abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage zondag 2 september 2007 @ 17:36:54 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_52895119
Gewoon even lezen

pi_52895139
Ik las het op Geenstijl ja. Ik was benieuwd hoe het met tv-held Rutger ging!

Nou papa,. volgend onderwerp!
pi_52895164
sadness
  zondag 2 september 2007 @ 17:42:01 #4
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_52895201
Jezus wat flauw.

Als ze mij met terugwerkende kracht daarvoor gaan bekeuren zou het een goed gat in m'n spaarrekening slaan.
  zondag 2 september 2007 @ 17:43:20 #5
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52895227
Tip voor de volgende keer: braaf om ID van de agenten vragen en opschrijven. Dat ook in de krant zetten.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_52895299
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:43 schreef gronk het volgende:
Tip voor de volgende keer: braaf om ID van de agenten vragen en opschrijven. Dat ook in de krant zetten.
Tip: de volgende keer naar het bureau gaan en eens vragen of dit wel de bedoeling is. Wellicht wordt de bekeuring dan verscheurd.

Lijkt me duidelijk een 'foutje' tenzij andere omstandigheden waar niet over wordt gesproken in het artikel.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_52895434
Het Oosterpark, waar naar hartelust wordt gezopen door alcoholisten en junken coke baisen?
Sportieve inbreng
  zondag 2 september 2007 @ 17:54:25 #8
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_52895460
moeten ze eens op parkeerplaatsen al die vrachtwagen chaufeurs die volgens de wet moeten rusten gaan bekeuren,,,
pi_52895473
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:53 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Het Oosterpark, waar naar hartelust wordt gezopen door alcoholisten en junken coke baisen?
Misschien dat er daarom politie loopt?
pi_52895503
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 2 september 2007 @ 17:56:22 #11
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52895504
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:55 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Misschien dat er daarom politie loopt?
Het zijn natuurlijk ook politieagenten *in opleiding*. Die mogen alleen het kleine werk doen. Later als ze groot zijn gaan ze achter de junks aan. Als ze daar aan toekomen.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 2 september 2007 @ 17:57:27 #12
55133 OrganicIron
while !asleep() sheep++;
pi_52895526
rofl, dat is echt geniaal!
Die gasten zou je toch zo aan hun kraag pakken en in de plomp gooien. Wat een rukkers!
  zondag 2 september 2007 @ 17:57:42 #13
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_52895535
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:56 schreef gronk het volgende:

[..]

Het zijn natuurlijk ook politieagenten *in opleiding*. Die mogen alleen het kleine werk doen. Later als ze groot zijn gaan ze achter de junks aan. Als ze daar aan toekomen.
Nee joh, later mogen die klaplopers bekeuringen aan voertuigen geven!!!!
  zondag 2 september 2007 @ 17:58:16 #14
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_52895546
O M G !!!

hóe kansloos.

Mên.. ga boeven vangen ofzo...
Huilen dan.
pi_52895565
APV Amsterdam

Artikel 2.20
Slapen op of aan de weg.
1. Het is verboden de weg als slaapplaats te gebruiken en verder op of aan de weg een voertuig, woonwagen, tent
of een soortgelijk of ander onderkomen als slaapplaats te gebruiken of daarin te overnachten dan wel gelegenheid
daartoe te bieden.
2. Burgemeester en Wethouders kunnen van het in het eerste lid gestelde verbod ontheffing verlenen en daaraan in
het belang van de openbare orde, veiligheid, zedelijkheid en gezondheid voorschriften verbinden, onder andere ter
voorkoming en beperking van hinder en overlast, ontsiering van het stadsbeeld, verontreiniging, besmettelijke ziekten
en brandgevaar.
3. Het in het eerste lid bepaalde geldt niet voorzover de Woonwagenwet of de Kampeerwet van toepassing is, noch
op de door Burgemeester en Wethouders aangewezen plaatsen.
pi_52895586
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:57 schreef OrganicIron het volgende:
rofl, dat is echt geniaal!
Die gasten zou je toch zo aan hun kraag pakken en in de plomp gooien. Wat een rukkers!
Mee eens, wat een treurnis. En dan te bedenken dat deze mensen nog een tientallen jaren lange carrière voor de boeg hebben waarin ze naar hartelust dit soort ongein uit kunnen halen.
pi_52895597
Sowieso zou je met een bezwaar makkelijk van deze boete af moeten kunnen komen, aangezien de persoon in kwestie niet aan de weg heeft liggen slapen.
  zondag 2 september 2007 @ 18:01:59 #18
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_52895622
Lolz. Oftewel: dood aan de politie.

Wat een stel tering kneuzen zeg.
Wordt er daar weer eens iemand verkracht/vermoord/beroofd/bedreigd dan geeft de poitie niet thuis.
Maar wanneer iemand geheel onschuldig weg dommelt bij het lekkere weer dan moet hij meteen boeten voor het falen en gebrek van zelfrespect van een paar kneuzen.
pi_52895645
quote:
Op zondag 2 september 2007 18:00 schreef heiden6 het volgende:
Sowieso zou je met een bezwaar makkelijk van deze boete af moeten kunnen komen, aangezien de persoon in kwestie niet aan de weg heeft liggen slapen.
Artikel 1.1
Begrip weg.
Onder weg wordt verstaan:
a alle voor het openbaar rij- of ander verkeer openstaande wegen of paden, waaronder ook worden verstaan de
daarin gelegen bruggen en duikers, de tot de wegen of paden behorende bermen en zijkanten en de aan de
wegen liggende en als zodanig aangeduide parkeerterreinen;
b de – al dan niet met enige beperking – voor het publiek toegankelijke stegen, pleinen, open plaatsen, parken,
plantsoenen, speelweiden, bossen en andere natuurterreinen, ijsvlakten, veerponten, parkeergebouwen en
aanlegplaatsen voor vaartuigen;
c voor het publiek toegankelijke stoepen, trappen, portieken, gangen, passages en galerijen die uitsluitend tot voor
bewoning in gebruik zijnde ruimten toegang geven en niet afsluitbaar zijn;
d andere voor het publiek toegankelijke, al dan niet afsluitbare stoepen, trappen, portieken, gangen, passages en
galerijen; de afsluitbare alleen gedurende de tijd dat zij niet door of vanwege degene die daartoe naar burgerlijk
recht is bevoegd, zijn afgesloten.
  zondag 2 september 2007 @ 18:03:23 #20
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_52895649
Zal me niet verbazen als deze bekeuring gewoon wordt teruggedraaid, net als die Mega Wuppie-bekeuring vorig jaar.
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
  zondag 2 september 2007 @ 18:05:53 #21
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52895700
Dat wordt een enkeltje parkeerwachterscarrière voor die twee kneuzen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 2 september 2007 @ 18:11:16 #22
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_52895808
quote:
Op zondag 2 september 2007 18:05 schreef Ringo het volgende:
Dat wordt een enkeltje parkeerwachterscarrière voor die twee kneuzen.
Hoezo dat? Zo'n een bekeuring is erg stom, maar volgens de wet hebben de twee politieagenten niks fouts gedaan hoor.
And all the things you do with it
  zondag 2 september 2007 @ 18:12:48 #23
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52895838
quote:
Op zondag 2 september 2007 18:11 schreef Houtspeer het volgende:

[..]

Hoezo dat? Zo'n een bekeuring is erg stom, maar volgens de wet hebben de twee politieagenten niks fouts gedaan hoor.
Precies! NSB'ers deden ook maar gewoon hun werk toen hier de Duitsers aan de macht waren!
  zondag 2 september 2007 @ 18:14:55 #24
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_52895883
sukkel
And all the things you do with it
  zondag 2 september 2007 @ 18:17:58 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_52895974
Niets meer dan normaal hoor, dat je langs de openbare weg niet mag slapen. Het zou een puinhoop worden wanneer iedereen maar ging slapen waar het hem beliefde.
The End Times are wild
  zondag 2 september 2007 @ 18:33:06 #26
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_52896288
quote:
Op zondag 2 september 2007 18:17 schreef LXIV het volgende:
Niets meer dan normaal hoor, dat je langs de openbare weg niet mag slapen. Het zou een puinhoop worden wanneer iedereen maar ging slapen waar het hem beliefde.
Er is een waarlijk verschil tussen opzet en dit hier.
  zondag 2 september 2007 @ 18:36:17 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_52896375
Maar moeilijk aan te tonen. En die man legt het natuurlijk in zijn eigen voordeel uit.
The End Times are wild
  zondag 2 september 2007 @ 18:38:34 #28
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_52896432
Nou papa, volgend onderwerp.

...

Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
  zondag 2 september 2007 @ 18:40:28 #29
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_52896472
quote:
Op zondag 2 september 2007 18:36 schreef LXIV het volgende:
Maar moeilijk aan te tonen. En die man legt het natuurlijk in zijn eigen voordeel uit.
Redacteur van een blad. Heeft een hogere waarde dan een agent.
  zondag 2 september 2007 @ 18:50:13 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_52896727
Ik wist niet dat die boven de wet stonden. En waarom dan?
The End Times are wild
pi_52896732
Laat ik er het volgende van zeggen...

Dat hier een bon voor wordt gegeven.. tjah.. ik kan in die gedachtengang moeilijk meegaan..
Aan de andere kant:
Waarom elke zwerver of junk helemaal platschrijven hiervoor (ja, dat is de praktijk) en iemand die minder onverzorgd oogt geen bon geven, hierbij denkende aan het gelijkheidsbeginsel??

Iemand die mij dit kan uitleggen?
  zondag 2 september 2007 @ 18:57:45 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_52896938
Zwervers moeten natuurlijk ook een bon krijgen, en bij recivide in een heropvoedingskamp gestopt worden. Of een ander kamp. Als ze maar van de straat zijn en eerzame burgers niet irriteren met hun aanwezigheid.
The End Times are wild
  zondag 2 september 2007 @ 19:03:49 #33
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_52897072
quote:
Op zondag 2 september 2007 18:50 schreef kevin85 het volgende:

Dat hier een bon voor wordt gegeven.. tjah.. ik kan in die gedachtengang moeilijk meegaan..
Aan de andere kant:
Waarom elke zwerver of junk helemaal platschrijven hiervoor (ja, dat is de praktijk) en iemand die minder onverzorgd oogt geen bon geven, hierbij denkende aan het gelijkheidsbeginsel??

Dat is hier niet het onderwerp.
Iemand die bewust zwaar onder de dope/drank ergens gaat liggen meuren moeten ze idd weghalen.
Verzorgd of onverzorgd.
Maar iemand die gewoon lekker in de zon zit en weg dommelt.....
  zondag 2 september 2007 @ 19:08:19 #34
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_52897158
Nu wisselt het per gemeente, maar in mijn woonplaats is door de gemeenteraad ism de politie bepaald dat het beleid is om junks op te jagen. Of dat redelijk of terecht is laat ik in het midden, maar daarmee is een dergelijke boete bij een junk in ieder geval ergens op gebaseerd. Bij een slapende redacteur is dat niet het geval. Maar dit beleid is natuurlijk plaatsgebonden dus zegt niets over dit specifieke geval.

Wat betreft gelijkheidsbeginsel: wordt ons niet altijd voorgehouden dat het aan de betreffende ambtenaar is om te bepalen of een bepaalde situatie wel of niet beboetbaar is, gelet op de bijbehorende omstandigheden?
Vampire Romance O+
pi_52897162
Werkelijk te triest voor woorden. Dat de politie zich verveelt is prima maar laat ze dan gewoon vrij nemen.

Wat een prutsagenten.
pi_52897385
Ik zou het wel op prijs stellen als ze boetes zouden gaan uitdelen voor bedelen. Ik begin ondertussen de neiging te krijgen mensen die zeggen 'mag ik iets vragen?' een klap voor hun bek te geven.
pi_52897423
quote:
Op zondag 2 september 2007 18:12 schreef Ringo het volgende:

[..]

Precies! NSB'ers deden ook maar gewoon hun werk toen hier de Duitsers aan de macht waren!
Joepie, we hebben de eerste Godwin ook weer te pakken hoor.
pi_52897758
Jezus wat een nare bureaucraten. Agentjes in opleiding spannen wel de kroon qua triestheid. Zouden ze van dit soort acties een stijve krijgen? Ik wil het ook eigenlijk niet weten .
  zondag 2 september 2007 @ 19:36:41 #39
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_52897760
Niet iedere diender begint gepokt en gemazeld aan zijn loopbaan. Niet één zelfs. Wat dat betreft het de auteur van het artikel het goed begrepen. Ik denk dat iedereen zich nog wel de klunzigheden aan het begin van zijn eigen loopbaan voor de geest kan halen. Klunzigheden waarvan vaak een argeloze partij het 'slachtoffer' is geworden. Waarschijnlijk kan iedereen zich ook nog wel herinneren dat ze hadden gewild dat iemand ze voor hun misstap had kunnen behoeden. De huidige politieopleiding is zo gebrekkig dat juist die sturing ontbreekt. Kennelijk hebben de twee politiemensen niet de scheiding kunnen maken tussen de doelgroep en de gewone mensen. Dat komt vanzelf. Hen is geleerd zonder aanzien des persoons op te treden. Iedereen is immers gelijk. Ze wisten niet dat de gewone mensen het op prijs stellen als alleen junken en zwerfpalen worden opgeschreven als ze liggen te slapen in een park. Gewone mensen zijn er namelijk stellig van overtuigd dat zij geen overlast veroorzaken op die manier. Tot die tijd is het dus aan de auteur zelf om nog even te bezien of het handig is om als volwassen vent te gaan liggen meuren op een bank in het park. Want laten we wel wezen. Het is toch een beetje raar. Daarnaast is het breeduit etaleren in je eigen krant van gebrek aan weerbaarheid tegen enig verlies best een beetje droevig. Maar da's weer een heel ander verhaal.
Jawohl Herr Kaloin!
  zondag 2 september 2007 @ 19:40:19 #40
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52897845
quote:
Op zondag 2 september 2007 19:36 schreef Captain_Chaos het volgende:

Tot die tijd is het dus aan de auteur zelf om nog even te bezien of het handig is om als volwassen vent te gaan liggen meuren op een bank in het park. Want laten we wel wezen. Het is toch een beetje raar. Daarnaast is het breeduit etaleren in je eigen krant van gebrek aan weerbaarheid tegen enig verlies best een beetje droevig. Maar da's weer een heel ander verhaal.
Wat is er 'raar' om als volwassen vent te gaan liggen meuren op een bank in het park?
  zondag 2 september 2007 @ 19:45:33 #41
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52897959
quote:
Op zondag 2 september 2007 19:21 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik spaar ze, jeweetz.
  zondag 2 september 2007 @ 19:55:42 #42
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_52898211
quote:
Op zondag 2 september 2007 19:21 schreef HiZ het volgende:

[..]

Niks mis met Godwin imo. Een vergelijking met Hitler, nazi's, Goebbels, Mengele, Stasi of wat dan ook is gewoon prima, als het ook maar een beetje ergens op slaat.

[ Bericht 17% gewijzigd door Yildiz op 02-09-2007 20:01:06 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 2 september 2007 @ 20:00:05 #43
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_52898305
quote:
Op zondag 2 september 2007 18:50 schreef kevin85 het volgende:

Aan de andere kant:

Niemand wordt gelijk behandeld, niet iedereen kan bekeurd worden, er zijn er ook die ongezien blijven.

Punt is, je ziet echt wel of iemand een dutje doet, of een bank gebruikt als vaste slaapplek.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_52899092
net op AT5, een verklaring van de politie. Het gaat om een overlast gebied, dus ze moeten daar extra streng optreden. Ze willen in gesprek over de boete met de heer van Brummelen, maar de boete wordt niet teruggedraaid.

Ik vraag me af of je dit kunt winnen door het voor te laten komen door niet te betalen...
pi_52899371
dit is toch te belachelijk voor woorden.
een stinkende smerige zwerver of een hardwerkende burger die ff geniet van de zon en wegdommelt is wel een verschil.

trouwens waarom loopt de politie wel weg als een stel marokkaantjes een camera sloopt onder toeziend oog van de politie?
pi_52899644
Hebben ze net pech dat het om een journalist gaat

Maarreh...bij een zwerver is het wel okay en bij een ander niet??? Als het de regels zijn dan zijn het de regels, dat wilde Nederland toch zo graag?
pi_52899676
quote:
Op zondag 2 september 2007 20:41 schreef Bresser het volgende:

trouwens waarom loopt de politie wel weg als een stel marokkaantjes een camera sloopt onder toeziend oog van de politie?
Omdat ze geleerd wordt boetes uit te schrijven en niet om daadwerkelijk wat te doen. Dan worden ze namelijk bang en gaan ze roepen om mama. Dat is namelijk typisch de Nederlandsche politie.
pi_52899825
Schud iemand dan gewoon wakker en zeg dat hij hier niet mag slapen ipv meteen een boete uitdelen..
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_52900502
quote:
Op zondag 2 september 2007 20:50 schreef SCH het volgende:

Maarreh...bij een zwerver is het wel okay en bij een ander niet??? Als het de regels zijn dan zijn het de regels, dat wilde Nederland toch zo graag?
Waar staat dat het bij een zwerver wel okay is?
pi_52902145
wat verstaat de politie onder "overlastgebied"

struikel je over de slapende mense daar of zo?
  zondag 2 september 2007 @ 22:09:57 #51
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52902596
Regels zijn regels. Zero-tolerance. Eindelijk worden die irritante daklozen aangepakt.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  † In Memoriam † zondag 2 september 2007 @ 22:15:19 #52
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_52902792
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:59 schreef osho het volgende:
APV Amsterdam

Artikel 2.20
Slapen op of aan de weg.
1. Het is verboden de weg als slaapplaats te gebruiken en verder op of aan de weg een voertuig, woonwagen, tent
of een soortgelijk of ander onderkomen als slaapplaats te gebruiken of daarin te overnachten dan wel gelegenheid
daartoe te bieden.
2. Burgemeester en Wethouders kunnen van het in het eerste lid gestelde verbod ontheffing verlenen en daaraan in
het belang van de openbare orde, veiligheid, zedelijkheid en gezondheid voorschriften verbinden, onder andere ter
voorkoming en beperking van hinder en overlast, ontsiering van het stadsbeeld, verontreiniging, besmettelijke ziekten
en brandgevaar.
3. Het in het eerste lid bepaalde geldt niet voorzover de Woonwagenwet of de Kampeerwet van toepassing is, noch
op de door Burgemeester en Wethouders aangewezen plaatsen.
Natuurlijk kent elke bewoner van Nederland ons wetboek helemaal uit het hoofd. .
Ik mag aannemen dat er bij de ingang op het park een flinke plakaat mag hangen met alle regeltjes die van toepassing zijn in het park, als ze er zo op staan om meneer een bekeuring te geven. Anders schuiven ze die bekeuring maar ergens waar de zon moeilijk bij komt zeg. Geven ze ook elke slapende zwerver een bekeuring? Die maken ze volgens mij wakker en jagen ze weg. Overijverige kneuzen .

[ Bericht 2% gewijzigd door Skaai op 02-09-2007 22:21:42 ]
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_52902815
quote:
Op zondag 2 september 2007 22:15 schreef Skaai het volgende:

[..]

Natuurlijk kent elke bewoner van Nederland ons wetboek helemaal uit het hoofd. .
Dat wordt hij of zij wel geacht te kennen ja.
  † In Memoriam † zondag 2 september 2007 @ 22:19:54 #54
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_52902970
quote:
Op zondag 2 september 2007 22:15 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Heb jij een editie van dat boek in huis? .
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_52903061
quote:
Op zondag 2 september 2007 22:19 schreef Skaai het volgende:

[..]

Heb jij een editie van dat boek in huis? .
In tweevoud!
  † In Memoriam † zondag 2 september 2007 @ 22:28:57 #56
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_52903325
quote:
Op zondag 2 september 2007 22:22 schreef veldmuis het volgende:

[..]

In tweevoud!
Begin maar met uit je hoofd oplezen .
  zondag 2 september 2007 @ 23:12:43 #57
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52904644
quote:
Op zondag 2 september 2007 20:50 schreef SCH het volgende:
Hebben ze net pech dat het om een journalist gaat

Bij een slapende zwerver denk ik ook altijd: lekker laten pitten. Als je hem wakker maakt, gaat-ie brullen, of bier stelen.
pi_52904844
quote:
Op zondag 2 september 2007 21:56 schreef Bresser het volgende:
wat verstaat de politie onder "overlastgebied"

struikel je over de slapende mense daar of zo?
En dronken mensen, en hangjeugd en mensen die overlast veroorzaken waardoor het park eigenlijk onbruikbaar wordt voor de omwonenden. Ik zou het niet eens durven om een tukje te doen in het Oosterpark.
pi_52905048
quote:
Op zondag 2 september 2007 22:15 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Helaas is aangehaalde tekst niet uit het wetboek, maar uit de Algemene Politie Verorderning en daarvan zijn de regels niet in elke plaats gelijk.

Face it: het zijn zo gewoon frusti's. Thuis niks te vertellen dus op het werk een grote bek.
pi_52905122
quote:
Op zondag 2 september 2007 23:28 schreef RealZeus het volgende:

Face it: het zijn zo gewoon frusti's. Thuis niks te vertellen dus op het werk een grote bek.
Lijkt ook een beetje van toepassing op sommige mensen achter hun toetsenbordje
pi_52905376
Die twee gaan snel promotie maken
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_52907118
Zielige boete :S
  maandag 3 september 2007 @ 01:00:53 #63
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_52907210
Er moet gehandeld worden in de geest van een wet. Die wetten zijn opgesteld om klaplopers uit het zicht te krijgen (en terecht). Het gaat hier niet over een klaploper die de boel loopt uit te wonen en voor overlast zorgt maar een persoon die gewoon relaxed tijdens een zonnige zomerdag even in dut. De wet is niet opgesteld met zo'n situatie in het achterhoofd. Politieagenten moeten niet alleen maar regeltjes lopen stampen maar ook de gedachte achter de regels te horen krijgen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_52907301
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:59 schreef osho het volgende:
APV Amsterdam

Artikel 2.20
Slapen op of aan de weg.
1. Het is verboden de weg als slaapplaats te gebruiken en verder op of aan de weg een voertuig, woonwagen, tent of een soortgelijk of ander onderkomen als slaapplaats te gebruiken of daarin te overnachten dan wel gelegenheid daartoe te bieden.
Hm, de journalist heeft de weg zelf niet als slaapplaats te gebruikt, maar geldt een bankje in het park als een onderkomen?

Dikke van Dale:
on·der·ko·men1 (het ~, ~s)
1 onderdak, huisvesting

Lijkt mij dus niet, een bankje in het park is geen onderkomen en geen huisvesting. Je kan er niet in overnachten, dus naar mijn inzins hebben de agenten de letter van de wet niet goed gelezen. Ze hebben hem ten onrechte bekeurt volgens deze wet.
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  maandag 3 september 2007 @ 09:08:57 #65
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52910125
quote:
Op maandag 3 september 2007 01:06 schreef Demophon het volgende:

[..]

Hm, de journalist heeft de weg zelf niet als slaapplaats te gebruikt, maar geldt een bankje in het park als een onderkomen?

Dikke van Dale:
on·der·ko·men1 (het ~, ~s)
1 onderdak, huisvesting

Lijkt mij dus niet, een bankje in het park is geen onderkomen en geen huisvesting. Je kan er niet in overnachten, dus naar mijn inzins hebben de agenten de letter van de wet niet goed gelezen. Ze hebben hem ten onrechte bekeurt volgens deze wet.
"Het is verboden de weg als slaapplaats te gebruiken en verder (...)"
Het onderkomen valt onder het kopje "en verder", maar dit valt dus onder het eerste gedeelte (zie de verdeuidelijking van het begrip 'weg'.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_52911786
quote:

Zijn dat diezelfde mensen die in het dagelijks leven hun smoel niet durven opentrekken en op het internet een grote bek hebben?
pi_52911874
quote:
Helaas is aangehaalde tekst niet uit het wetboek, maar uit de Algemene Politie Verorderning en daarvan zijn de regels niet in elke plaats gelijk.
Ook die wordt je geacht te kennen.

Verder wel redelijk kansloos ja. Maak die man gewoon wakker en zeg hem dat dat niet echt de bedoeling is en dat z'n gesnurk overlast oplevert. Pffff moeilijk zeg
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_52912301
Niemand weet het echte verhaal, enkel alleen de politie en de betrokkene zelf. Misschien is betrokkene wel een aantal keren gevorderd om weg te gaan. Misschien hadden ze net ervoor ook een zwerver diezelfde bekeuring gegeven, dan lijkt me het logisch dat iedereen die bekeuring krijgt.

NB: de wet is erg duidelijk in het begrip 'weg' en wat dit betreft vallen de paden in een park daar ook wel degelijk onder.
pi_52912633
dus je mag niet slapen in een natuurgebied? wat een onzin zeg. nederland regeltjes land
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_52912889
Tja in het Oosterpark zijn nou eenmaal regels omdat zwervers/alcoholisten het verpest hebben!
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_52915249
quote:
Op maandag 3 september 2007 10:43 schreef Blofeld het volgende:

[..]

Zijn dat diezelfde mensen die in het dagelijks leven hun smoel niet durven opentrekken en op het internet een grote bek hebben?
Ja, die inderdaad. Kortom, het zouden wel eens FOK!kers kunnen zijn.
  maandag 3 september 2007 @ 13:58:03 #72
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_52915776
quote:
Op maandag 3 september 2007 11:12 schreef Blofeld het volgende:
Niemand weet het echte verhaal, enkel alleen de politie en de betrokkene zelf. Misschien is betrokkene wel een aantal keren gevorderd om weg te gaan. Misschien hadden ze net ervoor ook een zwerver diezelfde bekeuring gegeven, dan lijkt me het logisch dat iedereen die bekeuring krijgt.

NB: de wet is erg duidelijk in het begrip 'weg' en wat dit betreft vallen de paden in een park daar ook wel degelijk onder.
Zie je het al voor je: Journalist: "snurkt"
Agent:"Meneer wilt u weggaan?"
J:"snurk"
A:"Meneer ik sommeer u weg te gaan"
J:"snurk"
A*trekt j aan de mouw en schudt eens een keer* "Meneer nu krijgt u een bekeuring want u mag niet op of aan de openbare weg slapen!"
J:"Pardon hoor, ik was per ongeluk in slaap gevallen."
A:"niets mee te maken, het is een overlastgebied dus moet ik u bekeuren!"
J:

Ik snap dat het in principe tegen de wet is, er is imho een verschil tussen iemand die lekker een krantje zit te lezen en wegdommelt en iemand die haveloos en ongewassen zijn (drugs)-roes aan het wegslapen is.
Als ik als voorbijganger iemand half onder zijn krantje zie zitten dommelen in de zon ervaar ik dat niet echt als overlast, een zwerver die uitgebreid met al zijn rotzooi op een bank ligt vind ik ietwat minder prettig, misschien heel dubbel maar ik denk dat situatie 1 niet ingeschat dient te worden als langdurige overlast, immers als de journalist wakker wordt dan pakt hij zijn krantje bij elkaar en gaat lekker naar huis.
Ik vind dat die agenten de journalist er op hadden moeten wijzen dat dit helaas niet mag en het daar bij hadden moeten laten.
Maar dat is gewoon mijn mening, gelukkig denken we niet overal hetzelfde over.

[ Bericht 1% gewijzigd door kahaarin op 04-09-2007 11:47:35 ]
be nice or go away
  maandag 3 september 2007 @ 18:38:20 #73
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52921978
Ach, agenten zijn gewoon kankernazi's, daar is iedereen het over eens.

Iedereen is liev.

[ Bericht 46% gewijzigd door Ringo op 03-09-2007 21:01:41 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')