Jee bent op zoek naar een ex vrouwquote:Op dinsdag 11 september 2007 16:28 schreef Hathor het volgende:
Ik ben ook ex-moslim.
Althans volgens de logica van Bansheeboy, want we worden allemaal als moslim geboren.Mijn moeder vond die baard maar niks, dus die heeft ze vlak na mijn geboorte maar afgeschoren en me naar een kerk gebracht alwaar ik werd omgedoopt tot rooms katholiek. Aangezien ik daar op latere leeftijd zelf een dikke vette streep doorheen heb getrokken, ben ik nu dus een ex-moslim/christen, en naarstig op zoek maar een ex-vrouw.
Ja, ga daar maar weer staan met je armpje. Het is echt waar.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
KlowJow ook???????????![]()
![]()
Nooit geweten dat hij Moslim is/was.²
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
Nee dank je, ik ben geholpen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:45 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Jee bent op zoek naar een ex vrouw
jhe bedoelt toch niet zoiets
[afbeelding]
Rocco Kayiatos een V->M transexsueel...een echte ex-vrouw dus
Dan kan je nogwel over de belediging vallen. Er zijn ook mensen die geen enkele betekenis hechten aan Wilders maar andere mensen die hem nazi noemen toch terecht wijzen op de achterlijke belediging.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:28 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik krijg nu niet direct de indruk dat het hier om werkelijke geloofsafvalligen gaat.
Ze vielen bijvoorbeeld ook over de belediging van de profeet Mohammed, ik snap niet hoe een ex-moslim daar moeite mee kan hebben. Voor een ex-moslim heeft Mohammed toch geen enkele betekenis?
En Afshin Ellian heeft een Armeens-Christelijke achtergrond.quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:57 schreef Triggershot het volgende:
Owjah, Jamis vader is ongelovig en zijn moeder een Christen
Als we onze belastingcentjes toch aan niet moslims gaan uitgeven die eens komen vertellen hoe we de Islam moeten beleven dan is Wilders mij wel ruim voldoende.quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:36 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
En Afshin Ellian heeft een Armeens-Christelijke achtergrond.![]()
quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als we onze belastingcentjes toch aan niet moslims gaan uitgeven die eens komen vertellen hoe we de Islam moeten beleven dan is Wilders mij wel ruim voldoende. [afbeelding]
Die man heeft totaal geen charisma, ongetwijfeld zijn dat zijn beweegredenen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:36 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
En Afshin Ellian heeft een Armeens-Christelijke achtergrond.![]()
Dus?quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:57 schreef Triggershot het volgende:
Dat je insinueert dat hij geen (echte) moslim is geweest, had ik wel begrepen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus, exmoslim.., ring a bell?
Bronquote:Ex-moslims op zoek naar brede steun
REPORTAGE Van onze verslaggeefsters Janny Groen en Annieke Kranenberg
DEN HAAG - ‘De Ehsan Jami-show goes international’, fluistert een van de journalisten die dinsdag de zwaar beveiligde persconferentie van drie comités voor ex-moslims in de Haagse Pulchri Studio bijwoont. ‘Wij willen laten zien dat we de intoleranten niet tolereren’, leest Jami in het Engels voor. Samen met gelijksoortige comités uit Groot-Brittannië en Duitsland presenteert hij op de herdenkingsdag van de aanslagen van 11 september 2001 de verklaring Tolerantie en vrijheid tegen de onderdrukking door de islam.
Niet dat Jami uitgebreid stilstaat bij 11/9. Hij wil de vrijheid van meningsuiting vieren, die ook een van de meest bedreigde fundamentele rechten is, zegt hij onder het oog van tientallen camera’s uit binnen- en buitenland. Degenen die beweren dat geloofsafval in de islam geen probleem is, verkondigen ‘een leugen’.
‘Ze willen laten zien dat de islam vrede is. Dat is niet waar. Islam is onderwerping’, aldus de verklaring. Jami hoopt dat het pamflet als discussiestuk in moskeeën en scholen kan fungeren.
Renaissance
Mina Ahadi, voorzitster van de Duitse Zentralrat der Ex-Muslime, noemt de beweging van Europese ex-moslims een ‘nieuwe Renaissance’. Met de strijd voor het recht op geloofsafvalligheid hebben zij een taboe doorbroken. Ze spreekt op luide toon schande van politici, regeringen en intellectuelen in Europa die niet de moed hebben zulke problemen te benoemen, laat staan aan te pakken. Volgens Ahadi negeren zij onder het mom van tolerantie de misstanden in de islam.
Jami herhaalt desgevraagd dat hij zijn toon niet zal matigen. Het gaat volgens hem ook niet om de toon. ‘Ik geloof dat ze het hele liedje niet willen horen.’
Beweging
Hij zegt geen vereniging met leden na te streven, maar een beweging. De Duitse, Britse en Scandinavische afdelingen tellen wel leden – respectievelijk 400, 70, en 300. Maar, benadrukt de Britse Maryam Namazie, ‘wij zijn geen gewone club. Achter elk lid gaan veel mensen schuil die ook het comité steunen, maar dat niet willen uitdragen. Niet alleen omdat ze niet durven, maar ook omdat ze hun familie niet willen kwetsen.’
Opvallend is dat slechts één moslim – schrijfster Nahed Selim – de verklaring van het steuncomité voor ex-moslims heeft ondertekend. ‘Dat vind ik heel treurig. Ik had verwacht dat meer Nederlandse moslims zich voor de vrijheid van geloof en ongeloof en die van meningsuiting zouden willen inzetten. Je hoeft geen ex-moslim te zijn om die strijd te steunen.’
Terughoudendheid
Selim hoopt dat de terughoudendheid onder haar geloofsgenoten niets te maken heeft met de geringe afstand die Jami van Wilders houdt. ‘Op die man wordt karaktermoord gepleegd, omdat hij iets anders vindt dan de mainstream in Nederland. Als je begrip hebt voor bepaalde dingen die Wilders zegt, ben je niet meteen een fascist.’ Het debat in Nederland is niet echt vrij, niet pluriform genoeg, zegt ze. ‘Het midden en links zijn vertegenwoordigd, maar rechts eigenlijk niet. Want je mag hier niet echt rechts zijn.’
Is Selim bang dat zij als enige islamitische ondertekenaar nu ook bedreigd gaat worden? ‘Als je als moslim niet vrij bent zo’n verklaring te tekenen, geeft dat helder aan dat Jami en de andere comités niet voor niets zijn opgericht. Dat is ook precies de reden dat ik hen steun.’
'Echte' gebruik jij, niet ik.. Het gaat mij er om dat het rationeler, rechtvaardiger, eerlijker en fatsoenlijker is dat mensen die wel door familie en omgeving onderdruk zijn gezet eerder het woord zouden moeten voeren ipv iemand die niet geindoctrineerd is en met alle (religieuze) vrijheid is opgevoed.. Tenslotte zegt men dan niet:quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:24 schreef StaalPaal het volgende:
[..]
Dat je insinueert dat hij geen (echte) moslim is geweest, had ik wel begrepen.
Ik bedoelde eigenlijk dat de logica achter de conclusie dat een kind van een niet-prakkiserende moslim en een ex-moslima, geen moslim kan zijn ontgaat me een beetje.
Hoe kan je serieus een spreekbuis zijn voor mensen als je heel liberaal bent opgevoed wat dat betreft?quote:Mijn grootouders waren nog moslim, maar mijn was vader ongodsdienstig en heeft mij altijd vrij gelaten om mijn eigen weg te zoeken op dat gebied
Het gaat niet alleen om de opvoeding, lijkt me:quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:27 schreef Triggershot het volgende:
Hoe kan je serieus een spreekbuis zijn voor mensen als je heel liberaal bent opgevoed wat dat betreft?
quote:Volkskrant
Jami voelde zich niet langer moslim en ging dat ook uitdragen op school. Hij verloor praktisch zijn hele vriendenkring.
De vraag blijft voelde hij zich in zo een gezin uberhaupt wel moslim, gezien het niet van huis af komt?quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:40 schreef StaalPaal het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de opvoeding, lijkt me:
[..]
hoe kan hij dan ex-moslim zijn?quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:57 schreef Triggershot het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |