Vroeg opstaan is ongezondquote:Goed nieuws voor luie donders. Ondanks dat er generaties lang bij ons werd ingeramd dat vroeg opstaan goed zou zijn voor 'den werkenden mensch', is men er nu achter gekomen dat vroeg opstaan helemaal niet zo gezond is. Het zou zelfs de gezondheid op den duur kunnen schaden.
Dat is namelijk uit wetenschappelijk onderzoek gebleken. Wetenschappers, verbonden aan diverse Japanse universiteiten, hebben aangetoond dat vroeg uit je bed vallen kan leiden tot hart- en vaatziekten, zoals hoge bloeddruk en beroertes.
Het onderzoek werd verricht onder meer dan drieduizend Japanners. De uitslag van de studie wordt deze week gepresenteerd op het Wereldcongres van de Wereldfederatie van Slaaponderzoek- en Slaapgeneeskundeverenigingen.
Denk dat laat uit je bed vallen ook niet gezond is.quote:Wetenschappers, verbonden aan diverse Japanse universiteiten, hebben aangetoond dat vroeg uit je bed vallen kan leiden tot hart- en vaatziekten, zoals hoge bloeddruk en beroertes.
Nou succes met zoeken, ochtenddienst is namelijk de minst populaire dienst die er is.quote:Op donderdag 6 september 2007 22:54 schreef Daffodil31LE het volgende:
Wat kan helpen - als je tenminste in twee ploegen werkt - is een collega in de andere ploeg te vinden die graag enkel 's morgens werkt. Als jij dan bereid bent om alle late diensten te doen, hoef je enkel je baas nog te overtuigen. Vaak is dat geen enkel probleem. Soms helaas wel...
Bij ons is het andersom, de vroege dienst wordt het liefste gedraait en middag-en nachtdienst draaien de meesten niet zo graag.quote:Op vrijdag 7 september 2007 00:11 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Nou succes met zoeken, ochtenddienst is namelijk de minst populaire dienst die er is.![]()
Middagdienst en nachtdienst gaat nog wel, maar de ochtend is echte een hel.![]()
![]()
Ik werk trouwens gewoon dagdienst van 07:00 tot 15:00, maar als de wekker afgaat om 06:00 ben ik nog steeds half dood.![]()
Wennen doet het nooit, ik doe het al meer dan 25 jaar, maar het blijft een ramp.
Mwoah, niet mee eens. Ik mag graag om 5 uur beginnen.quote:Op vrijdag 7 september 2007 00:11 schreef Mr_Memory het volgende:
ochtenddienst is namelijk de minst populaire dienst die er is.![]()
Wat ik van mensen met kinderen begrijp is dat dat vroege opstaan geen vrije keuze is.quote:Op vrijdag 7 september 2007 00:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar ik werk ook graag later, heb een hekel aan vroeg op. Maar misschien als je later een gezinnetje hebt en kids dat je dan weer liever vroeg opstaat.
Ik wil het eigenlijk omgekeerd zien.quote:Op vrijdag 7 september 2007 00:23 schreef gronk het volgende:
Altijd al gezegd: ze zouden iedereen moeten ontslaan die altijd voor 9 uur binnen is.
De maatschappij een beetje geld kosten en dan nog eisen stellen ook?quote:Op vrijdag 7 september 2007 00:28 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik wil het eigenlijk omgekeerd zien.
jij zit de hele nacht naar filmpjes van jaap te kijken, en je dan lekker te fappen.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |