abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 4 september 2007 @ 20:59:02 #1
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_52944408
van nu.nl:
quote:
Sabotage bij Vlaamse fietstocht rond Brussel
Uitgegeven: 3 september 2007 11:31

BRUSSEL - Kwaadwillenden hebben de jaarlijkse Vlaamse fietstocht rond Brussel die zondag plaatsvond aangegrepen om de fietsliefhebbers eens flink te pesten.
ANP

Hier en daar knoeiden vermoedelijk Franstaligen met de bewegwijzering en tientallen fietsers reden hun banden lek op uitgestrooide spijkers.

Taalstrijd

In totaal fietsten 77.000 Vlamingen mee met de fietstocht rond Brussel, de zogeheten Gordel. Het typisch Vlaamse evenement werd net als vorige jaren door politici aangewend voor het venten van opinies met betrekking tot de taalstrijd, meldden Vlaamse media maandag.

Vlaamse politieke partijen willen het kiesdistrict Brussel-Halle-Vilvoorde splitsen, maar de Walen zijn hierop tegen.
en ook van nu.nl:
quote:
Waal strooit spijkers bij Vlaamse fietstocht

Uitgegeven: 4 september 2006 15:57
Laatst gewijzigd: 4 september 2006 15:58
BRUSSEL - De taalstrijd in België kent soms vreemde incidenten. Dat was zondag weer het geval bij de jaarlijkse fietstocht van Vlamingen rond Brussel, bedoeld om alle gebieden te markeren die Nederlandstalig zijn.

Een Waalse advocaat uit Waterloo en een handlanger konden dat niet aanzien. In de Brusselse voorstad Sint-Genesius-Rode strooiden zij honderden kopspijkers op de fietsroute, met vele lekke banden tot gevolg.

De mannen werden echter opgemerkt door verdekt opgestelde agenten. De agenten vonden in de auto van de advocaat 4200 pasgekochte kopspijkers, evenals drie wegwijzers die hij had weggehaald. De mannen zijn geboeid afgevoerd. "Ondanks alles bleef de advocaat zijn betrokkenheid ontkennen", aldus een woordvoerder van de politie Sint-Genesius-Rode maandag.

De ruim 70.000 fietsers van de zogeheten Gordeltocht vonden verder ook boomstammen op hun weg.
De Gazet van Antwerpen had hier het volgende over te vermelden:

't Is toch te gek voor woorden dat dat zomaar kan, gezien het tweede bericht zijn dit ook geen kwajongensstreken maar is het weer de franstalige elite die het niet kan hebben dat een grote groep Vlamingen hun verbondenheid met Nederland demonstreert door op ons nationale vervoermiddel een rondje te rijden . En waar zijn onze politici, waar blijven de kamervragen? Ieder ander zichzelfrespecterend land had allang militairen gestuurd om deze taalgenoten te beschermen tegen de Waalse snoodaards maar ik ben bang dat ik al blij mag zijn met een gemompelde 'zo gaan we niet met elkaar om' van een lakei van Balkenende

"Wat Wals is, vals is! Slaat al dood!" alleen de vervelende Walen die geen Nederlands willen spreken als ze in Vlaanderen zijn natuurlijk, niet de aardige en meewerkende Walen die er ook zijn
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  dinsdag 4 september 2007 @ 21:02:56 #2
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52944511
Woeh, Vlamingen vs Walen topic!!
Tvp dus
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_52944518
Die gekke belgen toch
pi_52944588
Vlaanderen
Wallonië( de naam alleen al) met hun verotte wegen en half ingestortte 3de-wereldland huizen met allemaal grote raar gekleurde bakstenen
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_52944710
Kutfietstocht

Dankzij al die fietsers kon ik nergens doorrijden. Overal waren ze!
  † In Memoriam † dinsdag 4 september 2007 @ 21:23:51 #6
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_52945090
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 21:10 schreef katerwater het volgende:
Kutfietstocht

Dankzij al die fietsers kon ik nergens doorrijden. Overal waren ze!
Maar je scheldt tenminste in het Nederlands

Maar om bij het bericht te blijven, een beetje pesten kan ik nog wel inkomen maar dan hadden ze het bij die borden moeten laten (en ze dan bij de gemeente terugbrengen:" Bonjour, j'ai trouvé ces panneaux au bord de la route, je crois qu' ils sont de vous?"). Duizenden lekke banden is niet leuk te vinden, voor straf moeten ze die advocaat alle gaten laten plakken
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_52947137
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 21:23 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Maar je scheldt tenminste in het Nederlands [afbeelding]
Mèrde!
pi_52948340
TVP

WAR!
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  woensdag 5 september 2007 @ 12:17:42 #9
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_52957404
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 21:02 schreef -skippybal- het volgende:
Woeh, Vlamingen vs Walen topic!!
Tvp dus
Ze moeten die beide landen gewoon splitsen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_52958861
Ik vind dat ons KCT maar eens moet ingrijpen en een eind moet maken aan de ongekende WAALSE TERREUR!
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_52970549
Nu ja dit gebeurt ook wel elk jaar hoor.....
pi_52973127
quote:
Op woensdag 5 september 2007 13:38 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik vind dat ons KCT maar eens moet ingrijpen en een eind moet maken aan de ongekende WAALSE TERREUR!
KCT?

ON-GE-KEN-DE??!!??!?
pi_52973607
Vlaanderen wordt voorgesteld als een racistische regio omdat sommigen in vraag durven stellen wat er aan de hand is in Wallonië, en waarom dat miljarden euro's aan jaarlijkse overdrachten kost.

Je ziet hoe ver de oneindige dankbaarheid van de Franstaligen reikt.
Nadat Brussel sinds de oprichting van België verfranst is tot een bijna uitsluitende stad, wordt Brussel als volledig in Vlaanderen gelegen stad gebruikt om via "kolonisatie" de gemeenten errond te verfransen.

Van zodra ze met genoeg zijn, richten ze hun eigen partijen op, verkiezen ze bij gemeenteraadsverkiezingen hun eigen burgemeester, eisen ze extra taalrechten, en eisen ze een referendum voor de anschluss bij het Brussels Gewest.

Ze zijn zelfs al naar de Raad van Europa geweest en sommigen durven over "etnische zuivering door Vlaanderen" spreken, terwijl iedereen (ook in Vlaanderen) het doodnormaal lijkt te vinden dat je een kind niet zonder tolk naar een ziekenhuis kan sturen in Brussel(filmpje) en zelfs de gezondheidszorg door ambulanciers in het officieel eentalig Nederlandstalige Vlaanderen in de buurt van Brussel in het gedrang komt ( "Moeder is gestorven omdat ze Nederlandstalig was" ).

Grootste ruziestoker is de partij Front Démocratique Francophone (hoewel hun eisen door alle andere Franstalige partijen eveneens ingenomen worden):

Deze partij heeft in Vlaamse gemeenten burgemeesters. Een van die heren, namelijk Van Eycken, ironisch genoeg zelf een overgelopen Vlaming, heeft in 2005 een anschlussmanifestatie georganiseerd in "zijn" gemeente Linkebeek, waarop zelfs Franse vlaggen wapperden. Voor Vlaamse tegenbetogers (NVA, Taal Aktie Komitee, Vlaams Belang,..)was er in deze Vlaamse gemeenten die dag geen toegang.

Voor mij is het duidelijk : België is één van de meest kunstmatige landen in Europa, dat in 1830 zeker niet als vaderland voor de Vlamingen werd opgericht. Moest dat nooit gebeurd zijn, dan was Brussel gewoon opnieuw vernederlandst onder Nederlands bestuur, net zoals in Maastricht gebeurd is.
pi_52973747
quote:
Je ziet hoe ver de oneindige dankbaarheid van de Franstaligen reikt.
Nadat Brussel sinds de oprichting van België verfranst is tot een bijna uitsluitende stad, wordt Brussel als volledig in Vlaanderen gelegen stad gebruikt om via "kolonisatie" de gemeenten errond te verfransen.
Slagen ze hier dan ook in? Als de Franstaligen naar de randgemeenten trekken, dan lijkt het me dat er minder in de binnenstad zelf wonen. Het lijkt me verder overigens ook niet dat de Franstaligen zulke hoge geboortencijfers hebben dat ze als een plaag zich verspreiden èn overal dezelfde concentratie (aantal Franstaligen per km2 of per gemeente) behouden.
pi_52974033
Het begint te lijken op die tochten in Noord-Ierland.
*****Kraak........
pi_52975648
quote:
Op donderdag 6 september 2007 00:31 schreef Mtijn het volgende:

[..]

KCT?

ON-GE-KEN-DE??!!??!?
Wat moet jij nou weer?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_52977543
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 20:59 schreef Barbaaf het volgende:
maar is het weer de franstalige elite die het niet kan hebben dat een grote groep Vlamingen hun verbondenheid met Nederland demonstreert door op ons nationale vervoermiddel een rondje te rijden .
Hun verbondenheid met Nederland?

Dat de Vlamingen Nederlands spreken en zich niet verbonden voelen met Walonie betekent niet automatisch dat zij zich verbonden voelen met Nederland. Dit laatste betwijfel ik zelfs sterk.

Niet alles automatisch als ode aan Nederland zien.
Krekker is de bom!
pi_52980053
quote:
Op donderdag 6 september 2007 01:46 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Slagen ze hier dan ook in? Als de Franstaligen naar de randgemeenten trekken, dan lijkt het me dat er minder in de binnenstad zelf wonen. Het lijkt me verder overigens ook niet dat de Franstaligen zulke hoge geboortencijfers hebben dat ze als een plaag zich verspreiden èn overal dezelfde concentratie (aantal Franstaligen per km2 of per gemeente) behouden.
Natuurlijk houden ze daar zelf ook rekening mee. Wanneer zij voorstellen om het Brussels Gewest uit te breiden, claimen ze natuurlijk alleen maar gebieden zodanig dat in totaal er een comfortabele Franstalige meerderheid in het Brussels Gewest blijft. De reactie van Vlaamse bewegingen is vaak dat Brussel mag uitbreiden met alle 308 Vlaamse gemeenten, zonder de taalstatuten te wijzigen.

Je mag echter niet vergeten dat Brussel (dus het gewest met de negentien tweetalige gemeenten) ook een zeer multiculturele stad is, er wonen ongeveer een miljoen mensen, maar 26% daarvan zijn buitenlanders, en 30 % is een "belg" van vreemde origine. En voor de nieuwkomers is het Frans de meest logische keuze.

Zoals je op dat plaatje ziet, zien ze graag heel Halle-Vilvoorde (nu het westelijke deel van de provincie Vlaams-Brabant) als extensie van Brussel.
En als je kijkt naar de resultaten in de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde op 10 juni 2007 bij de federale verkiezingen, dan zie je daarin dat in totaal de Franstalige partijen met een 13 tegen 9 verhouding winnen.

(Dit is trouwens die beruchte kieskring BHV waarover ook in de cartoon gesproken wordt, die de Vlamingen zo graag willen splitsen om dat grossbrüssel idee weg te nemen)

Over die opmerking over Noord-Ierland, zo erg is het ook niet. De Gordel is ook wel bedoeld als een fijne dag van sport met allerlei evenementjes, zoals muziek (met deze keer zelfs wat Franstalige muziek erbij).
  zondag 9 september 2007 @ 18:58:57 #19
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_53054899
Mooie OP.
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
pi_53072338
Even voor de duidelijkheid : de Gordel is in principe geen Vlaams-nationalistische en zeker geen Heel-Nederlandse manifestatie. Lang niet iedereen die Vlaamsgezind is en voor de bescherming van het Vlaamse karakter tegen verfransing is, wil ook daadwerkelijk de onafhankelijke Vlaamse staat. De Vlaamse minister-president Kris Peeters (CD&V), tot nader order geen separatist, komt daar bijvoorbeeld ook fietsen.
pi_53073293
Nederland en Vlaanderen horen godverdomme gewoon bij elkaar en dat kan ik zelfs als Marokkaan zien
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
  maandag 10 september 2007 @ 14:37:54 #22
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_53073393
De eerste stappen tot een burgeroorlog
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 10 september 2007 @ 14:44:45 #23
105263 Litso
Interlectueel.
pi_53073587
En iedereen die gewoonlijk alle Belgen als dom afschrijft als het over België in het algemeen gaat klimt hier opeens over elkaar om als eerste Wallonië af te zeiken.
Kom op zeg, het is inderdaad kansloos van die advocaat, maar om maar meteen een halve burgeroorlog te starten tegen een deel van een land waar wij niet eens wonen?
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  maandag 10 september 2007 @ 14:59:02 #24
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53073882
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 20:59 schreef Barbaaf het volgende:

"Wat Wals is, vals is! Slaat al dood!"
Een totale misquote van Jacob van Maerlant.

Waar je je al niet druk om kunt maken.
  † In Memoriam † maandag 10 september 2007 @ 15:56:29 #25
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_53074756
Natuurlijk chargeer ik behoorlijk in de OP, mij is namelijk opgevallen dat hoe harder je schreeuwt en met stekelige standpunten komt, hoe meer aandacht je krijgt. Had iemand van Wilders gehoord als hij het hield bij 'Ik vind moslims niet lief'? Nee, schreeuwen en demoniseren moet je om gehoord te worden!

Wat niet wegneemt dat er een zorgwekkende ontwikkeling gaande is, goed beschreven door Zuiderbuur: het verfransen van de Vlaamse gemeenten rond Brussel, het morrelen aan de taalgrens . Het ook genoemde incident met gebrekkige hulp aan nederlandssprekenden door Waalse ambulanciers (lees ook de link) zou zonder veel overdrijving als een vorm van etnische zuivering opgevat kunnen worden, terwijl de Walen juist de Vlamingen daarvan beschuldigen.

Ik denk dat de splitsing van België wel naderbij komt al zal een fusie tussen Vlaanderen en Nederland nog op zich laten wachten, te veel verschillen in wetgeving en politiek * ), nog afgezien van het feit dat de meeste Vlamingen nog tegen zijn, imo de belangrijkste factor. Maar zodra ze willen zal ik ze met open armen ontvangen

* ) En dan het liefst het beste van beide gebieden combineren: goede wegen, lage belastingen en vrije verkoop van vuurwerk al zou het onder Balkenende eerder uitdraaien op het tegenovergestelde, stel je voor dat de bevolking ergens voordeel uit zou kunnen halen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')