Ik kan er wel een paar bedenken. Kost wat, heb je ook wat.quote:Op zondag 2 september 2007 13:08 schreef Dubbeldrank het volgende:
er gaan er geen boven een paar flinke JBL zuilen![]()
True, maar ik luister alles in mp3 tegenwoordig als vervanger van m'n cd's. Dus dan wil je toch een echte versterker met fatsoenlijke boxen ipv een crappy computersetje.quote:Op zondag 2 september 2007 13:17 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik kan er wel een paar bedenken. Kost wat, heb je ook wat.
Bij mij doen de actieve studiomonitoren met een monitormixertje en een fatsoenlijke geluidskaart erbij het ook altijd nog prima!quote:Op zondag 2 september 2007 13:21 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
True, maar ik luister alles in mp3 tegenwoordig als vervanger van m'n cd's. Dus dan wil je toch een echte versterker met fatsoenlijke boxen ipv een crappy computersetje.
Nee hoor, 'ga' is een werkwoordsvorm.quote:Op zondag 2 september 2007 13:26 schreef Kikker_kermit het volgende:
Ga is ff allemaal ontopic zeg_!
Mja een fatsoenlijke geluidskaart is ook wel handig, onboard geluid is meestal die Realtek crap.quote:Op zondag 2 september 2007 13:25 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Bij mij doen de actieve studiomonitoren met een monitormixertje en een fatsoenlijke geluidskaart erbij het ook altijd nog prima!
Lekker een 2.0 geluidskaart die voor producing bedoeld is. Of wil je 7.1 ofzo?quote:Op zondag 2 september 2007 13:30 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Mja een fatsoenlijke geluidskaart is ook wel handig, onboard geluid is meestal die Realtek crap.
Ik ben nog op zoek naar een goede vervanger voor m'n huidige, in ieder geval geen Creative
2.0 is prima, maar hij moet ook capabel zijn om wat gamegeluiden weer te geven.quote:Op zondag 2 september 2007 13:31 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Lekker een 2.0 geluidskaart die voor producing bedoeld is. Of wil je 7.1 ofzo?
Dat zijn die dingen wel hoor! Ik heb een maya44 van Audiotrak, prima geluidje, erg lage latency (en als je dat wat ophoogt gaat het met gamen ook helemaal prima), en helaas een uitermate baggere ondersteuning wat betreft drivers. WinXP gaat prima, maar vista moet je niet proberen.quote:Op zondag 2 september 2007 13:34 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
2.0 is prima, maar hij moet ook capabel zijn om wat gamegeluiden weer te geven.
Mee eensch.quote:Op zondag 2 september 2007 13:08 schreef Dubbeldrank het volgende:
Computerboxen zuigen over het algemeen, er gaan er geen boven een paar flinke JBL zuilen
Mijn creative doet het anders primaquote:Op zondag 2 september 2007 13:34 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
2.0 is prima, maar hij moet ook capabel zijn om wat gamegeluiden weer te geven.
Na Lenco ben ik opgehouden met lezen.quote:Op zondag 2 september 2007 18:31 schreef Spacehamster het volgende:
Realtek == bagger;
Een jaar of wat geleden ging mijn sucky realtek mobo dood en bracht ik me puter naar [met nadruk]een andere computerwinkel dan waar het kreng vandaan kwam[/met nadruk] en daar deden ze er een Asus mobo'tje in die hartstikke lekkere onboard sound bleek te hebben!
Gecombineerd met het Lenco 2.1 stereo boxensetje kan ik daarmee de muziek op trommelvliestergende sterkte blasten en dan klinkt het nog prima!
Dus....zorg er altijd eerst voor dat de geluidschipjes in orde zijn!
Het type wat ik gekocht hebt werkt als een tierelier.quote:Op zondag 2 september 2007 19:28 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
Na Lenco ben ik opgehouden met lezen.
ik nietquote:Op zondag 2 september 2007 19:28 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
Na Lenco ben ik opgehouden met lezen.
Logitechquote:Op maandag 3 september 2007 01:46 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Het type wat ik gekocht hebt werkt als een tierelier.
Maar wat zou jij aanraden?
(Oftewel: Vul je opmerking ook es aan met een constructieve opmerking.)
Zeiken over de kwaliteit van boxen, maar dan vervolgens wel alleen maar in mp3 formaat luisterenquote:Op zondag 2 september 2007 13:21 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
True, maar ik luister alles in mp3 tegenwoordig als vervanger van m'n cd's. Dus dan wil je toch een echte versterker met fatsoenlijke boxen ipv een crappy computersetje.
Ja, typisch hčquote:Op maandag 3 september 2007 10:34 schreef L.Denninger het volgende:
Heel grappig is dat, ik lees uitspraken over 'goede speakers',
maar vervolgens hebben mensen het over Lenco, Creative en Logitech..
Ja, want ogg is net zo lossless als mp3. Gebruik dan flac. Minimaal.quote:Op maandag 3 september 2007 10:31 schreef NED het volgende:
[..]
Zeiken over de kwaliteit van boxen, maar dan vervolgens wel alleen maar in mp3 formaat luisteren
Gebruik dan op zn allerminst ogg ofzo
Pssttt... Asus gebruikt Realtik chips voor de Audio. dat doen bijna alle mobo fabrikantenquote:Op zondag 2 september 2007 18:31 schreef Spacehamster het volgende:
Realtek == bagger;
Een jaar of wat geleden ging mijn sucky realtek mobo dood en bracht ik me puter naar [met nadruk]een andere computerwinkel dan waar het kreng vandaan kwam[/met nadruk] en daar deden ze er een Asus mobo'tje in die hartstikke lekkere onboard sound bleek te hebben!
Gecombineerd met het Lenco 2.1 stereo boxensetje kan ik daarmee de muziek op trommelvliestergende sterkte blasten en dan klinkt het nog prima!
Dus....zorg er altijd eerst voor dat de geluidschipjes in orde zijn!
OGG is Ogg Vorbis, oftewel variable bitrate. Flac, monkeys audio en nog 1 zijn losslessquote:Op maandag 3 september 2007 11:26 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ja, want ogg is net zo lossless als mp3. Gebruik dan flac. Minimaal.
Realtek als beste uit de test? Waar vergelijken ze dan mee?quote:Op maandag 3 september 2007 11:57 schreef Nawien het volgende:
[..]
Pssttt... Asus gebruikt Realtik chips voor de Audio. dat doen bijna alle mobo fabrikanten![]()
Daarnaast komen die Realtek chips altijd als de beste uit de testen, dus ik snap dat sucky niet zo goed.
*HD Realtek onboard + Audigy 24 bit heeft
Met andere onboard geluidschips zoals de beruchte AC97, de redelijk goede soundstorm en nog een paar anderen.quote:Op maandag 3 september 2007 12:01 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Realtek als beste uit de test? Waar vergelijken ze dan mee?
Sommige mensen snappen ook niet dat Soundstorm ook gewoon een Realtek chipje isquote:Op maandag 3 september 2007 11:57 schreef Nawien het volgende:
[..]
Pssttt... Asus gebruikt Realtik chips voor de Audio. dat doen bijna alle mobo fabrikanten![]()
Daarnaast komen die Realtek chips altijd als de beste uit de testen, dus ik snap dat sucky niet zo goed.
*HD Realtek onboard + Audigy 24 bit heeft
Klopt, die Soundstorm was een van de eerste chips die Realtek gebruikte. Was toen, vergeleken met de concurrentie een stuk beter. Tegenwoordig zie je de Soundstorm steeds minder en heet het nu HD Realtek oid, waarbij HD natuurlijk voor High Definition staat.quote:Op maandag 3 september 2007 12:43 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Sommige mensen snappen ook niet dat Soundstorm ook gewoon een Realtek chipje is
Ik heb ook zo'n onboard realtek baggerding, natuurlijk nooit gebruikt en meteen een echte geluidskaart (X-Fi) aangeschaft.
Mag ik vragen waar jij je geluidskaart op aangesloten hebt?quote:Op maandag 3 september 2007 12:58 schreef Nawien het volgende:
[..]
Klopt, die Soundstorm was een van de eerste chips die Realtek gebruikte. Was toen, vergeleken met de concurrentie een stuk beter. Tegenwoordig zie je de Soundstorm steeds minder en heet het nu HD Realtek oid, waarbij HD natuurlijk voor High Definition staat.
Ik blijf erbij dat die Realtek gewoon een goede onboard geluidskaart is voor de doorsnee gebruiker. De X-Fi is wel duidelijk beter natuurlijk kwa mogelijkheden. Kwa geluid scheelt het echt niet veel, mits je de HD Realtek hebt,
Je bent er tevreden mee, totdat je erachterkomt dat het stukken beter kan dan je gewend bent. Maar denk dat je op die Magnat speakers niet veel verschil gaat horen, dan moet je eerst met een set van een paar duizend euro aankomen...quote:Op maandag 3 september 2007 13:16 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik heb onboard audio maar wel in combinatie met Magnat speakers en een Nakamichi versterker. Ben er tevreden mee, maar zou het zoveel beter klinken als ik een x-fi kaart zou kopen? Anders gebruik ik dat geld om een goede Cd speler te kopen voor aan de versterker.
Volgens mij zijn het aardig goede speakers, hoor. Maarja dat is subjectief denk ik. Je denkt dat het weinig verschil zal maken, realtek of xfi of een cdspeler voor aan de versterker?quote:Op maandag 3 september 2007 13:20 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Je bent er tevreden mee, totdat je erachterkomt dat het stukken beter kan dan je gewend bent. Maar denk dat je op die Magnat speakers niet veel verschil gaat horen, dan moet je eerst met een set van een paar duizend euro aankomen...
Subjectief is het zeker, vooral bij speakers. Maar ik denk idd dat er bijna geen hoorbaar verschil zou zijn tussen Reatek, X-Fi of CD-speler.quote:Op maandag 3 september 2007 13:28 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het aardig goede speakers, hoor. Maarja dat is subjectief denk ik. Je denkt dat het weinig verschil zal maken, realtek of xfi of een cdspeler voor aan de versterker?
Hmm, ik heb hem op een kenwood versterker aangesloten met 2x 350 watt kenwood boxen.quote:Op maandag 3 september 2007 13:10 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar jij je geluidskaart op aangesloten hebt?
Ik vind Realtek crap omdat het hol klinkt, er zit totaal geen body in. Ook die HD chipsetjes.
Merk zegt niet zoveel als individuele chipsets onderling flink verschillen. Die van me vorige mobo suckten iig en mijn huidige chipset is heel erg goed mee te leven.quote:Op maandag 3 september 2007 11:57 schreef Nawien het volgende:
[..]
Onzin, nouja, je moet het natuurlijk zelf weten of je het gebruikt, ik luister muziek graag zoals het bedoeld is door de muzikant/producer/watdanook, en dan is een eq dus onzin.quote:Op maandag 3 september 2007 14:01 schreef Nawien het volgende:
En @ termy: Een equalizer onzin? Juist bij de mooie dure setjes heb je een heel erg uitgebreide equalizer. Een equalizer is bedoeld om goed geluid te perfectioneren, en niet zoals jij impliceert: Om kutgeluid te verdoezelen
Vaak is een EQ een los component, en iemand die muziek wil horen zoals het bedoeld is gaat dat niet gebruiken. Een echte audiofiel heeft natuurlijk zijn bron direct op de versterker aangesloten zonder andere apparatuur ertussen om het geluid mee aan te passen.quote:Op maandag 3 september 2007 14:01 schreef Nawien het volgende:
[..]
En @ termy: Een equalizer onzin? Juist bij de mooie dure setjes heb je een heel erg uitgebreide equalizer. Een equalizer is bedoeld om goed geluid te perfectioneren, en niet zoals jij impliceert: Om kutgeluid te verdoezelen
Euhm.. een chipset is wel heel iets anders dan een onboard geluidskaartquote:Op maandag 3 september 2007 16:27 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Merk zegt niet zoveel als individuele chipsets onderling flink verschillen. Die van me vorige mobo suckten iig en mijn huidige chipset is heel erg goed mee te leven.
En met me boxen ook. Kan me niet schelen of Lenco ook sucky boxen heeft gemaakt want de set die ik heb werkt voor mij goed.
Dat kan en dat mag, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat je met een equalizer je geluid kan perfectioneren cq verfijnenquote:Op maandag 3 september 2007 16:35 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Onzin, nouja, je moet het natuurlijk zelf weten of je het gebruikt, ik luister muziek graag zoals het bedoeld is door de muzikant/producer/watdanook, en dan is een eq dus onzin.
Tuurlijk hoef je geen equalizer te gebruiken, maar zoals ik al zei: Als je het wel gebruikt kan je je geluid verfijnen. Dat wil niet zeggen dat je gelijk grote wijzigingen gaat doorvoeren, maar bijv net dat beetje meer treble of bass.quote:Op maandag 3 september 2007 17:42 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Vaak is een EQ een los component, en iemand die muziek wil horen zoals het bedoeld is gaat dat niet gebruiken. Een echte audiofiel heeft natuurlijk zijn bron direct op de versterker aangesloten zonder andere apparatuur ertussen om het geluid mee aan te passen.
En zoals ik al aangaf; bij goede speakers hoef je helemaal geen EQ te gebruiken omdat hoog en laag goed op elkaar afgestemd zijn.
Ook zegt 'veel bass' niets over de kwaliteit van een speaker. Leuk dat het hard kan, maar het geluid kan er wel kut om zijn door bijvoorbeeld een bonkende basweergave.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |