quote:Op woensdag 5 september 2007 01:36 schreef BaajGuardian het volgende:
Volgens mij is het weer eens tijd voor newsman om dit te zien:
afbeelding
Dat dusquote:Op woensdag 5 september 2007 00:01 schreef BasEnAad het volgende:
Sinds Bas Haring speelbal is geworden van de linkse media is hij ineens een stuk minder ruimdenkend als filosoof.
Een echte filosoof! "Waarom moeten we de beste zijn? Waarom moet de economie groeien? Wat is er slecht aan gelukkig zijn met een 6?"quote:Op woensdag 5 september 2007 11:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
"wat is er mis met naar de knoppen gaan"
Kun je dat ook toelichten? Eventueel met voorbeelden?quote:
Onlangs was hij nog te gast bij een programma van de publieke omroep (ik meen Nederland 2) waarbij hij "alles wat met Wilders te maken had" maar dom en onintelligent vond. Dat klinkt natuurlijk allemaal wel leuk en aardig, maar het is interessanter om een filosoof te horen naar het "waarom" en waarom een man als Wilders zoveel zetels kan krijgen. Een beetje kreten als "dom""en "onintelligent" roepen kan iedereen.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:47 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
Kun je dat ook toelichten? Eventueel met voorbeelden?
Ik heb het zelf niet gezien, maar dat klinkt inderdaad erg simplistisch uit zijn mond. Ietwat kort door de bocht dus, maar dat hoeft van hem nog geen marionet te maken van 'de linkse media'.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:54 schreef LENUS het volgende:
[..]
Onlangs was hij nog te gast bij een programma van de publieke omroep (ik meen Nederland 2) waarbij hij "alles wat met Wilders te maken had" maar dom en onintelligent vond. Dat klinkt natuurlijk allemaal wel leuk en aardig, maar het is interessanter om een filosoof te horen naar het "waarom" en waarom een man als Wilders zoveel zetels kan krijgen. Een beetje kreten als "dom""en "onintelligent" roepen kan iedereen.
Klopt, maar ik heb lang niet al zijn optredens gezien van de laatste tijd. Vond hem zeer ongenuanceerd uit de hoek komen in tegenstelling tot eerdere reportages van hem op tv.quote:Op woensdag 5 september 2007 12:01 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
Ik heb het zelf niet gezien, maar dat klinkt inderdaad erg simplistisch uit zijn mond. Ietwat kort door de bocht dus, maar dat hoeft van hem nog geen marionet te maken van 'de linkse media'.
Als je alles wat met Wilders te maken heeft dom vindt, ben je opeens links?quote:Op woensdag 5 september 2007 11:54 schreef LENUS het volgende:
[..]
Onlangs was hij nog te gast bij een programma van de publieke omroep (ik meen Nederland 2) waarbij hij "alles wat met Wilders te maken had" maar dom en onintelligent vond. Dat klinkt natuurlijk allemaal wel leuk en aardig, maar het is interessanter om een filosoof te horen naar het "waarom" en waarom een man als Wilders zoveel zetels kan krijgen. Een beetje kreten als "dom""en "onintelligent" roepen kan iedereen.
Misschien is het ook heel simpel: omdat de mensen dom en niet intelligent zijnquote:Op woensdag 5 september 2007 11:54 schreef LENUS het volgende:
[..]
website van Pauw en Witteman...quote:Op woensdag 5 september 2007 12:14 schreef crossover het volgende:
Kan ik die aflevering nog terugzien? Zie m op uitzending gemist niet staan.
Dat maak jij er weer vanquote:Op woensdag 5 september 2007 12:14 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Als je alles wat met Wilders te maken heeft dom vindt, ben je opeens links?
Het betreffende programma lijkt een beetje op een basisschoolplein. Niet de sterkte van je argumenten, maar de uitslag van je stem op een decibelmeter bepaalt de hierarchie. Je zag Haring eerst verbaasd zijn, toen zoeken - langzaam switchte hij van degelijk beargumenteerde uitspraken naar pseudo-welluidende ongenuanceerde oneliners met als strekking bijvoorbeeld "Het succes van Wilders is primair te wijten aan het gebrek aan intelligentie van het electoraat." - en vervolgens moedeloos zwijgen. Ik kan me niet voorstellen dat Haring zich beperkt tot kretologie in zijn rol als hoogleraar. Foute context, onhandige poging om de door die context gewenste rol naar behoren in te vullen, maar geen graadmeter voor de filosofische kwaliteiten van Haring, me dunkt. Hetzelfde geldt - in iets mindere mate - voor zijn optreden in Pauw & Witteman.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:54 schreef LENUS het volgende:
[..]
Maar hij heeft wel gelijk. Het is dom om te denken dat je ingewikkelde problemen oplost met makkelijke antwoorden. Je lost een integratieprobleem niet op door het verbieden van een boek. Het is kortzichtige kretologie van Wilders en mensen die geen zin hebben om zich in de problemen te verdiepen vinden het lekker om Wilders te horen roepen.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:54 schreef LENUS het volgende:
[..]
Ik zit nu te wachten op een tienencultuur, waarin de studenten alles doen voor een zo hoog mogelijke cijfer en boos/verdrietig worden als ze een paar punten te kort komen voor het hoogst haalbare.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een echte filosoof! "Waarom moeten we de beste zijn? Waarom moet de economie groeien? Wat is er slecht aan gelukkig zijn met een 6?"
Standbeeld!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |