Inderdaad. Voor mij momenteel hetzelfde met mijn 24 jaren jong. Heb gehuurd gezeten, maar tussen allemaal paupers en lawaaierig tyfusvolk waardoor ik na 1,5 jaar uit huis te zijn geweest weer thuis ben gaan wonen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:43 schreef Counterattack het volgende:
Het is pas kansloos om je druk te maken om mensen die nog thuis wonen.
En ja ik ben 24 en woon nog thuis, SO WHAT![]()
Met 24 jaar bij je ouders wonenquote:Op maandag 25 augustus 2008 15:51 schreef de_boswachter het volgende:
Inderdaad. Voor mij momenteel hetzelfde met mijn 24 jaren jong. Heb gehuurd gezeten, maar tussen allemaal paupers en lawaaierig tyfusvolk waardoor ik na 1,5 jaar uit huis te zijn geweest weer thuis ben gaan wonen.
Wie rijdt er nou niet liever in een mooie jonge auto dan in een oud barrel dat van ellende uit elkaar valt.quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:52 schreef motorbloempje het volgende:
'een mooie grote bak' en 'vakanties' en jezus! Wat een materialisten wonen er toch in Ne(r)derland![]()
En wat is daar mis mee, wanneer zij daar zelf voor kiezen? Wie ben jij om daar over te oordelen?quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:52 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dit is Fok!, waarvan het overgrote deel ongeveer van MBO/HBO niveau is, lekker thuis woont, en in hetzelfde dorp waar ze geboren zijn een lelijke koe vangen, daarmee een paar koters op de wereld zetten, en de rest van hun leven uitzitten in een grijs burgerlijk bestaan. Hoewel je gewoon gelijk hebt, heeft dit topic enorm weinig zin.
M'n punt was dat het weinig zin heeft zo'n topic te openen hier.quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:59 schreef servus_universitas het volgende:
En wat is daar mis mee, wanneer zij daar zelf voor kiezen? Wie ben jij om daar over te oordelen?
Vind ik ookquote:Op maandag 25 augustus 2008 15:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
true
dat gesmijt met 'de mooiste tijd van je leven' is ook je reinste corpsballen-propaganda
En dat is dus iets wat iedereen voor zichzelf uitmaaktquote:Op maandag 25 augustus 2008 15:49 schreef motorbloempje het volgende:
maar het is wel een tijd om eens zelf te gaan leven, zelfstandig te worden en niet meer elke dag de gehaktballen met spinazie van mams naar binnen werken, je bordje naar de keuken brengen en weer achter Fok! gaan zitten omdat je niet hoeft af te wassenn
Oke, ja dat klopt wel, zoals ik al zei: dit is van dezelfde orde als HBO versus WO en MBO bashing. Het gaat iedere keer op dezelfde manier.quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:01 schreef Catbert het volgende:
[..]
M'n punt was dat het weinig zin heeft zo'n topic te openen hier.
Tja, materialisme of niet, ik snap hem wel. Ik houd ook van mooie auto's en als hij door even thuis te gaan wonen zo'n dikke bak kan regelen, dan heeft hij het toch goed voor elkaar?quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:52 schreef motorbloempje het volgende:
'een mooie grote bak' en 'vakanties' en jezus! Wat een materialisten wonen er toch in Ne(r)derland![]()
ik kan studeren en mijn motor onderhoudenquote:Op maandag 25 augustus 2008 15:57 schreef fathank het volgende:
[..]
Wie rijdt er nou niet liever in een mooie jonge auto dan in een oud barrel dat van ellende uit elkaar valt.
Triest he. Triester vind ik mensen van 24 die uit huis wonen en geen nagel hebben om hun reet te krabben. En dan wel lachen om mensen die thuis wonen, terwijl ze steun trekken van IB en van pappie en mammie.quote:
Ja je zal toch maar eens op eigen benen komen staan. Stel voor je wordt volwassen.quote:Op donderdag 6 september 2007 11:37 schreef Salatrel het volgende:
- zelf voor je vreten moeten zorgen
- zelf de was moeten doen
- zelf de rekeningen moeten betalen
- enz enz enz
dat is eng joh....quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:11 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja je zal toch maar eens op eigen benen komen staan. Stel voor je wordt volwassen.
Je weet ook dat die mensen die 'steun' trekken van het IB gewoon later al dat geld dubbel en dwars terugbetalen aan de staat in al die belastingen die ze afdragen?quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:10 schreef de_boswachter het volgende:
Triest he. Triester vind ik mensen van 24 die uit huis wonen en geen nagel hebben om hun reet te krabben. En dan wel lachen om mensen die thuis wonen, terwijl ze steun trekken van IB en van pappie en mammie.
Ik ben ook 21, heb het op kamers prima, geef m'n geld uit aan dingen die ik leuk vind en kan zelfs nog een beetje sparenquote:Op maandag 25 augustus 2008 13:16 schreef Synthesist het volgende:
Ik ben 21 en ik heb het thuis prima. Ik kan mijn geld uitgeven aan dingen die ik leuk vind en een beetje sparen. Over 2 jaar ga ik wel een keer op kamers wonen.
Alle mensen die bij de ouders wonen zeggen net zo zelfstandig te zijn als uitwonende. Niemand van de uitwonende zal dit beamen en waarom niet? Omdat deze het beter weten, aangezien ze het beiden hebben gedaan. Daarbij geld van je ouders krijgen? Wat doe je dan als je thuiswoont? Dan krijg je toch ook geld van je ouders. Als je kost en inwoning betaald dan kun je net zo goed op kamers wonen en je gedragen als een echte vent.quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:24 schreef Synthesist het volgende:
[..]
daarom. Op kamers wonen moet noodzaak zijn (afstand of ruzie met ouders) anders is het gewoon pure geldverspilling. Iemand die HBO doet kan echt wel voor zichzelf zorgen, ook al woont diegene nog thuis.
Ik ken wat mensen die in een studentenhuis wonen. De smerigheid van de keuken, de schimmels in de badkamer, ze zijn ongetwijfeld in elk studentenhuis te vinden. Dát gecombineerd met de hoge kosten voor weinig ruimte en evengoed weinig privacy maakt op kamers wonen een vrij lachwekkende gebeurtenis. Vaak moet je geld lenen, of keihard werken. Indien je geld van papa en mama krijgt om je huur te betalen ben je pas triest.
Gewoon thuis blijven wonen indien het kan en als afgestudeerde een goede start maken.
Leer je lezen man. Heb 1,5 jaar uit huis gewoont en nu weer terug. En de reden staat er ook.quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:15 schreef Catbert het volgende:
[..]
Je weet ook dat die mensen die 'steun' trekken van het IB gewoon later al dat geld dubbel en dwars terugbetalen aan de staat in al die belastingen die ze afdragen?
Sorry hoor, maar je gaat met je 24e bij je pappie en mammie wonen, en zit tegelijkertijd af te geven op studentenverenigingen, hoe 'triest' die zijn. Je hebt echt 0 recht van spreken. Dat je tijdens je studie thuis woont is een ding, maar dat je daarna bij je ouders blijft is gewoon triest.
Ik woon nog thuis, ben 21, werk fulltime en als ik over 2 maanden m'n vaste contract heb kan ik een hypotheek afsluiten en m'n huis inrichten met m'n spaargeld. Ik zie het probleem niet.quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik kan studeren en mijn motor onderhoudenen dat terwijl ik al vanaf mijn 19e niet meer thuis woon... ik zie het probleem niet
Ja? Dus? Tenzij je een medische reden hebt om weer bij je ouders te gaan wonen, of gewoon emotioneel instabiel bent en gewoon niet voor jezelf kunt zorgen, vind ik (mening!) dat je gewoon geen excuus hebt om op je 24e nog bij je ouders te wonen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:18 schreef de_boswachter het volgende:
Leer je lezen man. Heb 1,5 jaar uit huis gewoont en nu weer terug. En de reden staat er ook.
Euh, nee? Jij geeft af op een groep mensen. Ik geef af op jou. Ik zeg dat ik JOU triest vind. Daarnaast ken ik nog een paar voorbeelden van thuiswoners, o.a. die collega van in de 30 die nog van z'n mams afhankelijk was, en dat is ook gewoon een enorme nerd met de social skills van een wortel.quote:Moet je jezelf nu eens kijken. In principe heb jij in dit topic de rol die ik in het studentenverenigingtopic had. Wie is er hier nu triestEerst kun je het niet verkroppen dat iemand afgeeft op je pauperclubje en nu geef je zelf af op anderen die iets anders doen
Ja, heb gewoon een enorme PMS aanval hierquote:M.a.w. je bent een emotionele flipperkast Cathbert.
Je kunt met een tijdelijk contract ook prima een huis kopen, heb ik ook gedaan op m'n 22e toen ik ging werken. Maar ik ben erg blij dat ik daarvoor al op mezelf ben gaan wonen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:20 schreef fathank het volgende:
Ik woon nog thuis, ben 21, werk fulltime en als ik over 2 maanden m'n vaste contract heb kan ik een hypotheek afsluiten en m'n huis inrichten met m'n spaargeld. Ik zie het probleem niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |