Eerste keer echt internet was tijdens stage in 1995. Usenet was erg in (alt.binaries.*
![]()
) , email werd al drifitig gebruikt, en irc kwam net op. Het hebben van PenPals was enorm in en daar heb ik mijn eerste virtuele vriendjes en vriendinnetjes van leren kennen, spannend iedere ochtend kijken in de mail of er mail was..
![]()
.... Inmiddels spreek ik er geen een meer van.
Eerst lid geweest van InterNLnet maar dat was betalen per uur, rekeningen van 200 gulden per maand voor alleen het mogen inbellen ging te hard van mijn studiefinanciering, was los daarboven kwamen de telefoonkosten ook nog. In 1997 overgestapt naar xs4all. Eerst altijd met een 28k8 modem op internet gezeten, en in 2000 kabelinternet van @home genomen.
Wat een genot, permanent op internet kunnen zijn.
![]()
Maarja het was wel @home, en ik heb er regelmatig uitgelegen. Na een half uur met de helpesk eindconclusie: Ja meneer u moet uw computer opnieuw installeren. En dat terwijl de volgende ochtend de verbinding het 'ineens' weer deed.
Toen in november 2004 @Home zo gigantisch had geblunderd door in DHCP gateway en nameserver om te wisselen en dat ik daardoor dagen lang offline was, heb ik @home per direct opgezegd en adsl van xs4all genomen.... Wat een genot, ik heb er sindsdien nooit meer uitgelegen.
In 2002 ben ik flink op forums bezig geweest. Eind 2004 ben ik blogs begonnen te lezen, toen met de moord op Theo van Gogh. Geenstijl was vaste prik, net als zeikerdje.com en volkomenkut. Fok nieuws begon ik ook te lezen. En nu zit ik hier.