het volgende:
Sollicitatiebrieven kunnen ook heel goed per email tegenwoordig hoor.
De tijd van handgeschreven soll.brieven is wel voorbij.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |