En op Zp-Odz:quote:Op vrijdag 7 september 2007 14:40 schreef MREn het volgende:
Vandaag overigens weer Buffels op Zp-Ww.
elke idioot weet dat je niet zomaar t spoor mag overstekenquote:Op vrijdag 7 september 2007 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
Ah, het was een schoolkamp dat ie op verbleef, anders had ie er wel vaker gestaan en het kunnen weten.
En nee Fles, ik ken maar van een beperkt deel van Nederland de treinenloop. Ik denk dat jij de treinenloop beter kent![]()
Groningen - Zuidbroek - Nieuweschans is sowieso 100 km/u maximaalquote:Op vrijdag 7 september 2007 15:57 schreef Bensel het volgende:
heeft iemand hier al meer gehoord over die nieuwe dienstregeling van Arriva? ik bedoel, van prorail mogen ze nog geen 120 rijden, dus ik weet niet hoe ze dan 3 maal in het uur op het traject groningen nieuweschans willen rijden?
toch wel 3 treinen per uur naar zuidbroek B)quote:Op vrijdag 7 september 2007 18:04 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Groningen - Zuidbroek - Nieuweschans is sowieso 100 km/u maximaal
En 3 treinen in het uur kan makkelijk naar Zuidbroek
EDIT: Die 3e trein rijdt sowieso maar tot Zuidbroek, en niet verder
Deze staat dan 20 minuten over en gaat dan weer terug naar Groningen
00:08 i Amersfoort 2 Zwolle Intercity 787 NSquote:Op vrijdag 7 september 2007 08:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Triest verhaal even goed, ondanks dat er nooit zoiets bestaan heeft of zal bestaan als een "Intercity Nijkerk - Harderwijk". Spoorlopen is erg dom, zeker op een drukke lijn.
D'r zijn anders genoeg idioten die het niet weten hoor. Heb 't weleens meegemaakt dat een figuur om z'n trein te halen het spoor oversteekt, machinist waarschuwt snel de conducteur die die gast dus niet binnenlaat. Had hij nog een goeie verklaring waarom hij zomaar 't spoor overstak: "Dat wist ik niet hoor, dat dat niet mocht."quote:Op vrijdag 7 september 2007 17:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
elke idioot weet dat je niet zomaar t spoor mag oversteken
3 treinen kan inderdaad, omdat er tussen Gn - Zb dubbelspoor ligt. Tussen Zb en Nsch gaat het al veel lastiger. Vandaar dat hij Zb gaat.quote:Op vrijdag 7 september 2007 18:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
toch wel 3 treinen per uur naar zuidbroek B)
gaat dat ding later niet door jagen naar Veendam?
Aanrijdingstrein blijkt de 12767 te zijn las ik ergensquote:Op vrijdag 7 september 2007 19:00 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
Helaas de enige 'intercity' die op Harderwijk stopt
De stellen mogen 120 km/h rijden, maar niet de 140 die Arriva de stellen graag wil laten rijden op Lw-Gn, zodat dat traject iets minder vertragingsgevoelig wordt. Ook vermoed ik dat Arriva ook op andere trajecten de de Vmax omhoog wil hebben, zodat er een mogelijkheid ontstaat tot het ontwerpen van nog een betere dienstregeling, want hoe je het ook wendt of keert, het blijft min of meer een wadloperdienstregeling.quote:Op vrijdag 7 september 2007 15:57 schreef Bensel het volgende:
heeft iemand hier al meer gehoord over die nieuwe dienstregeling van Arriva? ik bedoel, van prorail mogen ze nog geen 120 rijden, dus ik weet niet hoe ze dan 3 maal in het uur op het traject groningen nieuweschans willen rijden?
hmm.. volgens mij reden ze nu nog 100, en zouden ze naar 120 willen gaan. (de cockpit heeft ook zo'n plaatje met "vmax 120")quote:Op vrijdag 7 september 2007 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De stellen mogen 120 km/h rijden, maar niet de 140 die Arriva de stellen graag wil laten rijden op Lw-Gn, zodat dat traject iets minder vertragingsgevoelig wordt. Ook vermoed ik dat Arriva ook op andere trajecten de de Vmax omhoog wil hebben, zodat er een mogelijkheid ontstaat tot het ontwerpen van nog een betere dienstregeling, want hoe je het ook wendt of keert, het blijft min of meer een wadloperdienstregeling.
Dan moet Ou-Tannu als zijn telefoon weer gerepareerd is dat maar eens gaan meten.quote:Op vrijdag 7 september 2007 21:10 schreef Wadloper het volgende:
Tussen Gn - Lw riijden ze sowieso wel 120 denk ik, omdat 140 mag. Maar volgens mij rijden ze echt wel harder dan 120 km/u daar![]()
Zelf nooit kunnen zien, zit nooit in die trein, maar zo'n vermoeden heb ik
Tegen 19.30 kwamen de trein weer terug richting Enschede.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:27 schreef Mark-Hgl het volgende:
[..]
Verder kwam er rond die tijd (8:15) ook nog 12 bakken VIRM door Hgl met veteranen naar Rm:
[afbeelding]![]()
Gezelliquote:Op vrijdag 7 september 2007 23:28 schreef JDude het volgende:
Dankzij twee tussen de bomen overstekende breezersnolletjes kon ik vandaag weer even ervaren hoe hard zoeen treintoeter klinkt.
de sneltrein met buffels haalde de 140 wel af en toe hoorquote:Op vrijdag 7 september 2007 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan moet Ou-Tannu als zijn telefoon weer gerepareerd is dat maar eens gaan meten.
Onderweg heb ik wel al meermalen eens de gedachte gehad dat de trein toch 140 reed ipv 120, maar dit is zeker lang niet altijd het geval
zijn de linten op arnhem - tiel afgeschaft?quote:Op vrijdag 7 september 2007 22:55 schreef Peterselieman het volgende:
4 keer is idd wel erg overdreven. 3 keer V is redelijk normaal als er tenminste elders niet een tekort aan V'tjes is, maar 4![]()
Wehehe, geen idee, de laatste keer dat ik over dat traject reisde, reed er nog Plan U.quote:Op zaterdag 8 september 2007 01:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
zijn de linten op arnhem - tiel afgeschaft?![]()
En de laatste keer dat ik er was reed er nog DE-2 (mocht wel de hele rit van Tiel tot Arnhem in de cabine meerijden).quote:Op zaterdag 8 september 2007 10:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Wehehe, geen idee, de laatste keer dat ik over dat traject reisde, reed er nog Plan U.![]()
Materieeltekort of andere problemen? Zijn die buffels niet nog allemaal van NSFS.quote:Op zaterdag 8 september 2007 03:07 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Maare wat is er toch aan de hand dan rond Zutphen dat ik NS Regio stellen door op Zutphen - Winterswijk zien?![]()
quote:Op zaterdag 8 september 2007 10:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Wehehe, geen idee, de laatste keer dat ik over dat traject reisde, reed er nog Plan U.![]()
Er rijden voornamelijk buffeltjes op dat trajectquote:Op zaterdag 8 september 2007 01:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
zijn de linten op arnhem - tiel afgeschaft?![]()
laatste keer dat ik er was reed er eenquote:Op zaterdag 8 september 2007 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er rijden voornamelijk buffeltjes op dat traject![]()
Die V'tjes gaan natuurlijk over Utrecht-Tiel![]()
Ik zie alleen maar Heerlen - Roermond , Roermond - Heerlenquote:Op zondag 9 september 2007 00:02 schreef sjoeke het volgende:
[afbeelding]
Wat vinden jullie trouwens van mijn treinkaartjes?![]()
![]()
In elk geval boeiender dan mijn Sittard - Beek-Elsloo collectie.quote:Op zondag 9 september 2007 00:02 schreef sjoeke het volgende:
[afbeelding]
Wat vinden jullie trouwens van mijn treinkaartjes?![]()
![]()
Ik word nou niet bepaald opgewonden van Plan V... blijft het meest waardeloze materiaal wat er bij de NS rond rijd...quote:
Dat is Plan T wat mij betreft (in elk geval na de grote revisie)...quote:Op zondag 9 september 2007 12:05 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Ik word nou niet bepaald opgewonden van Plan V... blijft het meest waardeloze materiaal wat er bij de NS rond rijd...
En als je rechts kijkt zie je ook nog Sittard, Susteren, Echt, etc.quote:Op zondag 9 september 2007 00:50 schreef Gutz het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar Heerlen - Roermond , Roermond - Heerlen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |