Je bent niet voor niets ex-moslim... De moskee is niet de eerste plek om te spreken dan, dit doet mij een opzetje vermoeden.quote:Op donderdag 6 september 2007 21:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze doen dit in de moskee om de moslims duidelijk te maken dat ze zich niet verbonden voelen met Jami of zijn gedachtegoed. Het is een heel goede locatie om moslims toe te spreken. Het is namelijk de enige plek waar ze verenigd zijn.
En waarom niet? Wat polariserend is kan tenslotte door een partij bepaald worden.quote:Op donderdag 6 september 2007 21:08 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ex-moslims in een moskee polariserend voor andere ex-moslims. Het wordt verwarrend.
Dat vind ik toch stug, die boodschap kan je er in lezen, maar ik zou zelf als ex- dit of dat niet gaan spreken op een locatie die zó sterk geassocieerd wordt met dat wat je nu net hebt verlaten.quote:Ik denk dat het signaal van de locatie juist 1 was van verbroedering, namelijk dat ex-moslims helemaal geen vijanden van de Islam hoeven te zijn, en omgekeerd.
Hoewel het af en toe wel modieus lijkt om in zulke termen over Mohammed te spreken, zie ik inderdaad niet in waarom het zoveel ophef zou moeten veroorzaken. Anders kunnen we alle nationale helden wel in bescherming nemen.quote:Op donderdag 6 september 2007 21:43 schreef K-Billy het volgende:
[..]
'Beledigen' is zo'n vaag woord, eigenlijk. Als iemand stopt te geloven in de Koran, in de profeet Mohammed, Allah, enz., dan zal die persoon niet heel erg positief zijn over die zaken. Als hij die redenen vervolgens publiekelijk uitlegt, kan een moslim zich daardoor beledigd voelen. Immers, als men de bronnen erop na leest (ook de Koran trouwens) is Mohammed zeker een moordenaar en een pedoseksueel te noemen. Als je vertelt waarom je veel zaken uit de islamitische traditie verwerpelijk vindt, kan een moslim dit wederom als een belediging opvatten.
Het recht om niet beledigd te worden druist dus in tegen de vrijheid van meningsuiting. Het doet denken aan een dictatoriaal regime dat kritiek van journalisten, terzijde schuift onder het mom van 'gebrek aan vaderlandsliefde'. De waarheid is soms niet leuk en walst heilige huisjes, of profeten, omver.
quote:Een woordvoerder van de laatste organisatie laat weten dat 'vrij zijn in de keuze die je maakt als mens hoog in het vaandel staat binnen de islamitische levenswijze'.
Bron?quote:Op donderdag 6 september 2007 21:43 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Immers, als men de bronnen erop na leest (ook de Koran trouwens) is Mohammed zeker een moordenaar en een pedoseksueel te noemen. Als je vertelt waarom je veel zaken uit de islamitische traditie verwerpelijk vindt, kan een moslim dit wederom als een belediging opvatten.
Inderdaad.quote:Op maandag 10 september 2007 08:32 schreef sigme het volgende:
Als je alles onder een vergrootglas legt krijg je vanzelf brandjes.
Publiekelijk varkensvlees laten eten!quote:Op maandag 10 september 2007 11:28 schreef osho het volgende:
ik wil eerst bewijs dat het wel echte ex-moslims zijn
Waarom? Waarom zou je dat willen?quote:Op maandag 10 september 2007 11:28 schreef osho het volgende:
Jij bent echt een toonbeeld van humor.quote:Op maandag 10 september 2007 11:29 schreef slaapvaak het volgende:
[..]
Publiekelijk varkensvlees laten eten!
Eerst bewijzen dat Jami wel echt een moslim is geweest?quote:Op maandag 10 september 2007 11:28 schreef osho het volgende:
quote:Op maandag 10 september 2007 11:32 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij bent echt een toonbeeld van humor.
Goed punt!quote:Op maandag 10 september 2007 11:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eerst bewijzen dat Jami wel echt een moslim is geweest?![]()
Gewoon aandachttrekkerij.quote:Op maandag 10 september 2007 11:41 schreef Triggershot het volgende:
Ehsan Jami werkt aan homofilm
http://www.nu.nl/news/122(...)kt_aan_homofilm.html
Was dat niet een idee van Hirsi Ali voor Submission 2?
Erg origineel is hij niet.
Homoseksualiteit in de Islam? Zoiets als ik die een film maakt over homoseksualiteit binnen het calvinisme.quote:Op maandag 10 september 2007 11:41 schreef Triggershot het volgende:
Ehsan Jami werkt aan homofilm
http://www.nu.nl/news/122(...)kt_aan_homofilm.html
Was dat niet een idee van Hirsi Ali voor Submission 2?
Erg origineel is hij niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |