quote:Been: "Feyenoord vond me te onervaren"
06 april 2008
NEC-trainer Mario Been, zondag als toeschouwer in De Kuip aanwezig, reageerde positief op de komende aanstelling van Gertjan Verbeek bij de Rotterdamse club. De huidige oefenmeester van SC Heerenveen moet de opvolger worden van Bert van Marwijk. Feyenoord en Verbeek verwachten binnenkort een akkoord te bereiken.
"Ik heb vroeger bij Heerenveen nog met hem gespeeld", liet oud-Feyenoorder Been weten over Verbeek. "Hij was geen grote voetballer, maar wel een karakterjongen. Hij eiste veel van zichzelf en was fysiek beresterk. Je kwam hem vijf keer tegen als je hem voorbij wilde. Die instelling probeert hij ook op zijn spelers over te brengen. Zijn ploegen maken altijd een topfitte indruk. Of hij tegen de druk van een topploeg bestand is, zal moeten blijken."
De succesvolle NEC-coach toonde bij RTV Rijnmond nog wel enige teleurstelling dat hij zelf geen serieuze kandidaat was voor de trainersvacature in De Kuip. "Toen het vertrek van Bert van Marwijk naar de KNVB officieel bekend was gemaakt, had ik eerlijk gezegd wel een telefoontje verwacht, ja. Maar ik had te weinig ervaring, geloof ik. Dat standpunt van de clubleiding respecteer ik dan maar."
komt nog wel goedquote:Op zondag 6 april 2008 22:05 schreef Canisfire het volgende:
Ik hoop Been ook nog ooit bij Feyenoord te zien.
Slimme ouders.quote:Op zondag 6 april 2008 22:30 schreef Os__ het volgende:
Zijn ouders zijn in ieder geval heel vervelend.
Zat in het begin van het seizoen bij Sparta - NEC naast de ouders van Been. Ze zaten op de hoofdtribune bij Sparta en wisten heel erg nadrukkelijk laten weten dat Sparta verdiende te degraderen. Sparta won, Feyenoord verloor, zoontje Been verloor en zij waren de eerste die daarna vertrokken.
Zoals nu met Holman en Lens gebeurd. Die 2 zweven en spelen week in week uit goed en Mario wordt ineens ook buiten Rotterdam als topcoach gezien!quote:Op zondag 2 september 2007 20:11 schreef endr0me het volgende:
NEC is in ieder geval blij met Been..
Bij vlagen zie je de potentie van dit NEC, als het ook daadwerkelijk gaat scoren zal hij pas de echte lof krijgen..
Brandts faalde in de play offs, Rutten zou kunnen. Verbeek gad beter moeten presteren in de play offsquote:Op vrijdag 16 mei 2008 09:47 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Dat gaat te ver, denk dat Ernie, Fred of Gertjan dat meer verdienen
Idd:quote:Op vrijdag 16 mei 2008 09:52 schreef tong80 het volgende:
[..]
Brandts faalde in de play offs, Rutten zou kunnen. Verbeek gad beter moeten presteren in de play offs
Toch goed gezien toen.quote:Op maandag 3 september 2007 17:46 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Erg goed bezig vooralsnog met NEC. Mooie talentvolle selectie gebouwd met erg weinig middelen. Nu met Janssen erbij moeten de goals ook wel vallen.
Helemaal mee eens. Toen speelde NEC ook al goed voetbal, maar kwam het er telkens net niet uit. Nu lijkt werkelijk alles mee te zitten. Erg goed gedaan van het bestuur van de club, weer eens wat anders dan na 10 slechte wedstrijden je trainer op straat zetten.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 10:13 schreef Suijk het volgende:
Idd Mark. En ook klasse van NEC hoe ze hem in het begin van het seizoen gewoon bleven steunen en contractverlenging aanboden.
Ik hoop het met je!quote:Op zondag 6 april 2008 22:05 schreef Canisfire het volgende:
Ik hoop Been ook nog ooit bij Feyenoord te zien.
Leuke persconferenties altijd met Mario.quote:Mario Been: AC Milan zal trillen Twingly blog zoekenBlog over dit artikel
Als je een opmerking en een link naar dit artikel plaatst in jouw blog, zal jouw blogpost vanuit hier worden gelinkt.
ROTTERDAM - Trainer Mario Been van NEC had zondag na de zege op zijn grote liefde Feyenoord (0-2) de lachers op zijn hand. "We hebben Europa met deze uitslag wel even laten schrikken. AC Milan zal trillen in zijn tuigie”, sprak de voormalige spelbepaler in onvervalst Rotterdams.
Mario Been is uiterst tevreden met zijn ploeg NEC.
Been doelde op de loting dinsdag in Nyon voor de groepsfase van de UEFA Cup. NEC verzekerde zich donderdagvond in Roemenië verrassend van een verlenging van het Europese avontuur. "De uitschakeling van Dinamo Boekarest heeft mijn jonge ploeg enorm veel zelfvertrouwen gegeven. Ja, Dinamo Boekarest, ik zeg het nog maar even, omdat het zeker geen achterafploegie was.”
Op de vraag of zijn spelers na de zware wedstrijden in Roemenië en Rotterdam toe waren aan een paar dagen rust, antwoordde Been gevat: "Ja, we gaan twee weken naar de camping met z'n allen. Maar zonder gekheid, de spelers krijgen uiteraard een paar vrije dagen. Over twee weken komt Vitesse op bezoek. Dat is opnieuw een zware opdracht voor ons. We blijven mikken op een plaats bij de eerste tien in de eredivisie.”
Collega Gertjan Verbeek wenste Been bij het afscheid in de perskamer veel plezier op de camping. "Ja, bedankt. Het is er ook wel weer voor”, verwees de welbespraakte en succesvolle NEC-coach naar de verregende zondag in De Kuip.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |