Gastquote:Op woensdag 5 september 2007 13:37 schreef BereNDD het volgende:
Hahaha.. yep, bikkel irritant..
DE uuuuuuuhhroowww
Ja als een paar mensen dat maar vaak genoeg om je heen zeggen, neem je automatisch over..quote:
Meervoudquote:Op woensdag 5 september 2007 13:44 schreef LENUS het volgende:
Het is euri
Het enkelvoud is immers eurus?quote:
Of overheids instellingen die de euro door je strot duwen.quote:Op woensdag 5 september 2007 13:35 schreef Kerdaben het volgende:
Mensen die euro als uuuuro uitspreken :'(
Nog erger: euri, pleuro etc.
Klacht: zie titel
Als jij dat leuk vindtquote:
whehe,quote:
Ik vind het ook allemaal wel prima, hoe je het ook noemt, als het maar deze kant op roltquote:Op woensdag 5 september 2007 14:10 schreef baNEEL het volgende:
[..]
whehe,
neeja, rasing bedoeldtdtttd dit:
http://www.latijnengrieks.com/vertaling.php?id=1036
enkelvoud van euri zou dus eurus zijn..
quote:
hoe dan wel uit te spreken?quote:Op woensdag 5 september 2007 14:19 schreef Rasing het volgende:
[..]
EYPΩ. Gelieve niet uit te spreken als eipo.
" Joeh-Rhowh"quote:
Flippos FTWquote:Op woensdag 5 september 2007 14:18 schreef hamkaastosti het volgende:
eppo's !
Èvro. Heb je Grieks gehad op de middelbare school, dan is Uiro ook nog toegestaan. Maar liever niet, want dat is net zo erg als Euri.quote:Op woensdag 5 september 2007 14:47 schreef baNEEL het volgende:
hoe dan wel uit te spreken?
Eerder voor mensen die graag een dubbel meervoud gebruikenquote:Op woensdag 5 september 2007 15:30 schreef bombaman het volgende:
euri's is voor mensen die terugrekenen naar guldens...
quote:Op woensdag 5 september 2007 14:40 schreef Keerzijde het volgende:
Volgens mij is het meervoud toch echt Euri's
Euro's dusquote:Op woensdag 5 september 2007 0:51 schreef woordenboek.nl het volgende:
eu·ro (de ~ (m.), ~'s)
1 munt en munteenheid van een deel van de landen van de Europese Unie, vanaf 1999 giraal, vanaf 2002 ook chartaal [voorgesteld door ¤] => euromunt
2 eurobenzine
kapot erg manquote:Op woensdag 5 september 2007 13:37 schreef BereNDD het volgende:
Hahaha.. yep, bikkel irritant..
DE uuuuuuuhhroowww
Dat heb ik nou nog nooit gehoord. Dat slaat op de euro?quote:
Neequote:Op dinsdag 25 september 2007 20:00 schreef Lyzio het volgende:
Nog veel erger is de mensen die 't terugrekenen en je 't bedrag in guldens zeggen. Of verbasteringen als knoeten, eurers (IK HEB 'M GEHOORD!) en euri, alhoewel euri wel leuk is stiekem. Vinden jullie ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |