gelijk heb jequote:Op donderdag 6 september 2007 11:22 schreef Apotheose het volgende:
zou nooit mn geld willen uitgeven aan die stinkende studentenhuizen waar je douche, plee, keuken etc moet delen met luie studenten die t woord 'opruimen' of 'schoonmaken' nog nooit hebben opgezocht in het woordenboek. Opbokke![]()
ja dat is allemaal kut maar toch zou ik niet anders meer willenquote:Op donderdag 6 september 2007 11:37 schreef Salatrel het volgende:
- zelf voor je vreten moeten zorgen
- zelf de was moeten doen
- zelf de rekeningen moeten betalen
- enz enz enz
je zult het toch zelf een keertje moeten gaan doenquote:Op donderdag 6 september 2007 11:37 schreef Salatrel het volgende:
- enz enz enz
en Bank papa, wat wil je nog meerquote:Op donderdag 6 september 2007 11:51 schreef Yorrit het volgende:
ja oke het hoeft ook niet..
ligt ook aan de relatie met je ouders.. als je gewoon alles kunt doen wat je wil, maar wel eten enzo krijgt is het wel chil.. Hotel Mama
Dat hangt er inderdaad vanaf, ik woon in de stadsrand van Gent, dus op 12 minuutjes sta ik in de uitgaansbuurt van Gent. Dicht genoeg om me nergens iets van aan te trekken, als je zat bent besef je toch niet dat je er een uurtje over doet om te kerenquote:mar als je lang moet reizen met OV is het lastig deelnemen aan nachtelijke activiteiten in je studiestad.. veel geregel enzo.
ook en beetje afhankelijk waar je woont..
Dat maakt het een heel ander verhaal hequote:Op donderdag 6 september 2007 11:51 schreef Yorrit het volgende:
ligt ook aan de relatie met je ouders.. als je gewoon alles kunt doen wat je wil, maar wel eten enzo krijgt is het wel chil.. Hotel Mama
mar als je lang moet reizen met OV is het lastig deelnemen aan nachtelijke activiteiten in je studiestad.. veel geregel enzo.
ook en beetje afhankelijk waar je woont.. ik was blij toen ik van een niet zo grote plaats, waar niet veel te doen was en ik toch weinig matties had, naar een grote stad te verhuizen waar meer te doen is aan waar iedereen waar ik mee omging al woonde
quote:Op donderdag 6 september 2007 11:05 schreef Varr het volgende:
Genieten van je studententijd moet! Beste tijd van je leven!
het is alleen nogal een verschil of je het moet financieren met stufi + bijbaantje bij de plaatselijke AH of dmv voltijd baan.quote:Op donderdag 6 september 2007 11:39 schreef Carnaval het volgende:
[..]
je zult het toch zelf een keertje moeten gaan doen
Natuurlijk willen jullie niet horen dat jullie softe moederskindjes zijn.quote:Sinds wanneer moet je van je studentenleven genieten door niet thuis te wonen?
zou nooit mn geld willen uitgeven aan die stinkende studentenhuizen waar je douche, plee, keuken etc moet delen met luie studenten die t woord 'opruimen' of 'schoonmaken' nog nooit hebben opgezocht in het woordenboek. Opbokke
Thuis is goed....
Zowiezo, probeer maar is een ruimte te zoeken,.. das echt niet makkelijk.
Als je een beetje eisen hebt,.
- enz enz enz
Mijn ouders laten me doen wat ik wil, dus ik zie totaal niet in waarom ik op kot zou moeten gaan & daar in een kamer zonder luxe terechtkomen, terwijl ik die thuis wel heb. Tijdens de blok kan ik nu gewoon mijn ma bellen & zeggen dat ze een fles cola naar boven moet brengen, als je op kot zit mag je zelf je cola nog gaan aanslepen ook.
Heel mijn studententijd bij mijn ouders blijven wonen en ik ben er echt niet minder dronken om geweest. Moest elke dag 40 minuten reizen naar school.
en Bank papa, wat wil je nog meer
Ag gossie,quote:Op donderdag 6 september 2007 12:45 schreef mgerben het volgende:
[..]
Natuurlijk willen jullie niet horen dat jullie softe moederskindjes zijn.
Problemen voor jezelf opwerpend om maar bij moeders pappot te blijven.
Jullie kiezen voor het gemak en niet voor zelfstandigheid.
'papa en mama laten mij doen wat ik zelf wil' - en dan denken ze dat ze zelfstandig zijn.
Ik zal proberen erom te lachen, maar alleen om te voorkomen dat de tranen me in de ogen springen.
TS heeft groot gelijk.
Stufi trekken & denken dat je zelfstandig bentquote:Op donderdag 6 september 2007 12:45 schreef mgerben het volgende:
'papa en mama laten mij doen wat ik zelf wil' - en dan denken ze dat ze zelfstandig zijn.
Ach, lach maar. Ik mag thuis doen en laten wat ik wil, ben dan misschien niet zelfstandig, maar ik heb het gewoon naar mijn zin. Verder heeft het best wat voordelen om niet zelfstandig te zijn, als het geld op is vraag je er gewoon bij.quote:Ik zal proberen erom te lachen, maar alleen om te voorkomen dat de tranen me in de ogen springen.
TS heeft groot gelijk.
quote:Op donderdag 6 september 2007 11:47 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
studentenkamer is KUT...
een eigen huis is wel RLX![]()
na een maandje wil je niet anders meerquote:Op donderdag 6 september 2007 12:39 schreef Lyzio het volgende:
Studentenkamers zijn over het algemeen de smerigste holen die je vinden kunt. Ik woon ook nog thuis, maar zal er volgend jaar ook aan moeten geloven. Woon in Sittard en ga studeren in Groningen
MAMAAAAAA !
Dat lijkt me een deprimerende boodschap die je brengt, de beste tijd van je leven zo vroeg in je leven al meemaken.quote:Op donderdag 6 september 2007 11:05 schreef Varr het volgende:
hehequote:Op donderdag 6 september 2007 13:29 schreef 700MB het volgende:
[..]
Dat lijkt me een deprimerende boodschap die je brengt, de beste tijd van je leven zo vroeg in je leven al meemaken.
correctie.quote:Op donderdag 6 september 2007 13:31 schreef Yorrit het volgende:
[..]
hehe
maar de studententijd is een mooie combinatie van relatief veel vrijheid en weinig verantwoordelijkheid
dan mis ik dat dusquote:Op donderdag 6 september 2007 13:29 schreef 700MB het volgende:
[..]
Dat lijkt me een deprimerende boodschap die je brengt, de beste tijd van je leven zo vroeg in je leven al meemaken.
quote:Op donderdag 6 september 2007 12:05 schreef T42 het volgende:
mensen die op studente kamers wonen vind ik ook niet echt zelfstandig!
Je hebt dus geen idee waar je over lult.quote:owjah ik woon thuis
En ja hoor, we hebben een corpsbal gevondenquote:Op donderdag 6 september 2007 12:45 schreef mgerben het volgende:
[..]
Natuurlijk willen jullie niet horen dat jullie softe moederskindjes zijn.
Problemen voor jezelf opwerpend om maar bij moeders pappot te blijven.
Jullie kiezen voor het gemak en niet voor zelfstandigheid.
Ik zal proberen erom te lachen, maar alleen om te voorkomen dat de tranen me in de ogen springen.
TS heeft groot gelijk.
ja voor jou wel ja, waar je vuile onderbroeken nog door je moedertje gewassen worden. Hoe vindt ze dat nou, jou trek -en schijtvlekken uit je kleren wassen voor je?quote:Op donderdag 6 september 2007 13:38 schreef Athmozz het volgende:
[..]
correctie.
Studententijd is een mooie combinatie van totale vrijheid en amper verantwoordelijkheid. Gewoon zorgen dat je er op een redelijk normale snelheid door raakt, & voor de rest ben je gewoon 8 maand per jaar vrij om te doen & laten wat je wil![]()
Want het verband is...quote:Op donderdag 6 september 2007 13:59 schreef Metalfreak het volgende:
Ik heb gewoon thuis gewoond zodat ik na mijn studie vrij snel op mezelf kon gaan wonen![]()
Geld overhouden door niet op kamers te gaan wonen. Zo kon ik flink wat geld sparen. Kon zelf vrij riant leven tijdens mijn studententijd eigenlijk.quote:
Tijdens de studie thuiswonen zorgt ervoor dat je meer (veel) kunt sparen in die periode.quote:
dat laten we doenquote:Op donderdag 6 september 2007 13:59 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
ja voor jou wel ja, waar je vuile onderbroeken nog door je moedertje gewassen worden. Hoe vindt ze dat nou, jou trek -en schijtvlekken uit je kleren wassen voor je?
Verantwoordelijkheid heb je zoveel of weinig als je zelf wilt. Het is prima mogelijk om ook na de studietijd weinig tot geen verantwoordelijkheden te hebben. Je moet dan echter wel in staat zijn om tegen anderen te zeggen 'rot op met je gezeur'. Maar het is sowieso handig om dat te kunnen.quote:Op donderdag 6 september 2007 13:31 schreef Yorrit het volgende:
maar de studententijd is een mooie combinatie van relatief veel vrijheid en weinig verantwoordelijkheid
Hmja, okay. Nouja, ieder zijn voorkeur. Het was het mij niet waard geweest om nog vijf jaar in het dorp te blijven plakken, om er nu de huur/hypotheek van te kunnen betalen.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:03 schreef 700MB het volgende:
Tijdens de studie thuiswonen zorgt ervoor dat je meer (veel) kunt sparen in die periode.
In plaats daarvan moet je 5 jaar (waarschijnlijk langer, niet vanwege studievertraging, maar vanwege laksheid in het zoeken van wat anders) in een mini-kamertje aanmodderen waar je een hoop dingen moet delen met een hele etage anderen waar je over het algemeen alleen maar last van hebt. Het heeft beide zo zijn nadelen.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:08 schreef JDude het volgende:
Hmja, okay. Nouja, ieder zijn voorkeur. Het was het mij niet waard geweest om nog vijf jaar in het dorp te blijven plakken, om er nu de huur/hypotheek van te kunnen betalen.
Nee hoor, mijn studentenwoning was al 'zelfstandig' in de zin dat ik alle voorzieningen zelf had behalve het fietsenhokquote:Op donderdag 6 september 2007 14:19 schreef 700MB het volgende:
In plaats daarvan moet je 5 jaar (waarschijnlijk langer, niet vanwege studievertraging, maar vanwege laksheid in het zoeken van wat anders) in een mini-kamertje aanmodderen waar je een hoop dingen moet delen met een hele etage anderen waar je over het algemeen alleen maar last van hebt. Het heeft beide zo zijn nadelen.
Je bent de smileys vergeten....want dit meen je toch niet serieus!!!!!quote:Op donderdag 6 september 2007 11:44 schreef Athmozz het volgende:
waarom kan je niet van het studentenleven genieten én thuis wonen?
Mijn ouders laten me doen wat ik wil, dus ik zie totaal niet in waarom ik op kot zou moeten gaan & daar in een kamer zonder luxe terechtkomen, terwijl ik die thuis wel heb. Tijdens de blok kan ik nu gewoon mijn ma bellen & zeggen dat ze een fles cola naar boven moet brengen, als je op kot zit mag je zelf je cola nog gaan aanslepen ook.
Ja.quote:Op donderdag 6 september 2007 15:22 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Veeg je je eigen achterwerk nog wel af???
![]()
Dit klinkt wel heel triest eigenlijkquote:Op donderdag 6 september 2007 16:26 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Maar wat een luxe, telefoon nemen, even bellen en een paar minuten later is het er. Hetzelfde als er vrienden/vriendin is, mijn ma brengt dan wat naar boven voor te eten/drinken, zet het voor mijn deur, klopt aan & gaat naar beneden. Als ik nog iets nodig heb gewoon bellen, en ze komt het ook brengen. Pure luxe![]()
(ik meen het dus wél serieus. Bankzaken hetzelfde, zij heeft een volmacht, ik zeg haar wat ze moet doen van verrichtingen & zij gaat dan naar de bank om ze uit te voeren)
Tuurlijk? Ik zeg wat zij ermee moeten doen, zelf doen ze er niets mee. Ik geef dus uit wat, wanneer en waaraan ik wil. Zelf doe ik het niet omdat ik anders soms naar de bank moet lopen, maar wat gewoon via de bankkaart ed kan doe ik wel zo hoor, enkel andere zaken niet.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:06 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dit klinkt wel heel triest eigenlijkHeb je zelf ook wat te vertellen over je uitgaven? Of doet zij dat allemaal? Ik zou mijn ouders geen volmacht geven over mijn geld hoor... Waarom kun je dat niet zelf? Zit je opgesloten of zo?
Dat kan, maar uitzonderingen zijn er altijd. Gemiddeld is het zeker niet.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:20 schreef JDude het volgende:
Nee hoor, mijn studentenwoning was al 'zelfstandig' in de zin dat ik alle voorzieningen zelf had behalve het fietsenhok, en inmiddels ben ik binnen een jaar na het afronden van mijn studie al verhuisd naar een volwaardig appartement. Het kán wel
.
dude... daar maak je ook echt indruk mee - bellen om wat drinken (ook als er vrienden zijn!!quote:Op donderdag 6 september 2007 16:26 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Ja.
Het is gewoon makkelijk, gewoon ff bellen & het wordt naar boven gebracht. Niet dat het mij zoveel maakt, een tafelmodel frigo'tje voor onder m'n bureau kost zoveel niet, dus ik zou evengoed een koelkast kunnen zetten.
Maar wat een luxe, telefoon nemen, even bellen en een paar minuten later is het er. Hetzelfde als er vrienden/vriendin is, mijn ma brengt dan wat naar boven voor te eten/drinken, zet het voor mijn deur, klopt aan & gaat naar beneden. Als ik nog iets nodig heb gewoon bellen, en ze komt het ook brengen. Pure luxe![]()
(ik meen het dus wél serieus. Bankzaken hetzelfde, zij heeft een volmacht, ik zeg haar wat ze moet doen van verrichtingen & zij gaat dan naar de bank om ze uit te voeren)
als ik naar de examens ga & zelf niet wil rijden dan rijden ze voor mij, maar normaal rijd ik zelf. Naar school gaan met de auto mag ik niet, mijn vader vindt het ongepast dat een student met de auto naar school gaat als hij nog niet werkt. Ik moet niet té verwend worden zegt hij dan.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:09 schreef JDude het volgende:
Kan ze niet ook je chauffeur worden? Kun je toch naar college als het regent..
Waarom zou ik er indruk mee moeten maken? Het is gemakkelijk, dus ik doe het. Als mijn ma dat niet zou willen doen zet ik wel een koelkastje op mijn kamer, alsof mij dat zoveel uitmaakt... Qua gesprekken, een gesprek van een minuut kost iets meer dan een eurocent met het pakket dat ik heb. Gratis dus.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:11 schreef Apotheose het volgende:
dude... daar maak je ook echt indruk mee - bellen om wat drinken (ook als er vrienden zijn!!)terwijl dat 20 stappen van je verwijderd is! Heb je geld te veel ofzo?
Ik snap het ook niet dat ze dat allemaal doet, maar goed. Als ze het wil doen, dan is dat haar probleem.quote:Snap je moeder ook niet . Dat het luxer is om thuis te wonen - ja i know. Maar om alles uit je handen te nemen gaat me te ver![]()
ow nou dan is je pa de verstandigste thuisquote:Op donderdag 6 september 2007 17:12 schreef Athmozz het volgende:
[..]
als ik naar de examens ga & zelf niet wil rijden dan rijden ze voor mij, maar normaal rijd ik zelf. Naar school gaan met de auto mag ik niet, mijn vader vindt het ongepast dat een student met de auto naar school gaat als hij nog niet werkt. Ik moet niet té verwend worden zegt hij dan.
weet ik, mijn ma heeft gewoon hele dagen niets te doen & is al blij dat ze eens naar boven kan lopen met een bedoeling.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:16 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ow nou dan is je pa de verstandigste thuis![]()
en als je op jezelf woont.. bel je dan ook de supermarkt en lees je je boodschappenbriefje voor?quote:Op donderdag 6 september 2007 17:16 schreef Athmozz het volgende:
[..]
weet ik, mijn ma heeft gewoon hele dagen niets te doen & is al blij dat ze eens naar boven kan lopen met een bedoeling.
euh, wij bestellen ons boodschappen via internet. Op de site van de Colruyt (grootwarenhuis zoals de carrefour) gewoon ingeven wat je wil hebben, ff langsrijden & je kan gewoon je boodschappen in de kofferbak gooien, ze staan al klaar (en je moet de rijen aan de kassa niet eens aanschuiven, je mag direct voorsteken). Mijn ouders zijn daarin best ver doorgeslaan, ik vind het zelf niet eens zo erg om gewoon ff door de winkel te lopen & zelf in je kar te gooien wat je wil hebben.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:18 schreef Apotheose het volgende:
[..]
en als je op jezelf woont.. bel je dan ook de supermarkt en lees je je boodschappenbriefje voor?Of laat je dat je ouders gewoon doen.
![]()
Ik ben blij dat ze wel zien dat je verwend bent, ik vind dat elk mens dat volwassen is en studeert een mate van zelfstandigheid moet hebben, mochten je ouders onverhoopt wegvallen dan zou je het moeten kunnen redden, financieel en niet-financieel.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:12 schreef Athmozz het volgende:
[..]
als ik naar de examens ga & zelf niet wil rijden dan rijden ze voor mij, maar normaal rijd ik zelf. Naar school gaan met de auto mag ik niet, mijn vader vindt het ongepast dat een student met de auto naar school gaat als hij nog niet werkt. Ik moet niet té verwend worden zegt hij dan.
Ik kan me prima redden. Toen ik 16 was heb ik ook bijna 5 maand alleen gewoond thuis omdat mijn ouders weg moesten, dat heeft geen noemenswaardige problemen opgeleverd. Ok, de eerste week laat je 4x je aardappels aanbranden, besef je 3x als je op school toe komt dat de radio & het licht nog aan liggen, kom je een paar keer tegen dat daar ineens een aanmaning tot betaling op de deurmat ligt omdat je een rekening niet gezien had, maar aan 16 vind ik dat normaal. Tegen het einde was ik het al zodanig gewend dat ik het perfect alleen af kon, en zelfs de was al deed (hoewel ik een telefoonnr had van iemand die de was kwam halen & terugbrengen).quote:Op donderdag 6 september 2007 17:26 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ik ben blij dat ze wel zien dat je verwend bent, ik vind dat elk mens dat volwassen is en studeert een mate van zelfstandigheid moet hebben, mochten je ouders onverhoopt wegvallen dan zou je het moeten kunnen redden, financieel en niet-financieel.
Ik doe niet alsof het mijn eigen verdiensten zijn, en ik profiteer er evenmin van, evenals ik zit te zeiken op mijn ouders.quote:Wat pas echt een erge categorie thuiswonende studenten is, zijn de studenten die thuis van alles profiteren dat hun ouders hebben bereikt, doen alsof het hun verdiensten zijn, daarbij ook nog eens doen alsof ze er evenveel recht op hebben als hun ouders en daarnaast ook alleen maar zitten te zeiken op hun ouders![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 6 september 2007 17:31 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Ik kan me prima redden. Toen ik 16 was heb ik ook bijna 5 maand alleen gewoond thuis omdat mijn ouders weg moesten, dat heeft geen noemenswaardige problemen opgeleverd. Ok, de eerste week laat je 4x je aardappels aanbranden, besef je 3x als je op school toe komt dat de radio & het licht nog aan liggen, kom je een paar keer tegen dat daar ineens een aanmaning tot betaling op de deurmat ligt omdat je een rekening niet gezien had, maar aan 16 vind ik dat normaal. Tegen het einde was ik het al zodanig gewend dat ik het perfect alleen af kon, en zelfs de was al deed (hoewel ik een telefoonnr had van iemand die de was kwam halen & terugbrengen).
Financieel kon ik het toen uiteraard niet redden, maar als mijn ouders nu iets tegen zouden komen kan ik probleemloos de jaren tot ik afgestudeerd ben overbruggen.
Ik doelde daarmee ook niet op jou, jij kan het kennelijk wel goed vinden met je ouders, maar ze bestaan wel.quote:Ik doe niet alsof het mijn eigen verdiensten zijn, en ik profiteer er evenmin van, evenals ik zit te zeiken op mijn ouders.
Uiteraard. Ik ben hen daar dankbaar voor dat ik de mogelijkheden krijg, en ik kijk bij zaken zoals mijn vader zegt ivm autogebruik verder dan enkel "ja maar hij kan het betalen", op zich heeft hij wel gelijk met zijn standpunt dat je als student nog niet met de auto naar de lessen moet. Ik zou uiteraard wel liever met de auto gaan, maar goed, iedereen heeft liever een gemakkelijkere oplossing natuurlijk.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:35 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
[..]
Ik doelde daarmee ook niet op jou, jij kan het kennelijk wel goed vinden met je ouders, maar ze bestaan wel.
Maar je beseft neem ik aan wel dat je het gemakkelijker thuis hebt dan de gemiddelde student?
Dat heet volwassenheid.quote:Op donderdag 6 september 2007 11:44 schreef Athmozz het volgende:
Als je op kot zit mag je zelf je cola nog gaan aanslepen ook.
als ik 16 was heb ik ook 5 maand de inkopen alleen gedaan, nu niet meer. Toen was ik volwassen en nu niet? Zever.quote:
Juist.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:52 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Toen was ik volwassen en nu niet?
Zet mij nu in dezelfde situatie & ik kan daar weer even makkelijk mee om. Dat veranderd dus niets aan je volwassen zijn, enkel of je het toepast of niet. Er is een verschil tussen iemand die ineens totaal zijn draai kwijt is (wat ik de eerste week had), en iemand die best in staat is direct op eigen benen te staan, maar die het voor het gemak gewoon nog niet doet.quote:
Mij maakt dat niet uit heb ik al gezegd, als ze zou zeggen dat ik er zelf maar moe omlopen dan koop ik wel een koelkastje bij & vul ik die zelf wel, mijn ma vindt dat gewoon niet erg omdat ze toch de hele dag niets te doen heeft. Het is eens een leuke afwisseling voor haar tussen het lezen van boeken / bekijken van de tv / rondsurfen op t internet.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:58 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Zie je je moeder dan ook vooral als huishoudster/hulp ofzo? Je mankeert toch helemaal niets, waarom zou zij dat doen voor jou en waarom zou jij het haar laten doen?
Ik woon dan nog thuis, maar ik bepaal hoeveel ik uitga, hoe laat ik wegblijf, hoe zat ik terugkom / of ik nog terugkom / of ik vriendinnen meeneem / ... zoals al gezegd hangt het van thuis tot thuis af. Uitslapen doe ik tot wanneer ik dat wil (ma roept me niet op, dus als ik niet opsta dan sta ik niet op), eten doe ik wat ik wil. Een wasje draaien maakt niet eens uit, dan gooi je die kledij wel ff alleen in de wasmachine, die recente passen toch hun verbruik daarop aan.quote:Op donderdag 6 september 2007 18:07 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Als thuiswonende student weet je niet wat je mist. In een studentenhuis zie je slechts de rommel, om de vrijheid te ervaren moet je op jezelf gaan wonen..
Eens!quote:Op donderdag 6 september 2007 11:05 schreef Varr het volgende:
Dat snap ik dus echt niet he, ga je studeren, blijf je op anderhalf uur reizen van je school vandaan wonen.
"Ja is lekker goedkoop"
"Ik heb thuis sport en allemaal vrienden"
Blijf dan lekker tot je 30e thuiswonen!
Ben ik nu echt de enige die zich afvraagt waarom je niet gewoon even naar de koelkast kunt lopen?? Waarom moet alles binnen handbereik zittenquote:Op donderdag 6 september 2007 17:14 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Waarom zou ik er indruk mee moeten maken? Het is gemakkelijk, dus ik doe het. Als mijn ma dat niet zou willen doen zet ik wel een koelkastje op mijn kamer, alsof mij dat zoveel uitmaakt... Qua gesprekken, een gesprek van een minuut kost iets meer dan een eurocent met het pakket dat ik heb. Gratis dus.
wss niet. Gemak, puur daarvoor, maar als het weg zou zijn zou ik het niet eens missen hoor.quote:Op donderdag 6 september 2007 19:49 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ben ik nu echt de enige die zich afvraagt waarom je niet gewoon even naar de koelkast kunt lopen?? Waarom moet alles binnen handbereik zitten![]()
Dat ben je nietquote:Op donderdag 6 september 2007 19:49 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ben ik nu echt de enige die zich afvraagt waarom je niet gewoon even naar de koelkast kunt lopen?? Waarom moet alles binnen handbereik zitten![]()
Herkenbaar.. en zo mee eensquote:Op donderdag 6 september 2007 18:07 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Het broertje van mijn vriend woont ook nog thuis..verschrikkelijk.. Hij vindt het ongetwijfeld comfortabel..
Ik kan 's avonds laat thuiskomen, en dat 4 x achter elkaar doen zonder comentaar (zeg, ik heb je nog horen thuiskomen vannacht, het was wel laat he?)
Pizza's eten zo vaak ik wil achter elkaar. Schoonbroer schuift elke dag de verantwoorde kost van ma naar binnen..
Uitslapen, ook zo'n mooie.. (lieverd, ik weet dat het gister laat was, maar ik wil zo een wasje draaien, heb jij nog wat vuil goed?')
Ik weet, Villa Kakelbont naspelen in je studentenhuis is nou ook niet bepaald volwassen. Maar van je vrijheid genieten en de grenzen aftasten hoort bij het volwassen worden. En het is zo heerlijk!
Als thuiswonende student weet je niet wat je mist. In een studentenhuis zie je slechts de rommel, om de vrijheid te ervaren moet je op jezelf gaan wonen..
Ik hoop niet dat jullie straks van mama's pappot meteen gaan samenwonen..( 'Dan nemen we deze gordijntjes, die matchen prima bij de bank en het schilderij met die rozen, vind je niet, schat?')
Het is al Hotel Mama vanaf dat ik een jaar of 14 ben denk ik..quote:Op donderdag 6 september 2007 11:51 schreef Yorrit het volgende:
Mensen die alles krijgen van hun oudersquote:Op donderdag 6 september 2007 11:37 schreef Salatrel het volgende:
- enz enz enz
No way, in mijn middelbaar ging ik braaf elke les naar school en was het vrijdagavond cafétijd (samen met heel de school)quote:Op donderdag 6 september 2007 22:38 schreef Varr het volgende:
Nog evnen. Veel mensen zeggen hier waarom je van je studentijd niet kan genieten als je thuis blijft wonen. Dit kan wel, maar doe je weer precies hetzelfde als voorgaande jaren.
Het enige waarin je gelijk hebt is "je wordt niet zelfstandig". Waarom zou je minder mensen leren kennen? Waarom zou je de stad niet leren kennen?quote:Je leert de stad niet kennen, je leert veel minder nieuwe mensen kennen, je wordt niet zelfstandig, en heel belangrijk, je krijgt geen studentenleven.
Het kan wel, als je heel veel in de stad bent en in de stad uitgaat, maarja, dat kun je dus beter op kamers wonen.quote:Op donderdag 6 september 2007 22:41 schreef Athmozz het volgende:
[..]
No way, in mijn middelbaar ging ik braaf elke les naar school en was het vrijdagavond cafétijd (samen met heel de school)
[..]
Het enige waarin je gelijk hebt is "je wordt niet zelfstandig". Waarom zou je minder mensen leren kennen? Waarom zou je de stad niet leren kennen?
als je niet in de omgeving van de stad woont, ok. Ik woon zelf op 4 km van de overpoort (gents uitgaansbuurt), dus als ik een kamer neem die dicht bij mijn school lig zit ik ook 4km van de overpoort af (andere kant van gent). Dan heb ik liever dat ik maandelijks 300¤ spaar door niet op kamers te gaan, dan dat ik op kamers ga, want met 300¤ kan je toch al een keer of 6 uitgaan.quote:Op donderdag 6 september 2007 22:45 schreef Varr het volgende:
[..]
Het kan wel, als je heel veel in de stad bent en in de stad uitgaat, maarja, dat kun je dus beter op kamers wonen.
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 6 september 2007 22:57 schreef HostiMeister het volgende:
Hier is ook totaal geen middenweg, he? Iedereen die denkt te weten hoe het is voor de thuiswoner of de student op kamers, terwijl ze het niet zijn, beetje meer inlevings vermogen mag wel.
Bij mij thuis was het altijd gezellig, altijd bier en eten in de koelkast, alles wat ik nodig had had ik op mijn slaapkamer en dan was mijn moeder bijna nooit thuis omdat ze moest werken. Vrienden en vriendinnen konden altijd binnenvallen en dronken of laat thuiskomen was geen probleem, zolang je maar meldt dat je niet mee eet of iets dergelijks. Koning te rijk daar in het huis van mijn moeder in een klein dorp.
Nu woon ik met twee maten in een appartement in Nijmegen, op mijn slaapkamer heb ik alles wat ik nodig heb, en in de huiskamer ook. Bijna altijd wel wat eten en drinken in huis (maar dan zelf gehaald). Ik kan doen en laten wat ik wil zolang ik maar rekening hou met mijn huisgenoten (zelfde als mijn moeder eigenlijk).
Ik zou voor geen goud terug willen naar dat dorp waar ik vandaan kom, al mijn vrienden daar denken precies hetzelfde en wonen nu ook verspreid over het land (en zelfs het buitenland).
Er zijn pluspunten voor het thuiswonen (comfort enzo) en voor het uitwonen (vrijheid ofzo) maar het blijft persoonlijk natuurlijk wat in jouw geval de beste keuze is.
Dus dat afzeiken is nergens voor nodig (alhoewel ik het standpunt van mede uitwoners heel goed begrijp.)
Ik begrijp niet hoe je dit neer kan schrijven zonder door de grond te gaan van schaamte.quote:Op donderdag 6 september 2007 16:26 schreef Athmozz het volgende:
Ja.
Het is gewoon makkelijk, gewoon ff bellen & het wordt naar boven gebracht. Niet dat het mij zoveel maakt, een tafelmodel frigo'tje voor onder m'n bureau kost zoveel niet, dus ik zou evengoed een koelkast kunnen zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |