Ligt iig niet aan de bestanden die werken bij andere wel , Dan maar ff opnieuw installen ..quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:55 schreef Devolution het volgende:
[..]
Probeer het eens met een andere reader (Newsleecher bijv.) of laat iemand anders dezelfde bestanden eens downloaden. Op die manier kun je dingen uitsluiten.
Vaag ik start hem net op en hij werkt weer.quote:Op woensdag 19 september 2007 01:22 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Ligt iig niet aan de bestanden die werken bij andere wel , Dan maar ff opnieuw installen ..
[edit]
Reinstal werkt niet morgen maar eens nieuwsleecher proberen .
hoe werkt dit precies?quote:SABnzbd Bandwith Limit:
Slowdown factor, try values between 0.01 and 1.0.
Da's vrij lastig inderdaad.quote:Op zaterdag 22 september 2007 19:51 schreef Caesu het volgende:
[..]
hoe werkt dit precies?
hij staat nu op 0 en hij downloadt met de volle snelheid van m'n verbinding.
maar ik wil eigenlijk dat hij maar 60% van m'n verbinding gebruikt.
welke waarde moet ik dan invoeren?
ik heb een aantal waarden geprobeerd, maar dan limiteert hij juist weer teveel.
zou makkelijker zijn als je gewoon kon limiteren op kb/s, net zoals met Newsleecher.
www.eweka.nlquote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:04 schreef Schimpie het volgende:
Welk 'betaald usenet account' kan ik het best pakken met dit @home abonnement? Ik heb hier totaal geen verstand van dus wees niet te hard.![]()
Wellicht het aantal deeltjes waaruit één bestand bestaat? Dat maakt bij mij nogal wat uit voor m'n snelheid. Bij files die met grote brokken zijn opgebouwd haal ik volledige snelheid, terwijl bij bestanden die bestaan uit veel kleine deeltjes m'n snelheid omlaag duikt...quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:00 schreef Devolution het volgende:
Ben nu Quake Wars Demo aan het downloaden via Tweaknews, maar hij haalt em met maar 250KB/s binnen, in plaats van de 550KB/s die ik normaal heb. En de bestanden zijn pas 7.5 dagen oud
Wat houdt dat retentie precies in? En als ik op die site bij de informatie kijk dan zie ik (in mijn ogen) tegenstrijdige info namelijk:quote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:05 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
www.eweka.nl
goedkoop, retentie van 100 dagen, volle snelheid, e.d
ze bedoelen denk ik dat je maar tot 10 dagen kunt "headeren": alle posts zien zonder ze binnen te halen. er zijn verschillende manieren om oudere posts terug te vinden, zoals daar al genoemd wordt. zelf gebruik ik meestal binsearch daarvoor. dan haal je dus een NZB bestand binnen wat je newreader gebruikt om alle benodigde posts te dowloaden.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:24 schreef Schimpie het volgende:
[..]
Wat houdt dat retentie precies in? En als ik op die site bij de informatie kijk dan zie ik (in mijn ogen) tegenstrijdige info namelijk:
- Retentie: 70 dagen. Bestanden ouder dan 10 dagen kan je downloaden via een NZB bestand, Newsleecher Supersearch of GrabIt Search)
en
- Tot 120 dagen retentie voor binaries groepen
Zit hier nou een verschil tussen?
Ik gebruik ook Eweka met dit abonnement, samen met Astraweb als fillserver. Gaat prima!quote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:04 schreef Schimpie het volgende:
Welk 'betaald usenet account' kan ik het best pakken met dit @home abonnement? Ik heb hier totaal geen verstand van dus wees niet te hard.![]()
tele2 gebruikt tweaknews, zou dus meer dan 100 dagen retentie moeten hebbenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:20 schreef Devolution het volgende:
Het gaat niet zozeer om de snelheid bij een payserver, maar om de retentie (= hoe lang bestanden te downloaden zijn). Bij gewone providers zoals bijv. Tele2 of @home is de retentie vaak erg laag, tussen de 3 en 10 dagen. Bij payservers is deze retentie véél hoger, meestal 50+ dagen.
Ik zie het nut van teveel retentie eigenlijk niet in. De Nederlandse usenet gebruikers staan er bekend om dat ze veel leechen en sowieso weinig posten, maar als ze posten dan zijn het 8 van de 10x reposts. Ik heb nu een retentie van bijna 200 dagenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:20 schreef Devolution het volgende:
Het gaat niet zozeer om de snelheid bij een payserver, maar om de retentie (= hoe lang bestanden te downloaden zijn). Bij gewone providers zoals bijv. Tele2 of @home is de retentie vaak erg laag, tussen de 3 en 10 dagen. Bij payservers is deze retentie véél hoger, meestal 50+ dagen.
nederlanders posten juist ongelooflijk veel, wat de irritatie wekt van buitenlanders door alle nederlands ondertitelde crapquote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:25 schreef Mike.Strutter het volgende:
[..]
Ik zie het nut van teveel retentie eigenlijk niet in. De Nederlandse usenet gebruikers staan er bekend om dat ze veel leechen en sowieso weinig posten, maar als ze posten dan zijn het 8 van de 10x reposts. Ik heb nu een retentie van bijna 200 dagenmaar ik zou nooit verder terug dan 60 dagen.
Als het goed is kun je ze bellen, en dan kun je je account op pauze zetten. Daar doen ze niet al te moeilijk over voor zover ik weet.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:25 schreef Dos37 het volgende:
Kun je je account schorsen bij Eweka. Heb laatst voor 60 dagen gekozen, en er zijn nu zo'n 40 dagen verstreken. Maar ga morgen op vakantie dus heb niets aan die 20 dagen.
Ik heb vaak zat dingen binnengehaald die ouder zijn dan 100 dagen, maar als je bijv alleen populaire films of populaire spellen zoekt kun je ook wel uit de voeten met minder retentie inderdaad ... dat wordt geregeld gerepost.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:25 schreef Mike.Strutter het volgende:
[..]
Ik zie het nut van teveel retentie eigenlijk niet in. De Nederlandse usenet gebruikers staan er bekend om dat ze veel leechen en sowieso weinig posten, maar als ze posten dan zijn het 8 van de 10x reposts. Ik heb nu een retentie van bijna 200 dagenmaar ik zou nooit verder terug dan 60 dagen.
Ze posten veel crap, tot zover ben ik het zeker met je eensquote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:31 schreef thedude0 het volgende:
[..]
nederlanders posten juist ongelooflijk veel, wat de irritatie wekt van buitenlanders door alle nederlands ondertitelde crap
Er wordt veel gepost op aanvraag, dus daar kan inderdaad crap tussen zitten.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:36 schreef Mike.Strutter het volgende:
[..]
Ze posten veel crap, tot zover ben ik het zeker met je eens
Dat zekerquote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:41 schreef Quarks het volgende:
[..]
Er wordt veel gepost op aanvraag, dus daar kan inderdaad crap tussen zitten.
Toch zijn er genoeg Nederlandse releasegroups die kwaliteit hoog in het vaandel hebben staan.
Wat is zo'n fillserver dan? Ik heb eens op google rondgekeken maar daar wordt ik niet veel wijzer uit.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 16:41 schreef gday het volgende:
[..]
Ik gebruik ook Eweka met dit abonnement, samen met Astraweb als fillserver. Gaat prima!
zolang je het maar niet over de nederlandse custom sub groepen hebt aangezien die van mij mogen oplazerenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:41 schreef Quarks het volgende:
[..]
Er wordt veel gepost op aanvraag, dus daar kan inderdaad crap tussen zitten.
Toch zijn er genoeg Nederlandse releasegroups die kwaliteit hoog in het vaandel hebben staan.
Voor Astraweb moet je inderdaad betalen. Astraweb was 2 jaar geleden mijn eerste payserver, en daarbij koop je zeg maar downloadtegoed in, bv. 90GB voor 25 dollar, onbeperkt houdbaar. Daarna ben ik overgestapt op Tweaknews en uiteindelijk op Eweka, maar mijn downloadtegoed was bij Astraweb nog niet op. Nu heb ik beide payservers in Newsleecher ingesteld, met Eweka als hogere prioriteit dan Astraweb. Downloads lopen bij mij dus in principe via Eweka, maar als er toevallig net een filepart niet aanwezig is op Eweka gaat Newsleecher dat alsnog proberen te downloaden van Astraweb zodat het toch compleet is. Heel nuttig is het niet, maar zo heel af en toe voorkomt dat dat je dingen moet gaan repairen, en tja ... dat downloadtegoed kan ik toch nergens anders voor gebruiken.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:48 schreef Schimpie het volgende:
[..]
Wat is zo'n fillserver dan? Ik heb eens op google rondgekeken maar daar wordt ik niet veel wijzer uit.
Moet je hiervoor ook betalen?
Tweaknews heeft 70 dagen retentie, met uitschieters van 100 dagenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:25 schreef thedude0 het volgende:
[..]
tele2 gebruikt tweaknews, zou dus meer dan 100 dagen retentie moeten hebben
ik weet niet zeker of dat zo is trouwens aangezien ik geen tele2 heb
Ehm, 120 dagen lokaal staan bedoel je.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:59 schreef Devolution het volgende:
[..]
Tweaknews heeft 70 dagen retentie, met uitschieters van 100 dagen.
hoe lang bestaat het nu al?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:48 schreef ChRoNiC het volgende:
http://www.webwereld.nl/c(...).html#comment_274678
Ben benieuwd of dit het begin van het einde is.
Ach dan komt er vanzelf weer iets nieuwsquote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:48 schreef ChRoNiC het volgende:
http://www.webwereld.nl/c(...).html#comment_274678
Ben benieuwd of dit het begin van het einde is.
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:09 schreef FJD het volgende:
[..]
Ach dan komt er vanzelf weer iets nieuws![]()
mail even naar karlo1 apenstaart gmail.comquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:48 schreef NickeN. het volgende:
Iemand die nog een eweka account wil delen?
dat maakt het niet minder illegaalquote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:12 schreef JortK het volgende:
Usenet gaat nooit kapot, daar hoef je echt niet bang voor te zijn
Tis namelijk zo dat de bedrijven die het aanbieden (usenet toegang) er hun geld mee verdienen, en er dus niet zoals simpele studenten van Kazaa enzo makkelijk gaan zeggen tegen de instanties van OK we kappen ermee en sluiten ons bedrijf
is een slecht spelquote:Op dinsdag 18 september 2007 19:00 schreef Devolution het volgende:
Ben nu Quake Wars Demo aan het downloaden via Tweaknews, maar hij haalt em met maar 250KB/s binnen, in plaats van de 550KB/s die ik normaal heb. En de bestanden zijn pas 7.5 dagen oud
Totdat de rechter zegt dat het wél moet naturlijkquote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:12 schreef JortK het volgende:
Usenet gaat nooit kapot, daar hoef je echt niet bang voor te zijn
Tis namelijk zo dat de bedrijven die het aanbieden (usenet toegang) er hun geld mee verdienen, en er dus niet zoals simpele studenten van Kazaa enzo makkelijk gaan zeggen tegen de instanties van OK we kappen ermee en sluiten ons bedrijf
Ja maar dat gaat niet gebeuren... omdat het op technische gronden niet te bewijzen is dat het om warez gaatquote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:17 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Totdat de rechter zegt dat het wél moet naturlijk![]()
Ik vind FTD wel makkelijk. Zeker nu de nieuwe versie er is en alles lekker snel gaat gebruik ik het eigenlijk weer gewoon elke dag (voorheen echt nooit meer). FTA ben ik nu aan het testen maar lijkt slecht te werken hier.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 04:57 schreef jpjedi het volgende:
Tweaknews accountje werkt vanuit India super.Stomtoevallig had ik de enige payserver die op 5 continenten werkt. Verbeinding is traag maar goed..ik kan in ieder geval wat dingetjes binnensleuren.
FTD vind ik bagger en er staat feitelijk maar erg weinig op en meestal best laat. Ik gebruik FTA of zoek gewoon zelf.
uiteindelijk zijn het allemaal maar enen en nullenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:24 schreef JortK het volgende:
[..]
Ja maar dat gaat niet gebeuren... omdat het op technische gronden niet te bewijzen is dat het om warez gaat
Maar als je daar meer over wilt weten zul je ff op de techniek van Usenet moeten zoeken op Google/Wiki
oke dan!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:45 schreef Flaccid het volgende:
Ik gebruik FTN2DAY. Vind ik handig!
iemand vergelijkbare sites?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:45 schreef Flaccid het volgende:
Ik gebruik FTN2DAY. Vind ik handig!
Quickpar en benodige pars.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:00 schreef Edwinuss het volgende:
Ik heb een aantal beschadigde bestanden, hoe kan ik de repareren?
nouja, blijkbaar..quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:21 schreef thedude0 het volgende:
handmatig bestanden repareren ? moet dat nog ?
Wat snap je niet?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:27 schreef Edwinuss het volgende:
ik snap t niet
kan iemand t snel uitleggen?
ik heb net gedaan wat je zei, dus ik probeerde het uit te pakken en kreeg weer dezelfde melding.quote:
Dezelfde melding? Ben eens wat duidelijker. Als je uitpakt met winrar of krijg je een foutmelding met quickpar?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:31 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
ik heb net gedaan wat je zei, dus ik probeerde het uit te pakken en kreeg weer dezelfde melding.
bij het uitpakken van de bestanden die het iso bestand moeten vormen kreeg ik een foutmelding, maar Quickpar zei dat er geen missende bestanden waren.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:40 schreef Thieske het volgende:
[..]
Dezelfde melding? Ben eens wat duidelijker. Als je uitpakt met winrar of krijg je een foutmelding met quickpar?
Ok, ook geen beschadigde dan neem ik aan.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:44 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
bij het uitpakken van de bestanden die het iso bestand moeten vormen kreeg ik een foutmelding, maar Quickpar zei dat er geen missende bestanden waren.
dat zou het misschien kunnen zijn, ik ga het even proberen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:13 schreef Thieske het volgende:
[..]
Ok, ook geen beschadigde dan neem ik aan.
En heb je wel eens eerder bestanden van die grootte uitgepakt? Het zou kunnen dat je harddisck FAT32 als bestandssysteem heeft en dat ondersteund geen bestanden groter dan 4gb.
Anders zou ik het verder ook niet weten.
ik heb de hele meuk al weer verwijderdquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:54 schreef Devolution het volgende:
Het bestand dat je opent met Quickpar, is dat een .sfv / .md5 of een .par? Want alleen bij de laatste kan ie het repareren
Ik kijk op FTD eigenlijk alleen op een paar Posters waar ik op 'geabonneerd' ben zeg maar. Dat is de enige manier om die enkele mooie post te vinden tussen alle bagger... FTD is 80% bagger, 19% dingen die al duizend keer eerder zijn geupload, en 1% dat er mee door kan.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 14:38 schreef Xebber het volgende:
Is het mogelijk posts van een bepaalde poster op FTD te negeren? Ik word helemaal gestoord van al die post van "SPONZERT".
Die mag van mij inderdaad zo van FTD afgeflikkerd wordenquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 14:38 schreef Xebber het volgende:
Is het mogelijk posts van een bepaalde poster op FTD te negeren? Ik word helemaal gestoord van al die post van "SPONZERT".
9 vd 10 x is het niks nee, vandaag heeft ie (voor mij en werkzaamheden) wel een aantal posts die ok zijnquote:Op maandag 29 oktober 2007 19:07 schreef JortK het volgende:
[..]
Die mag van mij inderdaad zo van FTD afgeflikkerd worden
Niet om de hele discussie weer op te rakelen hoor, maar dat ligt dan gewoon aan je smaak. De films die ik graag kijk verschijnen in ieder geval erg zelden op Usenet, en het is al helemaal niet zo dat ik kan denken: goh wat zal ik vanavond eens kijken. Zodra je iets dieper gaat zijn private torrentsites echt onmisbaar.quote:Op maandag 29 oktober 2007 19:04 schreef Razor21 het volgende:
Ik kan er nog steeds met mijn kop niet bij dat mensen niet verder kijken dan Kazaa / Torrents![]()
het nieuwsgroepen idee is dat het van niemand is en dat iedereen zijn zooi kan dumpen dus ik denk niet dat er iets in die zin verkracht wordtquote:Op maandag 29 oktober 2007 21:51 schreef CrustyClown het volgende:
Ik vind FTD ook steeds waardelozer worden. Ik kijk altijd op een release site welke films er beetje gereleased zijn, kun je gelijk beetje screenshots van de kwaliteit enzo bekijken. En dan zoek ik op binsearch zelf wel de film op. Ik geef toch geen zak om ondertiteling etc.
En word altijd helemaal gek, dat mensen na 2 dagen al gelijk om een repost vragen.
Wij nederlanders (en dan met name de domme mensen die nieuwsgroepen ook een keer hebben horen vallen en dan maar gebruiken als alternatief) verkrachten het hele nieuwsgroepen idee. !!
Dat is een FTD probleem, geen usenet probleemquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 00:40 schreef Geqxon het volgende:
Echter vind ik het wel minder dat als ik naar "Willekeurige serie s03e03" zoek, ik eerst door FTD bagger moet spitten.
Het idee van usenet is imho meer dat iedereen zijn zooi kan dumpen, maar dan wel op een manier dat iedereen er plezier en profijt van heeft.
Ja dat kan. In versie 3.8.x in CONFIG --> POSTOVERZICHT --> GLOBAAL FILTERquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 14:38 schreef Xebber het volgende:
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 08:23 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja dat kan. In versie 3.8.x in CONFIG --> POSTOVERZICHT --> GLOBAAL FILTER
works like a charm, die sponzert staat er bij mij ook al een tijdje in![]()
Dit doe je als je het eens bent.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 08:35 schreef Gunner het volgende:
je wou wat zeggen?
pff ja, die gast heeft echt geen leven ofzoquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 08:23 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja dat kan. In versie 3.8.x in CONFIG --> POSTOVERZICHT --> GLOBAAL FILTER
works like a charm, die sponzert staat er bij mij ook al een tijdje in![]()
mijn ervaring met planet is dat de snelheden enorm fluctueren heb inmiddels al een half jaar eweka dus weet niet hoe het er nu mee staatquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 20:03 schreef --Christiaan-- het volgende:
Ik heb sabnzbd nu, eindelijk een begrijpelijk en simpel programma voor mij. Een vraagje alleen, zijn de planet servers zo rond de 200 gecapt? Ben wel van plan om een betaald abbo te halen, maar wilde even weten of het aan mij of aan planet ligt.
Ik dacht zelf rond de 90kb/s per draadje.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 20:03 schreef --Christiaan-- het volgende:
Ik heb sabnzbd nu, eindelijk een begrijpelijk en simpel programma voor mij. Een vraagje alleen, zijn de planet servers zo rond de 200 gecapt? Ben wel van plan om een betaald abbo te halen, maar wilde even weten of het aan mij of aan planet ligt.
Wel beste prijs/kwaliteitverhouding.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 09:06 schreef Gunner het volgende:
eweka is niet de beste provider imho
ook net sabnzbd geinstalleerd op ubuntu linux. Ging heel makkelijk, binnen een minuutje stond het te downloaden!quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 20:03 schreef --Christiaan-- het volgende:
Ja kwa prijs kwaliteit is er geen betere. Als die er is zou ik het graag weten, want dan stappen we gewoon overquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 20:55 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Wel beste prijs/kwaliteitverhouding.
qua specificaties zullen er altijd betere zijn, giganews bijvoorbeeld
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |