abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 augustus 2008 @ 12:49:54 #251
123287 error32
Trotse Zeeuw
pi_61108078
Ik woon op een 45 minuten (met OV) van mijn opleiding bij m'n ouders. Ik kan hier gewoon alles doen wat ik wil, mijn ouders werken allebei daarom doe ik een groot deel van het huishouden. De stad waar ik mijn opleiding volg (Vlissingen) zou ik nooit van mijn leven willen wonen, ik vind de sfeer er kut en er is geen zak te beleven dus ik blijf nog lekker thuis waar ik alle vrijheid heb die ik nodig heb.
Knip het topic af bij de stippellijn.
---------------------->8-------------------------------------->8--------------------------------------->8-------------------------------------->8----------
  maandag 25 augustus 2008 @ 12:52:37 #252
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_61108137
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:05 schreef Varr het volgende:
Dat snap ik dus echt niet he, ga je studeren, blijf je op anderhalf uur reizen van je school vandaan wonen.

\"Ja is lekker goedkoop\"
\"Ik heb thuis sport en allemaal vrienden\"

Blijf dan lekker tot je 30e thuiswonen!

Genieten van je studententijd moet! Beste tijd van je leven!
Dit is Fok!, waarvan het overgrote deel ongeveer van MBO/HBO niveau is, lekker thuis woont, en in hetzelfde dorp waar ze geboren zijn een lelijke koe vangen, daarmee een paar koters op de wereld zetten, en de rest van hun leven uitzitten in een grijs burgerlijk bestaan. Hoewel je gewoon gelijk hebt, heeft dit topic enorm weinig zin.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_61108206
Mijn oud leraar Duits was 55 ofzo en woonde nog thuis .
pi_61108215
Ik woon 2 uur met de trein, 2 uurtjes vliegen, 20 minuten metro en kwartiertje lopen van mn school af. Dus sja, op kamers is wel noodzakelijk
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 25 augustus 2008 @ 12:57:53 #255
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_61108231
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 12:56 schreef boskameel het volgende:
Mijn oud leraar Duits was 55 ofzo en woonde nog thuis .
Een collega van me is 38 en is net bij z'n ouders weg. Rasechte IT nerd.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_61108252
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 12:15 schreef fathank het volgende:
Al het geld wat die kamerbewoners aan huur en eten betalen spaar ik. Over 2 jaar koop ik daar m'n halve interieur van + een leuke vakantie
21 zijn en nog bij papa en mama aan de tafel zitten
pi_61108572
niets mis met bij papa en mama aan de tafel zitten hoor...

zo eens in de paar weken/maanden
Ja doei.
pi_61108670
Ik ben 21 en ik heb het thuis prima. Ik kan mijn geld uitgeven aan dingen die ik leuk vind en een beetje sparen. Over 2 jaar ga ik wel een keer op kamers wonen.
  maandag 25 augustus 2008 @ 13:18:03 #259
191163 J-heronimus
Ulpia Noviomagus Batavorum
pi_61108722
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 13:16 schreef Synthesist het volgende:
Ik ben 21 en ik heb het thuis prima. Ik kan mijn geld uitgeven aan dingen die ik leuk vind en een beetje sparen. Over 2 jaar ga ik wel een keer op kamers wonen.
Ja precies. Af en toe mis ik wel wat vrijheid en zou ik ook liever op kamers willen wonen. Maar ik heb het hier goed, ik hoef over me over veel dingen geen zorgen te maken en ik bespaar heel veel geld uit. Tevens woon ik toch maar 20 minuten van de school af.
pi_61108798
Tering, wel een stelletje Hollanders hier allemaal hè. 'Geld besparen' wtf
pi_61108894
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 13:18 schreef J-heronimus het volgende:

[..]

Ja precies. Af en toe mis ik wel wat vrijheid en zou ik ook liever op kamers willen wonen. Maar ik heb het hier goed, ik hoef over me over veel dingen geen zorgen te maken en ik bespaar heel veel geld uit. Tevens woon ik toch maar 20 minuten van de school af.
daarom. Op kamers wonen moet noodzaak zijn (afstand of ruzie met ouders) anders is het gewoon pure geldverspilling. Iemand die HBO doet kan echt wel voor zichzelf zorgen, ook al woont diegene nog thuis.

Ik ken wat mensen die in een studentenhuis wonen. De smerigheid van de keuken, de schimmels in de badkamer, ze zijn ongetwijfeld in elk studentenhuis te vinden. Dát gecombineerd met de hoge kosten voor weinig ruimte en evengoed weinig privacy maakt op kamers wonen een vrij lachwekkende gebeurtenis. Vaak moet je geld lenen, of keihard werken. Indien je geld van papa en mama krijgt om je huur te betalen ben je pas triest.

Gewoon thuis blijven wonen indien het kan en als afgestudeerde een goede start maken.
pi_61109005
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 13:24 schreef Synthesist het volgende:
HBO
pi_61109033
wat is er mis met werken voor je geld?
Ja doei.
pi_61109131
quote:

[..]

Ik ken wat mensen die in een studentenhuis wonen. De smerigheid van de keuken, de schimmels in de badkamer, ze zijn ongetwijfeld in elk studentenhuis te vinden. Dát gecombineerd met de hoge kosten voor weinig ruimte en evengoed weinig privacy maakt op kamers wonen een vrij lachwekkende gebeurtenis. Vaak moet je geld lenen, of keihard werken. Indien je geld van papa en mama krijgt om je huur te betalen ben je pas triest.

Gewoon thuis blijven wonen indien het kan en als afgestudeerde een goede start maken.
Als een smerig studentenhuis de enige optie was zou ik ook thuisblijven, maar je kan ook gewoon een appartement huren (eventueel met een studiegenoot of vriend als het te duur is). Dan heb je meer privacy dan wanneer je bij je ouders blijft wonen.
pi_61109293
Niks mis met thuiswonen. Woon nu wel op mezelf maar ik ga nog vaak genoeg naar mn ouders om daar degelijk te eten te krijgen. Ook doneren ze nog een hoop voedsel voor in mn flat.

Verkapte-kijk-mij-90-vierkante-meter-hebben-zin.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
  maandag 25 augustus 2008 @ 13:59:46 #266
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_61109743
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 13:34 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Als een smerig studentenhuis de enige optie was zou ik ook thuisblijven, maar je kan ook gewoon een appartement huren (eventueel met een studiegenoot of vriend als het te duur is). Dan heb je meer privacy dan wanneer je bij je ouders blijft wonen.
Sowieso is het onzin dat studentenhuizen perse ranzig zijn, je moet gewoon gaan hospiteren en een huis uitzoeken waar je je okay voelt. Heb in Enschede op de campus wel huizen gezien waar de paddestoelen op het fornuis groeiden (letterlijk, die kwamen onder lagen alufolie en troep vandaan), maar daar heb ik gewoon geen voet in de keuken gezet.
quote:
Ik ken wat mensen die in een studentenhuis wonen.
quote:
De smerigheid van de keuken, de schimmels in de badkamer, ze zijn ongetwijfeld in elk studentenhuis te vinden.
Je kent 'wat' mensen en weet daardoor dat elk studentenhuis ranzig is. Anders bemoei je je gewoon eens niet met dingen waar je niets van weet?
pi_61109788
niet elk studentenhuis is ranzig, een huurhuisje is ook betaalbaar(der) voor de meeste studenten en dan moet je wel goed zoeken en je best doen ja, maar dan heb je ook wel wat....

heb zelf nooit in een studentenhuis gewoond om de vooroordelen én omdat ik nogal gesteld ben op mn privacy, maar mn vriend heeft in een studentenhuis gewoond waar het écht keurig-netjes was, daar had zelfs ik nog wel kunnen wonen een paar jaar lang
Ja doei.
  maandag 25 augustus 2008 @ 14:04:08 #268
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_61109870
Ik ben zelf pas na m'n 2e jaar op mezelf gaan wonen (ben ook HBO cursist dus wat trager ) maar heb er spijt van dat ik het niet eerder heb gedaan. Je leert veel meer mensen kennen, leuke feestjes, etc. Je studententijd is wat mij betreft een moment om van je ouders los te komen, niet om nog onder pappies en mammies vleugels in je eigen oude middelbare-school wereld te blijven hangen.
  maandag 25 augustus 2008 @ 15:04:08 #269
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_61111337
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 12:42 schreef motorbloempje het volgende:
zelfstandigheid is mij meer waard dan een 'leuke vakantie'.
Daarbij kon/kan ik nu ook leuk op vakantie hoor. Heb zelfs een motor.

WERKEN heet dat
Mis je alleen nog een half interieur (en nee, niet alles van Ikea..). En vertel mij niet wat werken is. Ik werk 40 tot 50 uur per week.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_61112414
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 22:19 schreef Arvid het volgende:
Mensen het kan allemaal NOG erger!!!!

Ik werk inmiddels (ben 26) en bij mij op het werk zitten mensen tussen de 25 en 30 die nog thuis wonen!!!
Hoe KANSLOOS is dat!
Sommige verdienen gewoon al 3000 piek per maand en dan nog gaan ze niks huren of kopen.

Argument: ja het is goedkoper bij mijn ouders wonen.

Oorzaak: extreme gierige calvinistische inslag die je wel meer ziet in Nederland.
Het is pas kansloos om je druk te maken om mensen die nog thuis wonen.

En ja ik ben 24 en woon nog thuis, SO WHAT
pi_61112460
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 15:04 schreef fathank het volgende:

[..]

Mis je alleen nog een half interieur (en nee, niet alles van Ikea..). En vertel mij niet wat werken is. Ik werk 40 tot 50 uur per week.
en dan kun/wil je je nog geen eigen plek veroorloven?

Full-time werken en nog bij je ouders wonen vind ik helemaal te triest voor woorden.
Alleen maar geld oppotten en je ouders voor alles op laten draaien
Ja doei.
  maandag 25 augustus 2008 @ 15:44:59 #272
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_61112467
Dat is inderdaad best kansloos, als je 3000 knakkers per maand verdient en nog thuis woont
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_61112496
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 15:44 schreef fathank het volgende:
Dat is inderdaad best kansloos, als je 3000 knakkers per maand verdient en nog thuis woont
ja, dat is kansloos ja

3000 euro per maand verdienen en dan nog bij paps en mams wonen

zoek een leven ofzo, word onafhankelijk en laat je ouders met rust
Ja doei.
pi_61112558
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:05 schreef Varr het volgende:
Genieten van je studententijd moet! Beste tijd van je leven!
Nou ja, dat valt nu ook wel weer mee. Toen ik nog studeerde, dacht ik ook dat het de mooiste tijd is, maar ik vind dat toch behoorlijk overstated. Nu ik werk en lekker goed verdien, is opeens veel meer mogelijk. Nu vind ik dit weer de mooiste tijd: geen kinderen, lekker verdienen, vaste werktijden en daarnaast kunnen doen wat je wilt.
pi_61112594
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 15:47 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Nou ja, dat valt nu ook wel weer mee. Toen ik nog studeerde, dacht ik ook dat het de mooiste tijd is, maar ik vind dat toch behoorlijk overstated. Nu ik werk en lekker goed verdien, is opeens veel meer mogelijk. Nu vind ik dit weer de mooiste tijd: geen kinderen, lekker verdienen, vaste werktijden en daarnaast kunnen doen wat je wilt.
true

dat gesmijt met 'de mooiste tijd van je leven' is ook je reinste corpsballen-propaganda

maar het is wel een tijd om eens zelf te gaan leven, zelfstandig te worden en niet meer elke dag de gehaktballen met spinazie van mams naar binnen werken, je bordje naar de keuken brengen en weer achter Fok! gaan zitten omdat je niet hoeft af te wassenn
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')