in mijn laatste nieuwe jeans (wel met 10% elastaan, dus flink stretch) had ik maat 29. In de D maten heb ik er een van D170 die in de taille dus te ruim is, op de kont ook wel ruim maar die is 100% katoen. Daarom heb ik m liever wat ruimer zitten.
Van de jeans met minder stretch zit maat 30 prima. Ik moet er wel bij zeggen dat ik mn jeans liever wat te ruim draag dan dat ik er zowat ingetimmerd zit. Ik vind ademen en comfortabel kunnen zitten toch wel een must
![]()
De lengte is idioot lang bij die D maten. Normaal kan er ook wel een aantal cm vanaf, maar bij de D maten is het toch richting de 8cm wat eraf kan (ongewassen dus). Ik draag m dus eerst een tijdje zo (met de hand korter gemaakt) en na het wassen maak ik m definitief korter. Aangezien je bij 100% katoen nogal eens het hoogwater-effect kunt krijgen als je m korter maakt zonder m eerst te wassen.
Ik zou er anders gewoon een bestellen van de D maten, of misschien 2 verschillende maten als je twijfelt. Ligt ook aan je figuur. Heb je geen kont/heupen dan vallen ze je van je kont denk ik. Ik heb redelijke heupen en kont en toch zitten ze nog een beetje ruim, maar niet overdreven. Damn is moeilijk uit te leggen.
Succes ermee