Maar latijn is een vrije keuze, want je kan ook gewoon atheneum doen.quote:Op maandag 3 september 2007 20:16 schreef Razor21 het volgende:
Net zoals het vak Latijn wat heb je hier aan????
Dit vak heb ik gelukkig ook nooit gehad![]()
goh ik dacht idd al niet dat je gymnasium had gedaanquote:Op maandag 3 september 2007 20:16 schreef Razor21 het volgende:
Zeg nou zelf met dat wiskunde wat heb ik nu aan cosinas enz.quote:Op maandag 3 september 2007 20:22 schreef liefie_ het volgende:
[..]
goh ik dacht idd al niet dat je gymnasium had gedaan
nederlands heb je natuurlijk nodig omdat als je bv later een baan hebt (of er voor soliciteerd) het handig is als je weet hoe je een fatsoenlijke zin moet maken (en ja dan is t handig om iets te weten van zinsopbouw en zo)
frans en duits heb je wel eens nodig mocht je eens verder komen dan de grenzen van je eigen landje
en om maar even met die numbers kerel te spreken: wiskunde is overal
Ik dacht ook altijd dat wiskunde nutteloos was, maar hoe ouder ik word, hoe vaker ik wiskunde nodig heb (helaas)quote:Op maandag 3 september 2007 20:13 schreef Razor21 het volgende:
Ik vraag me weleens af waarom ik het volgende heb moeten leren op de Middelbare school :
Wiskunde :
De cosinas en cotanges en de PI en de weet ik allemaal gebruik het totaal niet nu.
En de hoek van een driehoek bepalen hoeveel graden het is, en wat de schuine zijde van een driehoek is.
Blijkt ook handiger te zijn dan ooit verwachtquote:Frans :
Was wel handig, maar ook hiermee doe ik niets dus wat heb ik eraan gehad.
Is toch wel handig als je bijvoorbeeld een andere taal wilt leren.quote:Nederlands :
Boeit mij dat nou wat een bijvoegelijk naamwoord of werkwoord is lekker boeiend net alsof ik dat nodig heb nu. Dus hiermee bedoel ik zinsontleding.
Viel bij mij ook altijd in de categorie zinloos, totdat ik naar Duitsland verhuistequote:Duits :
Zie punt Frans
Achteraf gezien vond ik al mijn schoolvakken nuttig en ik baal ervan dat ik bij sommige vakken niet wat beter mijn best heb gedaan.quote:Ik wil hiermee zeggen ik heb hier totaal niets aan gehad.
Werk ondertussen alweer 8 jaar.
Maar wat the fuck heb ik hier aan gehad en dan met name het vak wiskunde met die vage dingen.
Net alsof ik dat nodig heb of gebruik in de ICT.
![]()
![]()
![]()
![]()
Ben ik de enige die hierover denkt?
Ja.quote:Op maandag 3 september 2007 20:36 schreef Ici-Paris het volgende:
TinkePink woon je in Duitsland?
Mijn Duits was zo slecht (en mijn Frans ook) dat ik vanweg die talen een niveautje lager naar school ben gegaan. Zķ zonde. En zo zinloos, ik was gewoon lui.quote:Op maandag 3 september 2007 20:44 schreef tong80 het volgende:
Duits is een geweldige taal. Had een tien voor Duits.
quote:Op maandag 3 september 2007 20:44 schreef tong80 het volgende:
Duits is een geweldige taal. Had een tien voor Duits.
Idd, die vakken zijn nutteloos, net zoals LO.quote:Op maandag 3 september 2007 20:32 schreef EricG het volgende:
Nee KCV, ANW, CKV en die shit![]()
Afschaffen die hap.
hey! niks over maatschappijleerquote:Op maandag 3 september 2007 20:56 schreef MASD het volgende:
en maatschappijleer
dit dusquote:Op maandag 3 september 2007 20:32 schreef EricG het volgende:
Afschaffen die hap.
Herkenbaar.quote:Op maandag 3 september 2007 20:49 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Mijn Duits was zo slecht (en mijn Frans ook) dat ik vanweg die talen een niveautje lager naar school ben gegaan. Zķ zonde. En zo zinloos, ik was gewoon lui.
TS deed VMBO en heeft een certificaat Windows 98 op zakquote:Op maandag 3 september 2007 20:16 schreef Razor21 het volgende:
ja echt he, die vakken wat moet je ermee.. alsof je later sieraden van papier-maché gaat makenquote:Op maandag 3 september 2007 20:32 schreef EricG het volgende:
Afschaffen die hap.
DEXTER!!quote:Op maandag 3 september 2007 20:24 schreef mstx het volgende:
Maar je weet nu wel wat Omelette du Fromage betekent!
haha, doe mij maar een cocolaquote:Op maandag 3 september 2007 20:13 schreef Razor21 het volgende:
Ik vraag me weleens af waarom ik het volgende heb moeten leren op de Middelbare school :
De cosinas en cotanges en de PI en de weet ik allemaal gebruik het totaal niet nu.
En de hoek van een driehoek bepalen hoeveel graden het is, en wat de schuine zijde van een driehoek is.
Neehoor, een hoop dropouts van het vmbo denken er precies hetzelfde over!quote:
Jij hebt duidelijk niet opgelet tijdens de les of teveel Dexter gekekenquote:Op maandag 3 september 2007 20:24 schreef mstx het volgende:
Maar je weet nu wel wat Omelette du Fromage betekent!
ANW is anders best nuttig, anders had je nu nog van die figuren gehad die denken dat de zon om de aarde draait.quote:Op maandag 3 september 2007 20:32 schreef EricG het volgende:
Afschaffen die hap.
Ik gebruik de smiley bij voorkeur niet en ik wil er ook nu geen gewoonte van maken, maarre...quote:Op maandag 3 september 2007 20:13 schreef Razor21 het volgende:
ICT.
quote:Op maandag 3 september 2007 20:22 schreef liefie_ het volgende:
[..]
nederlands heb je natuurlijk nodig omdat als je bv later een baan hebt (of er voor soliciteerd)
Natuurkunde zonder wiskundequote:Op dinsdag 4 september 2007 14:07 schreef Dibble het volgende:
geschiedenis![]()
maar wiskunde is echt bullshital die kankernerds hier trots op natuurlijk.Ga eens de kans berekenen dat je een lekker wijf krijgt
natuurkunde daarentegen was wel weer de moeite waard, daar heb je tenminste wat aan later.
natuurkunde als stand alone vak kan heel goed hoor.quote:Op dinsdag 4 september 2007 14:54 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Natuurkunde zonder wiskunde
Als je daar de praktische toepassingen al niet van ziet.quote:Op maandag 3 september 2007 20:13 schreef Razor21 het volgende:
Wiskunde :
In Vlaamse scholen is dat de eerste taal die je moet lerenquote:Frans :
Was wel handig, maar ook hiermee doe ik niets dus wat heb ik eraan gehad.
Wie geen inzicht heeft in de eigen taal, zal moeilijkheden met elke andere taal.quote:Nederlands :
Boeit mij dat nou wat een bijvoegelijk naamwoord of werkwoord is lekker boeiend net alsof ik dat nodig heb nu. Dus hiermee bedoel ik zinsontleding.
Nederland en Vlaanderen liggen op een unieke plaats in Europa : tussen de drie grote talen, en de bevolking spreekt twee of zelfs drie van die talen. Dat is een uniek economisch en cultureel voordeel.quote:Duits :
Zie punt Frans
Misschien.quote:Ben ik de enige die hierover denkt?
Als je je gaat ontwikkelen heb je het wel nodig. Maarja, als je altijd heftruckchauffeur blijft zal je het idd niet veel nodig hebben.quote:Op maandag 3 september 2007 20:13 schreef Razor21 het volgende:
Wiskunde :
omelette de fromagequote:Op dinsdag 4 september 2007 09:19 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk niet opgelet tijdens de les of teveel Dexter gekeken
Het is omelette au fromage![]()
nope heb in het een jaar Technische Natuurkunde gestudeerd en geloof me. Zonder wiskunde ben je nergens. Echt nergens.quote:Op dinsdag 4 september 2007 15:15 schreef Dibble het volgende:
[..]
natuurkunde als stand alone vak kan heel goed hoor.
quote:Op maandag 3 september 2007 22:15 schreef Spacehamster het volgende:
Wiskunde: Helemaal te gek vak! Funtastisch voor tekenen, programmeren, kansberekenen en bouwen.
Engels: Rockt de pan uit! Internetten zou veel minder leuk zijn als ik geen engels had kunnen lezen en schrijven.
Nederlands: Eigenlijk alleen maar handig omdat ik dan niet constant grammar-nazies op me nek krijg.
Duits: Maakt naar Rammstein luisteren leuker en het is gewoon een melige taal om bepaalde situaties mee op te leuken.
Frans: Tja hier heb ik ooit eens tijdens een gedwongen vakanie een beetje iets aan gehad. Voor de rest....laten die Fransen maar Engels leren!
Biologie: Superinteressant! Handig om beter mee te leren eten en niet zo vaak naar de dokter te hoeven omdat ik snap wat er in mijn lichaam gebeurd. Ook erg handig om te snappen wat er in de tuin gebeurd.
Godsdienst: nou dat is een nutteloos vak!
Wat zij zegt...quote:Op maandag 3 september 2007 20:53 schreef Allure_ het volgende:
Stukje algemene kennis, randdebiel.
quote:Op maandag 3 september 2007 22:15 schreef Spacehamster het volgende:
Wiskunde: Helemaal te gek vak! Funtastisch voor tekenen, programmeren, kansberekenen en bouwen.
Engels: Rockt de pan uit! Internetten zou veel minder leuk zijn als ik geen engels had kunnen lezen en schrijven.
Nederlands: Eigenlijk alleen maar handig omdat ik dan niet constant grammar-nazies op me nek krijg.
Duits: Maakt naar Rammstein luisteren leuker en het is gewoon een melige taal om bepaalde situaties mee op te leuken.
Frans: Tja hier heb ik ooit eens tijdens een gedwongen vakanie een beetje iets aan gehad. Voor de rest....laten die Fransen maar Engels leren!
Biologie: Superinteressant! Handig om beter mee te leren eten en niet zo vaak naar de dokter te hoeven omdat ik snap wat er in mijn lichaam gebeurd. Ook erg handig om te snappen wat er in de tuin gebeurd.
Godsdienst: nou dat is een nutteloos vak!
Het is te zeggen, ik baalde er ook van, omdat ik het gewoon helemaal verkeerd gegeven vond. Ik ben bijna alles vergeten van die saaie opsommingen, terwijl er andere wel belangrijke zaken nooit duidelijk gegeven waren. Nu ik zelf in mijn vrije tijd dat zelf op het net kan uitzoeken vind ik het veeeel interessanter.quote:Op woensdag 5 september 2007 00:45 schreef Herr_Munk het volgende:
Leuk om te zien dat niemand baalt van mijn vak(geschiedenis)
Grappen maken gaat je in ieder geval goed af.quote:Op dinsdag 4 september 2007 15:15 schreef Dibble het volgende:
Natuurkunde als stand alone vak kan heel goed hoor.
Echte geschiedenis, zoals jaartallen, veldslagen en het leven in de Middeleeuwen, heeft mij nooit echt geboeid. De inrichting van de politiek, de gedachte achter het politieke systeem en staatsrechtelijke zaken heb ik altijd heel erg leuk gevonden. Dus het hangt er een beetje vanaf.quote:Op woensdag 5 september 2007 00:45 schreef Herr_Munk het volgende:
Of ik er wat aan heb is een tweede maar ik had een machtig mooi jaar te pakkenquote:Op woensdag 5 september 2007 00:45 schreef Herr_Munk het volgende:
quote:Op dinsdag 4 september 2007 20:25 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Als je daar de praktische toepassingen al niet van ziet.![]()
[..]
OMG!quote:Op dinsdag 4 september 2007 14:30 schreef Antal het volgende:
Wiskunde nutteloos ??
Dat betwijfel ik ten zeerste...
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |