Ja en meneer de agent ook als ik doorrijdquote:Op woensdag 5 september 2007 10:08 schreef worldpimber het volgende:
Wie is er hier nou een sukkel, ergens blijven staan op een leeg kruispunt omdat er toevallig ergens een rood lampje aan staat.Je ouders uit de oertijd zouden je vierkant uitlachen
Gewoon gas erop.quote:Op woensdag 5 september 2007 10:02 schreef JortK het volgende:
Sta ik vanmorgen tot vier keer toe verdomme voor een kut stoplicht op het groene licht te wachten.. terwijl er niemand op de weg rijd
quote:Op woensdag 5 september 2007 11:11 schreef Pavement het volgende:
100% met TS eensch !!
Heb hier pcies het zelfde elke kudt dag
Een stoplicht is precies hetzelfde als een verkeerslicht, slimme.quote:Op woensdag 5 september 2007 23:49 schreef MREn het volgende:
Stoplichten staan nochtans altijd op rood, dus ik snap de klacht niet.
heul niet waarquote:Op donderdag 6 september 2007 17:44 schreef Arthur.Spooner het volgende:
[..]
Een stoplicht is precies hetzelfde als een verkeerslicht, slimme.
Misschien in jou belevenis niet, maar in de normale-mensen-wereld toch wel hoorquote:
quote:Op donderdag 6 september 2007 17:53 schreef Arthur.Spooner het volgende:
[..]
Misschien in jou belevenis niet, maar in de normale-mensen-wereld toch wel hoor.
Zo'n ding heet een VRI, en geen stoplicht.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:53 schreef Arthur.Spooner het volgende:
[..]
Misschien in jou belevenis niet, maar in de normale-mensen-wereld toch wel hoor.
quote:Op donderdag 6 september 2007 19:53 schreef MREn het volgende:
[..]
Zo'n ding heet een VRI, en geen stoplicht.
Maar jij mag best VRI zeggen hoorquote:stop·licht (het ~)
1 seinlicht voor het verkeer => verkeerslicht
2 remlicht op een motorvoertuig
quote:Op woensdag 5 september 2007 11:11 schreef Pavement het volgende:
100% met TS eensch !!
Heb hier pcies het zelfde elke kudt dag
Dat is wel een onterechte boete want je rijdt door rood. Punt uit.quote:Op donderdag 6 september 2007 22:34 schreef Sjibble het volgende:
Vooral het ergste als eerst het fietsersstoplicht eerst op groen springt en na 5 sec pas van de autoweg.. dus zodra die fietsstoplicht op groen springt rij ik ook gewoon... Ik rij parallel met hun mee.. dus geen gevaar en onterechte boete
Er is niets onjuists aan.quote:Op donderdag 6 september 2007 19:58 schreef Arthur.Spooner het volgende:
En zeg jij ooit: "Stop! Het VRI staat op rood!"? Nee? Loop dan niet zo onjuist bijdehand te doen.![]()
Die vind ik ook best grappig, zo van die mensen die 5 seconden eerder aanzetten om toch maar vroeger te zijn, en die dan optrekken gelijk een oude mensquote:Op donderdag 6 september 2007 22:34 schreef Sjibble het volgende:
Vooral het ergste als eerst het fietsersstoplicht eerst op groen springt en na 5 sec pas van de autoweg.. dus zodra die fietsstoplicht op groen springt rij ik ook gewoon... Ik rij parallel met hun mee.. dus geen gevaar en onterechte boete
quote:Op woensdag 5 september 2007 23:47 schreef The_Terminator het volgende:
[..]mensen met zelfmoordnijgingen.
Daarom in de stad dicht op je voorganger blijven rijden, zo is de kans kleiner dat je voor het rood staat (en sowieso door oranje rijden in de stad, daar kijken ze toch niet nauw op).quote:Op zaterdag 8 september 2007 19:50 schreef Matel het volgende:
Of verkeerslichten die op rood springen zodra er 3 seconden niemand doorheen is gereden. Vervolgens sta je net stil en springt hij op groen... Om gek van te worden..
Lachen als je voorganger toch in 1x remtquote:Op zaterdag 8 september 2007 19:52 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Daarom in de stad dicht op je voorganger blijven rijden, zo is de kans kleiner dat je voor het rood staat (en sowieso door oranje rijden in de stad, daar kijken ze toch niet nauw op).
der is een verschil tussen bumperkleven & dicht op iemand rijden. Ik ga echt geen meter achter iemand plakken hoor, met een metertje of 5à10 heb je zéker genoeg om te remmen in de stad.quote:Op zaterdag 8 september 2007 19:56 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Lachen als je voorganger toch in 1x remt![]()
Mensen die opzettelijk bumperkleven [afbeelding]
quote:Op woensdag 5 september 2007 11:11 schreef Pavement het volgende:
100% met TS eensch !!
Heb hier pcies het zelfde elke kudt dag
Niet waar. Je hebt ong. 1s reactietijd en met een snelheid van 50km/uur leg je binnen die ene seconde al 14 meter af.quote:Op zaterdag 8 september 2007 19:58 schreef Athmozz het volgende:
[..]
der is een verschil tussen bumperkleven & dicht op iemand rijden. Ik ga echt geen meter achter iemand plakken hoor, met een metertje of 5à10 heb je zéker genoeg om te remmen in de stad.
reactietijd is maar een halve seconde, dus dan leg je 7m af. Remmen zelf sta je op een metertje of 10 stil, dus het zal rond de 15à20m's zijn inderdaad. valt nog goed mee. Verder staat die persoon voor jou ook niet direct stil, dus die heeft ook een remweg nodig.quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:52 schreef MREn het volgende:
[..]
Niet waar. Je hebt ong. 1s reactietijd en met een snelheid van 50km/uur leg je binnen die ene seconde al 14 meter af.
Ja, maar bij dezelfde remtijd staat hij uiteindelijk wel 15-20 meter eerder stil dan jijquote:Op dinsdag 11 september 2007 13:54 schreef Athmozz het volgende:
[..]
reactietijd is maar een halve seconde, dus dan leg je 7m af. Remmen zelf sta je op een metertje of 10 stil, dus het zal rond de 15à20m's zijn inderdaad. valt nog goed mee. Verder staat die persoon voor jou ook niet direct stil, dus die heeft ook een remweg nodig.
Daar heb ik een boete voor gehad op 4 uur s'nachts!quote:Op donderdag 6 september 2007 22:34 schreef Sjibble het volgende:
Vooral het ergste als eerst het fietsersstoplicht eerst op groen springt en na 5 sec pas van de autoweg.. dus zodra die fietsstoplicht op groen springt rij ik ook gewoon... Ik rij parallel met hun mee.. dus geen gevaar en onterechte boete
7m maar, de reactietijd. Remmen doet mijn auto beter dan die andere, maar laat nog aannemen dat hij maar even goed remt, het is enkel je reactietijd die je verliest, aangezien die ander ook wel stil moet komen te staan.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:04 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ja, maar bij dezelfde remtijd staat hij uiteindelijk wel 15-20 meter eerder stil dan jij
Reactietijd is alleen 0,5s als je er op gefocust bent dat je ineens moet remmen, dat ben je over het algemeen niet. Vrijwel niemand heeft in het dagelijks verkeer een reactietijd van 0.5s.quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:54 schreef Athmozz het volgende:
[..]
reactietijd is maar een halve seconde, dus dan leg je 7m af. Remmen zelf sta je op een metertje of 10 stil, dus het zal rond de 15à20m's zijn inderdaad. valt nog goed mee. Verder staat die persoon voor jou ook niet direct stil, dus die heeft ook een remweg nodig.
Het is 's nachtsquote:Op dinsdag 11 september 2007 17:23 schreef LekkerWijf het volgende:
Daar heb ik een boete voor gehad op 4 uur s'nachts!![]()
Idd. Kijk eens naar drempels die als paddestoelen uit de grond opkomen!quote:Op woensdag 5 september 2007 22:36 schreef NoBody122 het volgende:
Automobilisten pesten is men in Nederland idd bijzonder goed in
Als je bron voor stoplicht Van Dale is dan weet ik iets wat jij waarschijnlijk niet weet.quote:Op donderdag 6 september 2007 19:58 schreef Arthur.Spooner het volgende:
[..]
[..]
Maar jij mag best VRI zeggen hoor.
En zeg jij ooit: "Stop! Het VRI staat op rood!"? Nee? Loop dan niet zo onjuist bijdehand te doen.![]()
Scooters met stevige strakke ophanging ftw, rag er zo met 50 overheenquote:Op donderdag 13 september 2007 00:21 schreef Ego8 het volgende:
[..]
Idd. Kijk eens naar drempels die als paddestoelen uit de grond opkomen!
Ik spreek over brommers/scooters met remschijven, en dus niet pauperdingen met trommelremmen.quote:Op donderdag 13 september 2007 00:50 schreef Tique3 het volgende:
Sjibble heb je er wel eens aan gedacht dat je de bestuurder voor jou heel erg afleid als je zo dicht achter die persoon rijdt?
Heb je er wel eens aan gedacht dat die dan fouten kan gaan maken, eigenlijk door jouw schuld.
Heb je er dan ook wel eens aan gedacht dat diegenen dan iets te laat kan zien en plotseling afremt zodat jij vervolgens achterop knalt?
Een auto heeft meer remkracht omdat deze van een hogere snelheid snel af moet kunnen remmen.
Jouw brommert is berekend op een lagere snelheid dan een auto.
Verhoudingsgewijs heeft de auto dus bij dezelfde snelheid per eenheid van massa meer remkracht en zal dus ook sneller af kunnen remmen.
Voorbeeld: bij 30 km/h staat een auto in no-time stil terwijl dit voor een brommer een redelijke snelheid is en de remweg van de brommer ook daadwerkelijk remweg genoemd kan worden..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |