Je geeft het zelf al aan: stoppen met de opleiding.quote:
Dat weet je toch als je er aan gaat beginnen?quote:Saaie vakken als accounting, marketing en logistics
Wat hij zegt. Als je over 2 jaar door een bus wordt aangereden is het geen leuk idee dat je in deze tijd hebt lopen ploeteren voor iets waar je totaal geen interesse in hebt.quote:Op woensdag 5 september 2007 14:42 schreef 700MB het volgende:
[..]
Je geeft het zelf al aan: stoppen met de opleiding.
Weet niet?quote:
International Business en Management. Zo'n internationale opleiding met leerlingen van over de hele wereld. Het internationale aspect is wat me in eerste instantie aantrok, in het 3e jaar is het ook de bedoeling dat je stage gaat lopen en studeren in een land naar keuze. Nu is de stof echter behoorlijk saai en weet ik niet of ik me wel kan motiveren om minstens twee jaar lang door de zure appel te bijten.quote:
Je kan ook overwegen om geen opleiding te doen. Eventueel een baan nemen waarin je wat scholingen kunt doen in een richting die bij die betreffende baan past.quote:Op woensdag 5 september 2007 14:47 schreef Myers het volgende:
Aan de andere kant kan ik ook geen opleiding bedenken die me wél zou kunnen boeien.
Moeilijk te zeggen. Ik heb geen idee wat voor een baan goed bij mij zou passen. Daarom vind ik het ook zo moeilijk.quote:Op woensdag 5 september 2007 14:50 schreef speknek het volgende:
Ik weet niet of management je hobby is (ergens hoop ik van niet), maar door de zure appel heenbijten kan goed uitwerken.
Dan stop je eerst met je opleiding, wacht je 2 jaar af en kijk je dan nog eens of er een opleiding (of baan) is die je echt interesseert.quote:Op woensdag 5 september 2007 15:02 schreef Myers het volgende:
Moeilijk te zeggen. Ik heb geen idee wat voor een baan goed bij mij zou passen. Daarom vind ik het ook zo moeilijk.
Ik heb met hetzelfde bijltje gehakt. Had al een HBO-opleiding achter de rug, maar ik wist echt niet wat ik wilde. Ben daarom 2 jaar gaan werken en goed gaan nadenken over mijn toekomst. En nu volg ik de opleiding (in deeltijd) die ik ECHT wil doen.quote:Op woensdag 5 september 2007 15:02 schreef Myers het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen. Ik heb geen idee wat voor een baan goed bij mij zou passen. Daarom vind ik het ook zo moeilijk.
hehe jouw naamquote:Op woensdag 5 september 2007 16:35 schreef Pikkebaas het volgende:
Dus na drie dagen geef je het al op ?? Nee, dan is die opleiding niks voor jou. Op dat soort mensen zitten ze in het internationale bedrijfsleven niet te wachten.
Er is best iets voor te zeggen om nu gelijk te stoppen. Als je dit jaar afmaakt ben je wel een jaar studiefinanciering kwijt. Dan is het misschien handiger om nu te stoppen en te gaan werken en over een jaar of misschien twee aan een andere opleiding te beginnen. Als het je nu al zo tegenstaat wordt het toch niets, dan kan je die jaren studiefinanciering beter gebruiken voor iets dat je echt graag wilt doen.quote:Op woensdag 5 september 2007 16:24 schreef ScudRaket het volgende:
Na 2 dagen al je conclusies trekken
Kijk eerst of je aan het einde van het jaar het nog net zo erg vindt.
Bovendien kan je volgens mij me zowat elke studie wel een semester in het buitenland studeren.quote:Op woensdag 5 september 2007 16:49 schreef mirannie het volgende:
Als je dan zo nodig een opleiding zoekt met een internationaal katakter, kun je ook gewoon even wat verder kijken dan je neus lang is. Er zijn genoeg andere opleidingen die vrij internationaal zijn.
En.. Wat vind zij er van?quote:Op woensdag 5 september 2007 14:52 schreef Aibmi het volgende:
Mijn zusje doet dat in Eindhoven![]()
Straks eens vragen wat zij er van vindt
Nog niet gesproken. Ik woon in Nijmegen en zij in Eindhoven, dus ik spreek haar ook niet dagelijks. Ze vertoeft wel eens op msn, maar nu niet.quote:
quote:Op woensdag 5 september 2007 18:41 schreef Forcefuzz het volgende:
Mijn opleiding vond ik ook geen reet aan, dus ben ik gestopt, en nu ga ik over een paar maanden naar australie om daar te backpacken
quote:Op woensdag 5 september 2007 21:44 schreef Ofyles2 het volgende:
TS: jij bent gewoon een aanhanger van het zesjescultuur! Ga je heel diep schamen!![]()
Als je na drie dagen al stopt heb je je waarschijnlijk én niet goed voorbereid én ben je een afhaker én waarschijnlijk ook wel een beetje dom maar dat is het punt niet. Als hij dan toch gaat stoppen kan hij het beter nu doen dan na een jaar waarin hij gemeenschapsgeld en zijn eigen tijd verdoet. Bijkomend voordeel voor TS is dat hij in de toekomst dan altijd alsnog een studie kan gaan doen die wél aansluit bij zijn wensen.quote:Op woensdag 5 september 2007 22:33 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Allemaal leuk, die stufi, maar je doet het voor je toekomst. Als je na drie dagen al kapt met je opleiding, heb je je óf niet goed voorbereid, óf ben je een simpele afhaker. Je kunt echt nog geen compleet beeld hebben je studie in die paar dagen. En om dan al te stoppen vind ik simpelweg dom.
Woonplaats: Arnhemquote:Op woensdag 5 september 2007 22:26 schreef r3gi3boy het volgende:
zucht, TS heeft vitale fout gemaakt! Hij had IBL moeten kiezen ipv IBMS. International Business AND LANGUAGES!! Dan had je in een klas vol wijven terecht gekomen die allemaal keihard geilen op het leren van een nieuwe taal en had je je ogen tenminste nog de kost kunnen geven tijdens de fokking saaie lessen!
quote:Op woensdag 5 september 2007 22:27 schreef Drumpie het volgende:
welke school zit je dan?
Misschien wel, maar ik heb iig geen zin om nu al full time te gaan werken, en nu heb ik de tijd om zoiets te gaan doen dus waarom niet?quote:Op woensdag 5 september 2007 21:27 schreef ikJur het volgende:
[..]
backpacken is overrated maar Australië is![]()
ik denk dat je dat eerder andersom bedoeltquote:Op woensdag 5 september 2007 21:27 schreef ikJur het volgende:
[..]
backpacken is overrated maar Australië is![]()
Ik wil jou best vertellen wat je moet doen en als je je werkt niet goed doet, ontslaan.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |