Of aan het werk....quote:Op woensdag 12 september 2007 08:48 schreef donderopman het volgende:
of naar school
Mijn ouders spelen geen trauma center ect omdat hun engels niet zo goed is en ze willen dit graag spelen.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:02 schreef FJD het volgende:
Een taal die gesproken wordt door geen 20mil. mensen brengt niet echt gewicht in de schaal![]()
Helaas, so be it. Dat er verschillende release dates zijn is wel belachelijk
Voor de Wii is de Nederlandse taal idd een stuk groter gemis. De Xbox en Playstation spreken toch vooral de meer serieuzere gamers aan en die zijn al jaren gewend om in het Engels en zijn het Engels dan ook meer dan voldoende machtig. De Wii spreekt echter ook veel mensen aan die voorheen nooit aan het gamen zijn geslagen en in die doelgroep bevinden zich een hoop mensen die het Engels slecht machtig zijn. Als er dus een Nederlandse vertaling zou moeten zijn dan zou die voor de Wii moeten zijn.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:09 schreef depax het volgende:
Ik weet zeker dat mijn ma super paper mario ook zou spelen.
Brain training doen ze omdat er niet veel lees werk bij is.
en ik vind 20 miljoen mensen ( je vergeet overigens vlaanderen) toch best veel.
wat ik niet begrijp is dat third party het wel kan en nintendo weigert lijkt het wel.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:20 schreef FJD het volgende:
[..]
Voor de Wii is de Nederlandse taal idd een stuk groter gemis. De Xbox en Playstation spreken toch vooral de meer serieuzere gamers aan en die zijn al jaren gewend om in het Engels en zijn het Engels dan ook meer dan voldoende machtig. De Wii spreekt echter ook veel mensen aan die voorheen nooit aan het gamen zijn geslagen en in die doelgroep bevinden zich een hoop mensen die het Engels slecht machtig zijn. Als er dus een Nederlandse vertaling zou moeten zijn dan zou die voor de Wii moeten zijn.
Veel werk kan het trouwens niet zijn. Vertaalbureaus vertalen voor 20c per woord. Je stuurt ze de lijst Engelse woorden op en je hebt ze in no time terug. Wat kost dat? Een euro of 1000,- en dan is het veel![]()
Nederland staat op de 20e plaats maar dat is inclusief Vlaanderen iets wat ik dubieus vind. Ja je kunt elkaar verstaan maar een spel vertaalt in het Vlaams zou ik bv. al weer irritant vinden. Aan de andere kant blijft het een uitkomst voor de mensen zonder enige kennis van de Engelse taal. Nederland zou nog wat plaatsen omhoog schuiven als je gaat bekijken hoeveel Wiis er per inwoner zijn. Ik verwacht bv. weinig Wii bezitters in Togo en Senegal
Mario Kart werd dacht ik in februari verwachtquote:Op woensdag 12 september 2007 10:25 schreef TJDoornbos het volgende:
Er komt in Januari toch karting uit ofzo?
third.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:31 schreef depax het volgende:
wat ik niet begrijp is dat thirth party het wel kan en nintendo weigert lijkt het wel.
ja sorry.quote:
Deze redenatie zie je vaak in de gamewereld en deze wordt veroorzaakt door dat je referentiekader dan bestaat uit gamers.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:52 schreef speknek het volgende:
Volgens mij valt dat wel mee met hoeveel mensen de Engelse taal onmachtig zijn. Uiteraard heb je ze, maar dat gaat dan om hooguit 10% van Nederland, die voor het merendeel ook geen games spelen.
Zeg maar de "doelgroep" die nintendo probeert te laten gamen. En dan krijgen die alleen kutgames als braintrainingquote:Op woensdag 12 september 2007 11:24 schreef FJD het volgende:
[..]
Veel mensen die met de Wii spelen zijn zijn echte gamers. Ik heb m'n moeder er nog achter gezet en die vond het leuk. M'n zusje ook. Beide zijn het Engels slechts beperkt machtig. Voor een PS3 spel is het misschien niet zo relevant maar op de Wii is het zeker van belang
Precies.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:33 schreef disjfa het volgende:
Zeg maar de "doelgroep" die nintendo probeert te laten gamen. En dan krijgen die alleen kutgames als braintraining
Die zullen dan ook niet geinteresseerd zijn spellen met heel veel tekst, of wel?quote:Op woensdag 12 september 2007 11:24 schreef FJD het volgende:
Veel mensen die met de Wii spelen zijn zijn echte gamers. Ik heb m'n moeder er nog achter gezet en die vond het leuk. M'n zusje ook. Beide zijn het Engels slechts beperkt machtig. Voor een PS3 spel is het misschien niet zo relevant maar op de Wii is het zeker van belang
met andere woorden een spel wordt pas vertaald naar het nederlands als het zelfde spel goed verkocht heeft in het engels wat een onzin.quote:Beste Boy,
Bedankt voor je e-mail. De vertaling van spellen kent zijn start bij het spel Brain Training. De beslissing om spellen in het Nederlands uit te brengen is mede afhankelijk van het succes dat het spel in Engels boekt.
Nintendo Benelux vecht er hard voor om meer Nederlandse spellen op de markt te brengen. Wij hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Het Nintendo Team
Inderdaad als gamer groei je op met engels (je moest wel) en op school krijg je het ook heel veel, maar voor de echte jongere kinderen die nog nooit engels gehad hebben met games zoals happy feet. ect en voor games en voor oudere mensen ( 40 +) waar ook nog geen engels verplicht was is het ook niet te doen.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:24 schreef FJD het volgende:
[..]
Deze redenatie zie je vaak in de gamewereld en deze wordt veroorzaakt door dat je referentiekader dan bestaat uit gamers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |