abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 september 2007 @ 09:51:08 #1
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_52954111
Death Proof

Eerder dit jaar werd Grindhouse in de Amerikaanse bioscopen uitgebracht, een samenwerkingsproject van Quentin Tarantino en Robert Rodriguez. Grindhouse is een ode aan de ‘grindhouse’-bioscopen uit de jaren zestig en zeventig die allerlei soorten B-films vertoonden en meestal in het mindere deel van een stad gesitueerd waren. Tarantino en Rodriguez wilden de ervaring van een bezoek aan een grindhouse nabootsen door allebei een ode aan bepaalde genrefilms te maken en deze als ‘double feature’ in één voorstelling te vertonen, afgewisseld met neptrailers gemaakt door collega’s

De productiemaatschappij die de film financierde veronderstelde echter dat het fenomeen grindhouse buiten de Verenigde Staten niet begrepen zou worden. In de rest van de wereld worden de twee films daarom apart uitgebracht. Tarantino’s Death Proof verschijnt nu, terwijl Planet Terror van Rodriguez pas half augustus zal draaien. Wat er met de neptrailers gebeurt, is niet bekend, maar ze zijn in ieder geval niet voor of na Death Proof te zien.

Deze versie van Death Proof is sowieso een andere dan in Grindhouse. Zo’n twintig minuten aan extra materiaal dat er was uitgeknipt om de lengte te bekorten is weer toegevoegd, bestaande uit twee ‘nieuwe’ scènes en wat aanvullingen. Dit heeft voor- en nadelen. Van de twee delen waaruit Death Proof eigenlijk bestaat, is het tweede leuker en completer geworden, maar het eerste toch wat vermoeiend.

Dat eerste gedeelte bestaat namelijk vooral uit gesprekken tussen radiodj Jungle Julia, haar vriendinnen en de gevaarlijke Stuntman Mike over onder andere relaties, muziek en een lapdance. Sommige van deze dialogen liggen erg prettig in het gehoor en zijn soms best humoristisch, maar andere zijn lang niet zo boeiend en gaan net iets te lang door. Gelukkig is daar dan nog de typische Tarantino-soundtrack vol onbekende sixties en seventies soul en rock-‘n-roll, die dit eerste stuk nog veel aangenamer maakt dan het al is. De show wordt gestolen door Kurt Russell als de maniakale seriemoordenaar Stuntman Mike die zijn prooi verleidt, achtervolgt en met zijn auto vermoordt.

Na een zeer korte maar krachtige actiescène en de nasleep ervan wordt een nieuw stel personages geïntroduceerd en begint het tweede deel van de film. Vier vrouwen die werkzaam zijn in de filmindustrie, onder wie twee stuntvrouwen, eisen nu de aandacht op en opnieuw wordt er flink wat afgepraat. Maar deze dialogen zijn een stuk interessanter en vermakelijker dan die eerder te horen waren.

Dat is niet het enige verschil tussen de twee delen. De toon is ook anders. Begint de film nog als een soort slasher, langzamerhand wordt Death Proof steeds meer een ode aan autoachtervolgingfilms. Het is een verandering die culmineert in een spetterende, bijna twintig minuten lange climax; een razernij van verwrongen metaal en brandend rubber. Tarantino had van tevoren gesteld dat hij een van de beste autoachtervolgingen uit de filmgeschiedenis wilde maken en dat is hem wel gelukt.

Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  woensdag 5 september 2007 @ 09:52:29 #2
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_52954142
Ik heb 'm gisteren gezien
PieAir
pi_52954352
Leuke film jah, niets meer niets minder!

Kurt Russell
pi_52954411
vond het einde een beetje plots... maar wel een toffe film...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_52954523
Vond hem wel goed....alleen de ellenlange dialogen in het midden waren me net iets te lang. Ik verwachtte namelijk meer actie zoals ik in zijn voorgaande films gewend ben. Uiteindelijk komt die actie ook wel weer op gang maar net iets te laat...De achtervolging is natuurlijk wel super uitgevoerd en is behoorlijk vermakelijk. Vooral de manier waarop Kurt Russel reageert als de rollen worden omgedraait

Al met al een goede film, al vind ik hem enigzins overrated...zoals wel vaker gebeurd met film van Tarantino.
pi_52954599
ja het vele gepraat is idd boring maarja zo zijn vrouwen nu eenmaal
pi_52954620
ow, en ff voor de goede orde.... Wat een geile lapdane...
pi_52954785
wat een vette film ..
  woensdag 5 september 2007 @ 11:05:38 #9
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52955690
Idd een verschrikkelijk vette film. Al duren beiden keren de introductie van de vrouwen net iets te lang. Geweldige muziek ook weer. Vooral dat nummer op het einde, Chick Habit, was fantastisch.
  woensdag 5 september 2007 @ 11:19:58 #10
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_52956017
Wat is het ook obvious dat Tarantino een voet fetisj heeft he?

PieAir
  woensdag 5 september 2007 @ 11:31:17 #11
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52956296
Heel erg, ja.
pi_52956435
Als Kurt Russell een van de hoofdrollen speelt....... waarom staan dan Mickey Rourke en Zoe Bell op die poster en niet Kurt?
  woensdag 5 september 2007 @ 11:42:01 #13
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52956595
Zoe Bell speelt ook in de film. Rourke is vast express fout erop gezet/gelaten omdat die eerst de hoofdrol zou spelen.
  woensdag 5 september 2007 @ 13:54:49 #14
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_52959199
Wel vet hoe dat been eraf vliegt tijdens de botsing

wel zonde van dat been though...
PieAir
pi_53053442
vond hem toch wel een beetje tegenvallen..hou wel van cult en Tarantino films maar de dialogen konden me niet echt boeien en de rest stelde dan meteen weinig voor..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_53054254
Ook gezien.. muah, ik weet het niet al vond ik die carcrash echt meesterlijk!
quote:
Op woensdag 5 september 2007 10:17 schreef HostiMeister het volgende:
ow, en ff voor de goede orde.... Wat een geile lapdane...
vond je?
pi_53054524
quote:
Op zondag 9 september 2007 18:26 schreef Smeich het volgende:
Ook gezien.. muah, ik weet het niet al vond ik die carcrash echt meesterlijk!
[..]

vond je?
Ja, maar dat lag voornamelijk aan de dame in kwestie.
pi_53055509
Gisteren gezien, en zeer vermakelijk bevonden. voral de " iets wat oudere" stijl van filmen en dan zien hoe er overdreven gebruik wordt gemaakt van een nokia en een ipod, en op het laatst de achtervolgingsscene tussen de moderne auto's... leuk gedaan.
=--=
  Moderator zondag 9 september 2007 @ 19:57:50 #19
9859 crew  Karina
Woman
pi_53056313
Ik heb hem vanmorgen gekeken: het einde was echt super! Had ik niet verwacht. De film kwam wel wat langzaam op gang vond ik, dat was het enige minpuntje.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_53056788
Alle ingredienten voor een geweldige mannenfilm:
- Lekkere wijven
- Tarantino dialogen
- Actie
Wat wil je nog meer
  zondag 9 september 2007 @ 20:17:40 #21
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_53056853
quote:
Op zondag 9 september 2007 20:15 schreef Fezzizzel het volgende:
- Lekkere wijven
- Tarantino dialogen
- Actie
Wat wil je nog meer
Zombies.
Maar die zitten gelukkig in Planet Terror.
  zondag 9 september 2007 @ 20:36:09 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_53057409
Net bekeken.
Erg leuke film, met een paar geweldige scenes en een onverwachts einde.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 9 september 2007 @ 23:07:04 #23
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_53061778
quote:
Op zondag 9 september 2007 20:15 schreef Fezzizzel het volgende:
- Lekkere wijven
- Tarantino dialogen
- Actie
Wat wil je nog meer
Schieten-tieten-actie-film dus

anyway,
Ik heb net zitten kijken en wat matig zeg...

Dialogen konden me totaal niet boeien en waren veel te langdradig. Het typische amerikaanse geneuzel van drugs gebruiken lag er weer zo zwaar bovenop en er zat veel te weinig actie in.
De bedoeling is dat ze bang zijn voor die gast, maar ik krijg totaal geen hoogte van waarom. Dat komt omdat het allemaal te lang duurt en er te veel onnodig in wordt geouwehoerd.

Daarnaast is de stijl van filmen wel grappig. Of eigenlijk gewoon het editten enzo. Het ziet er leuk uit en het geeft wel een zekere sfeer. Aan de andere kant is het ook wel weer zo dat alleen Tarentino er mee weg komt. Ieder ander (ok misschien Rodriguez ook) zou voor gek worden verklaard en er zou geen aandacht aan worden geschonken.

Voor mij nog maar een keer een bevestiging dat Tarentino mateloos overschat is.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 9 september 2007 @ 23:12:01 #24
105263 Litso
Interlectueel.
pi_53061894
Ontzettend gave film!
Van de dialogen tot de lapdance tot de bloedspannende achtervolging tot het vreemde over the top einde, ik heb er echt van genoten
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  zondag 9 september 2007 @ 23:16:37 #25
67174 Dos37
Come on Twente
pi_53062000
Morgen maar even kijken. De reacties hier zijn wel positief, maar heb ook al andere geluiden gehoord.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')