Inderdaad, en dan is dat hele MCSA nog waardeloos ookquote:Op donderdag 6 september 2007 16:10 schreef Ultralaser het volgende:
Ik ben 26 en heb 7 jaar ervaring en mijn HBO werken tijdens je studie doet wonderen. Alleen bedrijven zoals Sogeti die bellen je dan op en zeggen ja maar je bent nog junior want je hebt geen mcsa dus je krijgt bij ons maar 2100 ja tief toch op ik heb 7 jaar ervaring. Bedrijven willen altijd het onderste uit de kan halen maar wel veel vangen voor jou.
Standaard antwoord. Dat wordt nu niet bepaald aantrekkelijk gemaakt in dit land, is het niet?quote:Op donderdag 6 september 2007 16:33 schreef Joy_Division het volgende:
Eigen onderneming.
Emigreren dan?quote:Op donderdag 6 september 2007 16:40 schreef Seneca het volgende:
[..]
Standaard antwoord. Dat wordt nu niet bepaald aantrekkelijk gemaakt in dit land, is het niet?
quote:Op donderdag 6 september 2007 16:02 schreef Mopst3r het volgende:
Of je bent gewoon een mocro, dan zou ik me er bij neerleggen en een kebabzaak openen.
Ik neem aan dat je met je 26e dan wel bij een goed bedrijf werkt die normaal betaald?quote:Op donderdag 6 september 2007 16:10 schreef Ultralaser het volgende:
Ik ben 26 en heb 7 jaar ervaring en mijn HBO werken tijdens je studie doet wonderen. Alleen bedrijven zoals Sogeti die bellen je dan op en zeggen ja maar je bent nog junior want je hebt geen mcsa dus je krijgt bij ons maar 2100 ja tief toch op ik heb 7 jaar ervaring. Bedrijven willen altijd het onderste uit de kan halen maar wel veel vangen voor jou.
Waarmee? Een opleiding?!quote:Op donderdag 6 september 2007 22:03 schreef harrypiel het volgende:
Moet je ook wel MOGEN beginnen; iets wat de VVD-yuppen hier nogal gauw schijnen te vergeten...
Wat denk je zelf als je de TT in het achterhoofd hebt? Werk natuurlijk. Dr hangt tegenwoordig een cultuurtje van "je moet naast de opleiding ook de persoonlijkheid van de ideale schoonzoon (lees: gladde prater) hebben" in het nederlandse bedrijfsleven. Waar is de waardering voor echte vakinhoudelijke vaardigheden gebleven? Al dat gehamer op goede sociale vaardigheden begint zo langzamerhand draconische vormen aan te nemen. Moet het echt allemaal zo hoogontwikkeld en speciaal zijn? "gewoon goed" is goed genoeg hoor.quote:
Gladde prater hoeft niet hoor, je moet gewoon wat extra curricular activities hebben en aardig wat internationale ervaring + een leuke opleiding en je bent er. (ik moet alleen nog aan de extra curricular activities werken) En je bent zo binnen...quote:Op donderdag 6 september 2007 23:00 schreef harrypiel het volgende:
[..]
Wat denk je zelf als je de TT in het achterhoofd hebt? Werk natuurlijk. Dr hangt tegenwoordig een cultuurtje van "je moet naast de opleiding ook de persoonlijkheid van de ideale schoonzoon (lees: gladde prater) hebben" in het nederlandse bedrijfsleven. Waar is de waardering voor echte vakinhoudelijke vaardigheden gebleven? Al dat gehamer op goede sociale vaardigheden begint zo langzamerhand draconische vormen aan te nemen. Moet het echt allemaal zo hoogontwikkeld en speciaal zijn? "gewoon goed" is goed genoeg hoor.
*gaat CV eens opleuken onder het credo van "two can play that game"
Snap je het wel?? ""gewoon goed" is goed genoeg hoor". Bedrijven proberen het beste te krijgen wat ze kunnen voor zo min mogelijk geld. Volgens mij probeer jij als consument exact hetzelfde. Vergelijk het eens met de verschillende soorten cola: Pepsi en Coca Cola kosten het zelfde maar jij vind coca cola lekkerder, dan ga je toch ook geen Pepsi kopen omdat het "gewoon goed" is?quote:Op donderdag 6 september 2007 23:00 schreef harrypiel het volgende:
[..]
Wat denk je zelf als je de TT in het achterhoofd hebt? Werk natuurlijk. Dr hangt tegenwoordig een cultuurtje van "je moet naast de opleiding ook de persoonlijkheid van de ideale schoonzoon (lees: gladde prater) hebben" in het nederlandse bedrijfsleven. Waar is de waardering voor echte vakinhoudelijke vaardigheden gebleven? Al dat gehamer op goede sociale vaardigheden begint zo langzamerhand draconische vormen aan te nemen. Moet het echt allemaal zo hoogontwikkeld en speciaal zijn? "gewoon goed" is goed genoeg hoor.
*gaat CV eens opleuken onder het credo van "two can play that game"
Dat eisenpakket staat er om mensen af te schrikken, zo is de eerste selectie al gemaakt.quote:Op donderdag 6 september 2007 18:16 schreef Metro2005 het volgende:
Ik snap de TS wel. Als je ziet wat voor een eisen bedrijven soms stellen, echt te idioot voor woorden.
WO diploma, 10 aanvullende certificaten en het liefst met 5 jaar werkervaring in dezelfde functie en ohja, niet ouder dan 21![]()
![]()
en waar IK me dan kapot aan erger, WEL dat hele eisenpakket neerzetten en NERGENS neerzetten wat je ongeveer gaat verdienenhet moet wel van 2 kanten komen he!
Begrijpend lezen is moeilijk heh? Personeelsfunctionarissen wekken op mij altijd de indruk hun prioiteiten voor wat betreft het aantrekken van nieuwe mensen op een aantal punten verkeerd te leggen. Anders gezegd, wat heb je aan het selecteren op hoger ontwikkelde social skills (denk managers, afdelingshoofden enz.) als je voor je werkzaamheden kan volstaan met standaard social skills die zo'n beetje elk _fatsoenlijk_ mens wel heeft? Denk je nou echt dat alle mensen met wie ik in dagelijks contact stond op mn stages stuk voor stuk afdelingshoofden en managers in de dop zijn; natuurlijk niet!! Waarom dan gelijk van mij verwachten dat ik die als starter wel moet hebben? Leg wat meer de nadruk vakinhoudelijke vaardigheden, want dit trekt alleen gladde praters.quote:Op vrijdag 7 september 2007 08:28 schreef Coencordia het volgende:
Snap je het wel?? ""gewoon goed" is goed genoeg hoor". Bedrijven proberen het beste te krijgen wat ze kunnen voor zo min mogelijk geld. Volgens mij probeer jij als consument exact hetzelfde.
Ga huilen met de wolven in het bos; het zielige SGPVVD-isme druipt ervan af zeg. Droom maar lekker verder als je gelooft dat bedrijven altijd even goudeerlijk zijnquote:Met zo een mentaliteit zou ik je ook niet aannemen. Veel plezier met het opleuken van je CV, als je daadwerkelijk wat had gedaan met je leven had dat niet gehoeven.
Chemisch Laboratoriumwerk op MLO-niveau, alhoewel ik door velen in staat tot HBO en mss Academisch (maar dat wuif ik voorlopig weg zolang ik de BsC titel nog niet heb) niveau. Maar met name mn onbewuste uitstraling van arrogantie schijnt mij in de weg te zitten. Dus ik vrees voor je dat ik je niet verder van dienst kan zijn, helaas.quote:Op vrijdag 7 september 2007 15:38 schreef angl2k het volgende:
in welke branche zoek je werk dan?
want ik zoek CV's voor het (grote) IT-bedrijf waar ik werk en daar nemen we heus starters aan voor verdere training. we hebben 3 basis-criteria: goed nederlands kunnen spreken/schrijven, werkvergunning hebben voor nederland en een afgeronde HBO-opleiding of hoger. praktijkervaring is mooi meegenomen maar dat is dus niet het eerste waar ik naar kijk.
ik lees dagelijks zo'n 80 CV's en in sommigen staat zo weinig informatie dat ik er weinig mee kan. dus zelfs al heb je weinig praktijkervaring, zet er in ieder geval bij wat je wel kan. een goed CV scheelt enorm!
verder gewoon lekker relaxed solliciteren, focus niet op wat je niet kan maar wat je kan betekenen voor het bedrijf. succes!
Je laat je lekker kennen hoorquote:Op vrijdag 7 september 2007 14:21 schreef harrypiel het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is moeilijk heh? Personeelsfunctionarissen wekken op mij altijd de indruk hun prioiteiten voor wat betreft het aantrekken van nieuwe mensen op een aantal punten verkeerd te leggen. Anders gezegd, wat heb je aan het selecteren op hoger ontwikkelde social skills (denk managers, afdelingshoofden enz.) als je voor je werkzaamheden kan volstaan met standaard social skills die zo'n beetje elk _fatsoenlijk_ mens wel heeft? Denk je nou echt dat alle mensen met wie ik in dagelijks contact stond op mn stages stuk voor stuk afdelingshoofden en managers in de dop zijn; natuurlijk niet!! Waarom dan gelijk van mij verwachten dat ik die als starter wel moet hebben? Leg wat meer de nadruk vakinhoudelijke vaardigheden, want dit trekt alleen gladde praters.
[..]
Ga huilen met de wolven in het bos; het zielige SGPVVD-isme druipt ervan af zeg. Droom maar lekker verder als je gelooft dat bedrijven altijd even goudeerlijk zijn. Je ziet trouwens nog een ding over het hoofd; jij kan niet zien welke zaken op mn CV gelogen zijn of niet, en ik heb nog een voordeel wat dat aangaande. Ik hoef nog geeneens te liegen op mn CV, want voor een hoop zaken, vooral de extracurriculaire activiteiten, hoef je er niet jaren in te zitten om te kunnen zeggen dat je die dingen doet, zonder de waarheid geweld aan te doen. En als je je recruiters onder de indruk kan brengen van je vakinhoudelijke kennis, waarom het jezelf moeilijker maken?
maw, je was ordinair aan het trollen. Niet gaan lopen zeiken als mensen een andere mening zijn toegedaan danquote:
En hier verwar je de uitstraling "schijnbare arrogantie" met het gedrag "ik-weet-het-beter-gedrag" en doe je trouwens weer een foute aanname; "graag willen laten zien wat je huis hebt" en "niets van iemand willen aannemen" zijn nog altijd twee compleet verschillende zaken. Zolang je waakt voor het laatste en met de mensen in je werkgroep net zo om wilt gaan als met je teammaten, moet dat wel snor zitten.quote:Die sociale skills heb je nodig om te kunnen samen werken. Vakkennis is belangrijker maar als jij door je arrogantie niets wilt aannemen of dingen beter zou weten ben je gewoon ongeschikt om in een team te werken.
Waarom dan wel de dubbele standaard willen toepassen en de schuld alleen bij de werknemer in spe leggen?quote:En ik heb niet de illusie dat bedrijven goudeerlijk zijn....het zijn net mensen.
Verkapt kijk-mij-eens-ontiegelijk-veel-wijzer-want-ik-heb-een-paar-jaar-ervaring gepatsquote:Oh ja, denken dat je vakinhoudelijke kennis hebt als je net van school komt![]()
Ik liep niet te trollen maar om naar om nou te zeggen dat ik moet gaan huilen en me voor SGP'er uit maken vind ik wel een teken van zwakte.quote:maw, je was ordinair aan het trollen. Niet gaan lopen zeiken als mensen een andere mening zijn toegedaan dan.
True, maar de eigenschappen gaan vaak samen en zijn ook redelijk inherent aan iemand met een technische opleiding (no offence, ik ben ook technisch opgeleid, ik spreek even uit ervaring).quote:[..]
En hier verwar je de uitstraling "schijnbare arrogantie" met het gedrag "ik-weet-het-beter-gedrag" en doe je trouwens weer een foute aanname; "graag willen laten zien wat je huis hebt" en "niets van iemand willen aannemen" zijn nog altijd twee compleet verschillende zaken. Zolang je waakt voor het laatste en met de mensen in je werkgroep net zo om wilt gaan als met je teammaten, moet dat wel snor zitten.
Ik leg geen dubbele standaard, bedrijven willen de beste (in hun ogen) werknemers hebben. Als je niet binnen het profiel van het bedrijf ligt moet je niet gaan zeiken. Ik ben een keer afgewezen omdat ik niet op 1 januari kon beginnen omdat ik toen nog moest afstuderen, kon er alleen maar om lachen.quote:[..]
Waarom dan wel de dubbele standaard willen toepassen en de schuld alleen bij de werknemer in spe leggen?
Niet ontiegelijk veel wijzer, voortschrijdend inzicht.quote:[..]
Verkapt kijk-mij-eens-ontiegelijk-veel-wijzer-want-ik-heb-een-paar-jaar-ervaring gepats. Zolang dr nog steeds NMR-operatoren zijn die bij hoog en laag beweren dat integratie (van een piek) een scheidingberekening en geen kwantificeringsberekening is, en daarvoor als laatste redmiddel zich tot autoritair gezag beperken om zo'n 100% fout er doorheen gedrukt te krijgen, durf ik die stelling wel aan te vechten
.
Krijg je wat bestuurlijke ervaring, maar als krantejongen heb je daar niet veel aanquote:Op vrijdag 7 september 2007 21:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Maar goed je kan je ook afvragen wat je aan die verfraaing van je cv hebt
heel leuk dat je in de barcommisie hebt gezeten en dergelijke maar wat is daar het nut van![]()
Ik vindt idd ook dat ze aan het overdrijven zijn.
van een barcommisiequote:Op vrijdag 7 september 2007 21:40 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Krijg je wat bestuurlijke ervaring, maar als krantejongen heb je daar niet veel aan
Wat voelt iedereen zich toch aangesproken vandaagquote:Op vrijdag 7 september 2007 21:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
van een barcommisiedat behelst alleen tappen en zelf drinken
![]()
overigens wie wordt er krantejongen![]()
Same story, same experience. Rest my case........quote:Op donderdag 6 september 2007 22:07 schreef Miracle_Drug het volgende:
Ik ken het! Ik heb zo'n beetje 100 (!!!) keer gesolliciteerd voordat ik aangenomen werd.. Hier en daar een baan af moeten wijzen omdat de werktijden of salaris waardeloos waren.. Deze baan is er eentje uit duizenden, van de 100 was dit absoluut de beste die ik kon krijgen.
Maar ik had het gesprek bijna afgezegd, omdat ik het solliciteren beu was, ik was de gesprekken beu, telkens weer dezelfde vragen die nergens over gaan, steeds weer de afwijzing. Ik besloot te gaan (och het was toch om de hoek) en voila, ineens had ik 'de' baan'![]()
Ik zou zeggen, geef niet op want het is mij gelukt dus het moet iemand anders zeker lukken![]()
Volledige waarheid!quote:Op zaterdag 8 september 2007 16:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je moet als werknemer gewoon net zo veeleisend zijn als die bedrijven. Als ze niet over de brug komen zijn er nog meer bedrijven, doei!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |