abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 7 september 2007 @ 08:52:00 #1
37843 lady-wrb
kortaf
pi_52998119
zoon is nu ruim acht en zit in groep vijf.
in groep vijf wordt niet meer aan sinterklaas gedaan, maar gaan we aan de surprises ( )
dus zo langzamerhand vrees ik dat ik hem van zijn geloof af moet helpen.
heeft iemand ervaring? hoe pakte jij het aan?

ik weet het, ik ben er vroeg mee, maar ach, de kruitnoten liggen ook al in de winkel en ik heb zelfs al kerstversiering gezien.
pi_52998199
De kinderen krijgen dan van andere kinderen te horen dat hij niet echt is. en als ze het vragen of het zo is kan je eerlijk zijn.
Listen to people... they can be right, Don't obay people... they can be wrong, www.50percentoff.nl
  Jubileum moderator vrijdag 7 september 2007 @ 09:00:14 #3
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52998205
Ik zou niet blij zijn als mijn kinderen het van andere kinderen moeten horen, dan nog wil ik het liever zelf vertellen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Moderator vrijdag 7 september 2007 @ 09:01:48 #4
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52998230
Ik heb het Joey vorig jaar vlak na sinterklaas verteld, toen was hij ook 8.
Ik denk dat het ook wel en beetje een normale leeftijd is om het te vertellen, toch?
Joey kwam ook zelf met vragen en twijfels en toen vond ik het de tijd wel om het gewoon te vertellen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_52998232
Op de middelbare school hadden we tot het laatste jaar nog steeds een sinterklaas op visite,
en er was één iemand die er nog in geloofde!

Alleen in het 2de jaar werdt de baard van de leraar sinterklaas erafgetrokken en toen was ze boos
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
pi_52998238
8 jaar?
Dat is wel laat zeg.
  Moderator vrijdag 7 september 2007 @ 09:03:32 #7
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52998250
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 09:02 schreef Dementor het volgende:
8 jaar?
Dat is wel laat zeg.
Vind je echt?
Als ik om me heen kijk horen de meeste het volgens mij wel rond die leeftijd.
  † In Memoriam † vrijdag 7 september 2007 @ 09:08:16 #8
37843 lady-wrb
kortaf
pi_52998314
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 09:02 schreef Dementor het volgende:
8 jaar?
Dat is wel laat zeg.
ik denk dat het er ook aan ligt of er oudere broers en zussen zijn die niet meer geloven.
er zat vorig jaar al een jongen in de klas die het enig vond om te roepen dat sinterklaas niet bestond.
nou geloofde de rest van de klas heilig, dus het is nooit goed doorgedrongen.

ik dacht zelf om een boek te gaan huren bij de bieb over hoe het werkelijk zit en dat "per ongeluk" te laten slingeren.
en zo vragen uit te lokken.
zou dat wat zijn?
  † In Memoriam † vrijdag 7 september 2007 @ 09:10:01 #9
7074 moussy
kuttekop
pi_52998339
Ik vertel het niet. Maar beantwoord wel alle vragen... dus vertel ik het eigenlijk wel Maar ze komen er dus zelf wel achter.

Mijn zwager en schoonzus zijn eigenaar van de Sint Nicolaas Centrale (die de intocht op tv doet) en lopen vaak zat in de stad rond die tijd in pietenpak. Vorig jaar kwamen we neefje tegen in pak. Op geen enkele manier konden we er onderuit, want hij stond voor me te brullen en te zwaaien... te laat herkent... René zei niks! Nog niet eens een krimp. Toen we wegliepen waren en ik wat aan het smoezen. Nou zei ze, hou maar op hoor, ik zag gerust wel dat het Neefje was. Prima, ze is nu 8 en dat is wel een mooie tijd om er achter te komen, maar ik ga het haar niet bewust vertellen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_52998414
Ik denk dat hij al wel een beetje een vermoeden heeft. Op de basisschool wordt al vrij vroeg gespeculeerd of ie nu echt is of niet.....

Kunnen jullie je nog herrineren hoe jullie erachter kwamen???

Bij mij kwam sinterklaas thuis langs en ik weet eigenlijk zeker dat zodra ik sinterklaas zag dat ik er toch heilig in geloofde dat ie echt was. Toch weet ik nog goed dat het mij altijd opviel dat sinterklaas hetzelfde litteken in zn gezicht had als mijn oom. Alleen de connectie heb ik gewoon nooit gelegd. Volgens mij was het gewoon op de basisschool omdat er inderdaad kinderen riepen dat sinterklaas niet bestond.

Jammer dat ze in groep 5 al niet meer aan sinterklaas willen doen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_52998419
Me nichtje nu 6 weet dat het niet geheel echt is, dat wist ze vorig jaar al toen ze 5 was
maar toen de dag dichterbij kwam geloofde ze er weer echt in, was zelfs bang voor de Sint
ze komen er vanzelf wel achter, mijn zus vond de kado's op de slaapkamer van Pa en Ma
  † In Memoriam † vrijdag 7 september 2007 @ 09:17:23 #12
7074 moussy
kuttekop
pi_52998453
Ah ja, Sinterklaas komt ieder jaar hier thuis een colaatje drinken en bitterballen eten Zo leuk, geen hond die mijn kinderen gelooft op school, dus draai ik ieder jaar maar foto's uit. tis ook dezelfde sinterklaas als die van de intocht hier, dus vaak word er dan al gezegd tegen mijn DNA dat ie snel komt hoor.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 7 september 2007 @ 09:19:54 #13
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_52998493
Op een gegeven moment gaan ze het vragen, omdat er dingen niet kloppen, of omdat ze zoietsvan andere kinderen hebben gehoord.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  Moderator vrijdag 7 september 2007 @ 09:25:52 #14
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52998604
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 09:19 schreef JamesBrownie het volgende:
Op een gegeven moment gaan ze het vragen, omdat er dingen niet kloppen, of omdat ze zoietsvan andere kinderen hebben gehoord.
Ja, dat was hier wel, hij vroeg het ook gewoon rechtuit, nou toen hebben we het hem gewoon verteld
  vrijdag 7 september 2007 @ 09:31:08 #15
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_52998698
wat je ook doet, vertel het NIET tijdens sinterklaas..

En als ze het moeten horen van vriendjes is helemaal niks Mijn ouders wachten ook gewoon net zo lang totdat ik moest horen van vriendjes en dat vond ik niet bepaald leuk xD Ik was op gegeven moment de enigste die nog geloofde in de klas ..

Beste manier is gewoon 3 weken voor Sinterklaas te vertellen. Dan geloven ze ook het beste dat het niet zo is, en als ze er dan aan gewend zijn zijn er 2 weken voorbij en dan gaan ze met een goed gevoel Sinterklaas in ^^
  vrijdag 7 september 2007 @ 09:31:15 #16
164471 Lubbert
Noe mu-j s goed luustern
pi_52998700
Simpel, als ze gaan twijfelen komen ze vanzelf met vragen. Dan is het gewoon een kwestie van eerlijk zijn.
Binnie noe helemoale van god los
pi_52998830
Wij hebben het toevallig 2 weken geleden verteld aan onze oudste dochter van 7.
Eerst op school gevraagd wat gebruikelijk was en dat zou groep 5 zijn (8 jaar). Alleen heeft onze dochter een groep overgeslagen, is dus vervroegd overgegaan en dus hebben we het nu maar verteld omdat ze nu in een klas komt waar de meeste kinderen het al weten volgens de juffrouw.
Overigens werden we wel netjes bedankt voor de kadootjes door de jaren heen
Wie het laatst lacht, lacht ook!
  vrijdag 7 september 2007 @ 09:40:49 #18
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_52998887
Hier vertelden mijn buurmeisjes mij dat Sinterklaas niet echt was. Ik ben toen op mijn moeder afgestapt om te vragen of dat inderdaad zo was. En mijn moeder heeft toen niet volgehouden dat hij toch wel bestond, ze heeft gewoon gezegd dat hij inderdaad niet echt bestaat. Achteraf, toen ik wat ouder was, vertelde ze me wel dat ze het jammer vond dan mijn buurmeisjes het me hadden verteld. De Sinterklaastijd vond ze toch wel een leuke periode en dat is het ook echt (voor de meeste) kinderen die er nog in geloven. Ik wist het echte verhaal rondom de Sint al toen ik een jaar of 6 was, vrij vroeg vind ik zelf wel.
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
pi_52999015
vond het elk jaar weer zo grappig om te zien.ze geloofden dan wel niet meer in sinterklaas,maar elk jaar waren ze wel hardstikke zenuwachtig als de sint kwam.
pi_52999048
Ik zou het niet zelf gaan vertellen. Ze komen er zelf wel achter idd.

En waarom is het erger als je het van vriendjes hoort dan als je het van je ouders hoort? Volgens mij is het nooit leuk om te horen dat Sinterklaas toch niet bestaat, ongeacht op welke manier je er achter komt.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  Moderator vrijdag 7 september 2007 @ 09:57:23 #21
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52999176
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 09:50 schreef texelonia het volgende:

En waarom is het erger als je het van vriendjes hoort dan als je het van je ouders hoort? Volgens mij is het nooit leuk om te horen dat Sinterklaas toch niet bestaat, ongeacht op welke manier je er achter komt.
Maar kinderen kunnen het elkaar ook op een nare manier onder de neus wrijven vooral als ze zich superieur voelen omdat zij het al wel wisten.
Ik vertelde het dan liever zelf, maar het risico dat ze het van andere kinderen horen bestaat altijd natuurlijk, en we hebben ook gewacht tot hij met vragen kwam.
pi_52999251
Meneer begon vorig jaar al vragen te stellen, ik denk dat hij er dit jaar wel achterkomt hoe de vork in de steel zit Ik vrees alleen dat het hem niks van z`n sinterklaasstress scheelt, pakjesavond op zich blijft toch heel spannend voor hem.
Saartje
pi_52999350
Wij willen niet aangeven dat die vent bestaat, mocht ze erom vragen, dan zeggen we het gewoon. In ieder geval zal ze nooit van ons horen dat hij bestaat.
En inderdaad, pakjesavond blijft erg leuk, ook zonder die 'kinderlokker' erbij
  vrijdag 7 september 2007 @ 10:13:19 #24
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_52999536
quote:

Dat maakte mijn moeder ook weinig uit, dat mijn buurmeisjes het me hadden verteld. Wel dat ik het daardoor eerder wist dan dat ze eigenlijk had gewild.
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
pi_52999559
quote:

mijn dochter heeft er anders wel om gelachen.ze vond het wel een goeie grap.
en voelde zich maar wat stoer omdat ze nu groot genoeg was om ook de " kleintjes" voor de gek te houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')