abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53113974
of naar school
Don't take life too serious or you'll never get out of life.
pi_53114299
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:48 schreef donderopman het volgende:
of naar school
Of aan het werk....
  woensdag 12 september 2007 @ 09:50:20 #153
120581 Venderwel
Nee, jullie zijn normaal!
pi_53115171
Mmmmm....iemand die dit probleem ook al eeft gehad? Ik heb een wii mote waarmee ik wel de wii kan aanzetten en ook wel kan gebruiken om dingen aan te klikken, maar als ik wil tennis wil doen of iets anders, dan doen alleen de knoppen het en de bewegingen niet meer.
  woensdag 12 september 2007 @ 10:00:57 #154
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_53115381
bah waarom zit er nu geen nl in super paper mario ik wil toch echt eens een grote klachten brief sturen naar nintendo . Boogie heeft wel nederlands en komt overal te gelijk uit. en paper mario doen ze 6 maanden over en is er nog geen nl. Waar slaat dit op.
Al het goede komt van sony koeien.
Bertha zal er blij mee zijn.
  woensdag 12 september 2007 @ 10:01:52 #155
120581 Venderwel
pi_53115400
Ja het Nederlands is ook zo'n wereldwijd verspreide taal, zijn zoveel mensen die dat spreken....
pi_53115411
Een taal die gesproken wordt door geen 20mil. mensen brengt niet echt gewicht in de schaal

Helaas, so be it. Dat er verschillende release dates zijn is wel belachelijk
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 12 september 2007 @ 10:04:47 #157
120581 Venderwel
pi_53115471
Bovendien het engels mag toch geen probleem meer zijn voor ons Hollanders hoop ik.
  woensdag 12 september 2007 @ 10:09:38 #158
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_53115564
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:02 schreef FJD het volgende:
Een taal die gesproken wordt door geen 20mil. mensen brengt niet echt gewicht in de schaal

Helaas, so be it. Dat er verschillende release dates zijn is wel belachelijk
Mijn ouders spelen geen trauma center ect omdat hun engels niet zo goed is en ze willen dit graag spelen.
Ik weet zeker dat mijn ma super paper mario ook zou spelen.
Brain training doen ze omdat er niet veel lees werk bij is.
en ik vind 20 miljoen mensen ( je vergeet overigens vlaanderen) toch best veel.
Ik denk dat ik ze maar gewoon duits laat spelen dan en zelf engels speel.

anyway we gaan truck racen op de wii!!! en ziet er nog leuk uit ook. ( daarnaast krijgt de ps3 een exclusive yakuza 3 )

dragon blade:

namco museum remix:

[ Bericht 7% gewijzigd door depax op 12-09-2007 10:29:03 ]
pi_53115791
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:09 schreef depax het volgende:
Ik weet zeker dat mijn ma super paper mario ook zou spelen.
Brain training doen ze omdat er niet veel lees werk bij is.
en ik vind 20 miljoen mensen ( je vergeet overigens vlaanderen) toch best veel.
Voor de Wii is de Nederlandse taal idd een stuk groter gemis. De Xbox en Playstation spreken toch vooral de meer serieuzere gamers aan en die zijn al jaren gewend om in het Engels en zijn het Engels dan ook meer dan voldoende machtig. De Wii spreekt echter ook veel mensen aan die voorheen nooit aan het gamen zijn geslagen en in die doelgroep bevinden zich een hoop mensen die het Engels slecht machtig zijn. Als er dus een Nederlandse vertaling zou moeten zijn dan zou die voor de Wii moeten zijn.

Veel werk kan het trouwens niet zijn. Vertaalbureaus vertalen voor 20c per woord. Je stuurt ze de lijst Engelse woorden op en je hebt ze in no time terug. Wat kost dat? Een euro of 1000,- en dan is het veel

Nederland staat op de 20e plaats maar dat is inclusief Vlaanderen iets wat ik dubieus vind. Ja je kunt elkaar verstaan maar een spel vertaalt in het Vlaams zou ik bv. al weer irritant vinden. Aan de andere kant blijft het een uitkomst voor de mensen zonder enige kennis van de Engelse taal. Nederland zou nog wat plaatsen omhoog schuiven als je gaat bekijken hoeveel Wiis er per inwoner zijn. Ik verwacht bv. weinig Wii bezitters in Togo en Senegal
pi_53115914
Er komt in Januari toch karting uit ofzo?
  woensdag 12 september 2007 @ 10:31:49 #161
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_53116060
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:20 schreef FJD het volgende:

[..]

Voor de Wii is de Nederlandse taal idd een stuk groter gemis. De Xbox en Playstation spreken toch vooral de meer serieuzere gamers aan en die zijn al jaren gewend om in het Engels en zijn het Engels dan ook meer dan voldoende machtig. De Wii spreekt echter ook veel mensen aan die voorheen nooit aan het gamen zijn geslagen en in die doelgroep bevinden zich een hoop mensen die het Engels slecht machtig zijn. Als er dus een Nederlandse vertaling zou moeten zijn dan zou die voor de Wii moeten zijn.

Veel werk kan het trouwens niet zijn. Vertaalbureaus vertalen voor 20c per woord. Je stuurt ze de lijst Engelse woorden op en je hebt ze in no time terug. Wat kost dat? Een euro of 1000,- en dan is het veel

Nederland staat op de 20e plaats maar dat is inclusief Vlaanderen iets wat ik dubieus vind. Ja je kunt elkaar verstaan maar een spel vertaalt in het Vlaams zou ik bv. al weer irritant vinden. Aan de andere kant blijft het een uitkomst voor de mensen zonder enige kennis van de Engelse taal. Nederland zou nog wat plaatsen omhoog schuiven als je gaat bekijken hoeveel Wiis er per inwoner zijn. Ik verwacht bv. weinig Wii bezitters in Togo en Senegal
wat ik niet begrijp is dat third party het wel kan en nintendo weigert lijkt het wel.
boogie is in nederlands
sponge bob
beestenboel
en je zegt het zelf vertalen kost 1000 euro dat haal je er makkelijk uit met al die extra verkopen die je krijgt.
Ik denk dat tijd wordt nintendo benelux te bellen.
en euh in vlaanderen praten ze gewoon nederlands he onder elkaar vlaams, maar met nederlanders gewoon AN.

[ Bericht 0% gewijzigd door depax op 12-09-2007 10:47:15 ]
pi_53116193
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:25 schreef TJDoornbos het volgende:
Er komt in Januari toch karting uit ofzo?
Mario Kart werd dacht ik in februari verwacht
Fok!Wormskampioen '09
Live en PSN: geemfriek
Mario Kart Wii: 0216-0895-3770
  woensdag 12 september 2007 @ 10:43:35 #163
8369 speknek
Another day another slay
pi_53116292
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:31 schreef depax het volgende:
wat ik niet begrijp is dat thirth party het wel kan en nintendo weigert lijkt het wel.
third.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_53116328
Ik heb alleen problemen met vertalen van games als ze de originele taal er niet in laten. Verder op zich met depax eensch. Maar catroon network is ook geen cartoon network meer sinds alles nederlands is.
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
  woensdag 12 september 2007 @ 10:46:08 #165
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_53116337
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:43 schreef speknek het volgende:

[..]

third.
ja sorry.
anyway mail is gestuurd iemand hem lezen?
  woensdag 12 september 2007 @ 10:52:03 #166
8369 speknek
Another day another slay
pi_53116491
Volgens mij valt dat wel mee met hoeveel mensen de Engelse taal onmachtig zijn. Uiteraard heb je ze, maar dat gaat dan om hooguit 10% van Nederland, die voor het merendeel ook geen games spelen. Lijkt me niet een erg vruchtbare grond om te gaan lokaliseren. Wat dan wel weer belachelijk is, is dat we zo lang moeten wachten op een game die toch niet gelokaliseerd wordt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_53116770
Dat doet er eigenlijk niet toe. Het punt imo is dat pauper mario hier fucking 6 maanden later uitkomt, en dan heb je nog geeneens een NL optie. Niet dat mij dat boeit, maar waarom heeft het dan 6 maanden geduurt om die game hier te krijgen? Als je toch geen NL versie maakt kan je netzogoed meteen de engelse versie in de winkels leggen.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_53117128
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:52 schreef speknek het volgende:
Volgens mij valt dat wel mee met hoeveel mensen de Engelse taal onmachtig zijn. Uiteraard heb je ze, maar dat gaat dan om hooguit 10% van Nederland, die voor het merendeel ook geen games spelen.
Deze redenatie zie je vaak in de gamewereld en deze wordt veroorzaakt door dat je referentiekader dan bestaat uit gamers.

Veel mensen die met de Wii spelen zijn zijn echte gamers. Ik heb m'n moeder er nog achter gezet en die vond het leuk. M'n zusje ook. Beide zijn het Engels slechts beperkt machtig. Voor een PS3 spel is het misschien niet zo relevant maar op de Wii is het zeker van belang
pi_53117317
quote:
Op woensdag 12 september 2007 11:24 schreef FJD het volgende:
[..]
Veel mensen die met de Wii spelen zijn zijn echte gamers. Ik heb m'n moeder er nog achter gezet en die vond het leuk. M'n zusje ook. Beide zijn het Engels slechts beperkt machtig. Voor een PS3 spel is het misschien niet zo relevant maar op de Wii is het zeker van belang
Zeg maar de "doelgroep" die nintendo probeert te laten gamen. En dan krijgen die alleen kutgames als braintraining
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_53117429
quote:
Op woensdag 12 september 2007 11:33 schreef disjfa het volgende:
Zeg maar de "doelgroep" die nintendo probeert te laten gamen. En dan krijgen die alleen kutgames als braintraining
Precies.

Kutgames? Het spel is niet diepgaand maar goed het spel is ook niet duur. Voor de doelgroep is het een erg sterk spel. Voor de meer serieuzere gamers is er een redelijke krapte op de spellenmarkt maar goed als je echt veel gamed en alleen een Wii hebt dan heb je naar mijn idee toch echt de verkeerde keuze gemaakt. Of je moet er een andere console naast hebben (al is het een PS2) of je had gewoon een andere console moeten kopen.

Ik ben heel blij met m'n Wii maar ik zit net op het randje, ik kan me ermee vermaken maar heb toch ook iets serieuzers nodig. Helaas geen geld voor een Xdoos dus dan maar de PC
  woensdag 12 september 2007 @ 13:37:11 #171
8369 speknek
Another day another slay
pi_53119950
quote:
Die zullen dan ook niet geinteresseerd zijn spellen met heel veel tekst, of wel?
pi_53120309
Het punt is dat ze de doelgroep nu in een hoekje drukken met een minimaal aantal games zonder mogenlijkheid daarbuiten te kunnen komen. Als ze dan first party top games niet toegankelijk maken voor zo`n doelgroep zal die nooit verder groeien of echte gamers ontwikkelen.

Dat is best zonde.
www.indiegamer.nl
  woensdag 12 september 2007 @ 14:06:19 #173
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_53120761
nou ik heb al antwoord terug:
quote:
Beste Boy,

Bedankt voor je e-mail. De vertaling van spellen kent zijn start bij het spel Brain Training. De beslissing om spellen in het Nederlands uit te brengen is mede afhankelijk van het succes dat het spel in Engels boekt.
Nintendo Benelux vecht er hard voor om meer Nederlandse spellen op de markt te brengen. Wij hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Het Nintendo Team
met andere woorden een spel wordt pas vertaald naar het nederlands als het zelfde spel goed verkocht heeft in het engels wat een onzin.
  woensdag 12 september 2007 @ 14:12:43 #174
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_53120925
quote:

[..]

Deze redenatie zie je vaak in de gamewereld en deze wordt veroorzaakt door dat je referentiekader dan bestaat uit gamers.

Inderdaad als gamer groei je op met engels (je moest wel) en op school krijg je het ook heel veel, maar voor de echte jongere kinderen die nog nooit engels gehad hebben met games zoals happy feet. ect en voor games en voor oudere mensen ( 40 +) waar ook nog geen engels verplicht was is het ook niet te doen.
  woensdag 12 september 2007 @ 14:21:39 #175
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_53121165
ik heb nog een reactie gestuurd kijken of ik wat meer los krijg.
we zouden petitie kunnen doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')