Dit is Fok!, waarvan het overgrote deel ongeveer van MBO/HBO niveau is, lekker thuis woont, en in hetzelfde dorp waar ze geboren zijn een lelijke koe vangen, daarmee een paar koters op de wereld zetten, en de rest van hun leven uitzitten in een grijs burgerlijk bestaan. Hoewel je gewoon gelijk hebt, heeft dit topic enorm weinig zin.quote:Op donderdag 6 september 2007 11:05 schreef Varr het volgende:
Dat snap ik dus echt niet he, ga je studeren, blijf je op anderhalf uur reizen van je school vandaan wonen.
\"Ja is lekker goedkoop\"
\"Ik heb thuis sport en allemaal vrienden\"
Blijf dan lekker tot je 30e thuiswonen!
Genieten van je studententijd moet! Beste tijd van je leven!
Een collega van me is 38 en is net bij z'n ouders weg. Rasechte IT nerd.quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:56 schreef boskameel het volgende:
Mijn oud leraar Duits was 55 ofzo en woonde nog thuis.
21 zijn en nog bij papa en mama aan de tafel zittenquote:Op maandag 25 augustus 2008 12:15 schreef fathank het volgende:
Al het geld wat die kamerbewoners aan huur en eten betalen spaar ik. Over 2 jaar koop ik daar m'n halve interieur van + een leuke vakantie
Ja precies. Af en toe mis ik wel wat vrijheid en zou ik ook liever op kamers willen wonen. Maar ik heb het hier goed, ik hoef over me over veel dingen geen zorgen te maken en ik bespaar heel veel geld uit. Tevens woon ik toch maar 20 minuten van de school af.quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:16 schreef Synthesist het volgende:
Ik ben 21 en ik heb het thuis prima. Ik kan mijn geld uitgeven aan dingen die ik leuk vind en een beetje sparen. Over 2 jaar ga ik wel een keer op kamers wonen.
daarom. Op kamers wonen moet noodzaak zijn (afstand of ruzie met ouders) anders is het gewoon pure geldverspilling. Iemand die HBO doet kan echt wel voor zichzelf zorgen, ook al woont diegene nog thuis.quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:18 schreef J-heronimus het volgende:
[..]
Ja precies. Af en toe mis ik wel wat vrijheid en zou ik ook liever op kamers willen wonen. Maar ik heb het hier goed, ik hoef over me over veel dingen geen zorgen te maken en ik bespaar heel veel geld uit. Tevens woon ik toch maar 20 minuten van de school af.
Als een smerig studentenhuis de enige optie was zou ik ook thuisblijven, maar je kan ook gewoon een appartement huren (eventueel met een studiegenoot of vriend als het te duur is). Dan heb je meer privacy dan wanneer je bij je ouders blijft wonen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:24 schreef Synthesist het volgende:
[..]
Ik ken wat mensen die in een studentenhuis wonen. De smerigheid van de keuken, de schimmels in de badkamer, ze zijn ongetwijfeld in elk studentenhuis te vinden. Dát gecombineerd met de hoge kosten voor weinig ruimte en evengoed weinig privacy maakt op kamers wonen een vrij lachwekkende gebeurtenis. Vaak moet je geld lenen, of keihard werken. Indien je geld van papa en mama krijgt om je huur te betalen ben je pas triest.
Gewoon thuis blijven wonen indien het kan en als afgestudeerde een goede start maken.
Sowieso is het onzin dat studentenhuizen perse ranzig zijn, je moet gewoon gaan hospiteren en een huis uitzoeken waar je je okay voelt. Heb in Enschede op de campus wel huizen gezien waar de paddestoelen op het fornuis groeiden (letterlijk, die kwamen onder lagen alufolie en troep vandaan), maar daar heb ik gewoon geen voet in de keuken gezet.quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:34 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Als een smerig studentenhuis de enige optie was zou ik ook thuisblijven, maar je kan ook gewoon een appartement huren (eventueel met een studiegenoot of vriend als het te duur is). Dan heb je meer privacy dan wanneer je bij je ouders blijft wonen.
quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:24 schreef Synthesist het volgende:
Ik ken wat mensen die in een studentenhuis wonen.
Je kent 'wat' mensen en weet daardoor dat elk studentenhuis ranzig is. Anders bemoei je je gewoon eens niet met dingen waar je niets van weet?quote:De smerigheid van de keuken, de schimmels in de badkamer, ze zijn ongetwijfeld in elk studentenhuis te vinden.
Mis je alleen nog een half interieur (en nee, niet alles van Ikea..). En vertel mij niet wat werken is. Ik werk 40 tot 50 uur per week.quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:42 schreef motorbloempje het volgende:
zelfstandigheid is mij meer waard dan een 'leuke vakantie'.
Daarbij kon/kan ik nu ook leuk op vakantie hoor. Heb zelfs een motor.
WERKEN heet dat
Het is pas kansloos om je druk te maken om mensen die nog thuis wonen.quote:Op woensdag 28 mei 2008 22:19 schreef Arvid het volgende:
Mensen het kan allemaal NOG erger!!!!
Ik werk inmiddels (ben 26) en bij mij op het werk zitten mensen tussen de 25 en 30 die nog thuis wonen!!!
Hoe KANSLOOS is dat!
Sommige verdienen gewoon al 3000 piek per maand en dan nog gaan ze niks huren of kopen.
Argument: ja het is goedkoper bij mijn ouders wonen.
Oorzaak: extreme gierige calvinistische inslag die je wel meer ziet in Nederland.
en dan kun/wil je je nog geen eigen plek veroorloven?quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:04 schreef fathank het volgende:
[..]
Mis je alleen nog een half interieur (en nee, niet alles van Ikea..). En vertel mij niet wat werken is. Ik werk 40 tot 50 uur per week.
ja, dat is kansloos jaquote:Op maandag 25 augustus 2008 15:44 schreef fathank het volgende:
Dat is inderdaad best kansloos, als je 3000 knakkers per maand verdient en nog thuis woont
Nou ja, dat valt nu ook wel weer mee. Toen ik nog studeerde, dacht ik ook dat het de mooiste tijd is, maar ik vind dat toch behoorlijk overstated. Nu ik werk en lekker goed verdien, is opeens veel meer mogelijk. Nu vind ik dit weer de mooiste tijd: geen kinderen, lekker verdienen, vaste werktijden en daarnaast kunnen doen wat je wilt.quote:Op donderdag 6 september 2007 11:05 schreef Varr het volgende:
Genieten van je studententijd moet! Beste tijd van je leven!
truequote:Op maandag 25 augustus 2008 15:47 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Nou ja, dat valt nu ook wel weer mee. Toen ik nog studeerde, dacht ik ook dat het de mooiste tijd is, maar ik vind dat toch behoorlijk overstated. Nu ik werk en lekker goed verdien, is opeens veel meer mogelijk. Nu vind ik dit weer de mooiste tijd: geen kinderen, lekker verdienen, vaste werktijden en daarnaast kunnen doen wat je wilt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |