Jee bent op zoek naar een ex vrouwquote:Op dinsdag 11 september 2007 16:28 schreef Hathor het volgende:
Ik ben ook ex-moslim.
Althans volgens de logica van Bansheeboy, want we worden allemaal als moslim geboren.Mijn moeder vond die baard maar niks, dus die heeft ze vlak na mijn geboorte maar afgeschoren en me naar een kerk gebracht alwaar ik werd omgedoopt tot rooms katholiek. Aangezien ik daar op latere leeftijd zelf een dikke vette streep doorheen heb getrokken, ben ik nu dus een ex-moslim/christen, en naarstig op zoek maar een ex-vrouw.
Ja, ga daar maar weer staan met je armpje. Het is echt waar.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
KlowJow ook???????????![]()
![]()
Nooit geweten dat hij Moslim is/was.˛
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
Nee dank je, ik ben geholpen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:45 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Jee bent op zoek naar een ex vrouw
jhe bedoelt toch niet zoiets
[afbeelding]
Rocco Kayiatos een V->M transexsueel...een echte ex-vrouw dus
Dan kan je nogwel over de belediging vallen. Er zijn ook mensen die geen enkele betekenis hechten aan Wilders maar andere mensen die hem nazi noemen toch terecht wijzen op de achterlijke belediging.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:28 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik krijg nu niet direct de indruk dat het hier om werkelijke geloofsafvalligen gaat.
Ze vielen bijvoorbeeld ook over de belediging van de profeet Mohammed, ik snap niet hoe een ex-moslim daar moeite mee kan hebben. Voor een ex-moslim heeft Mohammed toch geen enkele betekenis?
En Afshin Ellian heeft een Armeens-Christelijke achtergrond.quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:57 schreef Triggershot het volgende:
Owjah, Jamis vader is ongelovig en zijn moeder een Christen
Als we onze belastingcentjes toch aan niet moslims gaan uitgeven die eens komen vertellen hoe we de Islam moeten beleven dan is Wilders mij wel ruim voldoende.quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:36 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
En Afshin Ellian heeft een Armeens-Christelijke achtergrond.![]()
quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als we onze belastingcentjes toch aan niet moslims gaan uitgeven die eens komen vertellen hoe we de Islam moeten beleven dan is Wilders mij wel ruim voldoende. [afbeelding]
Die man heeft totaal geen charisma, ongetwijfeld zijn dat zijn beweegredenen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:36 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
En Afshin Ellian heeft een Armeens-Christelijke achtergrond.![]()
Dus?quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:57 schreef Triggershot het volgende:
Dat je insinueert dat hij geen (echte) moslim is geweest, had ik wel begrepen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus, exmoslim.., ring a bell?
Bronquote:Ex-moslims op zoek naar brede steun
REPORTAGE Van onze verslaggeefsters Janny Groen en Annieke Kranenberg
DEN HAAG - ‘De Ehsan Jami-show goes international’, fluistert een van de journalisten die dinsdag de zwaar beveiligde persconferentie van drie comités voor ex-moslims in de Haagse Pulchri Studio bijwoont. ‘Wij willen laten zien dat we de intoleranten niet tolereren’, leest Jami in het Engels voor. Samen met gelijksoortige comités uit Groot-Brittannië en Duitsland presenteert hij op de herdenkingsdag van de aanslagen van 11 september 2001 de verklaring Tolerantie en vrijheid tegen de onderdrukking door de islam.
Niet dat Jami uitgebreid stilstaat bij 11/9. Hij wil de vrijheid van meningsuiting vieren, die ook een van de meest bedreigde fundamentele rechten is, zegt hij onder het oog van tientallen camera’s uit binnen- en buitenland. Degenen die beweren dat geloofsafval in de islam geen probleem is, verkondigen ‘een leugen’.
‘Ze willen laten zien dat de islam vrede is. Dat is niet waar. Islam is onderwerping’, aldus de verklaring. Jami hoopt dat het pamflet als discussiestuk in moskeeën en scholen kan fungeren.
Renaissance
Mina Ahadi, voorzitster van de Duitse Zentralrat der Ex-Muslime, noemt de beweging van Europese ex-moslims een ‘nieuwe Renaissance’. Met de strijd voor het recht op geloofsafvalligheid hebben zij een taboe doorbroken. Ze spreekt op luide toon schande van politici, regeringen en intellectuelen in Europa die niet de moed hebben zulke problemen te benoemen, laat staan aan te pakken. Volgens Ahadi negeren zij onder het mom van tolerantie de misstanden in de islam.
Jami herhaalt desgevraagd dat hij zijn toon niet zal matigen. Het gaat volgens hem ook niet om de toon. ‘Ik geloof dat ze het hele liedje niet willen horen.’
Beweging
Hij zegt geen vereniging met leden na te streven, maar een beweging. De Duitse, Britse en Scandinavische afdelingen tellen wel leden – respectievelijk 400, 70, en 300. Maar, benadrukt de Britse Maryam Namazie, ‘wij zijn geen gewone club. Achter elk lid gaan veel mensen schuil die ook het comité steunen, maar dat niet willen uitdragen. Niet alleen omdat ze niet durven, maar ook omdat ze hun familie niet willen kwetsen.’
Opvallend is dat slechts één moslim – schrijfster Nahed Selim – de verklaring van het steuncomité voor ex-moslims heeft ondertekend. ‘Dat vind ik heel treurig. Ik had verwacht dat meer Nederlandse moslims zich voor de vrijheid van geloof en ongeloof en die van meningsuiting zouden willen inzetten. Je hoeft geen ex-moslim te zijn om die strijd te steunen.’
Terughoudendheid
Selim hoopt dat de terughoudendheid onder haar geloofsgenoten niets te maken heeft met de geringe afstand die Jami van Wilders houdt. ‘Op die man wordt karaktermoord gepleegd, omdat hij iets anders vindt dan de mainstream in Nederland. Als je begrip hebt voor bepaalde dingen die Wilders zegt, ben je niet meteen een fascist.’ Het debat in Nederland is niet echt vrij, niet pluriform genoeg, zegt ze. ‘Het midden en links zijn vertegenwoordigd, maar rechts eigenlijk niet. Want je mag hier niet echt rechts zijn.’
Is Selim bang dat zij als enige islamitische ondertekenaar nu ook bedreigd gaat worden? ‘Als je als moslim niet vrij bent zo’n verklaring te tekenen, geeft dat helder aan dat Jami en de andere comités niet voor niets zijn opgericht. Dat is ook precies de reden dat ik hen steun.’
'Echte' gebruik jij, niet ik.. Het gaat mij er om dat het rationeler, rechtvaardiger, eerlijker en fatsoenlijker is dat mensen die wel door familie en omgeving onderdruk zijn gezet eerder het woord zouden moeten voeren ipv iemand die niet geindoctrineerd is en met alle (religieuze) vrijheid is opgevoed.. Tenslotte zegt men dan niet:quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:24 schreef StaalPaal het volgende:
[..]
Dat je insinueert dat hij geen (echte) moslim is geweest, had ik wel begrepen.
Ik bedoelde eigenlijk dat de logica achter de conclusie dat een kind van een niet-prakkiserende moslim en een ex-moslima, geen moslim kan zijn ontgaat me een beetje.
Hoe kan je serieus een spreekbuis zijn voor mensen als je heel liberaal bent opgevoed wat dat betreft?quote:Mijn grootouders waren nog moslim, maar mijn was vader ongodsdienstig en heeft mij altijd vrij gelaten om mijn eigen weg te zoeken op dat gebied
Het gaat niet alleen om de opvoeding, lijkt me:quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:27 schreef Triggershot het volgende:
Hoe kan je serieus een spreekbuis zijn voor mensen als je heel liberaal bent opgevoed wat dat betreft?
quote:Volkskrant
Jami voelde zich niet langer moslim en ging dat ook uitdragen op school. Hij verloor praktisch zijn hele vriendenkring.
De vraag blijft voelde hij zich in zo een gezin uberhaupt wel moslim, gezien het niet van huis af komt?quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:40 schreef StaalPaal het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de opvoeding, lijkt me:
[..]
hoe kan hij dan ex-moslim zijn?quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:57 schreef Triggershot het volgende:
Verklaar je nader?quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:59 schreef StaalPaal het volgende:
Te laat opgevoed in de Islam, zijn vader verloren, en toen naar de dark side gelokt door Ellian. Komt me vaag bekend voor.
quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Tis een raadsel hé, mee spelen.![]()
Het onderzoek kan je nalezen op: http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=5439&CFID=11325961&CFTOKEN=81734916quote:Hoe denken Nederlandse moslims over afvalligheid?
Het comité van ex-moslims van Ehsan Jami is vandaag dan eindelijk gepresenteerd.
Met steun van de VVD, De Partij voor de Dieren en de Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders, maar niet van zijn eigen partij, de PvdA. Die vindt dat Jami teveel de confrontatie zoekt en vindt de presentatie van het comité op 11 september ongepast. Hoe denkt de gemiddelde Nederlandse moslim over het comité van Jami en over afvalligheid?
Uit onderzoek in opdracht van NOVA blijkt dat Nederlandse moslims verdeeld zijn over afvalligheid. Een grote meerderheid ziet afvalligheid als een persoonlijke keuze, maar er zijn ook moslims die hier grote moeite mee hebben.
Ik vraag me af waar ze dan moeite mee hebben. Als het om iemand gaat die je na staat kan ik wel begrijpen dat je er moeite mee hebt maar als een willekeurige moslim van zijn geloof afstapt heeft dat niets met jou te maken en snap ik niet waarom je je daar druk om zou maken.quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:53 schreef Toad het volgende:
Zonet in NOVA:
[..]
Het onderzoek kan je nalezen op:
Klopt, de eerdere afvalligen noemden zich gewoon fijn geďntegreerd atheďst.quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:18 schreef JohnDope het volgende:
Het is wel zo, dat tot 5 maanden geleden de term ex-moslim nog niet bestond in Nederland. De enige reden dat deze zogenaamde voormalige moslims, zichzelf en publique ex-moslim durven te noemen, is omdat Jami de trend was gestart.
Nee die bestonden in principe niet. Die moesten namelijk een undercover bestaan leiden.quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:20 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Klopt, de eerdere afvalligen noemden zich gewoon fijn geďntegreerd atheďst.
Tja, dat vragen veel mensen zich ook altijd af bij jouw essaysquote:Op dinsdag 11 september 2007 23:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Als romige Jami voor me komt staan is de kans groot dat ik hem hard aanpak. Weliswaar slechts mondelijk, echter is het een ware utopie te denken dat poedel Jami inhoudelijk wat te bieden heeft. Ik hoorde hem (de rattevanger van Hamelen) vandaag op de radio. Het eerste wat ik dacht:"Hoe durft iemand die zo slecht Nederlands spreekt zulke moeilijke woorden te gebruiken en het zo hard van de daken te schreeuwen."˛
Onzin, die vonden het gewoon niet nodig om met hun bakkes op tv heilige huisjes om te schoppen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:21 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee die bestonden in principe niet. Die moesten namelijk een undercover bestaan leiden.
94% niet. Ja vind ik een mooi getal. De ruime meerderheid schuwt inderdaad geweld, dat zie je nu ook in, en nu blijkt dat je het eindelijk met me eens bent.quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:38 schreef watchers het volgende:
Nog iets te melden over die 6% van de moslims in Nederland (stuk of 60.000) die geweld tegen afvalligen wel ok vindt? Of wordt dan je romigheid zuur
Oei, komt die NOVA-enquette even vervelend uit voor jouquote:Op dinsdag 11 september 2007 14:58 schreef Chadi het volgende:
Mensen die uit de islam stappen worden met de dood bedreigd![]()
Onzin, ze durfden er gewoon niet voor uit te komen. Je moet de Islam gewoon niet onderschatten, de meerderheid van de Islam, beleeft hun geloof netzoals de Christenen een paar 100 jaar geleden hun geloof beleefden en die zetten je in die tijd ook om het minste geringste op de brandstapel of maakten ze een waterplantje van je.quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:39 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Onzin, die vonden het gewoon niet nodig om met hun bakkes op tv heilige huisjes om te schoppen.
6% geweld... da's 6% teveel voor iedereen met een gezond stel hersenen, aangezien geweld schuwen bij afvalligheid -en in het algemeen- normaal is en geen extra pluim verdient. En nog eens 24% verstoting. Behalve dat dat in tegenspraak is met de usual suspects die alles ontkenden rondom problemen bij afvalligheid, zijn dit redelijk droevige aantallen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
94% niet. Ja vind ik een mooi getal. De ruime meerderheid schuwt inderdaad geweld, dat zie je nu ook in, en nu blijkt dat je het eindelijk met me eens bent.˛
Inderdaad. En dat zou een beetje moderne atheist toch tegen de borst moeten stuiten, zou je denken. Maar goed, je hebt er merkwaardige atheisten tussen zitten.quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:44 schreef JohnDope het volgende:
Onzin, ze durfden er gewoon niet voor uit te komen. Je moet de Islam gewoon niet onderschatten, de meerderheid van de Islam, beleeft hun geloof netzoals de Christenen een paar 100 jaar geleden hun geloof beleefden en die zetten je in die tijd ook om het minste geringste op de brandstapel of maakten ze een waterplantje van je.
uit het onderzoek blijkt dus ook dat het best meevalt met dat "moeite hebben met", zeker bij de jongere generaties ..quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:18 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar ze dan moeite mee hebben. Als het om iemand gaat die je na staat kan ik wel begrijpen dat je er moeite mee hebt maar als een willekeurige moslim van zijn geloof afstapt heeft dat niets met jou te maken en snap ik niet waarom je je daar druk om zou maken.
Ik ken verschillende moslims en 'ex-moslims' en van die groep is er welgeteld 1 die om de lieve vrede in huis te bewaren niet van de daken schreeuwt dat ze afvallige is. Niet omdat ze bang is voor geweld of verstoting maar omdat ze weet dat haar familie het er heel erg moeilijk mee zou hebben. Als ik dat vergelijk met mijn christelijke kennissenkring komt het daar toch aanmerkelijk vaker voor dat afvalligheid niet geaccepteerd wordt.quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:44 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Onzin, ze durfden er gewoon niet voor uit te komen. Je moet de Islam gewoon niet onderschatten, de meerderheid van de Islam, beleeft hun geloof netzoals de Christenen een paar 100 jaar geleden hun geloof beleefden en die zetten je in die tijd ook om het minste geringste op de brandstapel of maakten ze een waterplantje van je.
quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:58 schreef moussie het volgende:
[..]
uit het onderzoek blijkt dus ook dat het best meevalt met dat "moeite hebben met", zeker bij de jongere generaties ..
als ik dat vergelijk, over mijn natte duim gepeild, met wat ik in de loop der jaren heb meegemaakt aan uitstappers uit de diverse christelijke stromingen valt wat ik daar lees en zie (in dat onderzoek dus) echt in de "normale" marge .. gemiddeld dan, tussen protestants en Jehova's in![]()
dus op de 1 miljoen.... 380.000 hebben niets met vrijheid van godsdienst zodra die godsdienst de hunne niet meer is, 240.000 verbreken elk contact met de afvallige en 60.000 vinden dat je geweld moet inzetten tegen een afvallige..mowah, 60.000, da's 2 keer zoveel als de geschatte 30.000 radicale gekken, nog steeds te verwaarlozen , toch? immers 620.000 vinden dat je niet deugt, maar wel mag blijven leven....quote:Uit een enquęte in opdracht van het tv-programma Nova blijkt dat 38% van de ondervraagde moslims afvalligheid afkeurt. 24% verbreekt elk contact met afvalligen. Zes procent is van mening dat ze geweld mogen gebruiken tegen een afvallige.
De tijd zal het leren moussie ; Want bijvoorbeeld Kim Holland en de dochters van Gert & Hermien (ex-jehova's) zijn nog steeds in leven.quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:58 schreef moussie het volgende:
[..]
uit het onderzoek blijkt dus ook dat het best meevalt met dat "moeite hebben met", zeker bij de jongere generaties ..
als ik dat vergelijk, over mijn natte duim gepeild, met wat ik in de loop der jaren heb meegemaakt aan uitstappers uit de diverse christelijke stromingen valt wat ik daar lees en zie (in dat onderzoek dus) echt in de "normale" marge .. gemiddeld dan, tussen protestants en Jehova's in![]()
Grote kans dat die 24% die afvalligheid reden vinden voor verstoting en die 6% die geweld tegen afvalligen goedkeurt onderdeel zijn van de 38% die afvalligheid afkeuren. Je kunt die cijfers niet zomaar loskoppelen en vervolgens bij elkaar optellen.quote:Op woensdag 12 september 2007 00:04 schreef milagro het volgende:
[..]
[..]
dus op de 1 miljoen.... 380.000 hebben niets met vrijheid van godsdienst zodra die godsdienst de hunne niet meer is, 240.000 verbreken elk contact met de afvallige en 60.000 vinden dat je geweld moet inzetten tegen een afvallige..mowah, 60.000, da's 2 keer zoveel als de geschatte 30.000 radicale gekken, nog steeds te verwaarlozen , toch? immers 620.000 vinden dat je niet deugt, maar wel mag blijven leven....
ach joh, er is maar 1 geweldloze milagro, geen 60000 die jou naar het leven staat omdat je mijn levensvisie niet meer deelt.quote:Op woensdag 12 september 2007 00:07 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is altijd grappig om te zien hoe rijpe Milagro haar eigen interpretatie geeft aan bepaalde zaken, ze zal nooit, ook niet per ongeluk, eens in het voordeel van "de Moslim" prediken.˛
Ik vraag me af of die cijfers zo anders zouden zijn onder gelovige christenen.quote:Op woensdag 12 september 2007 00:04 schreef milagro het volgende:
[..]
[..]
dus op de 1 miljoen.... 380.000 hebben niets met vrijheid van godsdienst zodra die godsdienst de hunne niet meer is, 240.000 verbreken elk contact met de afvallige en 60.000 vinden dat je geweld moet inzetten tegen een afvallige..mowah, 60.000, da's 2 keer zoveel als de geschatte 30.000 radicale gekken, nog steeds te verwaarlozen , toch? immers 620.000 vinden dat je niet deugt, maar wel mag blijven leven....
Kom op Milagro, je weet dat ik je rijpheid wel kan waarderen, alleen mag je toch weleens een keer een ietsiepietsie aardiger zijn tegen /over Moslims. Zoals je je hier profileert zou je zo de rechterhand van romige Wilders kunnen zijn.quote:Op woensdag 12 september 2007 00:11 schreef milagro het volgende:
[..]
ach joh, er is maar 1 geweldloze milagro, geen 60000 die jou naar het leven staat omdat je mijn levensvisie niet meer deelt.
maak je dus vooral druk om 1, opdat je die 60000 kunt negeren
Nee, 620.000 (62 %) heeft geen probleem met afvalligen of weet het niet.quote:Op woensdag 12 september 2007 00:04 schreef milagro het volgende:
[..]
[..]
ik denk idd dat er minstend 60000 refo's rondlopen die vinden dat afvalligen dood moeten, ja, en een deel daarvan weer bereid is geweld te gebruiken., jaquote:Op woensdag 12 september 2007 00:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of die cijfers zo anders zouden zijn onder gelovige christenen.
In Nederland! Wel even bij de les blijven!quote:Op woensdag 12 september 2007 00:21 schreef milagro het volgende:
[..]
ik denk idd dat er minstend 60000 refo's rondlopen die vinden dat afvalligen dood moeten, ja, en een deel daarvan weer bereid is geweld te gebruiken., ja
je ziet het ook steeds vaker, refo's die ambassades slopen, met haatzaaiende spandoeken lopen waar ze afvalligen en andersdenkenden de dood toewensen, refo's die poppen en vlaggen in de fik steken, refo's die met de duim omhoog staan als er een ongelovige de strot doorgesneden wordt in naam van God of Allah, is dezelfde toch immers? anders bestaan er namelijk 2 goden, en dan kloppen de betreffende heilige boeken ineens niet meer.
nee, ik denk dat je gelijk hebt![]()
weltrusten, schattebouten, cultuurrelavisten, intolerantie tolerenden en radicale gekken![]()
quote:ambassades slopen, met haatzaaiende spandoeken lopen waar ze afvalligen en andersdenkenden de dood toewensen, refo's die poppen en vlaggen in de fik steken, refo's die met de duim omhoog staan als er een ongelovige de strot doorgesneden wordt in naam van God of Allah,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |