Zijn twee verschillende dingen.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:46 schreef sweetgirly het volgende:
Homeopathie én natuurlijke producten.
Er wordt geclaimd dat je van één zo'n homeopathisch pilletje lekker slaapt. Dan neemt iemand er een heel flesje van, en merkt helemaal niks. Dan werkt dat spul dus toch niet? Wat is daar zinloos aan?quote:Ik geloof niet dat als het verdund wordt, dat het daarom niet zou werken en het woord homeopathie en het zinloze experiment van dhr. Randi daarom gelijk staat als 'niet waar'.
Nee !quote:
Wie weet heeft die heer Randi wel een zak speed tevoren genomen. Weet jij veel.quote:Er wordt geclaimd dat je van één zo'n homeopathisch pilletje lekker slaapt. Dan neemt iemand er een heel flesje van, en merkt helemaal niks. Dan werkt dat spul dus toch niet? Wat is daar zinloos aan?
JA !!!!quote:
Ja, het is duidelijk dat jij denkt dat onverdunde middelen niet werken, dat weten we nou inmiddels welquote:Op donderdag 6 september 2007 14:49 schreef L.Denninger het volgende:
Denk jij dat je 1 aspirientje in 10000 stukjes kunt hakken,
en 1 zo'n 1/10000e stukje opgelost in een beker water goed werkt tegen hoofdpijn ?
Jij bent er zeker ook eentje die appels hetzelfde vind als peren?quote:Op donderdag 6 september 2007 14:51 schreef L.Denninger het volgende:
"Nou ik vind dat homeopathie hetzelfde is als open-hart-chirurgie, dus."
Belangrijker is dat je de dosering niet precies genoeg kunt bepalen als je stukken wilgenbast gaat verkopen in plaats van aspirinepilletjes van 80 mg.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:52 schreef jogy het volgende:
Of sint janskruid is ook leuk als je wilde dromen wilt hebben. één van de hoofdredenen dat professionele medicijnen niet uit natuurlijke producten bestaan is omdat daar geen octrooi op gezet kan worden en dus verdienen de grote bedrijven een stuk minder, stel je voor medicijnen die maar een euro per stripje kosten in plaats van rond de 50 euro tot een paar duizend. En het is één van de hoofdredenen waarmee ik wil zeggen dat er heus wel medicatie is die geen tegenhanger heben in de natuur, geloof ik graag.
Omg, dat is iets heel, ontzettend, vreselijk anders.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:56 schreef sweetgirly het volgende:
Maar een aspirientje neem je toch ook met water, zullen ook vast andere dingen zijn die je liefst met nog wat eet en/of drinkt. Niet alleen voor de keel. Wordt beter opgenomen door het lichaam.
Er is toch wel een behoorlijk verschil tussen een aspirientje innemen met water, of 3 moleculen werkzame stof in een fles.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:56 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ja, het is duidelijk dat jij denkt dat onverdunde middelen niet werken, dat weten we nou inmiddels wel![]()
Verschil medicijn, homeopathie en natuurlijk product, is vaak dat het verdund wordt idd. Maar een aspirientje neem je toch ook met water, zullen ook vast andere dingen zijn die je liefst met nog wat eet en/of drinkt. Niet alleen voor de keel. Wordt beter opgenomen door het lichaam.
Ga je nou weer dingen door elkaar halen ?quote:Wat is er nou weer mis met onverdund, staat dat gelijk aan 'niet-werken(d)'. Vreemd.
Aha, een halve werkt.quote:Neem weleens een half aspirine idd, werkt ook inderdaad![]()
En wist je dat kinderaspirines (van die oranje, lekkere) veel beter zijn.
Ja, getver, dan moet je het zelf rustig doseren. Nu geef ik je wel gelijk dat veel mensen dat tegenwoordig niet kunnen nee, die vreten zoiets en denken na 5 minuten dat het niet werkt en vreten er nog even een dubbele dosis achteraan. Als je kijkt naar bijvoorbeeld paddo's ( om maar even iets natuurlijks te noemen waar je voorzichtig mee moet zijnquote:Op donderdag 6 september 2007 14:59 schreef Rasing het volgende:
[..]
Belangrijker is dat je de dosering niet precies genoeg kunt bepalen als je stukken wilgenbast gaat verkopen in plaats van aspirinepilletjes van 80 mg.
Het is geen middel dat je bewsteloos slaat, het is een middel om je te helpen wat meer te ontspannen waardoor je kan slapen.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:48 schreef Rasing het volgende:
[..]
Zijn twee verschillende dingen.
[..]
Er wordt geclaimd dat je van één zo'n homeopathisch pilletje lekker slaapt. Dan neemt iemand er een heel flesje van, en merkt helemaal niks. Dan werkt dat spul dus toch niet? Wat is daar zinloos aan?
Je kan aftreksels, zalven, poedervorm, thee enz enz enz ervan maken dat meer dan prima gedoseerd kan worden, doe niet net alsof nog nooit iemand daaraan gedacht heeft zeg.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:59 schreef Rasing het volgende:
[..]
Belangrijker is dat je de dosering niet precies genoeg kunt bepalen als je stukken wilgenbast gaat verkopen in plaats van aspirinepilletjes van 80 mg.
Ik word toch wel een beetje narrig van hoe er hier gekscherend wordt gedaan over een methode die echt eeuwenoud is en die aan de grond staat van al onze medische kennis van nu.quote:Op donderdag 6 september 2007 15:16 schreef L.Denninger het volgende:
Tuurlijk, geef al die blinde bejaarden maar een stuk schors mee naar huis
"Goed doseren he oma ! Oh, hier is uw geleidehond !"
quote:Op donderdag 6 september 2007 15:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik word toch wel een beetje narrig van hoe er hier gekscherend wordt gedaan over een methode die echt eeuwenoud is en die aan de grond staat van al onze medische kennis van nu.
De pillendraaiers van vroeger waren de mensen die fytotherapie beheerste, niets vaags of raars aan, niets hier heb je een bloem zie maar wat je ermee doet....
O god daar heb je spuit 11 ook weer, IK MAAKTE EEN GEINTJE, snap dat danquote:Op donderdag 6 september 2007 15:38 schreef sweetgirly het volgende:
Ja precies, wat Erodome zegt, L. Denninger en die andere, jullie komen elke keer weer aan met wilgenbast en nu oma's.Belachelijk !
Het zijn 2 verschillende dingen, de ene is een methode, de ander zijn producten.quote:Vervolgens komen jullie alleen maar aan met verschillen tussen homeopathie en natuurlijke producten
Ja, die kromme vergelijkingen van je slaan echt alles.quote:ik haalde het er gewoon bij, gezien oa de wilgenbast, en natuurlijke producten neem je soms ook met water, maar kan dus ook zonder.
quote:Heeft niks meer met discussie te maken, is gewoon dom. Zegt alleen voor mij dat degene niet echt goed discussieëren kan nl.
Randi interesseert me geen hol, ik ben zelf van mening dat als je iets zo erg verdunt dat er geen werkzame stof meer in zit het ook niet meer werkzaam zal zijn.quote:Volgens mij boeit het ze gewoon niet zoveel.
Blijven toch wel achter oa heer Randi's mening staan.
Tuurlijk, geintje, volgens mij meen je het wel serieus, en drijf je de spot ermee, anders zeg je het niet.quote:Op donderdag 6 september 2007 15:42 schreef L.Denninger het volgende:
O god daar heb je spuit 11 ook weer, IK MAAKTE EEN GEINTJE, snap dat dan
Het zijn 2 verschillende dingen, de ene is een methode, de ander zijn producten.
Net zoiets als zeggen dat hardlopen hetzelfde is als een hijskraan.
En als ik dan roep dat de hardloop methode niet werkt, antwoord jij de hele tijd met "Ja maar hijskranen bestaan wel !".
Zie je hoe onzinnig zo'n discussie is, al helemaal omdat ik nooit gezegd heb dat hijskranen niet bestaan ?
Ja, die kromme vergelijkingen van je slaan echt alles.
Ik wou er ook even kipfilet bij halen, ten slotte eet je die ook op.
Discussieren is uberhaupt niet mogelijk met mensen zoals jij die ten eerste niet eens weten wat homeopathie inhoudt, vervolgens zelf willen bepalen wat het woord betekent en voortdurend compleet ongerelateerde dingen erbij betrekken, madame
Randi interesseert me geen hol, ik ben zelf van mening dat als je iets zo erg verdunt dat er geen werkzame stof meer in zit het ook niet meer werkzaam zal zijn.
Ik wacht nog op jouw briljante argumenten waarom ik het bij het verkeerde eind zou hebben.
Heb je mijn post uberhaupt wel gelezen, en die van Jogy erboven waar mijne een reactie op was ???quote:Op donderdag 6 september 2007 16:37 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Tuurlijk, geintje, volgens mij meen je het wel serieus, en drijf je de spot ermee, anders zeg je het niet.
waarop ik het geintje maak :quote:Ja, getver, dan moet je het zelf rustig doseren. Nu geef ik je wel gelijk dat veel mensen dat tegenwoordig niet kunnen nee, die vreten zoiets en denken na 5 minuten dat het niet werkt en vreten er nog even een dubbele dosis achteraan. Als je kijkt naar bijvoorbeeld paddo's ( om maar even iets natuurlijks te noemen waar je voorzichtig mee moet zijn ) dan komt dat weleens voor ja. Al moet ik ook weer zeggen dat de leesblindheid van sommige mensen ook geen grenzen kent, dat ze het labeltje verkeerd lezen ( kronkel ) en in plaats van 3 maar 9 pillen per dag nemen.
Stel je toch niet zo ongelooflijk aan zeg.quote:Tuurlijk, geef al die blinde bejaarden maar een stuk schors mee naar huis
"Goed doseren he oma ! Oh, hier is uw geleidehond !"
Godallemachtig, je snapt het nog steeds nietquote:Natuurlijke producten en homeopathie verschillen niet eens zoveel van elkaar. Beiden komen ze voort, uit jawel, voornamelijk de natuur. En beiden kan je soms ook verdunnen en niet.
Ik lul niet slap, ik moet jou er elke keer weer op wijzen dat je dingen door elkaar haalt,quote:En prima, jouw mening, maar lul voor de rest niet zo slap.
zelfkennis +1quote:Ik mag overigens niet altijd zo slim zijn
Als je had gelezen had je geweten dat Randi me geen hol interesseert en dat ik mijn eigen mening heb.quote:ik hang mezelf tenminste niet vast aan meningen van derden, zónder 1. het zelf nog nooit geprobeerd te hebben, 2. er daar ook nog eens conclusies aan te verbinden.
Prima, naar mijn mening heeft iedereen heeft recht op zijn eigen mening.quote:En naar mening, werken 1. zowel natuurlijke producten
als
2. homeopathie.
GODALLEMACHTIG BLIJF NOU EENS BIJ DE LES !!!quote:Een Randi, die al zo sceptisch is als de pest, kan dan zeggen dat het niet werkt, tja. En mensen die zeggen dat het niet werkt omdat het zo erg onverdund zou zijn, maar het zelf nog nooit hebben geprobeerd, hang ik ook liever niet na.
Ik denk dat ik me er stukken meer in verdiept heb dan jijquote:Verdiep jezelf eens ín de werking van de natuur en waarom (klassieke ook) homeopathie meer baat zou kunnen hebben dan (alleen) de reguliere medicijnen. Ze mogen dan minder sterk zijn, ze kunnen dieper gaan.
En dat zegt sowieso al weer helemaal niks.quote:Sowieso zijn ze natuurlijk en niet chemisch.
Wat een geneuzel, of een werkzame stof in een pil zit of in een blad maakt echt weinig uit hoor.quote:Plus, natuurlijke producten kunnen ook nog eens blijvend(er) zijn dan chemische dingen, waarvan als je stopt, de nog niet bent genezen en terug kan vallen, net zo hard en net zo goed.
Die vergelijkingen van jou worden echt steeds irrelevanter en van de pot gerukter, wat moet ik hier nou nog op zeggenquote:Kijk, iemand kan constant paracetemol nemen omdat diegene hoofdpijn heeft, werkt als een trein, hoofdpijn weg, terwijl als diegene wat (meer) rust neemt, diegene wellicht wat minder hoofdpijn zou krijgen.
RAAAAAH !quote:Op donderdag 6 september 2007 16:59 schreef sweetgirly het volgende:
En we hadden het toch ook over homeopatische middelen, jij en die ander, komen elke keer met verdund aan hoor, ik niet![]()
Ik snap het allang hoor, ik typ alleen soms een beetje snel, kan gebeuren.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:05 schreef L.Denninger het volgende:
RAAAAAH !
Homeopathie GAAT om verdunning !!!!
Dus als we het hebben over homeopathie HEBBEN WE HET OVER VERDUNNING !!!!
SNAP DAT NOU EENS !
Als je het hebt over homeopathie, heb je het over verdunning..
Echt, ik heb het je inmiddels al minstens 8x verteld maar het dringt gewoon niet tot je door
Waarom nietquote:Op donderdag 6 september 2007 17:09 schreef L.Denninger het volgende:
Argumenten ?
- Homeopathie draait (even kort door de bocht) om het extreem verdunnen van medicijnen.
- Als je zo ver verdunt dat er geen werkzame stof meer overblijft, waarom zou het dan werken ?
Ik kan je wel blijven correcten maar je neemt niet eens de moeite om te lezenquote:Op donderdag 6 september 2007 17:10 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ik snap het allang hoor, ik typ alleen soms een beetje snel, kan gebeuren.
Je punt is duidelijk. We zijn het alleen niet eens. Je gelooft niet in de werking van homeopathie, je gelooft niet in spiritualiteit, in wat voor facetten dan ook, Randi vind je stiekem toch wel master en je bent zo koppig als de pest. Correct me if I'm wrong![]()
![]()
Als er GEEN medicijn tegen hoofdpijn in een fles water zit, waarom denk jij dan dat die fles water tegen hoofdpijn zou helpen ?quote:
Die Avena sitava is meer dan alleen maar homeopathisch; er zit ginseng in, 50% alcohol.quote:Avena sitava en nog wat andere dingen helpen wel hoor. Maargoed, ik heb het geprobeerd
Je hebt weer niet gelezen voor de 12e keer, ik heb het WEL geprobeerd.quote:sommige andere ook, inclusief grappige Randi, jullie niet. Verschil van mening. Kan beuren. Shit happens enzo.
Oh ok, ik kreeg stiekem wel het idee dat je toch wat van Randi en/of zijn geweldige (quote:Op donderdag 6 september 2007 17:13 schreef L.Denninger het volgende:
Ik kan je wel blijven correcten maar je neemt niet eens de moeite om te lezen
Voor de 8e keer, Randi interesseert me niet.
Ik geloof niet in homeopathie omdat ik niet geloof dat als je medicijnen zo ver verdunt dat er geen werkzame stoffen in zitten, ze om de een of andere reden toch zouden werken.
Je hebt me ook al die tijd niet kunnen vertellen waarom een flesje water waar geen molecuul van de werkzame stof meer in zit, toch zou werken.
Ik heb argumenten genoeg, en ik heb alle onderzoeken op dit gebied ook aan mijn kant staan.
Jij daarentegen kunt niet verder komen dan "nou maar volgens mij werkt het wel, omdat ik denk dat het wel werkt".
Oh wat goed, nou misschien ben je dan net als Randi wat immuun geworden ervoor ?quote:Op donderdag 6 september 2007 17:14 schreef L.Denninger het volgende:
Je hebt weer niet gelezen voor de 12e keer, ik heb het WEL geprobeerd.
Wat heeft DAT nou weer met homeopathie te maken ?!?!?!quote:Op donderdag 6 september 2007 17:19 schreef sweetgirly het volgende:
Wat betreft de onderzoeken, ik doe aan veldonderzoek-> veldonderzoek http://www.moaweb.nl/bibl(...)boek/v/veldonderzoek
Want die tomaat uit mijn oma's tuin smaakte bijv. verdomd lekker, te super sappig en zoet itt de licht oranje gekleurde tomaatjes in NL waar amper smaak aanzit
, als voorbeeld dus en dan.
Ja, en volgens jullie zegt dat alles, ok.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:20 schreef L.Denninger het volgende:
Ik zal het voor de zekerheid maar weer posten want je bent het vast alweer voor de zoveelste keer vergeten :
Homeopathie draait om verdunning.
Middelen tegen allergie, angina, eczeem.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:22 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Oh wat goed, nou misschien ben je dan net als Randi wat immuun geworden ervoor ?![]()
Wat heb je geprobeerd, als ik vragen mag, uwer hoogheid L. Denninger ?
Ja, maar dat flesje van jou daar zit dus een homeopathisch middel in, EN NOG ANDERE DINGEN zoals bijvoorbeeld ginseng.quote:En dat Avena sitava uit meerdere bestanddelen bestaat, ja dus. Wilde haver = wilde haver.
Dat zou volgens het silimia-principe juist een middel tégen dronkenschap moeten zijn. Van bier word je dronken, dus van oneindig verdund bier word je niet-dronken.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:31 schreef L.Denninger het volgende:
Als jij 1 druppel bier doet in een glas water, word jij daar dronken van ?
Weet ik, maar ik wil het even rustig aan doen met haar, volgens mij begint het principe van de verdunning net te dagen...quote:Op donderdag 6 september 2007 17:36 schreef Rasing het volgende:
[..]
Dat zou volgens het silimia-principe juist een middel tégen dronkenschap moeten zijn. Van bier word je dronken, dus van oneindig verdund bier word je niet-dronken.
Het blijft onzin, maar deze fout wordt vaak gemaakt.
Gevoeligheid dus. Misschien dat een edelsteen amazoniet (te dragen) wat baat heeft voor jequote:Op donderdag 6 september 2007 17:31 schreef L.Denninger het volgende:
Middelen tegen allergie, angina, eczeem.
Ok, avena sativa, komt ie:quote:Ja, maar dat flesje van jou daar zit dus een homeopathisch middel in, EN NOG ANDERE DINGEN zoals bijvoorbeeld ginseng. Dus al zou dat homeopathische helemaal niks doen, dan merk je die andere ingredienten nog wel.
Dus als jij zegt dat het werkt, zeg ik - dat hoeft dus niet aan het homeopathische gedeelte te liggen, dat komt gewoon door die andere bestanddelen.
We hebben het over homeopathie en over, vooral julliequote:Denk jij nou dat dit een kwestie is van chemisch tegen natuurlijk ofzo ?
Of dat ik denk dat natuurlijke middelen niet werken ?
Ja, dat weet ik niet, het werkt toch (al dan niet een beetje) soms. En toch een beetje de natuur dan zou ik zeggen dus.quote:Leg me nou eens uit waarom iets dat zo erg verdund is volgens jou nog werkt ?
Nee, daar word ik niet dronken van.quote:Als jij 1 druppel bier doet in een glas water, word jij daar dronken van ?
Tja, als je de werking goed pakt, dus een middel tegen dronkenschap dan zou langere tijd steeds die kleine hoeveelheid naar binnen werken toch op ten duur een gewenning teweeg brengen waardoor iemand minder snel dronken wordt.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:31 schreef L.Denninger het volgende:
Leg me nou eens uit waarom iets dat zo erg verdund is volgens jou nog werkt ?
Als jij 1 druppel bier doet in een glas water, word jij daar dronken van ?
Ho ho ho, HIER hebben ze geen opleiding nodig, je bent je ervan bewust dat nederland minimaal zo'n 10 jaar achterloopt op dit gebied en vele landen officiele leerstoelen hebben voor homeopathie en artsen een opleiding daarvoor moeten hebben?quote:Op donderdag 6 september 2007 19:38 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Kennelijk weten diegenen die met homeopathie dwepen absoluut niet waar deze 'techniek' op gebaseerd is.
Ten eerste is er een aanname gemaakt dat een giftige stof bij verdunning juist zijn eigen 'probleem' zou verhelpen. Kort door de bocht: Het sap van de bereklauw veroorzaakt huidirratatie, en zou dan bij sterke verdunning tegen huidirritatie werken. Deze aanname is op z'n zachtst gezegd een nogal vreemde. Niet alleen dat, die aanname is nog nooit aangetoond. Het enige wat aan te tonen is, is dat de concentratie van die stof op een gegeven moment zo laag is dat hij ongevaarlijk wordt. Je blijft dus gewoon onder de concentratie die voor problemen zorgt, hetgeen natuurlijk iets totaal anders is dan die problemen verhelpen.
De tegenwoordige verdunning die in de homeopathie gebruikt wordt is 1:1030. Wat er op neerkomt dat wanneer je alle materie binnen ons zonnestelsel als water zou beschouwen, je daarin 1 pipet-druppeltje in oplost.
Dat dit ook maar enig effect zou hebben is iets waar na een tijdje toch ook binnen de homeopathie wat vraagtekens over rezen. Wat er toen verzonnen is, is dat water een 'geheugenwerking' zou hebben, en 'onthoudt' wat er in opgelost is geweest. En dan op die manier het beoogde effect teweeg zou brengen.
Deze laatste aanname is van een kwakzalverij-niveau dat z'n weerga niet kent. Als die geheugenwerking zou bestaan, dan zou elk glas water zich elke stof die ooit, ergens ter wereld in water opgelost is geweest 'herinneren'. Nog afgezien van de bizarre implicaties die dat zou hebben, is de hele geheugenwerking van water ook nog eens nooit aangetoond. Sterker nog, hij druist in tegen alles wat we weten van natuur- en scheikunde.
Als iemand dat zou aantonen, dan heeft-ie een Nobel-prijs voor natuur- of scheikunde (afhankelijk van hoe die geheugenwerking zich manifesteerd) opzak. Mag hij zich de man/vrouw noemen die de hele huidige kennis van materie overhoop heeft gehaald.
En toch... Het is niemand gelukt. Sterker: niemand probeert het zelfs. Want iedereen die ook maar een greintje inzicht heeft ziet dat het volslagen kolder is.
Dus gaan homeopathische artsen rustig door met deze bullshit te verkopen als 'geneeskunde', en blijven ze flesjes water voorschrijven. Het is de kwakzalverij van de 20e en 21e eeuw.
En het ergste is nog dat homeopathische 'artsen' geen enkele medische opleiding nodig hebben, en dat ze vrij zijn om van allerlei quasi middeltjes voor te schrijven. Sinds kort geldt (gelukkig) wel een wettelijke eis dat wat als homeopatisch geneesmiddel verkocht wordt dient te voldoen aande productie-eisen die voor reguliere geneesmiddelen geldt. Alleen geldt dat voor de productie, en net voor de werking. Op de werking hoeft dus helemaal niet getest te worden! En daarmee heb je de laatste publieksmisleiding te pakken: Omdat het een 'geregistreerd geneesmiddel' is wordt er geinsinueerd dat het dus ook werkt, terwijl dat daarbij niet is aangetoond.
Soit, maar ik geloof dus niet dat dat zomaar even werkt.quote:Op donderdag 6 september 2007 21:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, als je de werking goed pakt, dus een middel tegen dronkenschap dan zou langere tijd steeds die kleine hoeveelheid naar binnen werken toch op ten duur een gewenning teweeg brengen waardoor iemand minder snel dronken wordt.
Dat is dan ook het princiepe van homeopathie, door een miniscuul deeltje mee te geven van hetgeen dat problemen oplevert bouw je weerstand op, alleen mist dat miniscule deeltje en gaat het om de herrinering van water.
Vb, door een extreme verdunning van slangengif te nemen, echt een extreme verdunning heb je de mogelijkheid weerstand op te bouwen tegen dat gif waardoor je in een later stadium misschien instaat bent een beet te verhapstukken.
Maar dat gaat dan alleen op als er wel deeltjes inzitten.
Dat zou volgens mij prima kunnen als die homeopathie-meesters konden uitleggen waarom ze voor bepaalde mensen bepaalde middelen kiezen.quote:Hier botsen regulier en alternatief heel erg, waar regulier zich op de kwaal richt, op het bestrijden van symptomen is alternatief veel meer gericht op de boel weer in totaal in balans krijgen, bij alternatief wordt minder naar kwaal en symptomen gekeken en meer naar het geheel.
Dat is een hele andere manier van aanpak en zou als zodanig onderzocht moeten worden.
Of ik kan met een fietswiel om m'n nek gaan lopen, misschien helpt dat !quote:Op donderdag 6 september 2007 20:29 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Gevoeligheid dus. Misschien dat een edelsteen amazoniet (te dragen) wat baat heeft voor je![]()
Het is dus gewoon geen verdunning !quote:Ok, avena sativa, komt ie:
De actieve bestanddelen zijn:
* 97,9 % avena sativa (haver dus)
* 2,0 % Panax Gingseng D3 en
* 0,1 % Ignatia amara D3
Ja hallo, voor moeilijke ziektes zal je hetzelfde tegenkomen bij reguliere artsen hoorquote:Op vrijdag 7 september 2007 09:31 schreef L.Denninger het volgende:
Dat zou volgens mij prima kunnen als die homeopathie-meesters konden uitleggen waarom ze voor bepaalde mensen bepaalde middelen kiezen.
Maar de een schrijft iets anders voor dan de ander (voor dezelfde 'patient'), want er is geen vaste richtlijn.
Je kunt prima wetenschappelijk onderzoek doen, maar niet als de methode vereist dat het onmogelijk is om te verifieren.
Waarom kunnen we die dan wel wetenschappelijk testen en homeopathie opeens niet ?quote:Op vrijdag 7 september 2007 09:37 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja hallo, voor moeilijke ziektes zal je hetzelfde tegenkomen bij reguliere artsen hoor. De één geeft dit met die diagnose en de ander dat met een heel andere diagnose en uiteindelijk komen ze erachter dat het niet zus maar zo is en krijg je weer een andere coktail. Geldt dus net zo goed voor de reguliere als voor de homeopatische gemeenschap.
Met homeopathie is er gewoon nog niet een eenduidige uitslag, volgens mij was er een tijd geleden een of andere Franse vooraanstaande geleerde die per ongeluk in de homeopathie is gestruikeld door een slordige assistente die veelste dun had vermengd maar waar de allergiezooi nog steeds op reageerde alsof het er wel was. Die man had geen reden om dwars te zitten of om geld binnen te harken want hij zat al op het pluche maar uiteindelijk heeft hij zijn reputatie door de grond zien zakken omdat hij bij zijn uitspraak bleef. Later heeft die man nog een nobelprijs gewonnen voor iets anders volgens mij. Ah ja, Jacques Beneviste was het. Die is ook geRandi'dquote:Op vrijdag 7 september 2007 09:54 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Waarom kunnen we die dan wel wetenschappelijk testen en homeopathie opeens niet ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |