en ook van nu.nl:quote:Sabotage bij Vlaamse fietstocht rond Brussel
Uitgegeven: 3 september 2007 11:31
BRUSSEL - Kwaadwillenden hebben de jaarlijkse Vlaamse fietstocht rond Brussel die zondag plaatsvond aangegrepen om de fietsliefhebbers eens flink te pesten.
ANP
Hier en daar knoeiden vermoedelijk Franstaligen met de bewegwijzering en tientallen fietsers reden hun banden lek op uitgestrooide spijkers.
Taalstrijd
In totaal fietsten 77.000 Vlamingen mee met de fietstocht rond Brussel, de zogeheten Gordel. Het typisch Vlaamse evenement werd net als vorige jaren door politici aangewend voor het venten van opinies met betrekking tot de taalstrijd, meldden Vlaamse media maandag.
Vlaamse politieke partijen willen het kiesdistrict Brussel-Halle-Vilvoorde splitsen, maar de Walen zijn hierop tegen.
De Gazet van Antwerpen had hier het volgende over te vermelden:quote:Waal strooit spijkers bij Vlaamse fietstocht
Uitgegeven: 4 september 2006 15:57
Laatst gewijzigd: 4 september 2006 15:58
BRUSSEL - De taalstrijd in België kent soms vreemde incidenten. Dat was zondag weer het geval bij de jaarlijkse fietstocht van Vlamingen rond Brussel, bedoeld om alle gebieden te markeren die Nederlandstalig zijn.
Een Waalse advocaat uit Waterloo en een handlanger konden dat niet aanzien. In de Brusselse voorstad Sint-Genesius-Rode strooiden zij honderden kopspijkers op de fietsroute, met vele lekke banden tot gevolg.
De mannen werden echter opgemerkt door verdekt opgestelde agenten. De agenten vonden in de auto van de advocaat 4200 pasgekochte kopspijkers, evenals drie wegwijzers die hij had weggehaald. De mannen zijn geboeid afgevoerd. "Ondanks alles bleef de advocaat zijn betrokkenheid ontkennen", aldus een woordvoerder van de politie Sint-Genesius-Rode maandag.
De ruim 70.000 fietsers van de zogeheten Gordeltocht vonden verder ook boomstammen op hun weg.
Maar je scheldt tenminste in het Nederlandsquote:Op dinsdag 4 september 2007 21:10 schreef katerwater het volgende:
Kutfietstocht![]()
Dankzij al die fietsers kon ik nergens doorrijden. Overal waren ze!
Mèrde!quote:Op dinsdag 4 september 2007 21:23 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Maar je scheldt tenminste in het Nederlands [afbeelding]
Ze moeten die beide landen gewoon splitsenquote:Op dinsdag 4 september 2007 21:02 schreef -skippybal- het volgende:
Woeh, Vlamingen vs Walen topic!!
Tvp dus![]()
KCT?quote:Op woensdag 5 september 2007 13:38 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik vind dat ons KCT maar eens moet ingrijpen en een eind moet maken aan de ongekende WAALSE TERREUR!
Slagen ze hier dan ook in? Als de Franstaligen naar de randgemeenten trekken, dan lijkt het me dat er minder in de binnenstad zelf wonen. Het lijkt me verder overigens ook niet dat de Franstaligen zulke hoge geboortencijfers hebben dat ze als een plaag zich verspreiden èn overal dezelfde concentratie (aantal Franstaligen per km2 of per gemeente) behouden.quote:Je ziet hoe ver de oneindige dankbaarheid van de Franstaligen reikt.
Nadat Brussel sinds de oprichting van België verfranst is tot een bijna uitsluitende stad, wordt Brussel als volledig in Vlaanderen gelegen stad gebruikt om via "kolonisatie" de gemeenten errond te verfransen.
Hun verbondenheid met Nederland?quote:Op dinsdag 4 september 2007 20:59 schreef Barbaaf het volgende:
maar is het weer de franstalige elite die het niet kan hebben dat een grote groep Vlamingen hun verbondenheid met Nederland demonstreert door op ons nationale vervoermiddel een rondje te rijden.
Natuurlijk houden ze daar zelf ook rekening mee. Wanneer zij voorstellen om het Brussels Gewest uit te breiden, claimen ze natuurlijk alleen maar gebieden zodanig dat in totaal er een comfortabele Franstalige meerderheid in het Brussels Gewest blijft. De reactie van Vlaamse bewegingen is vaak dat Brussel mag uitbreiden met alle 308 Vlaamse gemeenten, zonder de taalstatuten te wijzigen.quote:Op donderdag 6 september 2007 01:46 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Slagen ze hier dan ook in? Als de Franstaligen naar de randgemeenten trekken, dan lijkt het me dat er minder in de binnenstad zelf wonen. Het lijkt me verder overigens ook niet dat de Franstaligen zulke hoge geboortencijfers hebben dat ze als een plaag zich verspreiden èn overal dezelfde concentratie (aantal Franstaligen per km2 of per gemeente) behouden.
Een totale misquote van Jacob van Maerlant.quote:Op dinsdag 4 september 2007 20:59 schreef Barbaaf het volgende:
"Wat Wals is, vals is! Slaat al dood!"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |